Poromagia

Äänestys

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magicceihin?

n. 0 - 50 euroa
4 (5.9%)
n. 50 - 150 euroa
7 (10.3%)
n. 150 - 300 euroa
18 (26.5%)
n. 300- 600 euroa
16 (23.5%)
n. 600 - 1000 euroa
5 (7.4%)
n. 1000+ euroa
18 (26.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 68

Äänestys päättynyt: 18.08.04 - klo 18:30

Kirjoittaja Aihe: Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?  (Luettu 12167 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tervatorakka

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« : 18.08.04 - klo 18:30 »
Paljonko olet käyttänyt rahaa lappuihin? Itse kai kallistun tuohon kolmanteen vaihtoehtoon.
Without warriors there can be no war

Poissa Wespoiler

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #1 : 18.08.04 - klo 21:10 »
Kyllä se on n.300 --->
Empires rise and fall, but evil is eternal

Poissa Teukku

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #2 : 18.08.04 - klo 21:12 »
N. 100e ja nousee.. ;)
The key to winning any fight is simply staying alive.

Poissa xapanthe

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #3 : 18.08.04 - klo 21:16 »
Reilusti uponnut 1000+... ja loppua ei näy :/
xapan Have/want

Poissa DogMeat

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #4 : 18.08.04 - klo 21:18 »
Vastasin 150 ja siitä ylöspäin... uskoisin että se on aika realistinen...Ehkä hieman enemmänkin olen käyttänyt.

Poissa tervatorakka

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #5 : 18.08.04 - klo 21:20 »
Jaahasta. Itse alan pikkuhiljaa lappujen ostelemisen mutta lopettaa en vielä aio pitkään aikaan. Muuten kaverini aloitti keräilyn 5 eurolla ja sai sillä mm. 2x BoP, Dmonic Tutor ja varmaan jotain muutakin mukavaa. Ihan hyvin ;) .
Without warriors there can be no war

Poissa Farseer

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #6 : 18.08.04 - klo 21:47 »
Varmaan siinä kategoriassa 300-600, eipä ihan mielettömästi sentään...

Ja saisi näistä nykyistäkin varmaan jotain pientä korvausta jos lopettaisi  ;)
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa tervatorakka

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #7 : 18.08.04 - klo 21:54 »
Kai niistä saisi ainakin jos jaksaisi niitä yksittellen myymään. Huonona esimerkkinä kaverini, joka osti 2 viikon aikana kortteja 200 eurolla (tyhjentäen esim. r-kioskin buustereista) ja myi ne sitten 35 eurolla. Siinä oli jotain hyviäkin lappuja, kuten 2 fetsiä, blistering firecat, troll ascetic, oversold cemetery, akroma's vengeance.
Without warriors there can be no war

Poissa Farseer

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #8 : 18.08.04 - klo 22:06 »
No, eihän tuossa kasassa ainakaan nykyhinnoilla mitään erityistä ollut, kun fetsit, kissa ja kosto ovat n. 4 euron kappalehintaa ja noi kaksi muuta noin kolmen, ainakin jos kasassa myy niin parhaimmillaan  :D
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa tervatorakka

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #9 : 18.08.04 - klo 22:08 »
Niin mutta se oli ehkä joku kolme, neljä kuukautta sitten milloin noilla taisi hinta olla korkeammalla.
Without warriors there can be no war

Poissa ilpo

jeah
« Vastaus #10 : 18.08.04 - klo 23:35 »
Onhan tuota rahaa mennyt ja tulee menemään. Pyrin silti sijoittamaan rahani mahdollisimman varmoihin kohteisiin, joita ovat pelikelpoiset, vanhat kortit, joiden arvo nousee. Kaikki mehukkaat foilit on myös pakko hankkia, koska mehustelu on tärkeä osa pelin henkeä.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #11 : 19.08.04 - klo 08:15 »
Vastoin yleistä luuloa, mehustelu ja virtuaalipippelin kasvatus EIVÄT ole elämässä tärkeimpiä asioita ja valkoreunaisilla korteilla pärjää täsmälleen yhtä hyvin kuin mustareunaisilla joissa on hassun iso teksti ja pyöreät kulmat.

Itselläni on mennyt raakana arviona keskimääräin 500-1000e/vuosi ja kun peli vuosia on nyt takana kymmenen niin se tekee...aivan liian ison summan. Tosin kun laskee tämän hetkistä kokoelman arvoa niin kyllä siitä vähän vajaa puolet tuosta summasta saisi raavittua kasaan. Ja täytyy huomata että olen vuosien aikana "syönyt kuormasta" eli myynyt ainakin parilla tuhannella eurolla pahvia.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #12 : 19.08.04 - klo 10:00 »
Itse kortteihin en ole kovin paljon tuhlannut, mutta tuomarointimatkoihin sitäkin enemmän. Lentolappuihin on mennyt ainakin 700 juuroa, joten äänesti vaihtoehtoa 1000+  :D Onneksi kaikkia reissuja ei tarvitse maksaa itse ja kortteja saa ilmaiseksi.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa duracel

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #13 : 19.08.04 - klo 10:45 »
1000+

En nyt viitsi alkaa tarkemmin miettimään kuinka paljon tuo + onkaan (todennäköisesti joku kymmentä pienempi kerroin tuolle tonnille :) ). Tosin pariin vuoteen ei ole tullut kamalasti pelattua kuin satunnaisia drafteja, joten rahanmeno on kyllä huomattavasti rauhoittunut 7-8 vuoden takaisesta. :)

Enkä siltikään pidä Magicia kalliina harrastuksena.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Squirrelman

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #14 : 19.08.04 - klo 14:36 »
Itse taidan kallistua tuohon samaan kategoriaan kuin ilpo, vaikka kuten kivi sanoi basic setin korteilla pärjää ihan yhtä hyvin, mutta on se vaan jotenkin mukavempaa pelta dci foileja ja betan kortteja. Ja onhan suurimmalla osalla noista mehustelukorteista hyvä eteenpäinmyyntiarvo, kun hinta tuskin tulee ainakaan laskemaan, ellei promo ole ihan vasta ilmestynyt.

Poissa ilpo

jeah
« Vastaus #15 : 19.08.04 - klo 14:42 »
Kehtaako Ladalla amistella markettien parkkipaikalla perjantai-iltaisin?
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Kivenkantaja

Re: jeah
« Vastaus #16 : 19.08.04 - klo 15:12 »
Lainaus käyttäjältä: "ilpo"
Kehtaako Ladalla amistella markettien parkkipaikalla perjantai-iltaisin?


Mutta Ladan tehot eivät ole samat kun viritetyn Corollan. Joka kerta jäät valoissa jälkeen.

Poissa Ragorn

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #17 : 19.08.04 - klo 16:14 »
Jonkun verran yli 50€, harrastus vasta alussa. :)

Poissa smo

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #18 : 19.08.04 - klo 16:14 »
Ainahan se ilonhihkasu tulee kun saa sen Foili raren. Tosin itse en näe syytä olla pelaamatta wb-korttia vain siksi, että siinä on valkoiset reunat. Jos minulla on wb-Bayou niin eipä ole ekana wantilla se bb-versio...

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #19 : 19.08.04 - klo 23:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Squirrelman"
Ja onhan suurimmalla osalla noista mehustelukorteista hyvä eteenpäinmyyntiarvo.


Heheheheheee. Sori.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Mozzam

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #20 : 19.08.04 - klo 23:14 »
Mulle kelpaa kyl mehukkaat foilit ja ok-hinnalla vielä :)
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Maaku83

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #21 : 20.08.04 - klo 10:40 »
joo, eiköhän se siinä 600 - 1000 € ole mutta näillä näkymin tuo 1000 € raja tulee kohta vastaan. Onhan se ny hieno pistää foili ravageri tiskiin ja voittaa sen ansiosta. Ja se on kyllä pötypuhetta ettei foileilla voita paremmin. Tein Raffinity dekin joka hävisi joka pelin minkä pelasin mutta sitten sain siihen pari Foili Ravageria, sen jälkeen en ole hävinnyt kertaakaan ja olen pelannut jopa kovia T1 dekkejä vastaan eli kysynpä vain mistä tämä johtuu ja jokainenhan tietää vastauksen NO FOILEISTA TIETENKIN!! :D

Poissa smo

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #22 : 20.08.04 - klo 10:53 »
Epäilen että väitteesi on totta Maaku. Foilithan aiheuttavat tunnetusti aivosyöpää, mutta vainvain vastustajalle...

Poissa Maaku83

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #23 : 20.08.04 - klo 12:07 »
Joka sana on totta niin totta kuin nimeni on Maaku. :D  ;)

Poissa ktuluu

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #24 : 20.08.04 - klo 15:04 »
Foilit kasvattaa vaan sun virtuaalipenistä.

Itse aiheeseen, kait sitä on mennyt 300-600 lappuihin parin vuoden aikana joten ei paljon.

Poissa Squirrelman

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #25 : 20.08.04 - klo 15:28 »
Eipä niistä foileista vielä mitään tommoista hyötyä ole ollut. Ja vielä siihen jkk naureskeluun. Niin ainakin oman kokemukseni pohjelta kaiken maailman DCI ja perus foilit saa myytyä hyvään hintaan joillekkin foilihulluille jenkeille, Suomen tilanteesta en sano mitään. Tämä tosin on aika helposit ymmärrettävää kun miettiii pelaajien määrää jenkeissä ja Suomessa.  Ja kyllä mua ainakin vähän hävettäisi pelata jotain 6th editionin Counterspellejä.
Järkevämpää on tosin pelata ihan peruskorteilla, kun menee vähemmän rahaa pakkaan ja saa saman tuloksen, mutta ei se foilella mehustelu minun mielestä ainakaan mitenkään väärin ole.

basic set < foili
pölykapseli < 18" hieno aluvanne

Poissa smo

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #26 : 21.08.04 - klo 12:34 »
Tosin on kiva myös voittaa foilattu-decki peruslapuilla ja todeta: "Paljonkos sulla on menny tohon deckiin noit eeroja..."

(olispas "jaska" juttu...)

Poissa Squirrelman

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #27 : 21.08.04 - klo 14:34 »
Niin. Totta tuokin, mutta jos hankkii foileja, niin pitää olla varautunut siihen tosiasiaan, etttä sillä luultavasti häviää joskus jollekin pakalle jossa ei ole foileja.

Poissa Farseer

Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #28 : 21.08.04 - klo 16:29 »
Ai jai kun saisi sen foili-relentless rats-pakan joskus tehtyä, eipä niitä varmaan monellakaan olisi..  :D

No, täytyy tyytyä tavalliseen  :/
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Paljonko olet käyttänyt rahaa Magiceihin?
« Vastaus #29 : 22.08.04 - klo 21:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Squirrelman"
Eipä niistä foileista vielä mitään tommoista hyötyä ole ollut. Ja vielä siihen jkk naureskeluun. Niin ainakin oman kokemukseni pohjelta kaiken maailman DCI ja perus foilit saa myytyä hyvään hintaan joillekkin foilihulluille jenkeille, Suomen tilanteesta en sano mitään.


Naureskelin jälleenmyyntihinnoilla mehustelulle kun kuitenkin eräs jälleenmyyntiyritys hiljattain puri omaan nilkkaan  :D  Mutta ehkäpä ei enempää siitä.

Itsehän olen myynyt runsain määrin DCI-foileja, esimerkiksi yhden 500 euron satsin kotimaiselle keräilijälle. En sitten tiedä myikö hän lappuset vielä voitolla eteenpäin.

Lainaus
Ja kyllä mua ainakin vähän hävettäisi pelata jotain 6th editionin Counterspellejä.


Mua hävettäis jos oisin vahingossa postannut jotain tuollaista julkiselle foorumille  :D
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?