Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Cascade ja Adventure?  (Luettu 2301 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Cascade ja Adventure?
« : 19.10.19 - klo 22:43 »
Pelaan bloodbraid elf, niin saanko Swift End poiston cascadesta vastustajan ukkeliin?
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Cascade ja Adventure?
« Vastaus #1 : 19.10.19 - klo 23:33 »
Et saa. Murderous Rider/Swift Endillä ei ole Swift Endin ominaisuuksia muualla kuin stackissä kun se on castattu Adventurena.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa JopeSane

Vs: Cascade ja Adventure?
« Vastaus #2 : 20.10.19 - klo 00:48 »
Olisin itsekin kiinnostunut tietämään oikean vastauksen tuohon koska tuosta on tullut vähän ristiriitaisia vastauksia (tuomareilta).
Rules manager Eli Shiffrin oli sanonut että pystyisi castaamaan adventuren cascadesta, jopa Flaxen Intruderin adventuren vaikka cascade tapahtuisikin esim Bloodbraid Elffistä.
https://twitter.com/EliShffrn/status/1169348707289980928

Koitin katsoa gathererista adventuren rulingeja mutta mitään selvää rulingia ei ollut joten olisi hyvä tietää tuo varmaksi.

Paikalla WoRMaSTeR

Vs: Cascade ja Adventure?
« Vastaus #3 : 20.10.19 - klo 04:39 »
https://mtg.gamepedia.com/Adventure

Tulkitsen itse niin että kun cascade osuu adventure ukkoon (tämä katsotaan siis creaturen CMC mukaan) niin saat silloin valita kumman puolen castaat. Toisinsanoen kun cascade osuu esimerkiksi Murderous Rider korttiin ja saat castata sen näin ollen maksamatta manacosteja voit valita castaavasi Swift Endin. Adventuren sisältävien creatureiden kohdalla siis toisinsanoen castatessa valitaan kumpi spelli castataan ja cascade sanoo että saat castata spellin maksamatta manacosteja.

Poissa zeeAbe

Vs: Cascade ja Adventure?
« Vastaus #4 : 20.10.19 - klo 15:00 »
Olisin itsekin kiinnostunut tietämään oikean vastauksen tuohon koska tuosta on tullut vähän ristiriitaisia vastauksia (tuomareilta).
Rules manager Eli Shiffrin oli sanonut että pystyisi castaamaan adventuren cascadesta, jopa Flaxen Intruderin adventuren vaikka cascade tapahtuisikin esim Bloodbraid Elffistä.
https://twitter.com/EliShffrn/status/1169348707289980928

Koitin katsoa gathererista adventuren rulingeja mutta mitään selvää rulingia ei ollut joten olisi hyvä tietää tuo varmaksi.

Postasit itse juuri kaiken tarvitun. Vastaus on siis että kyllä pystyy koska Cascadea kiinnostaa ainoastaan kortin CMC jotta se saadaan exileen ja kaivamisefekti loppumaan.

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Cascade ja Adventure?
« Vastaus #5 : 21.10.19 - klo 22:39 »
Juu totta. Korjaus tuohon edelliseen.

Adventuren säännöt ei tosiaan vaadi sen kortin olevan kädessä kun sitä castataan elikkäs Cascadesta Adventureäijään osuessa saat halutessasi castata sen Adventure puolen.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30