Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sun Titan Saheeli Rai Konpo Lekassa  (Luettu 11869 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Colgate

Sun Titan Saheeli Rai Konpo Lekassa
« : 03.12.16 - klo 01:40 »
Esitelkäämme aluksi pakkalista. Kategoriointi on kovin karkea, sillä osa korteista sopisi useampaan kuin yhteen kategoriaan, mutta eiköhän tällä pärjätä.

Mana
4 dark ritual

2 bayou

2 forest

2 marsh flats

1 savannah

1 scrubland

2 snow-covered forest

1 snow-covered plains

2 snow-covered swamp

1 swamp

2 verdant catacombs

2 windswept heath

1 ancient tomb

Konpo
2 gamekeeper

1 sun titan

4 saheeli rai


Sac outletit
4 cabal therapy

4 innocent blood

1 phyrexian tower


Konpon haku
4 living wish

4 tainted pact

1 painful truths

1 sign in blood

1 night's whisper

1 eladamri's call

Kontrolli
4 duress

3 thoughtseize

2 abrupt decay


Wishboard
aegis of the gods

bojuka bog

ethersworn canonist

faerie macabre

gaddock teeg

gamekeeper

karakas

peacekeeper

phyrexian revoker

phyrexian tower

reclamation sage

sanctum prelate

the tabernacle at pendrell vale

vexing shusher

wasteland


Pakan ideana on pelata Gamekeeperin
avustuksella Sun titan
in ja kahden saheeli rai
n konpo. Side on kokonaan omistettu Living Wish
ille ja ideana on, että sillä voi hakea kyseiseen tilanteeseen sopivan voimakkaan kortin. Joissain match-upeissa yksittäinen Living Wish
oikeaan korttiin voittaa pelin.

Tainted pact
on erittäin vahva tutori onnistuessaan ja tämän takia olen tehnyt pakasta haikkumaisemman. saheeli rai
on tällä hetkellä puhtaasti konpoa varten pakassa, eikä pakassa ole keinoa tuottaa sinistä, eikä punaista manaa. Saheeli Rai
n ability combon ulkopuolella eivät näytä siltä, että haluaisin niiden takia hajoittaa manabasea.

 Pakka voi voittaa 2. vuorolla, mutta realistisesti se voittaa myöhemmin. Yleensä konpot ovat tapahtuneet vuoroilla 3-6. Tämä on melko hidas konpo, sillä pakka keskittyy enemmän vastustajan häirittemiseen ja konpon suojaamiseen alkupelissä. Miten tätä pakkaa voisi parantaa?
« Viimeksi muokattu: 03.12.16 - klo 11:18 kirjoittanut Colgate »

Poissa Rancid-

Vs: Sun Titan Saheeli Rai Konpo Lekassa
« Vastaus #1 : 03.12.16 - klo 10:00 »
Dekissä on monta ongelmaa, mutta pahin on se, että Gamekeeper osuu alle puolet ajasta Sun Titaniin. Toki jos pönttöön menee Cabal Therapy, saa yrittää uudestaan, mutta kuitenkin tässä puhutaan kahden kortin kombosta joka ei aina tapa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Jusq

Vs: Sun Titan Saheeli Rai Konpo Lekassa
« Vastaus #2 : 03.12.16 - klo 10:02 »
Heti pisti silmään, että eikö tuo combo ole paljon helpompi ja nopeampi pyöräyttää esim. että deckissä on 1 sun titan, 1 gamekeeper, sitten 4 entomb
jolla hakea gamekeeper (tai tarvittaessa shaheelin), sitten reanimate spelli (kuten reanimate
--> ottaa tuo gamekeeper tiskiin ja cabal therebyn flashbackillä tai innocent bloodilla sacata se game keeper pois, joka hakee deckissä olevan titanin ja millaa samalla mahdollisimman paljon tavaraa? Sinisiä cantrippejä ja loottia esim. faithless looting
pelaisin myös. Itse en khyl kyseistä deckkiä pelais, mutta makunsa kullakin :)

Poissa Colgate

Vs: Sun Titan Saheeli Rai Konpo Lekassa
« Vastaus #3 : 03.12.16 - klo 11:16 »
Huomasin combon  kanssa olevan ongelmia. Todennäköisyys, että 2 saheeli rai
ta tulee hautaan ennen sun titan
ia on vain  2/5. Cuttaamalla yhden sun titanin
todensnäköisyydestä tulee 3/5. Ei vieläkään kovin kummoinen, mutta parempi. täytyy yrittää voittaa joitain pelejä reilusti ilman konpoa. Muutokset: -1 sun titan
, +1  eladamri's call


Pakka tosiaan usein löytää gamekeeper
in ennen sun titan
ia, mutta tämän takia cabal therapy
t ovat pakassa. Pahimmassa tapauksessa gamekeeper
haetaan wishillä ja ensimmäinen [[cabal therapy]] on käytetty siihen, eli pakassa on vielä 3 gamekeeper
iä, 3cabal therapy
ä ja sun titan
, eli todennäköisyys osua gamekeeper
iin ennen cabal therapy
ä tai sun titan
ia on 3/7. Ehkä turhan korkea, cutatkaame yksi gamekeeper
, jolloin todennäköisyys on enää vain 1/3. Muutos: -1 gamekeeper
, +1 ancient tomb
.


entomb
+reanimate
+sac outlet on kolmen kortin konpo ja vaikeasti haettava, koska combopalat eivät ole läänejä eivätkä cretuja. Punaise ja sinisen splashaaminen cantrippien takia, näyttää hajottavan manabasea enkä löydä niille tilaa. Hirveästi ei haluaisi mennä yli 60:n kortin, joten mitä cuttaan?