Nyt kun oma tilanteeni barroksen kanssa alkaa olla loppusuoralla, kirjoitan omasta näkökulmastani yhteenvetoa tapahtuneesta.
1) huomaan, että tilanne on kuormittanut minua yllättävän paljon. Asia on pyörinyt päässäni ja olen miettinyt miten sen oikein ratkaisen. Tilanne on ahdistanut minua. Helpotus on tullut vasta nyt kun myyjä kuittasi rahat maksetuksi ja ne näkyivät aamulla tililläni.
2) Barroksen käyttäytyminen on laitonta. Nimike sille on lievä petos. Siksi tein nyt aamulla asiasta rikosilmoituksen.
3) Seuraamukset. Säännöt ovat siksi olemassa, että tällaisia asioita ei pääsisi tapahtumaan. Ja jos tapahtuu, väärästä käyttäytymisestä seuraa silloin rangaistus. Viranomaiset hoitavat asian oman työnsä puolesta, täällä foorumilla ylläpito voi miettiä sopivaa seuraamusta. Itse koen tärkeänä, että barroksen viimeviikkoisiin tekoihin puututaan täällä, koska siten osoitetaan missä menee raja oikean ja väärän välillä.
4) Kuinka barros voit seuraavalla kerralla toimia paremmin: Jos elämäntilanteesi on sellainen, että et pysty hoitamaan kauppaa tai maksamaan velkojasi, kommunikoi asia toisen osapuolen kanssa. Toisen osapuolen on paljon helpompi ymmärtää ja sopia asiat jos olet rehellinen kuin että vetäydyt kokonaan kommunikaatiosta pois.