Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mitä mangaa luet ja animea katsot?  (Luettu 65150 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa papana

Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« : 15.02.07 - klo 15:19 »
Tälläistä tällä kertaa... Itse kun olen DB fani ja hiukan One Piece, niin mietin, että kuinka moni täältä foorumilta lukee ylipäätänsä mangaa tai katsoo animea... Muutaman Db fanin olenkin jo täältä bongannut, eli pistäkääs kirjoittaen. ;D

Nippelitietoa: Japanissa mangaa ostetaan enemmän kuin wc-paperia... 8)

P.S. Kuka tunnistaa avatarini kuvan? (aika helppo)

EDIT: Muutosta otsikossa ja tekstissä!
« Viimeksi muokattu: 25.03.07 - klo 19:57 kirjoittanut papana »
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa Vilhis

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #1 : 15.02.07 - klo 15:22 »
En lue mangaa, vaan katson animea. Tähän asti olen katsonut kaikki jaksot seuraavista sarjoista: Naruton ilmestyneet jaksot(fillerit kohta ohi!), Fullmetal Alchemist, Kimi Ga Nozomu Eien. Noiden lisäksi Candy Candyn katsominen on kesken.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa one fool

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #2 : 15.02.07 - klo 15:26 »
Unohdit sitten Conanin  :-[ .

Poissa hall0n

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #3 : 15.02.07 - klo 15:41 »
Tosiaan, topikkien määrä kasvaa tosiaan melkoista vauhtia...

Mutta DB:tä luen aina silloin kun kun kaverini sitä mulle näyttää. On menny siitäkin vähän kiinnostus kun juoni hipoo jo täydelliyyttä.

Poissa papana

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #4 : 15.02.07 - klo 15:58 »
Unohdit sitten Conanin  :-[ .

En sitä unohtanut, mutta kun niitä mangoja on niin monia erilaisia, että en mitenkään saisi niitä kaikkia tuohon samaan äänestykseen. Valitsin siihen mahdollisimman laajalta alueelta manga tyylejä. Olisihan niitä muitakin kuin Conan mitä en tuohon pistänyt, esim.: Les Bejoux, Raknarök, Iny-Asha (tai miten nyt kirjoitetaankaan)... jne. ;)
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa floundz

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #5 : 15.02.07 - klo 16:34 »
Ei ole todellista, kukaan muu ei ole laittanut Death notea, se on aivan käsittämättömän loistavaa :P. Sitten lueskin myös yu-gi-oh, en sitä helskatin pelaaja versiota vaan toista, joka aloitettiin ennen mitään ihmeen naurettavia pelaaja animaatioita, jotka eivät oikeastaan edes käsittele mitenkään aihetta.
Death Noten anime on myös erittäin loistavaa. katsoin fma:t ja elokuvan neljässä päivässä, sen jälkeen olen ollut täysin riippuvainen.
Sitäpaitsi jos ruvetaan puhumaan unohdetuista mangoista tuosta listalta, voidaan sanoa, että unohdit, että db on niin huono, että sitä ei vaan kehtaa laskea mangaksi, vaikka se kuinka näyttäisi sellaiselta.

Poissa papana

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #6 : 15.02.07 - klo 17:35 »
db on niin huono, että sitä ei vaan kehtaa laskea mangaksi, vaikka se kuinka näyttäisi sellaiselta.

Yritän välttyä niiltä ''juupas'', ''eipäs''-tapauksilta joten sanon, että olet väärässä ja oikeassa. Alku DB kirjat ovat hyviä ja niissä on kunnon juoni, kun taas niissä uusimmissa on pelkkää päätöntä tappelua ja voimat ovat yliliioiteltuja, koska jos ne ampuu vähänkin isomman ''energia säteen'' niin maa räjähtää... Ohjelman katsomista ei kannata edes harkita, nimittäin siitä puuttuu kokonaan ns. ''välihuumori'', jota kirjoissa vielä onneksi on (joidenka takia vielä kerään niitä). Viimeistä osaa tässä vielä odottelen ensi kuussa, vaikka sen pitikin jo tulla tässä kuussa, mutta suunnitelmissa on ostaa kaikki osat ja aloittaa niiden armoton läpi luku yhä uudestaan ja uudestaan, kunnes ne ovat kuluneet pölyksi. Eli DB:ssä on enemmän hyvää kuin huonoa, minun mielipiteeni mukaan.  ;)
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa Snowman

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #7 : 15.02.07 - klo 18:02 »
En mitään lue, enkä luultavasti tule koskaan lukemaankaan. Niih. Meikälle riittää Aku Ankka ja Karvinen.

Snowman kuittaa.

Poissa floundz

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #8 : 15.02.07 - klo 19:31 »
Anteeksi ei ollut tarkoitus olla noin tuomitseva, mutta nyt perustelujen kanssa. Sarja toistaa itseään liiaksi minun makuuni, liian yksitoikkoinen ja arvattavissa oleva juoni, vaikka välillä huumori on mainiota, ei sekään pysty kaikkeen. Henkilöhahmot ovat myös hyvin oudosti sarjan mukana kehittyviä. Animesta...mitäköhän voisi sanoa...paljon räjähdyksiä, karjumista ja nyrkiniskuja, joista oikeastaan näkyy ainoastaan ilmavirta. Jos haluaa todella tyhjentävää katsottavaa, ei tarvitse, kuin katsoa sitä muutama jakso ja aivot ovat hiljaa turtuneet täydellisesti.

Poissa papana

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #9 : 15.02.07 - klo 20:01 »
Animesta...mitäköhän voisi sanoa...paljon räjähdyksiä, karjumista ja nyrkiniskuja, joista oikeastaan näkyy ainoastaan ilmavirta. Jos haluaa todella tyhjentävää katsottavaa, ei tarvitse, kuin katsoa sitä muutama jakso ja aivot ovat hiljaa turtuneet täydellisesti.

Tou on kyllä aivan totta... ;)

P.S. Ei ole totta! Eikö tosiaankaan, kuin murto osa lue/kerää mangaa!? Kaikki manga fanit herätys (varsinkin DB fanit) äänestäkää mangan puolesta! ;D
« Viimeksi muokattu: 15.02.07 - klo 20:03 kirjoittanut papana »
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa hall0n

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #10 : 15.02.07 - klo 20:10 »
En mitään lue, enkä luultavasti tule koskaan lukemaankaan. Niih. Meikälle riittää Aku Ankka ja Karvinen.

Jeps, Aku ja Karvinen ne ainoat oikeat mangat. Pitäisiköhän tehdä topikki siitä kuka lukee Akua  :o.

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #11 : 16.02.07 - klo 21:20 »
Jeps, Aku ja Karvinen ne ainoat oikeat mangat. Pitäisiköhän tehdä topikki siitä kuka lukee Akua  :o.
Joo no tuo oli luultavasti vitsinä, mutta laitetaan nyt siltä varalta selventämään, jos joku ei oikeasti tiedä:
Mangalla tarkoitetaan yleensä japanilaista sarjakuvaa. Manga sana tarkoittaa sarjakuvaa, mutta sanakin on japania ja sitä käytetään yleisesti Suomessa ja muualla kuvaamaan juuri japanilaista sarjakuvaa ja mangan tyyli eroaa huomattavasti muista sarjakuvista ja siksi esim. korealainen mangalta näyttävä sarjakuva on saanut nimekseen manhwa.

Itse noista ylhäällä mainituista luen vain One Piece enkä todellakaan mitään huonolaatuista suomipainosta vaan pääasiassa Fantasiapeleistä etc. ostettavaa englanninkielistä versioita paremman leikkaus- ja tekstilaadun takia, mutta eniten suosin fanien kääntämiä, koska niissä säilytetään japanilaiset vitsit ja jos ne eivät kuulu yleistietoon niin niiden merkitys selostetaan ja ne ovat yleensä huvittavia  ;D
Muita mangoja joita luen: Hellsing, GetBackers, D.N.Angel (saan isosiskon kaverilta lainaan joten menee), Magic Knight Rayearth (nostalogisuus.com), Naruto, .hack//DUST (tunnetaan myös nimellä .hack//Legend of the Twilight) Trigun ja Cowboy Bebop, juuri muita ei nyt tule mieleen.
Etsin tällä hetkellä: Yakitate!! Japan, School Rumble, Prince of Tennis ja Code Geass (!!!).
Animea katson triplasti enemmän, koska... umm... sitä on sanotaanko helpompi hankkia  ;)

Poissa floundz

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #12 : 16.02.07 - klo 22:17 »
Ei vitsit olin unohtanut rayearthin, sekin on aivan loistavaa.
Mutta annan suosituksen, jos haluaa oikeasti hauskaa mangaa ei tarvitse, kuin hakea Mahou Sensei Negi, aivan loistavaa.

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #13 : 16.02.07 - klo 22:32 »
Ei vitsit olin unohtanut rayearthin, sekin on aivan loistavaa.
Mutta annan suosituksen, jos haluaa oikeasti hauskaa mangaa ei tarvitse, kuin hakea Mahou Sensei Negi, aivan loistavaa.
Sarja täynnä pikku pervoilua ja hauskaa huumoria. Hyvä sarja, mutta
omasta mielestäni komedia mestaruuden vievät: Jungle wa Itsumo Hale nochi Guu ja Yakitate!! Japan.
Tuntuu kuin olisin unohtanut jonkun todella hyvän ja hauskan sarjan, mutta ei tule juuri nyt mieleen mikä se oil  :-'

Poissa floundz

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #14 : 17.02.07 - klo 09:42 »
Ei vitsit olin unohtanut rayearthin, sekin on aivan loistavaa.
Mutta annan suosituksen, jos haluaa oikeasti hauskaa mangaa ei tarvitse, kuin hakea Mahou Sensei Negi, aivan loistavaa.
Sarja täynnä pikku pervoilua ja hauskaa huumoria.
Olen kyllä eri mieltä siitä "pikku" pervoilusta, koska siinä on sitä paljon ja välillä ne vetää tosi pahasti yli.
Shaman King oli unohtua, siinäkin on hauskaa huumoria, vaikka se ei yllä Mahou Sensei Negin tasolle.

Poissa Jirry

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #15 : 17.02.07 - klo 14:40 »
Itselläni on lähinnä tuo Hellsing ja Death note, mangana että animena. (Narutoa ja Bleachia on tullut animena katsottua mutta pää räjähti niihin loputtomiin fillereihin!).  Azumanga Daioh sopii niille joihin uppoaa japanilainen huumori.

Hellsing on ja pysyy suosikkinani varsinkin OVA (Original Video Anime tjsp.) -jaksojen jälkeen, joita on tähän asti tullut jo kaksi. Joka vuosi uusi jakso, voi tätä odotusta!
Have/Want

"Praise the Sun!"

Poissa Titus

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #16 : 18.02.07 - klo 19:15 »
Itse olen lueskellut Ranma 1/2, Inuyashaa, Oh! My Goddessia, Appleseediä ja lukuisia muita sarjoja mitä olen vain käsiini saanut. Ja tietysti mieluummin englannin kielellä. Suomenkielisissä käännöksissä kirjojen tunnelma lopahtaa lähes täysin.
Kuoppa se on joka kannattaa.

Poissa Rok

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #17 : 26.02.07 - klo 02:58 »
Primaryna Yu-Gi-Oh!, One Piece ja Conan, Secondaryna Inuyasha.
Ja heti kun ryöstän pankin pöllin bussin ja ostan hesan fantasiapelit tyhjäks mangasta.  ;D ;D ;D
No joo, sieltä kyllä pitäs hankkii Tenjou Tengee. Asia sarja.
DB oli aluks hyvä mutta sitten se kävi mielestäni vähän turhan heikoksi. Ääniefektit kattavat puolen sivua ja yksi tappelu kestää pari pokkaria. Ugh. Ja ne karjuu liikaa. Eiks asioita vois puhumalla selvittää?  :P
Ranma œ on kyllä vielä... pokkarit 1-20jotain... lopahti sen jälkeen kun alkoivat toistaa itseään.

Mutta että jos mitä mangaa olen LUKENUT, niin lista ei loppuis koskaan... Tässä muutama parhaimmistoa:

Ragnarok (ein commento: EI mitään näitä Ragnarok onlinee tai mitään, vaan joku ihan random Ragnarok... joka oli HARVINAISEN asiallinen 3 pokkarin laitos  ;D)
White Dragon
Bleach
Tokko
Monster Collection
Angel Sanctuary
The Flame of Recca
Love Hina
Mai-HiME
Basilisk
Blue Seed
3x3 Eyes
Samurai Champloo

MAAILMA TARVITSEE LISÄÄ MANGAA!
« Viimeksi muokattu: 26.02.07 - klo 03:06 kirjoittanut Rok »

Poissa Itherna

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #18 : 15.03.07 - klo 22:14 »
Jees, ite luen yugioh:ta (on kaikki kirjat tähän mennessä ) ja DB:Tä.

Poissa Metaku

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #19 : 23.03.07 - klo 17:38 »
Noh luen Dragon Ballia, Project Armsia ja Blade of Heavenia (tosin se on manhwaa). Katson myös animea, lempisarjat ovat varmaan Naruto, Bleach, Dragon Ball Z, Hajime no Ippo ja... Hikaru no Go.

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #20 : 23.03.07 - klo 18:22 »
Tällä hetkellä enää menossa kaksi sarjaa: One Piece ja Eyeshield 21.
Muut ovat jääneet nyt vähemmälle, mutta Hajime no Ippoa löytyisi myös jonkin verran tuolta varastosta, jos sitä jaksaisi aloittaa lukemaan.

Off-topiccina tällä hetkellä animeista kesken on: Bleach, Code Geass: Lelouch of the Rebellion, Death Note, Eyeshield 21, Ghost Sweeper Mikami, Monster, Naruto Shippuuden, One Piece, Prince of Tennis - National Championship Chapter ja School Rumble Nigakki. Osa näistä vielä jatkuu ja hankin niitä sitä mukaa, kun niitä tulee, mutta esim. Monsterin omistan kokonaa mutten ole vielä ehtinyt katsomaan kaikkia jaksoja (olen katsonut 37/74).
Katsomatta, mutta omistan on vielä Gankutsuou, Ghost in the Shell 2 - Innocence, Great Teacher Onizuka, Outlaw Star ja s-Cry-ed, nuo siis omistan kokonaan, mutta en ole ehtinyt katsomaan. Noiden jälkeen olisi löydettävä joku uusi hyvä sarja (tai voisin hankkia Samurai Champloon ja Negiman, koska muuten olen nähnyt kyseiset sarjat kokonaan ^^).
Katsottuja tai kesken jätettyjä en edes ala luottelemaan...
« Viimeksi muokattu: 23.03.07 - klo 18:27 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Shine

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #21 : 23.03.07 - klo 22:53 »
Itse olen lukenut pääasiassa vain Love Hinaa, mutta kyllä tuosta hyllystä löytyy myös Salapoliisi Conania sekä Ginga Legend Weediä.

Poissa Anssi

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #22 : 23.03.07 - klo 23:10 »
GTO>Muut.

Oikeasti, papana, muuta tämän topicin otsikko ja poista tuo äänestys.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Hezzu

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #23 : 24.03.07 - klo 09:50 »
Jos Aku Ankka ois mangaa oisin vastannu sen...Mutta mutta, ne on vaan niin ärsyttäviä kun niitä pitää lukee väärinpäin :P

Poissa zoukka

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #24 : 24.03.07 - klo 12:25 »
Luen tottakai vain parasta eli Kentaro Miuran legendaarista BERSERK sarjaa. Lähentelee jo Akiraa overall laadukkuudessaan ja piirtojälki on jotain sellaista mitä näkee vain kerran sadassa vuodessa. Juonikaan ei ole mitään ihqu raksu paskaa vaan asia linjoilla mennään ja kovaa. Pirun kalliita tosin ovat...




Ja jos joku sarja ansaitsee K-18 leiman niin se on tämä.

Poissa Anssi

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #25 : 25.03.07 - klo 15:56 »
Berserkin volumet 3-9(?) olivat hyviä, siis ne, joista tehtiin myös anime. Sen jälkeen se muuttui tylsäksi. En kylläkään lukenut kuin pari volumea siitä eteenpäin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa zoukka

Vs: Mitä mangaa luet?
« Vastaus #26 : 25.03.07 - klo 18:08 »
Berserkin volumet 3-9(?) olivat hyviä, siis ne, joista tehtiin myös anime. Sen jälkeen se muuttui tylsäksi. En kylläkään lukenut kuin pari volumea siitä eteenpäin.

Tylsäksi ? Minusta juuri kympin jälkeen nupit menevät kaakkoon enkä nyt tarkoita vain väkivallan määrää jne... sarjahan virallisesti vasta "alkaa" osasta 13. Mutta kyllä tuo Gutsin nuoruuskin oli aivan loistavaa tarinointia.

Poissa papana

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #27 : 25.03.07 - klo 20:00 »
No niin... Nyt on muutettu... Toivottavasti kaikki ovat nyt tyytyväisiä :D.
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa Anssi

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #28 : 25.03.07 - klo 21:59 »
No, ainakin minä :)

Tällähetkellä menossa animeista:

Death Note, Bleach, Naruto aina uusien jaksojen ilmestyttyä, Haibane Renmei sitten kun jaksaa katsoa sen loppuun.

Omia suosituksia:

GTO (Great Teacher Onizuka)- Loistava, moottoripyöräjengiläinen ryhtyy opettajaksi
The Melancholy of Suzumiya Haruhi- Viime vuoden paras anime, ainakin fanien mielestä.
Hikaru no Go - Go on mielenkiintoinen peli, jonka ympärille rakennettu sarja toimii yllätävän hyvin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Icirtus

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #29 : 25.03.07 - klo 22:11 »
Anime, olen erittäin nirso sen suhteen. Sarjan ensimmäisen jakson pitää vakuuttaa, muuten en tule katsomaan sitä yhtään pitemmälle. Hyviksi kokemuksiksi mainitsen Samurai Champloon ja Full Metal Alchemist. Elokuvat on kyllä myös rautaa, esim. Macrossit on aina olleet ihania. Nyt katsomisen alla on Paranoia Agent.

Mangaa luen vähän, veli ostaa melkein jokaisen pokkarin mitä ärrän hyllyltä löytyy ja välillä internetistäkin jotain kivaa, mutta Etsivä Conan on ehdotomasti minun suosikkini.
Listani

Yksin olen yksinäinen