Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Red deck wins for sure!  (Luettu 9326 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taikinavelho

Red deck wins for sure!
« : 06.02.13 - klo 12:45 »
Joo kattelimpa vähän noista tämän hetken Standard pakkoja ja silmään iski tuo RDW (Red Deck Wins). Se on aika nopee ja vahva alkupeleissä ja muutenkin omasta mielestä hyvä. No tässä ois oma RDW jonka juuri klo 12:40 keksin. Muuten sama RDW kuten muut mutta vähän muokattu

Creatut:

4x Rakdos Cackler
4x Stromkirk Noble
2x Legion Loyalist
2x Stonewright
4x Lightning Mauler
4x Ash Zealot
4x Pyreheart Wolf
4x Boros Reckoner
4x Hellrider


Spellut:
4x Searing Spear
4x Pillar of Flame

Landit:
20x Mountain

Sideboard:
3x Skullcrack
2x Madcap Skills
3x Act of Treason
4x Rakdos Shread-Freak
2x Mizzum Mortars

Okei siis päivitin listaa. Tässä vähän selitystä tietyille korttivalinnoille.

Legion Loyalist: Tää kortti ei ole niin vahva yksinään mutta hyvä muitten korttien kanssa. Se antaa hirviöille Tramplen ja First Striken mikä on vain plussaa ja token pakat saavat itkeä kun tämä on kentässä. Pelaan niitä kaksi koska niitä ei tarvita jatkuvasti ja toimivat vähän niinkuin spellinä.

Stonewright: Samat syyt kuten Legion Loyalistilla paitsi tämä antaa vaan lisää hyökkäys voimaa kiitos sen Soulbound kyvyn.

Cackler ja Noble: Perus RDW kortteja jotka ovat aloituskädessä mahtavia.

Mauler: Syy miksi pelaan Mauleria on Reckoner ja Wolf koska näillä ei ole hastea Mauler antaa sen hasten jotta voidaan iskeä kovaa.

Ash Zealot: Taas perus RDW:tä haste ja first strike mitkä on ok.

Wolf ja Reckoner: Nämä kolme dropit ovat ehkä tämä RDW pakan tärkeitä kortteja heti Hellriderin jälkeen. Reckoner on 3/3 beari jolla on tosi mahtavat kyvyt. Eka kyky antaa tehdä vahinkoa hirviölle tai pelaajalle jos Reckoneria on isketty vahinkoa. Toinen kyky antaa first strikein eli aika ok kyky. Wolf on aika jännä sillä sen kyky estää vastustajan blokaamasta hirviöitä (ellei pistä 2 hirviötä blockaamaan yhtä) ja Undying on plussaa.

Hellrider: RDW ehdoton MUST kortti sillä kun tämä hyökkää muitten hirviöitten kanssa tämä kortti tekee automaattisesti dmg vastustajalle. Tämän kortin mahtavuutta lisää haste ja 3/3 olemus.

Nyt aiemmassa listassa mulla oli Thundermaw hellkite mutta ei ole enää. Miksi? Muutama syy. Ensiksi se on kallis mun lompakolle eikä minulla ole semmoisia rahoja millä ostaa niitä. Toiseksi sen laittaminen tähän pakkaan muuttaisi koko pakkaa. Esim. Pistäisin enemmän ländiä ja ottaisin muutaman kortin pois. Pelaisin varmasti sitä pakassa jos mulla olisi sitä.

[Edit]
« Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo 18:09 kirjoittanut Taikinavelho »

Poissa Profundum

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "I come looking for demons... I hate angels."
Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #1 : 06.02.13 - klo 13:06 »
itellä vähän vastaava pohdinnassa, mutta muuttelin ykkösdroppeja hieman, eli 2xstromkirk noble, 3xcackler ja 3xlegion loyalist. ei ole vain noble tehnyt vaikutusta ellei ole t1 kädessä ja humanit vastassa(jonka takia pari sidellä tietysti on perusteltua), cackler ei myöskään ole kortti josta on paljoa iloa myöhempinä draweina kun taas legion loyalist kykenee antamaan bonusta hyökkääjille "puun takaa".myöskin pyreheart wolf-setti mukana(jota madcap skills on ilmeisesti paikkaamassa) ja spellipuolelle olen ajatellut paria immortal servitudea joka tietysti vaatii splashiä, mutta antaa parhaimmillaan aikamoisen palautuksen ja tämän myötä tietysti boros charm on pelattavissa myös.
Emperor may be the Black Wizards, but Red Mage Wins.

Poissa Miqzo

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #2 : 06.02.13 - klo 13:10 »
Madcap skillsit suoraan vaan pois ja pyreheart wolffit tilalle, et tule ikinä pääsemään thragtuskien ohi millään muulla kuin hellkitellä ilman niitä. Sidelle ainakin mizzium mortarsia/bonfireä.

Poissa rukif

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #3 : 06.02.13 - klo 13:22 »
Mun mielestä tuo boros reckoner syö suoraan pyreheart wolffilta 3. dropin paikan. Noi madcap skillsit tuntuu enemmän sidekamalta tähän deckiin, tilalle setti Rakdos Shed-Freakkeja tai Gore-House Chainwalkereita. Maulereita ei mun mielestä tarvi tässä pakassa olla kun 2 koska isolla osalla miehistä on jo haste valmiina. Niiden tilalla koittaisin varmaan jotain 3 manan polttoja, kuten Brimstone Volley.

Poissa chlb

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #4 : 06.02.13 - klo 15:11 »
Itse menin seuraavalla kattauksella viime FNM:ssä 4-0. Vastuksina Blind Obedience -extorttailu, UB Delver, Naya Midrange, ja mirrori.

(click to show/hide)

Pyreheart wolf tuntui olevan vielä arvossaan, sen kanssa saa ajaa yleensä huoletta taistoon.

Valitsin lightning maulerit kakkosdropiksi shred-freakin ja chainwalkerin yli, koska ne voivat antaa hasten kolmosvuoron wolfille tai reckonerille. Niistä voi myös rakentaa omat delverit (matsi veljeä vastaan, joka pelasi playltä delver, delver, upkeepissä dimir charm).

Poissa Tiemuuu

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #5 : 06.02.13 - klo 15:30 »
Joo kattelimpa vähän noista tämän hetken Standard pakkoja ja silmään iski tuo RDW (Red Deck Wins). Se on aika nopee ja vahva alkupeleissä ja muutenkin omasta mielestä hyvä. No tässä ois oma RDW jonka juuri klo 12:40 keksin. Muuten sama RDW kuten muut mutta vähän muokattu

Creatut:

4x Rakdos Cackler
4x Stromkirk Noble
4x Lightning Mauler
4x Ash Zealot
4x Boros Reckoner
3x Hellrider
2x Thundermaw Hellkite

Spellut:
4x Searing Spear
3x Pillar of Flame
3x Skullcracker
4x Madcap Skills

Landit:
20x Mountain
1x Hellion Crucible

Sideboardia ei minulla ole vielä, mutta suunnittelun alla. Ideoita saa heittää ja jos teillä on joitakin näitä kortteja niin olen valmis tradettamaan.

21 landia ja kaksi vitos-droppia särähtää ensimmäisenä. Eli landit ainakin 24:ään, tai sitten tiputat Hellkitet ja landimääräksi 22-23. Madcap Skillsit kannattaa tiputtaa listasta. Neljäs Hellrider on pakollinen lisäys. Skullcrackit on mielestäni sidekamaa, mutta veikkaan että moni saattaa olla eri mieltä tästä asiasta. Pyreheart Wolf on mono-r staple, ja ihan hyvästä syystä. Vaikka Reckoner onkin todella voimakas 3-droppi, niin siihen viereen mahtuu ihan helposti pari Wolffia.

EDIT: 4 Mauleria ja 4 Reckoneria on mielestäni oikea päätös. Mauler on varmasti paras kakkos-droppi heti Ash Zealotin jälkeen, varsinkin listassa joka pelaa ei-hasteäijiä kolmos-slotissa.
« Viimeksi muokattu: 06.02.13 - klo 15:33 kirjoittanut Tiemuuu »

Poissa rukif

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #6 : 06.02.13 - klo 16:50 »
Itse menin seuraavalla kattauksella viime FNM:ssä 4-0. Vastuksina Blind Obedience -extorttailu, UB Delver, Naya Midrange, ja mirrori.

(click to show/hide)

Pyreheart wolf tuntui olevan vielä arvossaan, sen kanssa saa ajaa yleensä huoletta taistoon.

Valitsin lightning maulerit kakkosdropiksi shred-freakin ja chainwalkerin yli, koska ne voivat antaa hasten kolmosvuoron wolfille tai reckonerille. Niistä voi myös rakentaa omat delverit (matsi veljeä vastaan, joka pelasi playltä delver, delver, upkeepissä dimir charm).

Kuinka paljon toi Blind Obedience laitto jarrua pakalle? Oon noita miettiny paria kappaletta ihan mainissa omaan esper deckiin, mutta en vaan oikein tiiä antaako toi riittävästi jarrua vai riittääkö RDW:llä silti kello ilman hastea.

Poissa chlb

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #7 : 06.02.13 - klo 17:42 »
Kuinka paljon toi Blind Obedience laitto jarrua pakalle? Oon noita miettiny paria kappaletta ihan mainissa omaan esper deckiin, mutta en vaan oikein tiiä antaako toi riittävästi jarrua vai riittääkö RDW:llä silti kello ilman hastea.

Hastemiesten ajoja se tietenkin hidasti yhdellä vuorolla, mutta molemmat pelit alkoivat niin voimakkaasti etten oikein ehtinyt nähdä vastustajan pakkaa toiminnassa. Nopeasti sanoisin, ettei se yksinään riitä. Mutta toki se tarjoaa mahdollisuuden käyttää sorcery speed -ratkaisuja esim. Hellrideriin.


Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #8 : 06.02.13 - klo 18:21 »
Ensiksi kuten aina kirjoituksissani kiitän teitä mahtavista (vai onko se vähän liioiteltua?) vastauksista. Haluan ensiksi sanoa kyllä Pyreheart Wolf olisi tässä pakassa hyvä ja harkitsen sen laittamista. Toiseksi mulla on hyviä kokemuksia Madcap Skillseistä joten vähintään pistän ne siden. Bonfire on kallista luksusta mulle, joten yritän pärjätä mahdollisesti Mortareilla. Rakdos Shred-Freak ja Gore-House Chainwalker vaikuttaavat ok:lta. Legion Loyalist on myös jees tässä joten myös sekin on harkinnassa. Brimstone Valley on minun mielestä vähän kalliimpi joten en luultavasti ota sitä. Lisään mahdollisesti landia lisää.

Poissa chlb

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #9 : 06.02.13 - klo 19:28 »
Pyreheart Wolf olisi tässä pakassa hyvä ja harkitsen sen laittamista.

Jos idea on ajaa vastustaja nopeasti kuoliaaksi creatureilla, niin miksi jättää tuplablokit pakottava hyökkääjä pois?

Toiseksi mulla on hyviä kokemuksia Madcap Skillseistä joten vähintään pistän ne siden.

Noissa auroissa on se huono juttu, että jos ja kun vastustaja vastaa auran laittamiseen poistolla, niin se saa kaks korttia sulta pois yhden hinnalla.

Bonfire on kallista luksusta mulle, joten yritän pärjätä mahdollisesti Mortareilla.

Mortarit on toimineet mulla hyvin. Kahdella manaa neljä vahinkoa tuhoaa mukavasti esim. puolustuksen loxodon smiterit.

Lisään mahdollisesti landia lisää.

Lisää ihan oikeasti niitä landeja, jos meinaat laittaa viiden manan lohikäärmeitä pakkaan ja suunnitelmissa on myös castata ne ajoissa. Kun pelasin neljää thundermawia, niin landeja oli pakassa mulla 25 (22 mountain, 3 hellion crucible).

Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #10 : 06.02.13 - klo 19:36 »
Pyreheart Wolf olisi tässä pakassa hyvä ja harkitsen sen laittamista.

Jos idea on ajaa vastustaja nopeasti kuoliaaksi creatureilla, niin miksi jättää tuplablokit pakottava hyökkääjä pois?

Toiseksi mulla on hyviä kokemuksia Madcap Skillseistä joten vähintään pistän ne siden.

Noissa auroissa on se huono juttu, että jos ja kun vastustaja vastaa auran laittamiseen poistolla, niin se saa kaks korttia sulta pois yhden hinnalla.

Bonfire on kallista luksusta mulle, joten yritän pärjätä mahdollisesti Mortareilla.

Mortarit on toimineet mulla hyvin. Kahdella manaa neljä vahinkoa tuhoaa mukavasti esim. puolustuksen loxodon smiterit.

Lisään mahdollisesti landia lisää.

Lisää ihan oikeasti niitä landeja, jos meinaat laittaa viiden manan lohikäärmeitä pakkaan ja suunnitelmissa on myös castata ne ajoissa. Kun pelasin neljää thundermawia, niin landeja oli pakassa mulla 25 (22 mountain, 3 hellion crucible).

Taidat tietää aika paljon RDW:stä :D

Poissa chlb

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #11 : 06.02.13 - klo 19:49 »
Taidat tietää aika paljon RDW:stä :D

Tiedosta en mene sanomaan mitään, oon vaan pelannut pääasiassa aggropakkoja RTR:n julkaisun jälkeen. Monopunaista on tullut jyystettyä eniten.

Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #12 : 06.02.13 - klo 19:54 »
Taidat tietää aika paljon RDW:stä :D

Tiedosta en mene sanomaan mitään, oon vaan pelannut pääasiassa aggropakkoja RTR:n julkaisun jälkeen. Monopunaista on tullut jyystettyä eniten.

Muuten satutko pelaamaan yhä mono-rediä? Jos et niin vaihtoo maybe?

Poissa chlb

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #13 : 07.02.13 - klo 15:11 »
Muuten satutko pelaamaan yhä mono-rediä? Jos et niin vaihtoo maybe?

Punaista pelaan edelleen, mutta joukkoon saattaa sekoittua vähän vihreää... :)

Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #14 : 09.02.13 - klo 22:59 »
Tuota noin tämä kuulostaa ehkä huonolta idealta mutta mitä mieltä olette jos lisään pakkaan Rubblebelt Raidersiä?

Poissa minics4

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #15 : 09.02.13 - klo 23:16 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:20 kirjoittanut minics4 »

Poissa Miqzo

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #16 : 10.02.13 - klo 05:57 »
Tuota noin tämä kuulostaa ehkä huonolta idealta mutta mitä mieltä olette jos lisään pakkaan Rubblebelt Raidersiä?
Kyllä on huono. Ei kannata. Tee deckistäsi tuommoinen: http://magic.tcgplayer.com/db/deck.asp?deck_id=1092758

Liian vähän lääniä ja wolffit puuttuu. En pelais.

Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #17 : 10.02.13 - klo 09:11 »
Tuota noin tämä kuulostaa ehkä huonolta idealta mutta mitä mieltä olette jos lisään pakkaan Rubblebelt Raidersiä?
Kyllä on huono. Ei kannata. Tee deckistäsi tuommoinen: http://magic.tcgplayer.com/db/deck.asp?deck_id=1092758

Liian vähän lääniä ja wolffit puuttuu. En pelais.

Totta läänejä pitäisi olla vähintää 24 jos pelaa noita 4-5 droppeja. Wolfejakin pelaisin mutta luultavammin sideboardina.

Poissa jupu_

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #18 : 10.02.13 - klo 09:51 »
IMO boros reckoner > wolf. Porukat on myös splashanny nyt boros charmia.

Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #19 : 10.02.13 - klo 10:33 »
Boros Reckoner on hyvä ja myös Boros Charm. Itse en kehtaa splashata valkoseen koska pidän mieluummin tuosta yhden värin pelaamisesta.

Poissa Tiemuuu

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #20 : 10.02.13 - klo 16:17 »
Skullcrack on vaan huono kortti, varsinkin mainilla. ja Pyreheart Wolf on todella, todella tärkeä kortti tälle pakalle.

Poissa Miqzo

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #21 : 10.02.13 - klo 17:23 »
Reckoner on hyvä, mutta ei tarpeeksi hyvä että veisi wolffilta paikan mainissa. Skullcrack on myös pelkästää 4-of sidelle.

Poissa minics4

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #22 : 10.02.13 - klo 17:32 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:20 kirjoittanut minics4 »

Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #23 : 10.02.13 - klo 17:42 »
Reckoner on hyvä, mutta ei tarpeeksi hyvä että veisi wolffilta paikan mainissa. Skullcrack on myös pelkästää 4-of sidelle.
Se loppujen lopuksi riippuu miten haluaa pelata pakkaansa. Esim. minä haluan pelata Reckoneria mainissa sillä vahvana korttina se voi toimia hätäseinänä ja poistona/burnina. Wolf on hyvä ja varmasti otan sen pakkaan kunhan vaan keksin montako pistäisin ja pelaanko sen sidenä vai mainina

Chandra the Firebrand?
Planeswalkerikin olisi hyvä RDW:hen mutta Chandra ei ole tähän. Eka kyky on vähän heikko sillä se tekee vaan 1 vahingon. Toinen kyky vain kopsaa instantin tai sorcerin joita tässä pakassa ei ole monta. Ehkä johonkin Izzet pakkaan.

Poissa Miqzo

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #24 : 10.02.13 - klo 18:36 »
Reckoner on hyvä, mutta ei tarpeeksi hyvä että veisi wolffilta paikan mainissa. Skullcrack on myös pelkästää 4-of sidelle.
Se loppujen lopuksi riippuu miten haluaa pelata pakkaansa. Esim. minä haluan pelata Reckoneria mainissa sillä vahvana korttina se voi toimia hätäseinänä ja poistona/burnina. Wolf on hyvä ja varmasti otan sen pakkaan kunhan vaan keksin montako pistäisin ja pelaanko sen sidenä vai mainina


En sano että reckonerit ei olis ihan mainissa pelattavia, todennäköisesti on, en ole vielä testannut. Ainoa mitä sanon on, että reckonerit ei wolffeilta mainissa paikkaa vie vaan se on otettava jostain muualta

Chandra the Firebrand?

Tarpoja, joka on huono jopa pakoissa joihin se sopii pitäisi laittaa pakkaan jossa sillä ei ole juurikaan synergiaa? Ei kiitos.

Poissa Taikinavelho

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #25 : 10.02.13 - klo 20:24 »
Reckoner on hyvä, mutta ei tarpeeksi hyvä että veisi wolffilta paikan mainissa. Skullcrack on myös pelkästää 4-of sidelle.
Se loppujen lopuksi riippuu miten haluaa pelata pakkaansa. Esim. minä haluan pelata Reckoneria mainissa sillä vahvana korttina se voi toimia hätäseinänä ja poistona/burnina. Wolf on hyvä ja varmasti otan sen pakkaan kunhan vaan keksin montako pistäisin ja pelaanko sen sidenä vai mainina


En sano että reckonerit ei olis ihan mainissa pelattavia, todennäköisesti on, en ole vielä testannut. Ainoa mitä sanon on, että reckonerit ei wolffeilta mainissa paikkaa vie vaan se on otettava jostain muualta

Chandra the Firebrand?

Tarpoja, joka on huono jopa pakoissa joihin se sopii pitäisi laittaa pakkaan jossa sillä ei ole juurikaan synergiaa? Ei kiitos.

Editoin tuota nykyistä listaa niin että molemmille on paikat. Kannattaa oikeasti kokeilla sillä Reckonerit toimii.

Poissa Roinisto

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #26 : 10.02.13 - klo 20:30 »
En sano että reckonerit ei olis ihan mainissa pelattavia, todennäköisesti on, en ole vielä testannut. Ainoa mitä sanon on, että reckonerit ei wolffeilta mainissa paikkaa vie vaan se on otettava jostain muualta
Aika ehdottomia kommentteja latelet vaikka myönnät että et ole asiaa edes testannut. Onko sinulla jotain parempaa tietoa joka ei ole heijastunut esimerkiksi viimeisimpien SCG Openeiden tuloksiin?

Voisit vaikka miettiä minkälaisessa metagamessa sudet olisivat parempia kuin Boros Reckoner ja sen jälkeen katsoa vastaako nykymeta tuota kuvitteellista.

Poissa jupu_

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #27 : 10.02.13 - klo 21:56 »
Reckoner on varmaan formaatin paras kolmosdroppi äijä oikeasti. Painii lähdes kaikki muut nallet paskaks, smiteriä ja restoenkeliä lukuunottamatta ja näidenkin kanssa tradee. Speari on paska removali tähän, ultimate price ei osu. Äijä on ihan mahtava ja paljon parempi kuin wolf. Wolf oli pakassa koska jotain kolmosta oli pakko pelaa.

Poissa minics4

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #28 : 10.02.13 - klo 22:05 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:20 kirjoittanut minics4 »

Poissa jupu_

Vs: Red deck wins for sure!
« Vastaus #29 : 13.02.13 - klo 11:31 »
Reckoner on varmaan formaatin paras kolmosdroppi äijä oikeasti. Painii lähdes kaikki muut nallet paskaks, smiteriä ja restoenkeliä lukuunottamatta ja näidenkin kanssa tradee. Speari on paska removali tähän, ultimate price ei osu. Äijä on ihan mahtava ja paljon parempi kuin wolf. Wolf oli pakassa koska jotain kolmosta oli pakko pelaa.
Ehei se ole vain siksi paskassa. Melkein ilmaset ajut, huhhuh.

...