Alkuperäisessä kysymyksessäsi väitit, että shortcuttiin tarvittavaa iteraatioiden minimilukumäärää ei tiedetä.
En itse asiassa sanonut niin. Väitteeni oli, että (erityisesti turnaustilanteessa) ei ole käytännössä mahdollista todistaa varsinaisessa pelitilanteessa, kuinka monta scry 3:a vaaditaan, jotta pakan voi järjestää mielivaltaiseen järjestykseen.
Jos sanon "luon tuhat kopiota", niin onko se tarpeeksi? Miten voin todistaa, että se on tarpeeksi? Luonnollisesti tuomari voi päättää, että se on tarpeeksi, mutta eikö yhtä lailla tuomari voisi päättää, että koska asiaa ei voi siinä tilanteessa todistaa, sitä ei voi tehdä?
Käsitykseni on, että turnauksessa ei voi käytännön syistä tehdä asioita, jotka olisivat teknisesti ottaen pelin sääntöjen mukaan täysin laillisia, mutta joiden tekemiseen menisi käytännössä liian kauan. (Esimerkiksi voisin samanlaisella combolla luoda tuhat kopiota
Goblin Test Pilotista, mutta en saa turnaustilanteessa aktivoida niitä kaikkia, koska sitä ei voi shortcutata, ja niiden kaikkien aktivointi kestäisi liian kauan. Vaikka mitään pelin sääntöä ei tässä rikota, sitä ei voi turnauksessa sallia käytännön syistä.)
Shortcutit ovat olennainen osa turnausta, ja niitä käytetään juuri tällaisissa combotilanteissa paljon. Mutta shortcut on sallittu vain kun ilmoitetaan suorittavansa jonkin asian jonkun täsmällisen lukumäärän verran, ja sen lopputulos tiedetään täsmälleen. Sellaisia shortcutteja ei voi tehdä, joiden lopputulosta ei voi tietää tarkasti. (Esimerkiksi tuhannen GTP:n aktivointia ei voi tehdä shortcuttina, koska lopputulosta on mahdotonta tietää tarkasti.)
Alkuperäisessä esimerkissä siis minun pitää luoda joku tarkka lukumäärä pöllökopioita. Minun olisi myös jotenkin perusteltava, että se lukumäärä riittää varmasti siihen, että voin järjestää pakkani mielivaltaiseen järjestykseen. Miten voin todistaa turnaustilanteessa, että näin on asianlaita?
Ymmärrän kyllä, että tuomari päättää asiasta loppujen lopuksi, mutta voiko tästä tehdä geneeristä rulingia?