Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Winter orb & seedborn muse  (Luettu 4131 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa chillygel

Winter orb & seedborn muse
« : 14.07.16 - klo 17:31 »
Minulla winter orb untapissa ja seedborn muse. Vihu endissä täppää jollain keinolla faxin ja siirrytään vihun untappiin. Kysymys: monta landia vihu untappaa? Vaikuttaako muusa mitenkään tilanteeseen?

Poissa luma

Vs: Winter orb & seedborn muse
« Vastaus #1 : 14.07.16 - klo 17:39 »
Vihu untäppää kaikki ländinsä. Untap step koostuu kahdesta vaiheesta: ensin määritellään, mitkä permanentit untäppäävät (tässä vaiheessa Winter Orb estäisi valitsemasta enempää kuin yhden ländin, mutta koska Orb on täpissä, se ei vaikuta). Sitten untäpätään kyseiset permanentit.

Poissa Pifase

Vs: Winter orb & seedborn muse
« Vastaus #2 : 15.07.16 - klo 11:15 »
En ole tuomari mutta...

...mielestäni olisi syytä mainita 2011 sääntömuutos, jota ennen staattisen efektin antavat artifaktit toimivat untapattuina mutta eivät tapissa ollessaan. Jos pelaa vanhempia Winter orbin versioita niin tästä voi tulla omassa peliporukassa ihmettelyä, kun kortin teksti ei varsinaisesti kerro kaikkea.

"Winter Orb
In the first versions of the Magic rules, the static abilities of an artifact turned off if the artifact was tapped. When this rule changed, three cards (Winter Orb, Static Orb, and Howling Mine) were issued errata to maintain this functionality. Since then, Static Orb and Howling Mine have been reprinted with this errata, but Winter Orb never was. If you pick up this card somewhere and you understand modern Magic rules, you'd never guess it would have to be untapped to function, and the once-common "tap my own Winter Orb at the end of my turn so I get to untap my lands" play would be utterly baffling. Well, we can't have that.

New wording
Players can't untap more than one land during their untap steps."
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/may-2011-update-bulletin-2011-05-04

Tämä ylläoleva siis sillä oletuksella, että säännöt eivät ole oleellisesti muuttuneet ja kirjoittamani postaus pitää paikkansa?

Poissa luma

Vs: Winter orb & seedborn muse
« Vastaus #3 : 15.07.16 - klo 11:50 »
En ole tuomari mutta...

...mielestäni olisi syytä mainita 2011 sääntömuutos, jota ennen staattisen efektin antavat artifaktit toimivat untapattuina mutta eivät tapissa ollessaan. Jos pelaa vanhempia Winter orbin versioita niin tästä voi tulla omassa peliporukassa ihmettelyä, kun kortin teksti ei varsinaisesti kerro kaikkea.

"Winter Orb
In the first versions of the Magic rules, the static abilities of an artifact turned off if the artifact was tapped. When this rule changed, three cards (Winter Orb, Static Orb, and Howling Mine) were issued errata to maintain this functionality. Since then, Static Orb and Howling Mine have been reprinted with this errata, but Winter Orb never was. If you pick up this card somewhere and you understand modern Magic rules, you'd never guess it would have to be untapped to function, and the once-common "tap my own Winter Orb at the end of my turn so I get to untap my lands" play would be utterly baffling. Well, we can't have that.

New wording
Players can't untap more than one land during their untap steps."
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/may-2011-update-bulletin-2011-05-04

Tämä ylläoleva siis sillä oletuksella, että säännöt eivät ole oleellisesti muuttuneet ja kirjoittamani postaus pitää paikkansa?

Winter orbin teksti on muuttunut eikä kirjoittamasi postaus pidä paikkaansa. Eternal Mastersin julkaisun jälkeen Winter Orbin teksti on jälleen "As long as Winter Orb is untapped, players can't untap more than one land during their untap steps."