Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTGO:n prerelease- ja release-eventtejä muutetaan SOI:n myötä  (Luettu 6723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lunsku

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-digital/magic-online-prereleases-reimagined-2016-03-29

Pähkinäin kuoressa:
- Prerelease-sealedit pois, tilalle prerelease-liiga samalla hinnalla ja palkinnoilla kuin nyt alkaneet sealed-liigat.
- Release-sealedit, jotka aiemmin pyörivät sen pari viikkoa prelikkaviikonlopun jälkeen, pois ja tilalle normaalit sealed-liigat heti prelikkaviikonlopun jälkeisenä maanantaina.

Poissa Lunsku

Kiitämme:
+ Prelikkapayout vähemmän paska
+ Liigat jeppis kun voi ajankäytöllisesti pätkiä turnauksen pienempiin osiin

Moitimme:
- Relikkapayout enemmän paska
- Viidessä rundissa ehkä omaan makuun yksi liikaa, mutta toisaalta liigamuoto konpensoi

vOv

Poissa mork

toihan on ihan todella hyvä uudistus mielestäni
nyt kun ne olis lisäänny mahdollisuuden maksaa boostereilla prellut niin olis täydellinen
noh kaippa ne haluaa tukea boosteri kauppiaita jotka ostavat muutamat tuhannet boosterit 3.3-3.7tix hintaan prellu vaiheessa ja myyvät ne viikossa 3.95-3.99tix hintaan takaisin ;)

Poissa Anssi

Laskeskelin noiden eventtien EV:n, -4.6 tix vs. aiemmat release eventit. Heh.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1U2YGUCvX3FqDKrlWRHop2nnW5XXFqTtiK8eDZNxkpKQ/edit#gid=0
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa mork

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1U2YGUCvX3FqDKrlWRHop2nnW5XXFqTtiK8eDZNxkpKQ/edit#gid=0
??
ei ole release eventtejä
no on "prelluja" jotka kestävät 3päivää.. 15-18.4
kunnes tulee normaalit soi eventit

eli vertaappa vaan noihin vanhoihin prelluihin noi valuet
« Viimeksi muokattu: 03.04.16 - klo 18:36 kirjoittanut mork »

Poissa Anssi

??
ei ole release eventtejä
no on "prelluja" jotka kestävät 3päivää.. 15-18.4
kunnes tulee normaalit soi eventit

eli vertaappa vaan noihin vanhoihin prelluihin noi valuet

Kannattaa lukea sen Wizardsin uutinen, Release eventejä ei enää tule. Liigat korvas nekin.
« Viimeksi muokattu: 03.04.16 - klo 19:56 kirjoittanut Anssi »

Poissa mork

ninhän minä juuri sanoin?
ihmettelin vaan miksi vertaat tulevaa liiga "prerelease"  eventtiä aikasempiin release eventteihin?
mitenkään ei liity toisiinsa

Poissa Anssi

ninhän minä juuri sanoin?
ihmettelin vaan miksi vertaat tulevaa liiga "prerelease"  eventtiä aikasempiin release eventteihin?
mitenkään ei liity toisiinsa

Mikä tässä nyt on epäselvää? SoI Release eventit ovat liigoja joissa on identtinen struktuuri noiden prerelease liigojen kanssa. Tossa mun linkissä on selvästi eroteltu vanha prerelease, vanha release ja uusi struktuuri. Mä en vertaa tulevaa prerelease-liigaa aikaisempiin release-eventteihin, mä vertaan tulevaa release-liigaa aikaisempiin release eventteihin koska nää liigat korvas ne.

Poissa mork

vanhat release eventit kesti about kuukauden?
tä kestää 3päivää

Poissa mahonen

vanhat release eventit kesti about kuukauden?
tä kestää 3päivää

Kuinka pihalla nyt olet? Ennen Modossa oli Preleaset, jotka kesti viikonlopun yli ja tämän jälkeen Releaset, jotka kesti noin viikon. Prelikoiden EV oli jotain tasoa ei kannata maksaa ja Releaset oli parasta valuee sitten viipaloidun leivän. Nyt velhot sitten päätti, että "kuunnellaan yleisöä" ja otetaan Prelikat pois joissa oli huonot EV:t ja tilalle Liiga. No, jottei modo olis millään tavalla kannattava niin samalla myös Releaset otettiin pois ja liiga vaan jatkuu. Eli enää ei ole Prelikkaa EIKÄ Relikkaa vaan siirrytään heti normaaleihin eventteihin.

Poissa mork

missaatte mun pointin
en ymmärrä miksi verrataan nykyistä 3päivän liigaa entiseen (tarkistin) 16pv release eventtiin
eikä verrata 3pv liigaa entiseen 3pv prerelease turnauksiin jotka tapahtuvat samana ajankohtana suhteutettuna setin julkaisuun kuin aikaisemmin

eli pointtini oli
entisetä prellusta tuli nykyinen liiga = hyvä muutos jopa myös valuen kannalta
release eventit poistettiin kokonaan = draftin osalta hyvä muutos mutta sealed menettää valueta

en vain ymmärtänyt tota yltiö negatiivista vertausta 2 asian kanssa joilla ei perjaatteessa ole tekemistä keskenään

Poissa Rhianne

Haluaisin myös huomauttaa, että vaikka prelikoiden laskennallinen value oli aiemmin huono, niin näissä laskelmissa ei ole otettu avattujen korttien arvoa huomioon. Ensimmäisenä prellupäivänä korteista on saanut parhaimmillaan 5-kertaisesti tixuja kun vertaa hintoihin viikko releasen jälkeen.