Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mistä aloittaa?  (Luettu 21271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miinin

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #30 : 17.12.08 - klo 20:52 »
@ Masa: Mielestäni Anycraze.comin haku on parempi, koska siellä saa määrättyä artistin ja Anycrazen ikkunasta pääsee Gatherer Lookup Windowiin, josta taasen näkee kortin turnauslaillisuuden. Casuaalia pelatessa Cardkingdom voi toimia vähän paremmin.

Tarjolla on tietenkin myös se virallinen Wizardsin korttihaku aka Gatherer:
http://ww2.wizards.com/gatherer/index.aspx?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #31 : 17.12.08 - klo 22:28 »
Gatherer on tunnetusti huonompi kuin nuo mainitut tai vaikkapa Star City Gamesin Spoiler Generator. Samoin Wizardsin silloin tällöin ylläpitämät pakkatietokannat ovat yleisesti huonompia kuin mainittu Deckcheck.

Poissa JunioRcmf

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #32 : 17.12.08 - klo 22:34 »
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=21452.0  ::)
Itse olen tykästynyt tuollakin mainittuun MagicCards.infoon.

Poissa Polari

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #33 : 19.12.08 - klo 20:41 »
Meinasin kertoa mielipiteeni Card Kingdomin yms korttikauppojen hakukoneista, mutta sehän on turhaa kun voin vain linkata aiempaan avautumiseeni. cosminen kun tykkää karsia tuon linkki-threadin vastauksia niin löytyy kaatikselta: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=21508.0
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Valder

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #34 : 20.01.09 - klo 21:39 »
Terve! Luokkakaveri pelaa tätä peliä ja pari kertaa olen koulussa seurannut sivusta ja peli näyttänyt mielenkiintoiselta. Nyt hankkinut vähän lisätietoa ja tekisi mieli ostaa kortteja. Täällä on tuollainen Fantasiapelit-kauppa lähettyvillä ja sieltä ajattelin hakea jotain, muttei ole hajuakaan mitä.
http://www.fantasiapelit.com/index.php?main=ai&mista=peli&etsittava=MAGIC_THE_GATHERING&alue=_&kat=sekal
Jos tuolta sanoisitte jotain, mitä voisi ostaa? Näin aluksi aika halpoja, eikä tartte olla mitään superhyviä, kun ei kaveritkaan mitään proita ole. :) Sellainen millä pääsee helposti alkuun ja peliin sisälle halvalla, kiitos. :)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #35 : 20.01.09 - klo 22:21 »
Halvinta on ostaa jokin teemapakka + sitä täydentäviä boostereita. Näitä on monenlaisia tarjolla. Suosittelen Eventiden Battle Blitzia teemapakaksi. Kannattavinta on ostaa täytteeksi joko Shadowmoor, Eventide tai Shards of Alara boostereita. Seteissä on paljon hyviä kortteja ja semihyviä kortteja, pääosin commoneita ja uncceja, joista saa halvalla koottua kelvollisen pakan. Enemmän pelanneet kaverit varmasti auttavat sitten pakanrakennuksessa ja/tai vaihtelevat kanssasi haluamiasi lappuja.

Teemapakka 13 e + 3 - 7 boosteria riittää aika mainiosti. Hintaakin tulisi se noin 30-40 e, joka on suht edullista. Hyviä rareja nostamalla saa vanhat sedät innokkaiksi ja varmasti vinon pinon commoneita ja uncceja, myös kehnompia rareja saanee tuhdisti.
Torstaisin pitäisi olla kaikissa fantsuissa gateway, jossa uudet pelaajat voivat pelata pakoillaan ilmaiseksi ja kerätä palkintokortteja, jotka usein ovat ihan hyviäkin. Sinne vaan kavereiden kera, niin hyvä tulee.

Sitten kun olet kerännyt enemmän lappuja ja huomaat omistavasi hyviä rareja, niin mars mars tekemään vaihtotopiikki ja parin kuukauden aktiivisen vaihtamisen jälkeen sinulla on hyvin paljon kortteja melko olemattomalla panostuksella.

Itse taannoin aloitin keräilyn Ravnican sinimustalla dimirillä ja kuudella boosterilla. Vuotta myöhemmin aloin ostelemaan enemmän kun fantsu jymähti tänne. Nyt kolmisen vuotta myöhemmin on lappuja kertynyt vino pino.

Tunnustan tosin, etten vuosien aikana ole oppinut pelistä suurin piirtein mitään   :'(
« Viimeksi muokattu: 20.01.09 - klo 22:25 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #36 : 20.01.09 - klo 22:22 »
Terve! Luokkakaveri pelaa tätä peliä ja pari kertaa olen koulussa seurannut sivusta ja peli näyttänyt mielenkiintoiselta. Nyt hankkinut vähän lisätietoa ja tekisi mieli ostaa kortteja. Täällä on tuollainen Fantasiapelit-kauppa lähettyvillä ja sieltä ajattelin hakea jotain, muttei ole hajuakaan mitä.
http://www.fantasiapelit.com/index.php?main=ai&mista=peli&etsittava=MAGIC_THE_GATHERING&alue=_&kat=sekal
Jos tuolta sanoisitte jotain, mitä voisi ostaa? Näin aluksi aika halpoja, eikä tartte olla mitään superhyviä, kun ei kaveritkaan mitään proita ole. :) Sellainen millä pääsee helposti alkuun ja peliin sisälle halvalla, kiitos. :)

Osta Shards of Alaran tai Confluxin (ilmestyy ensi kuussa) Intro Pack. Niitä löytyy eri väriyhdistelmille; jos olet seurannut kaveriesi pelejä, tiedät jo ehkä mitkä värit kiinnostavat sinua eniten, ja voit valita Intro Packin sen mukaan. Jos rahaa riittää, niin osta lisäksi muutamia boostereita eri sarjoista. Lisäksi tarvitset luultavasti vähän lisää basic landeja. Niitä on ehkä helpointa pyytää kavereilta, ellet sitten halua ostaa tournament packia (sisältää kolmen boosterin verran satunnaisia kortteja sekä läjän basic landeja).
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #37 : 20.01.09 - klo 22:26 »
Torstaisin pitäisi olla kaikissa fantsuissa gateway

Kaikissa Fantsuissa? Kaikkea ne myymäläpäälliköt keksii mun selkäni takana.

(en usko että kaikissa meidän liikkeissä on torstaisin Magicia, eikä varsinkaan Gateway-liigaa, jota ei virallisesti ole enää olemassa)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #38 : 20.01.09 - klo 22:32 »
Torstaisin pitäisi olla kaikissa fantsuissa gateway

Kaikissa Fantsuissa? Kaikkea ne myymäläpäälliköt keksii mun selkäni takana.

(en usko että kaikissa meidän liikkeissä on torstaisin Magicia, eikä varsinkaan Gateway-liigaa, jota ei virallisesti ole enää olemassa)
Ai. Mää jo luulin olevani avulias  :'(

Jaha. Maailma muuttuu. Kaikkea sitä ehtiikään puolessa vuodessa tapahtua. Taantuma, gateway loppuu, apinasta tulee presidentti. Elämme jännittäviä aikoja.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #39 : 20.01.09 - klo 22:59 »
Torstaisin pitäisi olla kaikissa fantsuissa gateway

Kaikissa Fantsuissa? Kaikkea ne myymäläpäälliköt keksii mun selkäni takana.

(en usko että kaikissa meidän liikkeissä on torstaisin Magicia, eikä varsinkaan Gateway-liigaa, jota ei virallisesti ole enää olemassa)
Ai. Mää jo luulin olevani avulias  :'(

Jaha. Maailma muuttuu. Kaikkea sitä ehtiikään puolessa vuodessa tapahtua. Taantuma, gateway loppuu, apinasta tulee presidentti. Elämme jännittäviä aikoja.

Toki casual-henkisiä liigoja edelleenkin pelataan, niiden nimi vaan ei enää ole Gateway (Gateway on nykyään ensimmäisen turnausjärjestäjä-tason nimi).
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Valder

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #40 : 22.01.09 - klo 18:20 »
Olisko kannattavaa ostaa näin aluksi tuo Shards of Alara Tournament Pack + pari buusteria, vai? Selviäis n. 20€:lla. Mitä buustereita tohon sopis?

Poissa Anssi

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #41 : 22.01.09 - klo 18:41 »
Kannattaa varmaan alkuun ostaa boosterit samaa sarjaa kuin tournament packikin, sopii paremmin yhteen.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #42 : 22.01.09 - klo 18:53 »
Jos ostat tournament packin, niin et saa vielä pelikelpoista pakkaa, vaan satunnaisen pinon kortteja. Intro packilla (tai vanhempien sarjojen teemapakoilla) on helpompi aloittaa, koska sinun ei tarvitse heti ryhtyä miettimään pakanrakentamista, vaan voit avata pakkauksen ja ryhtyä heti pelaamaan.

Jos haluat ostaa aluksi vain pari boosteria, niin ne kannattaa ehkä tosiaan olla samaa sarjaan kuin Intro Pack tai tournament pack. Jos ostat enemmän boostereita, niin sitten kannattaa ehkä tutustua useampaankin sarjaan.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Valder

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #43 : 22.01.09 - klo 22:22 »
Mites olis Eventide: Death March/Lorwyn: Elvish Predation? Kumpi mieluumin? Vihreetä ja mustaa aattelin kuitenkin pelata.

Poissa Masa88

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #44 : 22.01.09 - klo 22:41 »
http://www.wizards.com/magic/tcg/productarticle.aspx?x=mtg_tcg_eventide_themedeck

http://www.wizards.com/magic/tcg/productarticle.aspx?x=mtg_tcg_lorwyn_themedeck#deck1

tuossa listat joista näät mitä ne sisältävät. Siitä eikun katsot vain kumpi kiinnostaa enemmän ja ostat sen
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #45 : 22.01.09 - klo 22:58 »
Suosittelisin tuota Lorwynin pakkaa, se näyttää hauskemmalta ja Elf-pakkaa on helppo kehittää jatkossa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Nod

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #46 : 23.01.09 - klo 11:36 »
Eilen tuli Caioon joskus 5. editionin aikaan pelannut mies. Oli ostanut Jaya&Chandra -pakat ja tuntui tykkäävän niistä. Ainakin korttien taso on sitä luokkaa, että voi pelata jo vähän pitempäänkin pelanneita vastaan.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Chaosworm

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #47 : 23.01.09 - klo 12:13 »
Ainakin korttien taso on sitä luokkaa, että voi pelata jo vähän pitempäänkin pelanneita vastaan.
Tuo Jace vaikutti jopa ihan kelpo dekiltä, Chandra ei oikein vakuuttanut kun kavereita vastaan olen pelaillut, joilla on nuo. Minusta, jos jostain löytyy vielä Elves vs Goblins, kannattaa ehkä mielummin ostaa se koska siinä on kaksi hyvää dekkiä samaan hintaan.
aka. Awaclus

Poissa Sigu7

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #48 : 24.01.09 - klo 21:05 »
Huomiona vielä että se elffi jonka pelaat voi olla myös joku non-creature spelli jossa lukee card typen jälkeen elf...

Poissa Valder

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #49 : 26.01.09 - klo 17:56 »
Onko porukalla kokemusta tästä Morningtiden Warrior's Code-pakasta? Itsestäni vaikutti ihan hauskalta.
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtgcom/arcana/1509

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #50 : 26.01.09 - klo 18:17 »
Onko porukalla kokemusta tästä Morningtiden Warrior's Code-pakasta? Itsestäni vaikutti ihan hauskalta.
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtgcom/arcana/1509
Warrior pakka on halpa ja helppo kasata. Jos ei casuaalia kummoisempaa kiinnosta koota, niin edesmennyt Timespiral-Planar Chaos-Future Sight blokki tarjoaa hyviä common warrioreita. Tuo paketti itsessään on suht täynnä kakkaa, mutta se on yksinkertainen ja helppo aloittaa. Helppo se on parantaa, sillä tarpeeksi hyvän warriorin saa sillä reippaan kymmenen euron panostuksella.

Siinä nyt yksi esimerkki: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=36873.0

Poissa Straw Hat

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #51 : 17.05.09 - klo 14:15 »
Olen uusi pelaaja ja pidän punaisesta väristä (vihreekin menee). Kannattaako minun ostaa Lorwyn, Shards of Alara, Conflux, joku Kamigaweista vai Eventide.

Poissa Chaosworm

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #52 : 17.05.09 - klo 17:01 »
Olen uusi pelaaja ja pidän punaisesta väristä (vihreekin menee). Kannattaako minun ostaa Lorwyn, Shards of Alara, Conflux, joku Kamigaweista vai Eventide.
Osta Lorwyniä - sieltä nousee Goblineita ja Elementaleja, jotka voi kasata monopunaisiksi, sen lisäksi sieltä nousee tosiaan niitä CCommandeja ja TSeizejä välillä, jotka voit vaihtaa sitten niihin kortteihin, joita itse tarvitset (katso vaikka MOTLilta arvot, ettet tule huijatuksi - ne ovat oikeasti arvokortteja niin pitkään, kun ovat laillisia Standardissa, eli siis niin pitkään, kun Lorwyn on kolmen uusimman blokin joukossa).

Jos taas tahdot punavihreää, niin silloin kannattaa miettiä, voisitko laittaa mukaan myös valkoisen (Alaran Naya -shard) tai mustan (Alaran Jund -shard). Jos voit ja tahdot ennemmin monivärisen dekin kuin yksiväristä, osta Shards of Alaraa - sieltä nousee Elspethejä ja muita kovia Planeswalkereita ja saat aina Basic Landin yhden kommonin tilalla, kun ostat boostereita, vaikket nostaisikaan niitä oikeita kortteja.
aka. Awaclus

Poissa Straw Hat

Vs: Mistä aloittaa?
« Vastaus #53 : 17.05.09 - klo 17:27 »
Okei kiitti, nää oli pakat mitä olin aattelu: monopunainen (Elemental / Goblin, ehkä vähän Dragonia), monovihreä, punavihreä tai punavihreävalkoinen. En ollu varma vielä pitäiskö ostaa Lorwineja tai Shardsia mut nyt tiiän. Kiitti tosi paljon!!