Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sensei's Invitational turnausraportti ***1ST***  (Luettu 2156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaitsu

Viimeisen Sensei's Divining Shopin avoimen turnauksen myötä olin lunastanut paikkani Sensei's Invitationaliin. Slotti irtosi molempien Legacy-turnausten topkasittamisella Shardless BUGilla, joka on minusta vaan uskomattoman kiva dekki pelata. Näissä molemmissa tosin otin selkeästi pataan quarttereissa: ensimmäisellä kerralla Himmanen hajotti mut Burnilla ja toisen kerran Karsikas otti pelit haltuun Miraclesilla.

Ennakkovalmisteluina luin hiukan viimeaikaisia pakkalistoja Legacysta. Legacyssa odotin kansan pelaavan Delveriä ja siksi en toki harkinnut muuta kuin Shardlessia. Combot pelottivat hiukan, ja tapanani oli usein vaihtaa buildista 5-10 korttia riippuen millainen fiilis metasta on. Tietyistä asioita halusin kuitenkin pitää kiinni, kuten manabasen 1 jokaista basicia ja 4 Wastelandia. Silmiin osui Reid Duken upouusi BUG-lista,  jossa oli hyvin herkulliset NELJÄ kappaletta True-Name Nemesistä ja kaksi kappaletta vaikuttavaa legendaa Leovold, Emissary of Trest. Olen karsinut monen rakastamia/vihaamia Hymn to Touracheja pikkuhiljaa neljästä kolmeen, sitten 1+1, 1+0. Nyt totesin että koska se BUG vähän pelotti ja niitä reiluja dekkejä varmaan siellä sitten olisi, niin laittaisin maindeckiin 1 Toxic Delugen lisäksi toisen, viimeisenkin Hymnin kustannuksella. Tämähän oli aivan käsittämätön teko, koska eihän nyt oikeasti kukaan revi mistään parin päivän varoitusajalla (turnaus oli edellisenä sunnuntaina ja decklistit oli submitattava keskiviikkoiltana) kaikkia noita lappuja käsiinsä ja tee tietoista päätöstä pelata sitä listaa. Eli muokkaukset verrattuna viime SDS-lekaturnaukseen olivat: maindeck -1 Hymn to Tourach +1 Toxic Deluge, sideboard -1 Thoughtseize +1 Pithing Needle.

Modernista olen sen verran tietoinen, että tiesin että joku proaktiivinen tier1-dekki varmaan toimisi ihan hyvin, matchuppeja olisi kuitenkin vaikea ennustaa. Kaverilla oli lainata Death's Shadow tai Lantern, mutta kun allekirjoittanut tiedostaa hitsaavansa liikaa, niin hitaampi näistä ei ollut optio. Perinteikkäästi olen brewannut huonolla menestyksellä jotain siistimpää, mutta en ihan kans ehtinyt tai jaksanut, kun ei ollut tarpeeksi varmaa tietoa metagamesta. Pelitestasin normaalin keskiviikkoturnauksen, ja tein muutokset äkkituntumalla. Kaverin listassa oli 3 Steppe Lynx, joista uskalsin cutata yhden kun se ei vakuuttanut, ja laitoin tilalle Tarmogoyfin. Samoin sideboardilta vaihdoin Rakdos Charmin pois ja laitoin tilalle Path to Exilen. Voin suolata, että finaalissa kaduin kumpaakin korttivaihdosta.

Pääkaupunkiseudulta oli tulossa Metsä, Lahonen ja minä, joten sovimme että toimin kuskina. Myös Vartiainen ilmoittautui tulemaan Lahdesta Helsinkiin, koska se tulisi vähän helpommaksi. Lähdimme ajamaan suuntana Virrat ja järjestäjä Pispan hehkuttama tasokas mökki. Matkalla taisi tulla jokunen mutina siitä, että miksi Invitational on sijoitettu johonkin keskelle-ei-mitään ja miksi ihmeessä turnausstruktuuriksi oli valittu aivan käsittämätön SCG-turnauskaavio. Onneksi road trip on aina road trip ja hyvän huulenheiton lomassa aikakin kuluu rattoisasti jopa kuskilla, vaikka kapeat ja pimeät metsätiet eivät olleet hirveän kivoja ajaa.

Saavuimme mökille, joka oli varsin mukava ja hyvin varusteltu. En epäillyt, etteikö viikonlopusta tulisi hyvin rattoisa ja kaikilla tuntui olevan paljon juotavaa mukana. Otin lauantain rauhallisesti, saunottiin ja uitiin ja uni maittoi ihan hyvin. Illan mittaan tuli arvottua myös 4 hengen lohkot Legacya varten, en ollut 100% varma matchupeista mutta uskoin kohtaavani Maverickin, UW Parfaitin ja Burnin.

Lauantaiaamuna heräsimme niin, että kämpässä haiskahti myös jokin muu kuin turnausstruktuuri. Onneksi kaikki saivat kerättyä itsensä pelaamaan, striimi tuntui lähtevän pelittämään ja saimme aloittaa.

Tässä vielä meikäläisen listat:

Modern Suicide Zoo
(click to show/hide)

Legacy Bug Shardless
(click to show/hide)

Round 1: Mikael Heikinheimo, Junk Maverick

Miksun kanssa olemme tiimikavereita Poro Tourille tänä vuonna, ja tietysti olisi ollut kivempaa päätyä eri lohkoihin niittämään mainetta ja kunniaa. Nyt kävi näin. Tämä matchup voi olla vaikeakin jos Maverick saa hyvän alun, ja gamessa 1 tuntui nimenomaan siltä. Tuli aika likainen olo kun pelasin Toxic Delugen ja sain kolme miestä yhdellä kortilla, tällaisissa matchupeissa tietysti on hyvä että sattui pelaamaan kahta. Game 1 oli silti tiukka kun Knight of the Reliquary ja mun pari miestä tuijotti toisiaan ja kumpi ikinä nostaisi poiston ensimmäisenä, voittaa. Nostin kaksi ländiä ja sitten poiston, Miksulla oli tosin vielä huonompi säkä. Gameen 2 sain pari Go for the Throatia sideltä ja Shardlessin valueplääni grindasi pelin kotiin.

Round 2: Janne Malm, UW Parfait / Enchantment Control


Olemme pelanneet tämän matchupin 3 kertaa aiemmissa Legacy-turnauksissa, voitin niistä kaksi ja pelasimme yhden tasan edellisen kerran. Jannen dekki on todella hyvä hyödyntämään Land Taxia, ja ei ollut realistista olla FoWaamatta sitä jos voi. Shardlessin hyvä matchup perustuu siihen, että dekki on paras Abrupt Decay-dekki kun siihen voi osua cascadella, ja Decay rikkoo suunnilleen kaiken relevantin eli molemmat puolet Rest in Peace + Energy Field-lukosta. Myös Ancestral Vision tuottaa tarpeeksi korttietua ja Liliana of the Veil syö vastustajan resurssit, että vastaukset eivät lopu kesken. Rest in Peace toki itsessään on vahva 4-of ja hidastaa pelejä, sillä Tarmogoyfit ja Deathrite Shamanit eivät tee mitään ilman graveyardia. Siden jälkeen matchup paranee entisestään, kun pääsin tuomaan 3 Golgari Charm, 2 Krosan Grip ja Pithing Needle. Valitettavasti muistan pelit aika huonosti, koska useat kohtaamisemme sekoittuvat päässäni mutta kahdessa pelissä tämäkin taas ratkesi minun edukseni.

Round 3: Joonas Himmanen, Burn (splashing green)


Himmanen suorittaa yleensä aggressiivisilla dekeillä ja ehdin jo todeta Pispalle ennen rundia, että lohkovoitto on käytännön mahdottomuus. Burnia vastaan on pari Chilliä sidellä, ja muuten pitääkin sitten toivoa että saa nopean Tarmon, FoWattua Goblin Guiden tai että Deathrite Shaman elää vähintään yhden vuoron. Game 1 pelaan vuorolla 2 Tarmon ja onnistun saamaan Goblin Guiden ajot pysäytettyä, mutta pultteja tulee vauhdilla päähän. Muistaakseni pelasin vuoron 4 Shardless Agentin josta tuli toinen Tarmo, ja Joonas tarvitsee yhden pultin dekin päältä voittaakseen. Todella onnekkaasti näin ei käy ja voitan ensimmäisen pelin. Tuon Chillit, Golgari Charmit ja Go for the Throatit sisään, Golgari Charmissa on kaksi moodia ”pelasta Deathrite” ja ”riko Eidolon of Great Revel”. Ancestral Visionit ovat tässä matchupissa aika blankkoja. Gamessa 2 katson kättä joka on decent muttei välttämättä Burnia vastaan, keeppaan ja häviän. Gamessa 3 pääsen pelaamaan onnekkaasti Tarmogoyfin ja toisenkin, ja päädymme hyvin gamea 1 muistuttavaan tilanteeseen. Joonas oli valitettavasti floodannut pahasti ja vaikka minulla oli Chill kädessä, en nähnyt edes mitään hyötyä castata sitä. Jälleen kerran pelin ratkaisi yksi draw step aikaa nostaa letaali pultti, ja näin ei tapahtunut. Voitin siis puhtaalla säkällä.

3-0! Lohkovoitto lämmittää tässä vaiheessa turnausta, sillä olen day 2:lla joko byellä tai ilman. Turnausstruktuurin erikoinen elementti tulee esiin tässä vaiheessa, kun lohkojen sijoilla 2 ja 3 olevat pelaavat vastakkain Modernia. Kaikki scouttasivat näissä pelaavien dekit minkä kerkesivät, ja saivat sitä kautta etua seuraavaan vaiheeseen.

Bye-lohko Round 1: Leo Lahonen, Lantern Control

Pääsen siis pelaamaan hyper-aggroa hidasta kontrollidekkiä vastaan? Kuulostaisi hyvältä, muttei ole alkuunsakaan totta. Vastassa on Leo, joka on aivan liian hyvä pelaaja, ja oikeastihan Lantern vaan pystyttää Ensnaring Bridgen ja nauraa sen takana mun surkeille yrityksille ja isoille Death’s Shadoweille. Molemmissa peleissä ehdin hetken luulla, että minulla on jotain mahdollisuuksia, mutta joudun nopeasti myöntämään kahdessa pelissä tappioni kun discardit ottavat kädestä ylimääräiset creaturet ja hetkeä myöhemmin muut creaturet eivät voi ajaa. Ainakin näissä peleissä oma dekki tuntui niin clunkylta kuin olla ja voi.

Bye-lohko Round 2: Atte Vartiainen, Grixis Delver

Aten omasta rapsasta löytyykin tämä kuvailtuna, mutta kerrataan minunkin puolelta. Tiesin Aten dekin aiemman pelin pohjalta. Voitan nopan, pidän 5 kortin käden ja Atte 6 kortin käden. Cyclaan omalla vuorolla Proben, Baublen ja passaan fetsi pystyssä ja Lightning Bolt kädessä. Mielessä kävi, ampuako Bolt omaan päähän vai mahdolliseen vihun Delveriin. Olisin ehkä pelannut sen vihun Delveriin (eli luultavasti kämmännyt) mutta Atella on Serum Visions. Fetsistä siis 3 extraa päähän, pultti omaan päähän, sopivasti 12 lifessä. Otetaan vuoro, pelataan Swiftspear ja Death’s Shadow niin että viimeisenä käsikorttina on Mutagenic Growth. Atte pelaa Collective Brutalityn eskaloituna ”-2/-2 ja Duress” eli linen, joka toimisi erittäin hyvin mitä tahansa muuta korttia vastaan. Pumppaan Death’s Shadowia ja ensi vuorolla taisin vielä nostaan fetsin josta kuoleman varjo tietysti vahvistui ja vei pelin. Gamessa 2 dekki tuntuu taas todella hyvältä ja vaikka Atella on playlta vuoro 2 Tasigur, ei sekään yksin riitä kun pumppuspellit toimivat.

Bye-lohko Round 3: Lauri Siivonen, Bring to Light - Madcap Experiment - Scapeshift

Matsi coverattiin kameralla ja se löytyy https://www.twitch.tv/lipevatv/v/114636058?t=07h35m00s ja matchup on toki mulle ihan hiton hyvä paitsi että toi Madcap Experiment into Platinum Emperion olisi tullut aivan puun takaa ja en olisi sitä varmaan oikein millään voittanut. Gamessa 2 Hooting Mandrills oli loistava sidekortti, koska vastustaja pulttasi mun Nacatlin ja silti oli aggressiivinen lähtö.

Grudge Match: Atte Vartiainen, UWr Miracles


Olin kuullut jo aiemmin Aten kommentit tätä matsia varten ja hän oli hyvin tyytyväinen valmistautumiseensa, oli cutannut Monastery Mentoreita saadakseen pelata lisää Entreat the Angelseja, sillä Shardlessilla on vaikeuksia kyseisen kortin kanssa. Toinen erittäin ikävä kortti tässä matchupissa on tietysti Jace. Aten rapsassahan on kuvattu tämäkin kohtaaminen. Game 1 meikäläinen häviää enkelikuoroon, Gamessa 2 löydän oman Jacen ja jopa cascadeen Ancestral Visioniin joilla pidetään painetta yllä, eikä Atte pysty pitämään peliä hallussa. Olin myös sideboardannut väärin tähän peliin, sillä toin Golgari Charmit sisään kun Counterbalancet olivat lähteneet ulos. Game 3 vaikuttaa tiukalta. Atte missaa land droppeja mutta on luultavasti setupannut Terminuksen clearaan kolme miestä kun pöydässä on Top, ja olen suspendannut Ancestral Visionin. Kun Vision tulee vihdoin stackiin, Atte heti käyttää punaista Blastia counteroimaan sen. Kädessäni oli onneksi Krosan Grip jolla rikon responsena Topin, kun en halua missään nimessä antaa Atelle prioritya. Ajan 10 päähän ja Atte nostaa seuraavalle vuorolle setupatun Terminuksen. Säästelen Maelstrom Pulsea mutta Terminus clearaa pöydän ja on pakko käyttää Pulse vastauksena kun pöytään tulee Jace. Nostan pari vuoroa ländiä ja Atte pelaa uuden Topin, jolla löytää tietysti enkeleitä, aivan kuin oli käsikirjoittanut. Bye menee siis ansaitusti Atelle.

Lauantai-ilta menee itsellä taas rauhallisesti. Taisin nukkua kevyet 10 tuntia, joka varmasti osaltaan auttoi suhteessa kanssakilpailijoihin, vaikken tiedäkään kuinka myöhään kalja virtasi. Itsellä ei ollut kyse siitä etteikö olisi ollut kiva jauhaa vielä pitkään hyvien tyyppien kanssa, mutta väsytti ja rehellisesti uutenavuotena oli omalta osalta otettu niin paljon kuppia, etten nähnyt varsinaista pointtia riehua taas humalassa. Mielessä oli myös yksi peikko: sieltä Virroilta pitäisi ajaa vielä koko konkkaronkka ensi yönä ehjänä kotiin.

Sunnuntaiaamuna meillä oli tarjolla dekkilistoja, ja vastaan asettuisi taas Janne Malm. Koska sain päättää play/draw/format -säännöllä, valitsin playn (vastassa joko Modern RG Tron tai Legacy UW Parfait) jotka olivat siis todella hyviä matchuppeja. Janne valitsi pienemmäksi pahaksi Legacyn.

Top 12: Janne Malm, UW Parfait


https://www.twitch.tv/lipevatv/v/114894759?t=00h04m15s löytyy pelit ja voi pojat tässä oli semmosta kämmäilyä meikäläiseltä tossa game 1:n loppuvaiheilla, että huhhuh, muun muassa missatut letaalit kun aivot kävi ”mihin mä kuolen” eikä ”miten mä voitan” -moodissa. Myös post-game interview selventää tätä hiukan. Onneksi kävi säkä ja selvisin gamesta 1 voittajana. Mainittakoon tosiaan, että maindeck Back to Basics voisi olla todella raskas ja onneksi manabase on rakennettu niin, että pystyin pelaamaan sen ympäri.

Koska kommentaattorit olivat vähän kujalla mitä game 2:n alussa tapahtui, niin menin turn 1 Ancestral Vision suspendiin, ja Jannella oli Land Tax. En FoWannut Land Taxia vaan jätin Abrupt Decayn auki, koska tiesin että Jannella saattaisi fetsata tyhjää. Tämä ei ole se kaikista luonnollisin interaktio, mutta Jannen ideanahan oli tietysti fetsata tyhjää jotta saisi Land Taxista lisää ländejä käteen. Näinhän siinä sitten käykin, saan priorityn EoT ja rikon Land Taxin. Loppupeli muistuttaakin sitten totutun yksinpuolista matchuppia.

Antti Terho asettuu seuraavaksi vastaan, ja pelaa molemmissa formaateissa Grixis Delveriä. Saan päättää kumpi pelaa. Molemmissa formaateissa minulla oli taas hyvä matchup. Tutkittuani dekkilistoja päätin, että kyllähän Legacy meikäläisellä vahvempi formaatti on ja sitä pitää pelata. Viime hetkellä tajusin kriittisesti, että eihän Antin dekissä tosiaan ole Stiflejä eli niiden ympäri ei tarvitse pelata, riittää että fetsaa basiceja.

Top 8: Antti Terho, Grixis Delver (Legacy)

https://www.twitch.tv/lipevatv/v/114894759?t=02h09m30s on pelit. Pelaan todennäköisempien asioiden mukaan ykkösgamessa eli Wastelandillä rikon punaisen enkä mustaa sourcea niin kuin vastustajalla olisi Young Pyromancer, mutta sieltä tuleekin Gurmag Angler, jota vastaan olen aika huonoilla. Joudun chumpblokkaamaan pari kertaa ja lopulta se palkitaan kun nostan Toxic Delugen, mutta se ei ihan riitä.
Siden jälkeen matchup alkaa taas tuntua todella hyvältä, sillä siksi noita Golgari Charmeja on sinne sidelle tungettu se paljolta tuntuva 3 kpl. Game 2 en toki tiedä että Antilla ei ole Dazeja dekissä, ja Shardless into Decay, Leovold, Baleful Strix ovat aivan musertavia peräkkäisiä pelauksia. Myös ne Go for the Throatit ja Toxic Deluget ovat tällaisessa matchpissa todella hyviä, pääsin vielä hyvin takaisin gamen 3 Gurmag Angler + Winter Orb vuorosta.
Saan jälleen päättää play/draw/format, ja vastassa on joko Modern Infect (eli todella aggressiivisten dekkien mirror vailla hirveempää interaktiota) tai Legacy SneakOmniTell. En oikein osaa sanoa että mikä on oikea ratkaisu, Metsän kanssa puitiin matchuppeja. Metsä (jota pidin turnauksen ennakkosuosikkina) oli hävinnyt ratkaisevan pelin nimenomaan Jetrolle vuoron 1 playlta tulleeseen Blood Mooniin. Pispakin hehkuttaa Jetroa turnauksen voittajasuosikiksi.  En osaa sanoa millainen matchup Legacyssa on, mutta totean etten halua pelata Modernia drawilta. Näin ollen valitsen playn, tietäen 100% varmuudella että
Jetro valitsee itselleen rakkaan Legacyn.

Top 4: Jetro Ohra-aho, SneakOmniTell

Tämä matsi tuntuu ennakkotiedoilla ehdottomasti yhdestä turnauksen vaikeimmista. Tiedättehän sen tunteen, kun on pohtinut onko tietystä kortista (Hymn to Tourachista) mihinkään, cuttaat ne, ja tärkeissä matseissa se olisi todella hyvä. Strriimistä Game 1 on varmaan hukkunut bittiavaruuteen mutta Game 2 ja 3 löytyy https://www.twitch.tv/lipevatv/v/114936509.
Game 1 Jetro voittaa tosiaan, ei vähiten siksi että mulla on kuolleita kortteja dekissä ja sen dekki osaa kyllä kasata palasensa kun mulla ei ole millä disruptaa. Gamessa 2 pääsen hyville, ja Tarmo + Thoughtseize + Liliana pakottaa vastustajaa tosi hyvin, ja vaikka jotenkin kommenttaattorit Golgari Charmia huonona pitävätkin ehkä syystä, niin sain setupattua juuri sellaisen tilanteen kuin halusin ja tuhoamaan Omnisciencen juuri silloin kun piti. Tarmo oli oikeasti myös kahden vuoron kello, koska oli mahdollisuus discardata Lilianalle planeswalkeri eli Jace ja kasvattaa Tarmo 7/8:ksi. Game 3 keeppini on siis erittäin hyvä: Bayou, Underground Sea, Tarmogoyf, Tarmogoyf, Mindbreak Trap, Force of Will, Ancestral Vision. Jetrolle täytyy antaa iso käsi siitä kuten post-game interview’ssa sanoin, että alkupelin hän todella pelasi varovasti ja Tarmot eivät päässeet kasvamaan 2/3:sia isommiksi. Hän mahdollisesti haisteli sitten, että ehkä mulla ei olisikaan FoWia ja siihenhän se sitten ratkesi kun uhrasi Petalit, pelasi Sneak Attackin joka FoWattiin ja yhtäkkiä olikin parin vuoron kello.
Oli vähän huojentuneempi olo, mutta tiesin ettei turnauksen voittaminen tulisi olemaan helppoa. Vartiainen ja Lahonen kohtasivat semifinaaleissa, ja kuten ehdin haastattelussa sanoa, niin kumpikaan ei tulisi olemaan helppo vastus. Kumpaakin vastaan oli yksi hyvä matchup ja yksi huono matchup, vaikkeivät nekään selkeitä. Leo nujersi Aten ja pelaisimme siis Leon kanssa kahden tai kolmen matchin finaalin, jossa Leo pääsi päättämään korkeampana seedinä aloittaako Modern vai Legacy matsin, ja vastaavasti aloittaisin sen toisen. Yhtä varmasti koska maa kiertää aurinkoa, Death’s Shadowin ei voi antaa
aloittaa eli olen Legacyssa playlla ja Modernissa drawilla.

Top 2: Leo Lahonen, Aggro Loam (Legacy), Lantern Control (Modern)

https://www.twitch.tv/lipevatv/v/1149365099?t=01h55m30s lähtien Legacy. Snap keeppaan Game 1 Tarmogoyf, Tarmogoyf, Shardless Agent, Shardless Agent, 3 landia joista yksi on Wasteland. Game 2 en spoilaa tähän, aivopieraisin ja jostain syystä ajattelin Toxic Delugen X-spellinä jota ei voi pelata Teegiä päin. Toimi se onnekseni näinkin.
https://www.twitch.tv/lipevatv/v/1149365099?t=02h29m40s alkaa pelottavampi formaatti eli Modern. Game 1:ssä Needleen blindina nimetty Windswept Heath, ja nousee kaksi niitä putkeen. Perinteikäs eli mulle huonosti päättynyt peli.
Game 2:ssa tapahtuu ns. tramplegate. Yritän pelata nopeasti ja missaan letaalit. Olin aivan liian väsynyt kun olin pelannut pitkään, turhautunut kyseiseen matchuppiin, vitutti että olin kuitenkin ajamassa kotiin vähintään 3 tuntia keskellä yötä, plus en pitänyt kyseistä sääntökohtaa tramplesta kauhean reiluna. Sanoin Leollekin pahasti, mistä olin tietysti pahoillani, sillä Leo on oikeasti todella hyvä tyyppi eikä ansaitse sellaista. Menin sitten itsekseni rauhoittumaan yläkertaan ennen viimeistä matsia.

Palasin edelleen hieman ärtyneenä takaisin pöytään, mutta tietysti minun täytyi hyväksyä se, että välillä kämmää ja ansaitsee hävitä. Korkeampana seedinä viimeisessä matsissa Leolla oli siis mahdollisuus valita play/draw/format. Leo totesi, ettei Legacyssa välttämättä ole mahdollisuuksia. Olen täysin samaa mieltä, sillä Leo oli dominoinut minua jo aivan riittämiin Modernissa joten se oli luonnollinen valinta. Tiesin kuitenkin, että aina voi nostaa nutsit, varsinkin tällaisella dekillä.
https://www.twitch.tv/lipevatv/v/1149365099?t=03h14m40s lähtee käyntiin viimeinen matsi. Game 1 keeppini saattaa vaikuttaa huvittavalta, johon todettakoon siis että hetken ajan jouduin pohtimaan. Vaikka siinä ei ole miestä, 2 Street Wraithia ja Probe ja fetsi antaa minun ottaa niin paljon päähän, että voin nostaa Death’s Shadowin ja pelata sen. Kaikki pelit tässä matchupissa olin hävinnyt, ja en ollut niissä neljässä gamessa saanut tosiaan mitään hyperaggressiivista alkua. Näin ollen otin tietoisen riskin ja keeppasin, ja vaikka plääni viivästyikin monta vuoroa, niin se toimi lopulta.

Game 2 Leon discard hajottaa mun clunkyn käden, tätähän olen nähnyt jo monta kertaa. Pelaamme useita vuoroja, mutta
mun voitonmahdollisuudet eivät ole missään vaiheessa juuri mistään kotoisin.

Game 3 kans aika awkward keep, kuten yleensä. Pelasin yhdellä läänillä hyvin pitkään. Tässäkin pelissä Leolla oli aivan loistava pelinhallinta ja meikäläisen mahdollisuudet näyttivät lähinnä aika ohuilta. Tiesin, ettei tällaisia pelejä scoopata. Tarvittiin aika monen suht viattoman näköisen kortin nostaminen, että pystyin lopulta fetsaamaan valkoisen manan, pelaamaan Steppe Lynxin ja antamaan sille juuri tarpeeksi pumppua. Kämmejä jotka johtuvat ainoastaan turnausväsymyksestä nähtiin ihan tarpeeksi tässä finaalissa. Leo oli tietysti paljon urheilijahenkisempi kuin minä ja pystyi antamaan hyvän post-game interview’n.

En tajunnut omassa haastattelussani edes kiittää kaikkia, kun olin niin hämilläni. Onneksi on aina turnausraportti, johon
kelpaa moista laittaa.

Menestyksellä on toki vähän hintansa. Minä ja kolme muuta selvisimme autokyydillä takaisin Helsinkiin vaikka kello oli jo 2 yöllä, alkuviikko meni sumussa ja sain tehdä torstai-perjantai-välillä 21h töitä että sain työaikalaskurit taas kuntoon. Vasta näin sunnuntai-iltana olen henkisesti riittävän vakaa kirjoittaakseni edes suht objektiivisesti, katsomaan pelit selostuksineen nauhalta ja oikeasti iloitsemaan voitosta. Tuli valittua oikeat pakat   :D

Plussat ja miinukset:
+ Kiitos Leo Lahoselle ja Roope Metsälle, jotka auttoivat pohtimaan formaattia ja valitsemaan play/draw/format -valinnat oikein. Kiitos Markku Anttilalle ja Ari Hämäläiselle dekkien lainaamisesta turnaukseen. Kiitos Matti Raulalle Toxic Delugesta.
+ Kiitos järjestäjille, selostajille (jotka itse asiassa hoiti hommansa tosi hyvin) ja ruokahuollolle.
+ Kiitos kanssakilpailijoille erittäin hyvästä viikonlopusta, hyvä tunnelma ja hienoja pelejä.
+ Mökki on palkinto itsessään, hienot puitteet ja todellakin kutsuturnausvaikutelma
+ Ensi kauden byet! Pääsee ehkä uudestaan mukaan Inviin

-Turnausstruktuuria ja tiebreakereita ei ollut mietitty loppuun asti, vaikka olihan se toisaalta dramaattinen eli viihdearvo kohdallaan
-Mökki oli keskellä ei mitään, mikä ei haittaisi paitsi että lauantai-iltana oli pientä vajausta ruokahuollossa ja ei mitään paikkaa mistä hakea lisää. Myös pääkaupunkiseudulta tultaessa vaikea lokaatio
-Oma pinna eli sen lyhyys
-En ole vieläkään keksinyt miten voittaa Miracles

Tsemppiä kaikille tälle vuodelle Sensein turnauksiin!  :D
-Kaitila





Poissa LoneFox

Vs: Sensei's Invitational turnausraportti ***1ST***
« Vastaus #1 : 23.01.17 - klo 08:23 »
+1 Cool sekä raportille että itse turnaukselle.  :D

Finaalin twitch-linkit ovat rikki, koska numerosarjan lopussa oleva yhdeksikkö on kahdentunut. Toisaalta, ne luultavasti lakkaavat toimimasta kokonaan muutaman päivän päästä, koska Twitch yleensä poistaa videot automaattisesti noin kahden viikon kuluttua streamista. Joten ne olisi syytä kerätä muuallle talteen, jos halutaan säilyttää...
God is a crazy woman. When you understand that, the Universe suddenly starts to make sense.

Poissa Kaitsu

Vs: Sensei's Invitational turnausraportti ***1ST***
« Vastaus #2 : 23.01.17 - klo 08:56 »
+1 Cool sekä raportille että itse turnaukselle.  :D

Finaalin twitch-linkit ovat rikki, koska numerosarjan lopussa oleva yhdeksikkö on kahdentunut. Toisaalta, ne luultavasti lakkaavat toimimasta kokonaan muutaman päivän päästä, koska Twitch yleensä poistaa videot automaattisesti noin kahden viikon kuluttua streamista. Joten ne olisi syytä kerätä muuallle talteen, jos halutaan säilyttää...

Kiitos, korjasin linkit. Laitan Pispalle viestiä.