Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Outocon] K(ristus)elmerin kootut kämmäilyt Vol. 69  (Luettu 2484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

Tarinamme alkaa siitä, kun vielä männä torstaina olen jalat suussa kuin Ouroboros konsanaan enkä tiedä mitä pelaisin Modernissa ja Legacyssa. Ei siinä mitään, en minä mistään muutenkaan mitään tiedä. Molempiin löytyisi ihanaisia lonkeroita, mutta kansanvormaatin versiosta uupui vielä ne kalleimmat mannut, etten voinut saada fiksua versiota kasaan ja harmikseni silmä sai kenkää huonommassa vormaatissa. FNMssä kokeilin hiomatonta versiota Nallyista ja päädyin 2-2. Side oli hieman jätteikäs ja tuolloin mainissa olleet Reckless Bushwhackerit paljastuivat aivan käsittämättömän paskoiksi. Mirror Entityt saivat myös siirtyä sidelle, josta ne edelleen saattavat lähteä roskakoriin, sillä en tiedä missä ne edes haluaisi ottaa sisälle. Synergia Harabaz Druidien kanssa vaikuttaa niin Joulumaalta, että sulanut lumikin oli nietostaa takaisin ja peittää kaupungin likaiseen vaippaansa. Lisäksi kerta en omistanut Caverneja, niin Zigguratit niiden sijaan tuntuivat hyvin ankeilta. Olin jo kilahtamassa modernissa interaktiivisen magicin puoleen eli MonoG stompyyn, kunnes Masa88 paljasti, että tarvitsee omat läänit vain lekaasiin. Oihkis voihkis ja astraalinen ejakulointi, nyt pääsen toteuttamaan itseäni. Pelailujen jälkeen päädyimme meikäläisen kämpille suorittamaan pelitestauksia ja kaljoittelemaan. Kämppiksillä oli kaljoittelu myös ideana ja hetkeäkös myöhemmin joku parikytä henkeä heilui täällä ja koiraa ilmiselvästi rupesi asia hieman ahdistamaan.

Jossain vaiheessa muut pelaajat suosi sosialisointia mätkyn sijaan, jolloin itse katosin luolaani kuuntelemaan parempaa musiikkia ja väkertelemään dekkejä sekä tuunaamaan haikkua. Välistä tsiigailin mahdollisia lainapakkoja ja vaihtoehdoiksi osoittautui osittain alteroitu Miracles tai sitten Loam, mitä en ole ikinä pelannut. Lonkerot koettivat vielä ujuttautua suojaamattomiin ruumiinonteloihini, mutta pystyin vastustamaan tarpeeksi etteivät ne saaneet minusta ylivaltaa. Ei erityisemmin lämmittänyt ajatus lähteä keskeneräisellä läjällä pelailemaan. Lopulta porukka väheni ja pelailimme vielä viimeiset haikut ja pääsin nukkumaan.

Se niistä välipuheista, aika itse eventille. Muistikuvat voivat olla heikkoja, mutta ketään ei kiinnosta pelaaminen kuitenkaan. Vireystasoni ja älykkyyteni kiisivät kantoraketissa kauas, kauas kaukaiseen galaksiin kuin missä minä pelasin tänä viikonloppuna. Näin hämmentävän ja tilapäisen klariteetin tilassa täytyy todeta, että tämä "usva" taitaa olla valtaosan ajasta vallitseva tila.

Hurr durr.

(click to show/hide)



LAUNTAIMODERN:

Nallyt suuhun aka Bear Force One (Edit, kuulemma nimi varattu jollekin legapaskalle, mutta EVVK)

4 Cavern of Souls
4 Ally Encampment
3 Arid Mesa
2 Windswept Heath
2 Temple Garden
1 Stomping Ground
1 Sacred Foundry
2 Plains
1 Forest

4 Hada Freeblade
4 Expedition Envoy
4 Akoum Battlesinger
4 Kazandu Blademaster
4 Oran-Rief Survivalist
4 Harabaz Druid
4 Kabira Evangel
3 Lantern Scout
3 Firemantle Mage

3 Collected Company
3 Path to Exile

Side:

4 Ondu Cleric
2 Mirror Entity
2 Tuktuk Scapper
2 Wear/Tear
2 Pithing Needle
2 Tormod's Crypt
1 Path to Exile


Dekkilistaa pitäisi varmaan hieroa hieman, en ehtinyt/jaksanut/viitsinyt hankkia Stony Silencejä formaatin ainoata DTB:tä vastaan. Siistii shittii, ennen banneja niitä oli sentään jopa kaksi formaatissa. Onks ny hyvä? 1 Firemantle voisi olla ehkä Kor Bladewhirl, mielestäni kolme CoCoa oli sopiva, sillä niiden castiminen ilman Harabazta oli kultakalassakin nihkeää. Neljäs myös tuntui lisäävän mulligointia entisestään. Mahdollisesti taasen manoja voisi olla yksi lisää, mutta tämä vaatii hieman enemmän testailua. Mirror Entityt olivat käytännössä fillereitä, sillä tuumailin niiden olevan ehkä ok jossain hämärissä rajatapauksissa, kuten Pyroclasm/Anger of the Godsia vastaan kun manaa on auki tai topkekmoodissa.

------------------------------------

Round 1 - Jund

Mulligan 5 Isken kurvin mukaan miestä tiskiin. Discardin ja poiston jälkeen Tarmogoyf hidastaa, kunnes allyt kasvavat Tarmoa isommiksi, koska vastus juuttui kahteen manaan eikä ehdi pysymään mukana nallemyrskyssä.

Game 2 Pidän hitaahkon kutosen (pari lääniä, pari harabazta, company ja Akoum Battlesinger). Inquisition vie Akoumin, Seize Companyn. Lilli tappaa Harabazin, discaa minulta jotain (ehkä pathin, en muista) ja vastustajalta Kalitaksen. Topdekkaan Survivalistin ja passaan. Vastus pelaa toisen Kalitaksen ja pakottaa uhraamaan Harabazin. Nostan putkessa toisen ja kolmannen Survivalistin ja tyydymme katselemaan toisiamme. Nostelen pieniä miehiä ja kasvattelen niitä isommiksi, kunnes Kabira Evangel päättää pelin.

1-0 (2-0)


Round 2 - MonoR goblins

Ykköspelissä mulligoin kuuteen. Vastus kiskoo menninkäistä tiskiin tasaisella temmolla, minä pelailen omia papupatoja ja treidailen. Lopulta vastustajan kaasu loppuu ja allyt vyöryvät ylitse.

Game 2 Vastustaja floodaa, minä aistin verta ja piiskaan liittolaisia kentälle tylymmin kuin puna-armeija konsanaan.

2-0 (4-0)


Tässä kohtaa taisikin olla ruokatauko tilojen yhteydessä olevassa lounastamossa, jossa oli tarjolla vetelää perunamuusia ja tsjöttishbullarnaa. Oli se silti ihan hyvää ja ravitsevaa, vaikkei erityisemmin elämyksiä tarjonnutkaan. 3,5/5.



Round 3 - Affinity

Game 1 Vastustaja hieman ihmettelee, että mitäs vaniljoja täällä oikein kylvetään. Parissa vuorossa elämänpisteet päätyvät tilanteeseen minä 56 ja vastus 2. Nautin hiljaa itsekseni kuinka vihun ilme hyytyi hymystä lievään närästykseen.

Game 2 Mulligoin vihalappuihin, neulaan & Pathiin. Pelaan ykkösvuoron Ravageriin Pithing Needlen, sillä nostin toisen. Kakkosvuorolla tipahtava Plating saa minut hieman ynseytymään ja otan tiukan swingin kuonoon. Omalla vuorollani paukutan toisen neulan peltikuoreen. Posautan hieman ja pathaan samalla hengenvedolla Ravagerinkin. Vuoron passatessani tuntuu, että olen ohjaksissa sillä vastustajalla on vain hikisiä 'thoptereita tiskissä. Ghirapur Aether Grid läjähtää tiskiin ja puhkaisen paksusuoleni, sillä kädessäni olevat nallyt kuolevat siihen kaikki. Odottelen kaksi vuoroa, että nostaisin vastauksen, kunnes scooppaan. Seuraava nosto olisi ollut Wear/Tear, mutta en usko, että olisi riittänyt.

Game 3 Vastus aloittaa hitaalla kädellä ja minä suoritan kohtalaisella kädellä. Vihu tarjoaa Etched Championia Platingilla, minä Wearaan Platingin pois, pelaan Battlesingerin ja Envoyn sekä ajelen. Vastus unohtaa, ettei omista enää metalcraftia ja päätyy tradeamaan Akoumin pois. Ajelen vastuksen kolmeen, kunnes suoranainen kaasu loppuu ja hän stabiloi kahden Etched Championin, manlandien ja Master of Etheriumin taakse. Nostan vaniljakavuja (Envoy, Harabaz) ja ländejä ilman nenää pari vuoroa putkeen ja juutun vajaisiin damageihin, samalla kun Inkmoth Nexus tikittää minua ja Vault Skirge nostaa lifejä. Liian myöhään nousee Battlesinger ja käännän kavut. Otukset vaihtelee keskenään kukin mitenkin ja kuolen seuraavalla vuorolla Inkmothiin.

2-1 (5-2)


Round 4 - MonoR

Vilhis katsahtaa minuun näin, sillä naureskelin aiemmin omaavani 4 Ondu Clericiä sidellä, ja että monopunainen voipi olla minulle aika herkullinen MU.

Game 1 Ei tarkempia muistikuvia, taisi floodata aika pahasti ja keskittyi miesteni ampumiseen. 14 lifessä iskin shokin pystyssä tiskiin ja ojensin vuoron. Vihu kummastelee peliliikettä, kunnes endissä pelaan CoCon, joka näyttää Lantern Scouttia ja jotain toista miestä. Kädestä näytetään ländejä.

Game 2 Päädyin lähtemään hieman hitaalla kädellä, mikä kävi Vilhikselle, joka poisteli miehiäni ja paukutti tasaisesti päähän. Eidolon teki elämästä vielä ankeampaa. Peli kääntyy, kun olen kuudessa elämänpisteessä, Harabaz ja vanilja tiskissä sekä CoCo kädessä, vihu kahdessatoista ja yksi punainen mana auki. Kädessä pari lappua. Tarjoan vuoroa, jolloin hän ampuu minua pultilla. Tähän pelaan CoCon, joka näyttää Ondu Clericin ja jonkun toisen allyn. Tämän jälkeen voittaminen on käytännössä muodollisuus, sillä poistoa ei löydy Onduun ja pikakelaan itseni rivakasti aloituslaiffeihin.

3-1 (7-2)


Round 5 - MonoG Infect

Jäbä on tuttu Joensuun modern-FNMistä. Tarjoilen ID:tä, sillä top8 olisi lähes 100% varma molemmille. Hän katsoo minua suoraan silmiin, hymyilee hieman ja ojentaessani kättä toiveikkaana, lausuu hän kylmästi ei. Sanat kolahtavat rekan lailla, mutta eipä kai auta muu kuin pelata. Joudun pelaamaan että pärjäisin, mitä aktuaalista vittua? Ei tämän näin pitäisi mennä, siksi pelaan Allyja.

Game 1 Mulligoin neljään, sillä saan kuvottavia käsiä ja tarvitsen sikamaisen nopean alun, sillä hävisin nopan. Vihu tarjoaa myötätuntoa, kun mulligoin kerta toisensa jälkeen. Leikin hieman kärsivää mukana, sillä ehkä säästyisin nopeilta visvauksilta. Päädyn lopulta vihaiseen käteen, josta löytyy Hada, Blademaster ja 2 Ally Encampmentia. Vastus pelaa Inkmoth – go. Nostan Battlesingerin ja alan olla toiveikas. Hada tiskiin, trigger – go. Saan haavoja. Nostan Envoyn, pelaan Blademasterin, lyön vihun 18 – go. Forest, aktivointi, pumppua ja haavoja. Nostan shokin, pelaan pystyssä, isken Akoumin, triggeröidyn ja viimeistelen sekvenssin ykkösdropilla. Triggered. Vihu kolmeen. Käsi tyhjänä passaan vuoron ja lusikoin, kun hieman närkästyneenä vastustaja tarjoilee moninkertaiset pumput Inkmothiin, että varmasti pysyisin vainaana.

Game 2 Aloitan parilla pathilla ja miehillä. Ammun Glistener Elffin pois Pathilla ja toiseen tarjoilen myös. Pikkuhiljaa miehet raapivat vihun kumoon.

Game 3 Aloitan hyvällä kädellä ja nostan pakan päältä neulan, johon nimeän Inkmothin. Nakkailen miehiä kenttään ja hän laittaa tiskiin Ichorclaw Myrin. Myöhemmin Pendelhaven ja Rancor tekevät Myristä epämiellyttävän tapauksen. Topdekkaan Pathin ja voisin mahdollisesti ratkaista pelin pathaamalla miehen pois, koska vihu on tappedout. Sen sijaan combatin päätteeksi passaan vuoron ja yritän combatissa poistoa responssina pumppuihin. TUUT TUUT APOSTLES BLESSING, VITTU OLEN VITUN TYHMÄ SAATANA MITÄ HELVETTIÄ!

(click to show/hide)

Kävelen naamapalmujen saattelemana pihalle rasvaamaan köyden ja taisipa viimeinenkin aivosolu kuolla pois. Tämäkin pakka on minulle selvästi liian vaikea. #Elämäonperseestä #Magiconmyösperseestä #VitunPaisti

(click to show/hide)

------------------------------------


Lopputuloksella 3-2 ei mitään jakoja minnekään toppauksiin, joten vastaanotan ysisijan semisuolalla, sillä standingsit vahvistavat, että ID olisi tuonut molemmille paikan topeissa. Noh, ei auta kuin niellä sillä sylkeä ei saa ja suunnata katse päivän pääformaattiin, mikä on se ainoa oikea kuninkuuslaji eli saksalainen Highlander. Pelasin allaolevaa listaa, johon lainasin kaverilta ylihintaiset dualit, jotka myin aikoinaan, sillä niitä ei tarvitse kuin isommissa turnauksissa. Muutoin ajelutan tilalla Yavimaya Coastia, Overgrown Tombia, Rootbound Cragia & Reflecting Poolia harjaten keskiviikkohaikkuja vähän väliä.

Pakka on ollut kasassa ensimmäisestä Commander-setistä lähtien ja aikani pyörittelin sitä EDHna, missä kenraalina oli Riku, Mirror of Two Reflections ja myöhemmin Maelstrom Wanderer. Pakka on myös pikkuhiljaa kehittynyt(?) degeneroituneista efekteistä (Tooth and Nail -> Deadeye Navigator +  Palinchron), planeswalker-kontrolliksi (hauska, mutta hidas) ja siitä tähän tempompaan tekeleeseen. Kyllästyin katsomaan jatkuvasti 1-3kpl monoR haikkua ja GW:llä jaksaa stompata kyseiset match-upit vain rajallisen ajan. Muutokset vuosien varrella ovat olleet aika vähäiset ja lauantain turneelle suoritinkin minulle epäominaisen paljon muutoksia. Pelkäsin, että pakan hauskuus-faktori ottaisi osumaa, mutta huoli oli turhaa, sillä minulla oli kivaa, vaikka pelasin päin persettä ja posauttelin sarjatulella kuin Hard Boiledissa konsanaan (viikonlopun teema, vitunmoinen klassikko). Alla muutamia otteita muutoksista:


Ugin, the Spirit Dragon -> Sarkhan Unbroken
Huntmaster of the Fells -> Batterskull
Coiling Oracle -> Izzet Charm
Jotain -> Mystical Tutor (hämmennyin, sillä luulin että olin laittanut dekkiin jo ajat sitten, hups)
Island -> Wasteland (hitaammassa versiossa en pitänyt Wastesta, enkä pakan nopeutuessa ollut jaksanut siirtää GW:stä)
Splinter Twin -> Treasure Cruise (ennen oli enemmän permanentteja pakassa, niin TC usein oli aika raskas, nyt tuntui paremmalta. Twin taasen on tuntunut nihkeältä pidemmän aikaa, joten sai monoa)
Sensei's Divining Top -> Oath of Nissa (yllättävän hyvä!)

Traverse the Ulvenwaldia tulen kokeilemaan jossain slotissa.



GER Highlander:


4 Island
4 Forest
2 Mountain
1 Arid Mesa
1 Windswept Heath
1 Polluted Delta
1 Scalding Tarn
1 Wooded Foothills
1 Bloodstained Mire
1 Verdant Catacombs
1 Flooded Strand
1 Misty Rainforest
1 Raging Ravine
1 Lumbering Falls
1 Treetop Village
1 Sulfur Falls
1 Wasteland
1 Hinterland Harbor
1 Temple of Mystery
1 Kessig Wolf Run
1 Tectonic Edge
1 Cascade Bluffs
1 Maze of Ith
1 Taiga
1 Tropical Island
1 Volcanic Island
1 Bayou
1 Breeding Pool
1 Steam Vents
1 Stomping Ground

1 Noble Hierarch
1 Elvish Mystic
1 Llanowar Elves
1 Fyndhorn Elves
1 Birds of Paradise
1 Deathrite Shaman
1 Ancestral Vision
1 Sudden Demise
1 Bonfire of the Damned
1 Green Sun's Zenith
1 Lightning Bolt
1 Brainstorm
1 Mystical Tutor
1 Oath of Nissa

1 Sakura Tribe-Elder
1 Sylvan Caryatid
1 Scavenging Ooze
1 Wall of Blossoms
1 Wall of Roots
1 Snapcaster Mage
1 Jace, Vryn's Prodigy
1 Mana Drain
1 Mana Leak
1 Izzet Charm
1 Cyclonic Rift
1 Counterspell
1 Miscalculation
1 Remand
1 Sylvan Library

1 Eternal Witness
1 Reclamation Sage
1 Nissa, Vastwood Seer
1 Kitchen Finks
1 Vendilion Clique
1 Deceiver Exarch
1 Bounding Krasis
1 Savage Knuckleblade
1 Courser of Kruphix
1 True-Name Nemesis
1 Song of the Dryads
1 Cultivate
1 Chord of Calling
1 Electrolyze
1 Beast Within
1 Compulsive Research

1 Flametongue Kavu
1 Venser, Shaper Savant
1 Sower of Temptation
1 Glen Elendra Archmage
1 Jace, Architect of Thought
1 Jace, the Mind Sculptor
1 Garruk Relentless
1 Cryptic Command

1 Thragtusk
1 Kiki-Jiki, Mirror Breaker
1 Batterskull
1 Tamiyo, the Moon Sage
1 Sarkhan Unbroken
1 Keranos, God of Storms
1 Force of Will
1 Primeval Titan
1 Dig Through Time
1 Treasure Cruise


Jälleen kerran minulla on kohtalaisen hämärät muistikuvat peleistä, paitsi muutamista kohdista, joten yhtä epämääräiset kuvaukset. Omalla vastuulla.

------------------------------------

Round 1 - Gr


Game 1 Pidän nutsit, pulttaan tontun ja leakkaan Wall of Rootsin. Pelailen jotain pientä, vastustaja saa tiskiin jonkun manamiehen ja Rofelloksen. Channel saa resolvata, johon ensiksi näytetään Xenagos-jumalaa, joka saa kynästä. Sitten tiskiin tulee Ruric Thar. Vastustajan käsi on aika lailla tyhjä ja kädessäni on Chord of Calling, joka paria vuoroa myöhemmin hakee Sowerin. Paria vuoroa myöhemmin voitan, vaikka Thar kuoleekin tradessa Acidic Slimeen, koska olen saanut rauhassa kehitellä boardia ja vastustaja on liikaa jäljessä.

Game 2 Pidän hitaan käden, sillä kuvittelen ettei minulla ole kiire. Vastustaja mulligoi kuuteen ja pyörittelee päätään pelaten lopulta Taigan ja GSZ noutaa Dryad Arborin. Omalla vuorolla drawaan jotain semikäyttistä, Tropical/Bayou ja Noble Hierarch. Vihu drawaa, channeloi ja naureskelen itsekseni että nyt tulee 15 päähän ja... "Emrakul." Sydän nyrjähtää, kädet pysähtyy ja housuissani kovenee. En vaivaudu enempiä kiihkoilemaan, sillä tulin jo ja selvennyin seuraavaan.

Game 3 Mulligoin viiteen, joka lopulta on aika pätevä. Forest, Cascade Bluffs, Miscalc, Electrolyze ja Oath of Nissa. Posautan heti kärkeen viskomalla scryllä Mountainin pakan päältä, sillä Oath of Nissa hakee kumminkin jotain parempaa, ajattelen. Tajuan tyhmyyteni aika nopeasti, sillä se näyttää pikku-Jaskaa, Wall of Blossomia ja muistaakseni Flametongueta. Otan Blossomin, koska tarvitsen kipeästi kortteja. Vihu pelaa draw, land, tonttu go. Nostan muistaakseni tässä vaiheessa Cultivaten, pelaan Wallin ja nostan ländin. Vihu pelaa draw, land, archdruid go. Harmittelen vielä enemmän, että turoilin scry-efektin. Nostan Glen Elendra Archmagen ja pelaan Cultivaten.
Vastustaja tykittää vuorollaan tiskiin Steel Hellkiten. Omalla vuorollani suoritan taas posautuksen MM-tason suorituksia ja ihmeistän Bonfireä tarpeettomasti kaikella manalla vaikka kahden äksällä olisin tontut teloittanut, jolloin en voi miscalcata vihun seuraavaa playta, joka on Domri. Nakkaan viisi naamariin, nostan kortin ja pelaan Glenin. Vastus pelaa läänin ja laittaa lohkareen kenoon. Tässä vaiheessa kelailin, että fiksuin peliliike olisi, että chumppaan keijulla, jotta vihu alentaisi Domrin kahteen ja olisi Electrolyze rangella. Toisessa tapauksessa vihu maksaisi neljä manaa, löisi 5 sisään, räjäyttäisi keijun ja paukuttaisi yhtä kaikki sen paskaksi Domrilla. Minulla ei ollut vielä lohkareeseen vastausta, joten päädyin optioon, missä vihu ehkä ei pelaa jotain uhkaa toisella mainphasella ja säästän 5 lifeä. Vainu oli melkein osuva, sillä sieltä tulee Nissa, Voice of Zendikar, mikä ei vielä erityisesti jännitä.
Omalla vuorollani nostelen täppimanaa, Electrolyzeän Domrin, drawaan muistaakseni Mystical Tutorin, pelaan tontun ja passaan vuoron. Vihun kaasu alkaa tässä vaiheessa loppumaan, joten hän päätyy vain pelaamaan Devoted Druidin ja kasvattamaan miehiä. Hellkite painaa minut ysiin. Muistaakseni endissä taisin tutoroida pakan päälle GSZ, jolla hain Sagen, jolla paskoin Steel Hellkiten. Vihu kääntelee Devoted Druidista manaa ja kääntelee manat viistoon yrittäen Tooth and Nailia entwinellä, johon näytän Miscalcin. Tämän jälkeen nostan Garrukin, joka paskoo plantin, Sylvan Libraryn ja lopulta Chordin, jolla hain Kiki-combo palasen ja toisen Garrukilla. Vastustajan kanssa keskustellessa pidin posautuksiani suorina kämmeinä, mutta hän taasen näki sen puolen, että kyseiset virheet lopulta soivat tilanteen missä mm. Miscalc toimi jopa paremmin.

1-0 (2-1)


Round 2 - Jund 4c Blood

Game 1 Tästä voisi varmaan kirjoittaa romaanin, jos pystyisin muistamaan kaiken missä epäonnistuin. Tämä tulee lyhyenä, sillä en helvetti onnistunut sitä pitämään pelatessa, koska olin turso ja molempien nostot olivat lopulta aika aneemiset. Koska plot-twist, mentiin ajalle ja lisävuoroille, jossa olisin voinut voittaa aikamontakertaa.jpg, mutta en osaa ja lopulta tasuroitiin. Lisäinfona olin niin vitun jäässä, etten ymmärtänyt korttien toimintoja ja kun änkytin tuomarilta miten kortti toimii, mutta en osannut kysyä edes kysymystä oikein, niin vastauksena oli lähinnä "haluatko muotoilla kysymyksen toisin?" Tästä lisää alla.

Alussa vihu kellottaa kovaa ja löytää juttuja juttuihini ja on ylipäätään edellä boardissa. Lopulta olen yhdessä lifessä, tiskissä ei muuta kuin läänejä sekä Maze of Ith ja kädessä taisipa olla Batterskull, Electrolyze ja jokin kortti. Vihulla ei muistaakseni käsikortteja ja tiskissä Huntmaster of the Fells ja susitoken. Pelaan Batteryn ja passaan vuoron. Vihu on topdeck-moodissa ja passaa vuoron. Tässä kohtaa rupean ihmettelemään, että mitenkäs tämä Huntmasterin transform-triggeri oikein toimikaan. Änkytän jotain kysymystä luokkaa "resolvaako tuo triggeri, kun ammun sen responssina paskaksi Electrolyzellä?" ja tuomari aistii pesunkestävän paistin ja hitusen naureskellen kysäisee aiemmin mainitun vastakysymyksen. Silmäni juoksevat ohimoille, leuka loksahtaa ja näytän varmaan vieläkin tyhmemmältä kuin keskimäärin. Lopulta ammun otuksen pois ja siirryn keräilemään korttejani, koska "vissiin sitten kuolin" johon tuomari ja vihu yhteen ääneen toteaa, että "ei, et kuole, koska näin ja noin". Tilannekuva.

Tästä riemastuneena rupean keulimaan Batterskullilla ylöspäin, kiinnittäen sen aikanaan Savage Knucklebladelle, joka löi päätään Thruniin seuraavat 10 vuoroa. Välissä Scavenging Ooze ehti hetken pyöriä tiskissä syömässä graveani, mutta sai lopulta Jace2 bounce -> Force of Will käsittelyn. Tämän jälkeen molemmat viskelivät tiskiin jotain epämääräistä, minä mm. Tamiyolla ja flipatulla pikkuJaskalla pidin kahta Lingering Soulsin tokenia aisoissa, etteivät ne tappaisi tasokävelijöitäni ja minä tapoin puolestani vastustajan Sorinin, joka oli emblemöinyt nenää otuksille. Aikamme pyöriteltyämme asioita vastustaja kysyy kelloa ja saatuaan vastaukseksi 7min totesi, ettei olisi järkeä mennä seuraavaan, sillä hyvin todennäköisesti ei ehtisi voittamaan. Hyvä päätös, sillä minä en osannut lopettaa myöskään. Primeval Titan löytää apinamaan ja Kessig Wolf Runin, mutta toheloin ad infinitum enkä osannut jälkimmäistä käyttää oikein ja Titan sai poistosta.
Seuraavat minuutit ja 5 lisävuoroa ovat suoraan kirjasta "jumalauta-ei-näin" ja esimerkkitapahtumiin kuuluu mm. Raging Ravine aktivointi, equip Patterikallo, ajo, unohda sen ainoan kerran vigilance ja väärät manat auki, etten voi aktivoida Wolf Runia (jonka olisin voinut sillä Ravinella vaikka saada aikaisiksi) ja vaihteeksi taas lämät päin Thrunia. Lopulta nostelen Cryptic Commandin, jolla täpittelen miehiä ja viimeisellä lisävuorolla yritän älytä, että miten voin voittaa pelin, mutta toheloin tämänkin ja kiroan itteni suohon. Ojennan käden ja päädymme tasuriin, naurunremakan ohessa niskaani kaadetaan ansaittu suolasankko liittyen pelauksiini.

1-0-1 (2-1-1)


Round 3 - Mardu

Game 1 Aikainen True-Name Nemesis paiskoo painetta, Sarkhan vie vastustajan huomiota ja seinät sekä Maze pitävät loput kurissa. Koska Cliquen avulla tiesin, että vastustajalla on Zealous Conscripts, niin pohdin skenaarioita, mihin voisin hävitä. Siispä jätin GSZllä hakematta Thragtuskin, vaan hain sen sijaan Wall of Blossomin blokkimaan vihun miehiä. Myöhemmin sain paskottua Edgellä viidennen ländin ja vastus ei enää kyennyt tekemään riittävästi lämää naamaan.

Game 2 Ei muistikuvia kuin että turpiin tuli niin, että tukka lähti.

Game 3 Sama tarina, tällä kertaa Zurgo Helmsmasher tuotti hikoilua ja vihu voimisteli minut pois 18 lifestä kahdessa vuorossa.

1-1-1 (3-2-1)


Round 4 - Esper

Game 1 Epäinteraktiivinen roskakäsi, sillä nostan silkkaa maata ja vastustaja sai rauhassa rakentaa kättään sekä boardia Rest in Peacella, joka teki Deathrite Shamanistani turhan. Juuri kun vihu meinasi pelata Enlightened Tutorin ja fetsaili siihen ländiä, hän epähuomiossa sekoittaa kätensä pakkaan ja koska väsyneenä en kiinnittänyt pahemmin huomiota vastustajan käden kokoon tuomari toteaa, että ei voi mitään, menijo. En sentään saanut rosvottua voittoa näin, vaan karma suo vastustajalle Mystical Teachingsin, joka oli kuulemma yksi korteista mitä oli hänen kädessään. Hän hakee E.Tutorin, joka laittaa pakan päälle voittokeinon, vilaisen vuorokortin ja siirrymme seuraavaan.

Game 2 En muista yhtään, taisin vain saada vihaisen alun ja sweepin jälkeen grindasin viimeiset pisteet sisään.

Game 3 Aloitan kädellä, jossa on 4 maata, Deathrite, Clique ja Primetime. Mietin tovin mulligointia, mutta tuumasin, että ehkä tämä voi olla bisnestä. Prime taisi saada discardista ja Clique nopeasti poistosta tai vice versa, mutta voitan lopulta, sillä molemmat nostamme lähinnä maata, joista onneksi minä saan Kessigin, jolla voin kellottaa. Song of the Dryaditan vastustajan Academy Ruinsin, ettei hän pääse kierrättämään gravea pakan päälle. Voitan lopulta Kikillä.

2-1-1 (5-3-1)


Round 5 - Mardu

Game 1 Pelaan vastauksia putkessa, kunnes löydän voittokeinot.

Game 2 Stallaan pitämällä miehiä kumossa Tamiyolla. Lopulta Bonfire tyhjentää vihun puolta ja voitan paria vuoroa myöhemmin.

3-1-1 (7-3-1)

------------------------------------

Olen kohtalaisen tyytyväinen tulokseen ja hetken päästä saan kuulla, että minulla on saumat muullekin kuin jämäpalkinnoille, mikä ilahduttaa kovin. Hetkeä myöhemmin minulle paljastetaan, että saatan tiputtaa pitkän rivin 3-2 pelaajia suolapusseilta, sillä olen ainoa 10 pisteen mies. Minusta otettiin reaktiokuva tähän uutiseen:

(click to show/hide)

Jostain kumman syystä muut palkinnonsaajat saivat myrskyisät aplodit ja kun saavuin vastaanottamaan kuudennen sijan Flooded Strand + Stiflen, niin sain osakseni lähinnä pari yskäisyä, vaivaantuneet taputukset ja roudan itkun ja suolan sekaisen huudahduksen: "Voi vitun Kelmeri!" Pusi pusi ja piruetit.

Kello tykytteli puolta yhtä yöllä kun riemukseni pääsen holohtavista Dredgejämistä suurimmalti osin eroon ja viimeisiä hoputetaan pois tiloista. Voi jukranpujut ja jumpelit, tämähän on oikein ilon ja onnen päivä. Puolta tuntia myöhemmin pääsenkin kotia selaamaan nettiä ja päivittelemään kauppasivut, kunnes päädyn pehkuihin kahden aikoihin ajatellen, että saan hyvin nukuttua ennen lekaasia. Aiemmin perjantaina tunaamani legalonkeroviritelmät hylkäsin, sillä en mitenkään jaksanut alkaa väkertämään puolivillaista tekelettä, koska kalleimmat maat uupuivat. Lisäksi tuomarit olivat ilahduttavan oikeamielisiä ja hyväksyivät esitellyt alteroinnit, niin sain pelata kaverin lainaamaa Muric'a'lesia, joka oli Loamiin verrattuna edes etäisesti tuttu pakka. Hyvät yöunet jäivät haaveeksi, sillä tunnin välein taisin heräillä intensiivisestä unesta, josta en muista muuta kuin että paljon tapahtui hyvin nopeasti ja toistolla ja joka sai minut pyörimään sängyssä kuin ikiliikkuja. Aamulla kyytiin kömpiessäni olinkin väsyneempi kuin olin painuessani pehkuihin. Tästähän se lähtee!



SUNNUNTAILEGACY:

Paikan päällä sealedia pelasi tusina henkeä, olisin mahdollisesti ollut mukana mikäli rahatilanne olisi sen sallinut, mutta väliin jäi. Eipä kyllä kovin moni muukaan ollut innokas heräämään aikaisemmin. Dekkilista tuli nopeasti kahlattua lävitse ja vaikutti mainiolta ajettavalta. Lista näytti tältä:


Probably the Best Deck in the World (En nimennyt itse, mutta Nomen est omen)
4 Flooded Strand
4 Polluted Delta
1 Misty Rainforest
1 Cavern of Souls
2 Tundra
2 Volcanic Island
4 Island
2 Plains
1 Mountain
4 Ponder
4 Brainstorm
4 Sensei's Divining Top
3 Swords to Plowshares
1 Pyroblast
1 Spell Pierce
2 Snapcaster Mage
1 Counterspell
1 Predict
4 Counterbalance
1 Entreat the Angels
1 Council's Judgement
2 Monastery Mentor
2 Jace, the Mindsculptor
4 Force of Will
4 Terminus

Sideboard:
2 Meddling Mage
1 Surgical Extraction
1 Keranos, God of Storms
1 Izzet Staticaster
1 Flusterstorm
1 Rest in Peace
1 Wear/Tear
1 Blood Moon
2 Submerge
1 Vendilion Clique
1 Disenchant
1 Containment Priest
1 Red Elemental Blast


Dekkiä olin ajellut itse viimeksi paria vuotta aiemmin lähinnä pienemmissä keskiviikkoturnauksissa, joten tiesin ennalta perusteet. Sidetys tosin oli täysin hämärän peitossa ja nopeasti sain asv:lta vinkkejä. Loput asiat opin kantapään kautta ja matsien välissä suoralla palautteella. Tein silti käsittämättömän määrän kämmejä, sillä olin ensinnäkin väsynyt ja hitsausvaihe oli jäänyt haikuista silmään, joten pelit meni pari kertaa ajalle, koska tunaroin menemään. Kaikkien näiden kirjaaminen olisi eilistäkin vaikeampi saada savotta, mutta nopeasti tärkeimpinä tulee mm.

1. En osaa mulligoida tarpeeksi.
2. En osaa stäkätä Ponderilla oikein.
3. Kesti hävyttömän kauan tajuta Mentor + Toppi synergia.
4. Fetsailin dualeita päin wasteja kerran tai pari.
5. Unohdin pari kertaa Mentor-triggerin.
6. Olen pelannut liikaa Affista ja aivan toisenlaisen pakan pelaaminen kylmiltään vaati hieman liikaa totuttelua. Tästä syystä slowplay-leimalla otsaan.
7. Sidetin lähinnä sinnepäin.
8. 12postin lista oli minulle täysin tuntematon, sillä en ole aiemmin pelannut vastaan enkä ole jaksanut koskaan tutkia formaatin metaa.

Takaisin peleihin, joista muistan taas hämäryyksiä, sillä pelasin laput silmillä, järki jäässä ja autopilotti tutorialmodessa. Pahoittelut.

------------------------------------

Round 1 - Shardless Bug

Game 1 Aloitan kohtalaisella kädellä, josta löytyy toppia, fowia, pari maata ja muuta. Aloitan topilla ja kynäilen vastustajan Hymnin. Popattuani toisen fetsin Islandiksi järkytyn nähdessäni pakan päällä terminus, terminus ja Entreat, kun olen kahdessa maassa, board tyhjänä ja kädessä vain spellejä, joilla en pysty manipuloimaan pakkaa. Hymn vie kädestäni loputkin interaktiiviset vehkeet, vihu saa boardia rakennettua, wasteaa Tundran ja pakan päältä paljastuu kolmas terminus. Jaksan katsella touhua vuoron verran, kunnes päätän siirtyä suoraan seuraavaan.

En muista miten sidetin, mutta kuulemma paskat Counterbalancet jätin sisään, koska en tässä vaiheessa tiennyt paremmin. Luulen, että tein näin:

Ulos:

Predict
Pyroblast
Spell Pierce
Council's Judgment

Sisään:

Blood Moon
2 Submerge
Clique


Game 2 Hitsailen, kunnes stabiloin viidessä lifessä.

Game 3 Menee ajalle ja lisävuoroille, kun kestää pitkään kunnes stabiloin. Kolmannella lisävuorolla minulla olisi mahdollisuudet lethaaleihin käsittämättömän monella eri tavalla, sillä minulla on Mentor + 2 tokenia lyömässä ja käsi täynnä spellejä, mm. CB, joku sininen ja FoW. Olen kuitenkin paisti, pihalla ja vitun tyhmä enkä näe tätä. Lyön vihun yhteen, kun olen itse neljässä ja passaan vuoron kun hänellä on upkeepillä tapahtumassa Anssi ja Creeping Tar Pit pöydässä. Olen melkein fowittamassa anssin katsojieni suuremmaksi kärsimykseksi, mutta en onneksi tee näin ja vastus ei löydä draweista outtia. Tässä kohtaa saan runtua tyhmäilyistä ja ymmärsin sidettää osittain paremmin tulevaisuudessa.

1-0 (2-1)


Round 2  - Masa88 ja Van Trumpholme (Punainen top8-läjäytys)

Game 1 Minulla on ihan pätevä käsi, mutta nostelen kaikki pakan dualit ja kuukalat saavat minut saaviin. Lopulta Moggcatcher hakee Goblin Settlerin ja lopulta Kikin, jolloin tunnen Kikin maun kirjaimällisesti kurkussa. Ilkeä tunne. Sidetys jälleen huonossa muistissa.

Ulos:

4 Counterbalance
Predict
Pyroblast

Sisään:

Wear/Tear
Staticaster
Disenchant
Containment Priest
Keranos
Clique?


Game 2  Random pelailua, kunnes Moggcatcher saapuu kenttään ja sanonta "olet mitä syöt" osoittautuu tuskallisen todeksi, sillä aivoni ovat vetelempää kuin lauantain lounasmuusi. En enää uskalla edes judgelta kysyä mitä tapahtuu Priestin ja Moggcatcherin välillä, sillä sössöttämisestäni tuskin tulisi lasta saati paskaa. Masa tuijottaa takaisin tonnin seteli ilmeellä ja jahkailun päätteeksi pelaankin sen responssina aktivointiin. Taisin voittaa vähän myöhemmin, kun Jaska poliisoi Masan pakkaa, ötökät katosi terminuksella ja kädessäni oli kieltosanoja kaikkeen, kunnes Entreat x on vitusti.

Game 3 Käteni on mielestäni hyvä, kolme maata, 2 ponder, brainstorm ja snapcaster mage. Masa on likainen lortto ja aloittaa Ancient Tomb -> Chalice ykkösellä. Suussani maistuu jälleen suolavelli ja tympääntyneenä kelailemme tiskiin läänejä. Trinisphere nostattaa mielihyvää entisestään. Revoker sanoo, että Toppi ei tee mitään ja niitä kertyykin kouraan pari kappaletta. Gamblaan tai unohdan, että kädessäni on snapcaster läänien, terminuksen ja 1cc spellien lisäksi ja otan miehekkäästi 11dmg päähän, kun tiskissä on 5 lääniä. Fetsaan, nostan kortin ja hardcastaan terminuksen. Myöhemmin vaihdan Snapcasterin kuukalaan ja löydän pakan päältä judgmentin, jolla poistatan Chalicen pois iäksi. Masan vuorolla brainstormaan pakan päälle Entreatin ja tykitän niitä tiskiin helvetisti omallani. Hän hetken myssyttää outtia eli Siege-Gang Commanderia, kunnes forfeittaa paremmalleen.

2-0 (4-2)



Round 3 - Belcher

Game 1 Voitan nopan ja minulla on erinomainen käsi, jolla estää vihun pyörintä.

Game 2 En kehtaa mulligoida fowiin asti vaan tyydyn Pierceen. Häviän.

Game 3 En muista tarkkaan miten meni ja mitä oli kädessä, mutta taisin aloitin ponderoinnilla ja jatkoin Topilla. Fowi löytyi Swarmiin ja Pierce ReBiin. Pelaan tiskiin Mentorin ja annan vihulle vuoron, kun kädessäni on Fow + Snapmage. Hän koettaa pyöriä neljällä kortilla ja fowitan belcherin. Piereskelen tässä vaiheessa hieman pelaamalla Meddlarin, johon nimeän jostain vitun syystä EtW, kun vihulla ei ole käsikortteja. Seuraavalla vuorolla Jaska laittaa pakan pohjalle Burning Wishin.

3-0 (6-2)



Round 4 - Bug Teittinen

Pusi pusi, voit olla minua hieman pidempi, mutta olenkin lihavampi!

Game 1 On pitkä grindaus, jossa highlight tapahtuu, kun Teittisellä on tiskissä Tarmogoyf, muistaakseni maata kädessä ja minulla Monk Token. Yritän pelata CB ja triggeriin responssina tapahtuu Disfigure. Tähän vastaan tuplastopeilla Tarmoon ja säilytän tokenini, joka hetken ajan myllyttää. Lopulta löydän enkelit ja siirrymme seuraavaan.

Tässä taisin sidettää oikein. Vissiin, ehkä. En enää muista. Vitun väliä.

Ulos:

4 Counterbalance
1 Predict
1 Pyroblast

Sisään

Keranos
RiP
Clique
Blood Moon
2 Submerge

Game 2 Grindaus jatkuu ja tuomari katselee välillä toimintaani. Pyrin pelailemaan nopeasti, mutta olen vajaaälyinen. Alussa asioita tapahtuu ja kynät heiluu, kunnes teen Mentorin ja lyön takaisin. Mentor kuitenkin kuolee ja jättää parit tokenit. Terminoin pöydän, kun Delver alkaa käydä pelottavaksi. Ripitän tiskin, kun Lilli ja Deathrite on pöydässä ja taisin stopittaakin sen myöhemmin. Topkekkailemme jokusen vuoroa, kunnes Teittinen löytää bobin, joka kaasuttaa kättä ja minä nostelen vain maata. Toteamme, että aikaa on jäljellä niin vähän aikaa, että parempi ottaa tasuri kuin vaivautua kolmosgameen.

3-0-1 (7-3-1)

Jee, olen varmasti top kasissa, vaikka olen paska ja paisti eli pelasin oikein, koska voitin. Kuva minusta heti matsin päätyttyä:

(click to show/hide)



Round 5 - Brave Sir Robin

Olemme ainoat 10 pisteen miehet ja samaa autokuntaa, joten otamme tasurit mieheen ja varmistamme itsemme sijoilta 1-3.


Whee, undefeated. Olen tosi hyvä jee. Topeissa lotto onkin aika hävyttömän persiistä, sillä vastaani osuu 12post, mikä on minulle aika tuntematon pakka. Tiedän, että siellä on kalliita juttuja ja resolvaava Primetime on GG, mutta listan tarkempi sisältö ja mahdolliset sidejutut ovat arvoitus. Asiaa ei auta, että kaveri vinkkaa että MU on unbeatable. Kiva kiva.



TOP 8 – 12post

Game 1 Aloitan, koska käsitän olevani aika kiireessä. Pelailen Countertopin tiskiin, hän asettelee maita ja oman topin. Balance kynää Candelabran. Mentoroin. Show & Tell tiputtaa Primetimen, joka hakee mannut, ja minulta Plainsin. Judgementoin Primen pois. En muista enää, mutta Ugin taisi tyhjentää boardini ja sitten Emrakul vie pelin. En tiedä yhtään miten tämä MU toimii enkä tiedä miten sidettää. Vastustajalle mainitessani, että tämäpä on aika nihkeä MU, niin hän toteaa että hänelle tämä on entuudestaan tuttu meikäläisen asemassa. Kiva, että sentään toinen meistä tietää mitä tekee. Sumua nämä sidetykset ovat, mutta jotain tällaista taisipa olla:

Ulos:

4 Counterbalance
1 Predict
1 Terminus
1 Pyroblast
1 Spell Pierce

Sisään:

Keranos
Containment Priest
Wear/Tear
Disenchant
2 Meddling Mage
Blood Moon
Vendilion Clique

Game 2  Aloittelen vissiin ok kädellä ja pudotan Meddling Magen. En ole varma mitä nimetä ja painin Uginin ja S&T välillä. Päädyn ST:hen, sillä minulla ei ollut Fowia kädessä ja häviäisin siihen suorilta. Pelaan Mentorin ja saan lyötyä hieman läpsyä sisään. Sitten tiskiin saapuu Candelabra, Expedition Map hakee palasia, tiskiin tulee Ugin ja pyyhkäisee pöydän. Omalla vuorollani pelaan Jacen ja valmistaudun häviämään. Hän hakee jälleen asioita, ottaa manoja ja pelaa Emrakulin. Tuijotan käsikortteja, missä löytyy fowia ja stoppia eli paskaa ja ojennan käden. GG.

------------------------------------


Ainoastaan top4 sai palkintoja, joten tyhjin käsin jäin. Myös vitosrundilla tasuroinut kaveri saa vastaansa paskan MU:n ja häviää. Jäämme vähän katselemaan viimeisiä pelejä ja jauhamaan paskaa sekä sähläämään jotain tradentynkää ja palauttelemme kukin toisillemme lainakalut kukin tavallamme. Olen niin väsynyt, että olen nukahtaa tuoliin. Lopulta lähdemme lätkimään paikalta, kun viimeiset sankarit jäivät painimaan kolmossijan palkinnosta ja Masa scooppasi finaalissa, koska halusi kakkoselle tulevan Savannahin. Kotimatkalla mielessä pyöri, että valmistautuminen vois olla joskus ihan pop ja kaikki ne lukemattomat pelivirheet. En keksi mitään pätevää loppukaneettia, joten kiitos ja anteeksi.


PROS

+ Järjestelyt 5/5 (ruoka, tilat, vessat ja jopa turnaukset ajallaan wtf)
+ Allyt
+ Haikku
+ Pelaajia oli paikalla vähemmän kuin odotettu, mutta silti mukavasti. Ilmapiiri oli sopivan rento.
+ Kivaa oli ja uudestaanhan tuonne voisi mennä milloin vain
+ Tuomarit hyväksyi alteroinnit


CONS

- #vitunpaskapaisti
- Muracles oli aika tylsä dekki, vaikka autopilotti kantoi minut
- Babu on paskapää eikä tullut lainkaan paikalle
- Teemu ja Aapo oli figu-/lautapelipuolella leijonasosan ajasta :(
- Viikonloppu tuli ja meni lentäen
- Lappeenrantalaiset munasuut feidaili liian suurella prosentilla


Edit: Korjailin luettavuutta.
Edit2: Yleistä korjailua.
« Viimeksi muokattu: 18.04.16 - klo 22:24 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa routa

Vs: [Outocon] K(ristus)elmerin kootut kämmäilyt Vol. 69
« Vastaus #1 : 18.04.16 - klo 22:20 »
vitun kelmeri t: routa.

Hyvä luku, touhutötteröni törisee yhtä kovaa kun selittäessäni kahdeksaa eri tapaa saada lekasyn ykköspelissä kolmannella lisävuorolla lethalit.
"Woran du dein Herz hängst, das ist dein Gott."

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: [Outocon] K(ristus)elmerin kootut kämmäilyt Vol. 69
« Vastaus #2 : 19.04.16 - klo 00:51 »
Miekii rakastan siuta, Elmeri-senpai. <3 <3 <3 <3 <3
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: [Outocon] K(ristus)elmerin kootut kämmäilyt Vol. 69
« Vastaus #3 : 19.04.16 - klo 02:16 »
Next level mtg.

Vai pärjäsit ilman neljättä coco:ta. Tämä ilahduttaa, sillä unohdin tuoda semmoisen, sillä aidosti ja oikeasti saatan tarvita haikussa sitä itsekkäästi omana kopiona monipuolisesta lapusta.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston