Poromagia

Kirjoittaja Aihe: C'thuntrol paladin  (Luettu 7926 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

C'thuntrol paladin
« : 28.04.16 - klo 12:02 »
Rakastuin korttiin ensisilmäyksellä ja puolen minuutin suunnittelun päätteeksi kasasin dekin. Päädyin control-palan shelliin, koska mielestäni tukee C'thunin pläniä parhaiten. Priest on ainoa variantti tähän mennessä, joka on tähän mennessä aiheuttanut päänvaivaa. Entombit kun ovat aika rikkinäisen hyviä hitaassa nykymetassa. Druid-C'thunin olen voittanut joka kerta kun sen olen nähnyt, olisikohan noita reilu tusina peliä.

2 Equality
2 Beckoner of Evil
2 Twilight Geomancer
2 Wild Pyromancer
2 Aldor Peacekeeper
2 Disciple of C'thun
2 Twilight Elder
2 Truesilver Champion
2 Consecration
2 C'thun's Chosen
2 Keeper of Uldaman
1 Avenging Wrath
1 Ancient Harbinger
2 Skeram Cultist
1 Twin Emperor Vek'lor
1 Doomcaller
1 Tirion Fordring
1 C'thun

Aloitin jostain rankilta 16-15, pelasin puolivaloilla 17-3 ja päädyin parissa tunnissa rank 8, josta rng pudotti minut ysiin, kun hävisin heikkoihin aloituskäsiin ja aggrot/muut C'thunit ehtivät rullata ylitse. Eilispäivän pelailuilta tuloksena lopulta 17-7. Päädyin tuunaamaan loppupäätä alemmas ja lisäsin drawia.

- Doomcaller
- Skeram Cultist
+ 2 Acolyte of Pain

Parituntisen tässä taas läpsytellyt ja tulos tänään 12-4. Tuo 5cc 3/6 taunt C'thunin kasvattaja on käynyt pidemmän aikaa mielessä, mutta en ole vielä keksinyt sopivaa slottia mihin sen laittaisi. Skeram Cultist & Harbinger ovat olleet monasti voittamassa peliä jo ennen dekin staran cästimistä, joten en mielelläni niitä cuttaisi. Toisaalta Tirion & Twin Emperor todnäk riittäisi heittämällä muista end-game möröistä.

En tiedä vielä, että onko tämä korkeammalla rankilla oikea pakka enkä jaksa edes netistä asiaa tutkia, mutta ompahan edes hauska pelattava. Saapahan pahan maun Taunt-druidista pois.


Edit: Zoolock vaikuttaa tosi vaikealta voittaa. Darkshire Councilman muuttuu hyvin ankeaksi hyvin nopeasti. Keeperit ja Aldorit ei tähän jätkään oikein auta.
« Viimeksi muokattu: 28.04.16 - klo 12:15 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa pegeteus

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #1 : 29.04.16 - klo 13:19 »
Aikas hyvän näköinen pakka, todella vähän olen nähnyt control paladineja liikkeellä (rank 9-4). Vähän pistää nuo Twilight Geomancerit silmään, ovatko vakuuttaneet? Vaikuttavat hivenen heikoilta, en tosin itse ole testannut. Esim. Loot Hoarderia näkee pelattavan paljon, kaivaa lisää kaasua ja joskus poistaa vihun äijiä. Silloin voisi heittää vaikka yhden Acolyten pois ja vaihtaa tilalle jotain muuta.

Oletko Forbidden Healingia harkinnut, tai onko ollut edes tarvetta? Onko Avenging Wrath vakuuttanut?


Poissa Jamu

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #2 : 29.04.16 - klo 13:28 »
Kokeilin tuota deckiä eilisen päivän, tuntui ihan hauskalta pelata, mutta Brann Bronzebeardin vois yrittää jotenkin mahduttaa deckiin ja jotenkin tuntui decki jäävän c'thun warrujen/druidien jalkoihin

Poissa Karjanvarastaja

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #3 : 29.04.16 - klo 20:44 »
Aikas hyvän näköinen pakka, todella vähän olen nähnyt control paladineja liikkeellä (rank 9-4). Vähän pistää nuo Twilight Geomancerit silmään, ovatko vakuuttaneet? Vaikuttavat hivenen heikoilta, en tosin itse ole testannut. Esim. Loot Hoarderia näkee pelattavan paljon, kaivaa lisää kaasua ja joskus poistaa vihun äijiä. Silloin voisi heittää vaikka yhden Acolyten pois ja vaihtaa tilalle jotain muuta.

Oletko Forbidden Healingia harkinnut, tai onko ollut edes tarvetta? Onko Avenging Wrath vakuuttanut?

Geomancereiden body on ehkä hieman vajaa, mutta näkisin neljä persettä, tauntin ja että C'thun saa tauntin riittävän relevanttina. Jälkimmäisin on lähinnä bonus, mutta kahdesti ainakin olen voittanut sillä, että pomomiehellä on ollut taunt. Pahimmat matchupit tähän mennessä ovat olleet aivot seinään aggrot ja Geomancerit auttavat edes vähän. Tästä syystä myös muutin viimeisenkin [hs]Skeram Cultist[/hs]in pois ja laitoin [hs]Crazed Worshipper[/hs]in tilalle. Lappu on ollut aika ankea muussa kuin aggro-matchupissa. Mahdollinen kurvissa kelloja plän-b kusahtelee hieman, sillä efektiä ei pääse lähes koskaan hyödyntämään mirroreissa ja Priestit eivät näihin vaivaudu/pysty isoja poistoja (Entomb, SWD) edes käyttämään, toisiin kuin Cultistiin mikä toimi samalla myös hyvänä syöttinä ennen seuraavia kurvessa kolahtavia pommeja. Toisaalta Shammylla on vaikeat ajat, jos ei löydy hexiä/silenceä.

Loot Hoarderia olen harkinnut ja tuo ehdottamasi Hoarder Acon tilalle voisin tehdäkin.

Forbidden Healing olisi kiva, jos sille olisi tilaa. Pääsin tänään rank vitoselle ja putosin sieltä heti perään, kun aggrot iskivät nutsit suuhun.

Avenging Wrath on suurimman osan ajasta ollut erinomainen. Equality + Wrath kääntää boardstaten ja nopeuttaa kelloa enemmän kuin Consecration. Yksinäänkin se on useimmiten kolmas Consecration mahdollisella added valuella. Parempi tämä minusta on ollut nyt kuin aikoinaan control-palassa. Se myös mahdollisesti setuppaa C'thun lethalit seuraavalle vuorolle. Kahdesti tosin olen hävinnyt kun Wrath on kieltäytynyt ampumasta sitä ratkaisevaa yhtä osumaa siihen kriittisimpään minioniin. RNG, minkäs sille voi.

Lainaus
Kokeilin tuota deckiä eilisen päivän, tuntui ihan hauskalta pelata, mutta Brann Bronzebeardin vois yrittää jotenkin mahduttaa deckiin ja jotenkin tuntui decki jäävän c'thun warrujen/druidien jalkoihin

Brann on käynyt mielessä, mutta en oikein osaa päättää minkä tilalla sitä pelaisi. Ehkä yhden Geomancerin tilalle. Täytyy kokeilla, mutta en näe sitä tällä hetkellä niin hyödyllisenä tässä kuin muissa classeissa, sillä battlecry-efektit ovat tässä aika vajavaiset. Mirroreista warrut ovat olleet Priestin ohella hankalimmat, koska poistot näillä ovat oikeasti hyviä ja niillä on myös pätevät keinot pysyä elossa aggroplänistä. Sanoisin parin-kolmenkymmenen pelin perusteella, että priest on 60-40 ja warrior hitusen helpompi. Druidille en ole onnistunut vielä kertaakaan häviämään ja pelejä on kirkkaasti yli parikymmentä takana. Näkisin syynä sen, että poistot ovat ankeat ja isot pihvit räjähtävät equalityyn ja vaatii melkoista tasapainottelua druidilta, että pystyy sekä pysymään mukana boardissa että välttämään suoran häviämisen kyseiseen lappuun.
Voi myös olla, että olen vain niin hyvä tässä pelissä höhö. Tai että munkitan possuntuurilla, höhö.
« Viimeksi muokattu: 29.04.16 - klo 20:51 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa pegeteus

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #4 : 29.04.16 - klo 22:48 »
Onko muuten joku tietty syy, että et pelaa Justicaria?control paladineissa todella nihkeä vihulla. Ei tietty auta aggro matseissa, mutta nykyään kaksi pahinta uhkaa tuntuu olevan shaman ja warlock. Se 1/5 möhli on yllättävän paha. 3.vuoron 7/7 on tietty kiva, ihan kuin se doomhammer boostilla ei olisi riittänyt. Kaikkeen ei voi tietty varautua.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #5 : 29.04.16 - klo 23:54 »
Onko muuten joku tietty syy, että et pelaa Justicaria?control paladineissa todella nihkeä vihulla. Ei tietty auta aggro matseissa, mutta nykyään kaksi pahinta uhkaa tuntuu olevan shaman ja warlock. Se 1/5 möhli on yllättävän paha. 3.vuoron 7/7 on tietty kiva, ihan kuin se doomhammer boostilla ei olisi riittänyt. Kaikkeen ei voi tietty varautua.

Minusta se on huono. Muilla classeilla sen antama boosti on paljon relevantimpi ja varsinkin tällaisessa pakassa Justicarille ei ole riittävästi tukea saati synergiaa. En näe, että olisi mitenkään slotin väärti. Sylvanas ja Harrison ovat mielestäni selvästi paremmat ja niistä kumpikaan ei tällä hetkellä mahdu sisään. Kokeilen tosin jossain vaiheessa Reno-versiota, siinä on todennäköisesti paljon enemmän liikkumavaraa ja siinä mm. Brann olisi erittäin poikaisa.

Poissa Jamu

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #6 : 30.04.16 - klo 00:19 »
Siitä druid match-upista, mulla varmaan vaan aivan pirun huono tuuri, kun c'thun druidi kun tulee vastaan, niin en koskaan nosta keeper of uldaman / equality niitä vastaan riippumatta siitä, kuinka monta kymmentä vuoroa peli kestää

Poissa Rancid-

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #7 : 02.05.16 - klo 12:28 »
Tää on vähän hassu dekki. Early/mid game pysyy ihan hyvin lapasessa, mutta vuorot 8-10 on hyvin kriittisiä. Jos tunkki ei nouse, on tosi vaikeaa finishata; jos tunkki nousee liian aikaisin, se vie slotin tärkeiltä earlydropeilta. Pitäisköhän tässä olla Lay on Hands tai pari, että sais a) aikaa, b) lappuja tunkin nostamiseen?

Ancient Harbingerilla sain tuksun käteen kerran 30 castaamisella, ennen kuin kortti päätyi leikkuriin yhdessä Skeramien kanssa. Tilalle pistin kaks Worshipperia ja Brannin. Paperilla nää muutokset heikentää loppupeliä, mutta noin niinku oikeasti kyseisillä pihveillä ei ollut juuri minkäänlaista impactia peliin tullessaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #8 : 02.05.16 - klo 14:02 »
Tää on vähän hassu dekki. Early/mid game pysyy ihan hyvin lapasessa, mutta vuorot 8-10 on hyvin kriittisiä. Jos tunkki ei nouse, on tosi vaikeaa finishata; jos tunkki nousee liian aikaisin, se vie slotin tärkeiltä earlydropeilta. Pitäisköhän tässä olla Lay on Hands tai pari, että sais a) aikaa, b) lappuja tunkin nostamiseen?

Tämä on yhteistä kaikille tunkkidekeille, card draw on lähes elinehto että IsoSilmä nousee varmuudella käteen. Sen nostaminen/nostamatta jättäminen on hyvin usein erona voitolle tai tappiolle.

Itse pidän Brannista kahdestakin syystä: combot disciplen ja muiden kultistien kanssa ja että se on niin iso maalitaulu että se kerää helposti kaiken mahdollisen poiston.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #9 : 02.05.16 - klo 20:19 »
Pelattuna on nyt semmoiset reipas 110 peliä winrate on ollut siinä reilun 60% tienoilla. Ehkä parempikin, jos jaksaisin 3rd-party proggiksia asennella kylkeen seuraamaan statistiikkaa. Näen vielä Harbingerin puolustuksena sen, että se kerää vihaa heti tiskiin päästyään, joten mielestäni sen impakti peliin tullessa ei ole tyystin mitätön, sillä se pakottaa vastustajan kiinnittämään siihen huomiota.
Yhtäkaikki haluan silti tutkia, mitä muutokset tuovat mukanaan.

Kokeilen nyt seuraavanlaista versiota:

2 Equality
2 Beckoner of Evil
1 Loot Hoarder
1 Twilight Geomancer
2 Wild Pyromancer
2 Aldor Peacekeeper
1 Acolyte of Pain
2 Disciple of C'thun
2 Twilight Elder
1 Brann Bronzebeard
2 Truesilver Champion
2 Consecration
2 C'thun's Chosen
2 Keeper of Uldaman
1 Crazed Worshipper
1 Avenging Wrath
1 Twin Emperor Vek'lor
1 Ragnaros, Lightlord
1 Tirion Fordring
1 C'thun


Lay on Handsia olen monesti harkinnut, mutta en näe sitä tähän sopivana. Saatan olla täysin kujalla syideni kanssa, mutta koetetaan hieman avata ajatusvyyhtiäni:

Lay on Hands on kamala pieksuplänissä. Yleisimmin olen ollut lähes täysissä hipareissa (poislukien aggroja vastaan) ja vaikka se kaasuttelee kättä tulevaisuutta varten, niin olen ennemmin kaivannut lisää presenssiä boardiin kuin kouraan. Lisäksi näkisin kortin aika turhaksi zoolockia vastaan, joka burstaa heal-efektistä huolimatta läpi. Tällä hetkellä kokeilen mieluummin uutta Ragnarosta tilalla, sillä kokisin sen tuovan enemmän hyötyä kuin draw 3 efekti.


------------------------
Kirjoittelin ylläolevan samalla kun testailin kymmenisen peliä uudempaa versiota ja täytyy todeta, että paskinta paskaa on tämä zoolock-MU. Varsinkin näin seasonin alussa kaikki tuntuu kyntävän sitä, minkä vuoksi laitan toisen Crazed Worshipperin Ragnaroksen tilalle ja Wrathin tilalle Guardian of Kingsin. Tai hyväksyn tosiasiat ja tykitän aggrolla ohi tästä alemman rankin metasta.

Poissa chlb

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #10 : 02.05.16 - klo 22:21 »
Aloitin jostain rankilta 16-15, pelasin puolivaloilla 17-3 ja päädyin parissa tunnissa rank 8

Pystyisinpä itekin suorittaan puolivaloilla yhtä hyvin, pelailin listaa tässä illan ratoksi enkä päässyt rank 18 eteenpäin. :P

Poissa Karjanvarastaja

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #11 : 02.05.16 - klo 22:56 »
Aloitin jostain rankilta 16-15, pelasin puolivaloilla 17-3 ja päädyin parissa tunnissa rank 8

Pystyisinpä itekin suorittaan puolivaloilla yhtä hyvin, pelailin listaa tässä illan ratoksi enkä päässyt rank 18 eteenpäin. :P

Veikkaan, että suurin syy nopeaan pärjäämiseen pääasiassa oli, että pelaajat pelasivat täysin mitä sattuu tuossa vaiheessa. Pätsi oli ehtinyt olla livenä vasta hetken ja minä ehdin nauttimaan hetkestä kun kaikki halusivat testata C'thun-dekkejään.

Tällä hetkellä rank 14 ja eläintarhuudet tuottavat turhautumista. Tempomage näyttäisi olevan vielä validi, sillä endgamea on buffattu rankalla kädellä. Jospa pääsisi tuonne rank 7 paremmalle puolelle, missä yleensä on tyystin erilainen meininki.

Poissa jupu_

Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #12 : 05.05.16 - klo 11:33 »
Ihan hyvällä recordilla ajanu deathrattle palaa, imo se on controlpala to go.

Poissa Yuisuke

  • Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Resistance is Futile!
Vs: C'thuntrol paladin
« Vastaus #13 : 05.05.16 - klo 12:25 »
Jos C'thunia haluaa pelata mutta haluaa välttää obv. valintoja Druidia ja Warrua kehoitan kokeileen tällästä mitä oon pyöritelly viikon verran:

2 Evolve
2 Beckoner of Evil
2 Bilefin Tidehunter
2 Loot Hoarder
1 Feral Spirit
2 Hex
1 Brann Bronzebeard
2 Disciple of C'thun
1 Mana Tide Totem
2 Tuskarr Totemic
2 C'thun's Chosen
2 Gnomish Inventor
2 Master of Evolution
2 Fire Elemental
2 Nerubian Prophet
1 Thing from Below
1 Twin Emperor Vek'lor
1 C'thun

Kyseisessä listassa tarkoituksena on saada max value C'thun buffi korteista sekä korttia nostavista miehistä. Yleensä kortinnosto minioneissa on huomioitu bodyssä mistä seurauksena ne ei välttämättä ole kovin kummoisia. Sama asia on osaltaan C'thun miehissä, joskaan ei niin rankkana miinuksena. Miehet tiskiin, ajellaan miehillä pienempia miehiä rikki, evolve. Ta'daa!

Decki on vielä hieman vaiheessa ja monet slotit on auki, sekä välillä tuntuu että poistoa ei nouse tarpeeksi tai ajoissa käteen. Muuten decki on erittäin raikas tuulahdus ja deckillä on erittäin kiva pelata.

Statsit atm rank 15 alueella on 10-5, joten plusalla ollaan.

Mitä paladiniin tulee, zoota kaikenmoisessa muodossa tuntuu olevan paljon liikeenteessä niin N'zoth controll ja taunt/healadin on muikeita pelata.


There is no place like that's no moon!