Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pari kymysystä  (Luettu 3665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnKKa

Pari kymysystä
« : 20.07.06 - klo 13:37 »
Eli olisi pari epäselvää tilannetta:

1) Pelaan Sins of the Pastin ja targetoin sillä Wail of the Nimiä. Kuuluuko entwine tähän manacostiin vai enkö voi pelata molempia abilityjä vai voiko entwinen maksaa vielä erikseen? Eli mitä tapahtuu?

2) Pelaan Quickenin ja seuraavaksi Train of Thoughtin instanttina ja maksan replicaten kaksi kertaa. Voinko pelata myös kopiot instanttina vai en?

3) Käytän Cloudcrest Lakea ja otan siitä valkoista manaa. Sen jälkeen untappaan sen Tidewater Minionilla. Käytän landia uudestaan ja otan siitä väritöntä manaa. Untappaantuuko Cloudcrest Lake seuraavalla untap stepilläni vai ei?

4) Minulla on pelissä Glorious Anthem ja Azorius First-Wing. Saako First-Wing +1/+1 vai ei?

5) Pelaan Revenant Patriarchin ja maksan sen (osan) valkoisella manalla ja vastustaja joutuu skippaamaan combat phasensa. Minulla on myös Fatespinner pelissä, voiko vastustaja skipata combat phasensa Fatespinnerillä vai onko hänen valittava draw step tai mainphase?

6) Minulla on Magma Mine pelissä ja siinä 10 countteria. Käytän abilityä ja sacrifaissaan sen. Voinko valita jokaiselle damagelle uuden kohteen vai meneekö kaikki damaget samaan kohteeseen?

7) Kun minulla on Moonring Mirror pelissä, niin nostanko ensin kortin ja sitten vasta poistan päällimmäisen kortin pelistä?

8 ) Miten määritellään "mana ability" ja "activated ability"?
« Viimeksi muokattu: 20.07.06 - klo 13:47 kirjoittanut AnKKa »

Poissa duracel

Re: Pari kymysystä
« Vastaus #1 : 20.07.06 - klo 22:12 »
1) Entwine on additional cost, joten Sins of the Past ei maksa sitä puolestasi, mutta voit kuitenkin maksaa sen itse, jolloin saat molemmat modet Wailista. Muuten joudut valitsemaan toisen.

2) Replicaten luomia kopioita ei pelata. Ne tulevat stackiin Replicate-abilityn resolvatessa.

3) Ei untappaudu. Ability on edelleen pelattuna eikä sen vaikutus itsestään häviä.

4) Saa. Anthem ei tagetoi First-Wingiä, eikä myöskään enchantoi sitä saatika tee siihen vahinkoa - eikä todellakaan yritä blockata sitä -, joten protection ei haittaa Anthemia.

5) Hän voi valita skippaavansa combatin, mutta Patriarch ei tule tästä tyytyväiseksi vaan vastustajasi on skipattava seuraavan vuoron combattinsa Patriarchille (tai seuraava combat jota hän ei muuten skippaa). Tämä pätee kaikkeen skippailuun, jos samaa phasea joutuu skippaamaan kahdesta eri syystä ja toinen käyttää sanaa "next", kuten Patriarch.

6) Magma Minen abilitylla on vain yksi target.

7) Kyllä. Mirror triggeröityy kortin nostamisesta. Sinun pitää ensin nostaa kortti että Mirror tekisi jotain.

8) Mana ability on activated ability, joka tuottaa manaa, tai triggered ability, joka triggeröityy mana abilityn pelaamisesta ja tuottaa manaa. Activated abilityja ovat sellaiset, jotka ovat muotoa "hinta : efekti". Ne tunnistaa siis kaksoispisteestä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!