Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Järjestelyidea  (Luettu 3813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jobim

Järjestelyidea
« : 19.11.07 - klo 00:58 »
Olen jonkun verran seurannut nyt tätä Pakat-aluetta ja sen ala-alueita.

Olen myös funtsinut vähän ja päätynyt siihen että että koko alue tulisi siirtää kaatopaikka-alueelle.

Mitä hyötyä tästä olisi?

- Threadeja ei voisi tehdä. Minun ei enää tarvitsisi pestä silmiäni saippualla aina kun vahingossa käyn casual-osastolla. Ei enää yhtään postia yhdeltäkään idiootilta joka luulee joskus pelanneensa gameakaan standardia, extendediä tai mitä lie.
- Eternal nyt ei kiinnosta ketään kuitenkaan. Vintage ja legacy ovat paskaa, ovat aina olleetkin. Lollkol ei ole sana, ihmiset jotka sitä käyttävät ovat idiootteja. Piste.
- Kukaa ei ikinä ota neuvoja vastaan kuitenkaan.
"Liian kallis lappu!"
"Ei sellainen mitä haluan tähän dekkiin!"
"Ei pakan ainoa tarkoitus ole voittaa!"
"Minulla ei ole kiveksiä!"
"Creatureiden pitää olla faerieitä!"
"Olen testannut ja se oli hyvä"


Ugh voin pahoin kun ajattelen koko asiaa.

Tämä on teidän omaksi hyväksenne, foorumin väki.


-Valtteri





« Viimeksi muokattu: 19.11.07 - klo 01:03 kirjoittanut jobim »

Poissa deFreak

Vs: Järjestelyidea
« Vastaus #1 : 19.11.07 - klo 09:30 »
Rakentava palaute on varmasti tervetullutta kenelle tahansa. Sen sijaan jos sanottavaa ei ole, niin postauksen voi jättää tekemättä.

Foorumin kaikkia osioita ei ole pakko lukea, jos silmät rasittuvat ja päätä alkaa särkeä.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Järjestelyidea
« Vastaus #2 : 19.11.07 - klo 11:22 »
Lainaus
Olen jonkun verran seurannut nyt tätä Pakat-aluetta ja sen ala-alueita. Olen myös funtsinut vähän ja päätynyt siihen että että koko alue tulisi siirtää kaatopaikka-alueelle.

Hienoa, miettiminen on hyödyllistä ja stimuloivaa. En kuitenkaan voi olla samaa mieltä päätelmästäsi. Mutta ei se mitään, saat olla ihan mitä mieltä haluat!

Lainaus
Threadeja ei voisi tehdä. Minun ei enää tarvitsisi pestä silmiäni saippualla aina kun vahingossa käyn casual-osastolla. Ei enää yhtään postia yhdeltäkään idiootilta joka luulee joskus pelanneensa gameakaan standardia, extendediä tai mitä lie.

Ensimmäinen ratkaisu on jo mainittu alueen välttely. Kukaan ei (toivottavasti) pidä asetta ohimollasi ja pakota sinua lukemaan foorumin kaikkia osioita. Vai onko tämä nyt se efekti että tietää jo etukäteen että katsominen ei tee hyvää mutta jostain syystä on kuitenkin aivan pakko katsoa. Muutenkin casual osasto on parkkipaikka pakoille joita ei tarvitse ottaa niin vakavasti. Varsinkin sillä osiolla postaajat odottavat jostain syystä vain ylitse vuotavia kehuja "nerokkaasta" ideastaan ja kun niitä ei ole tulossa niin sitten aletaan angstaamaan kaikkia neuvoja ja ehdotuksia kohtaan. En sano etteikö samaa ilmenisi muuallakin mutta tuolla alueella se on silmiinpistävää. Toinen vaihtoehto olisi että nämä casual pakat makaisivat sitten muiden pakkojen seassa ja se tuskin palvelisi ketään. Kolmas on sinun ehdottamasi mutta se vain johtaisi siihen että Niko-Petteri kuitenkin esittelisi keittiönpöytäluomustaan jollain toisella alueella, halusimme tai emme.

Lainaus
Eternal nyt ei kiinnosta ketään kuitenkaan. Vintage ja legacy ovat paskaa, ovat aina olleetkin. Lollkol ei ole sana, ihmiset jotka sitä käyttävät ovat idiootteja. Piste.

Vintage ei juuri jaksa kiinnostaa, type muuttuu hitaammin kuin minä vanhenen. Legacy on kyllä ihan raikkaan oloista tällä hetkellä ja jos constructedia pelaisin niin se olisi minun valintani. Ja valitettavasti korteilla on aina ollut enemmän tai vähemmän osuvia lempinimiä, ei löllilkölli sen pahempi ole kuin jarnis ja rullakaan.

Lainaus
"Liian kallis lappu!"

Tästä päästäisiin eroon jos vinkkejä halunnut lisäisi hieman reunaehtoja siitä kuinka kalliita kortteja kannattaa ehdottaa. Niin kauan kun näin ei tehdä, suosittelen ehdottamaan Tarmoja joka T2 pakkaan ja powereita jokaiseen vintaasiunelmaan.

Lainaus
"Ei sellainen mitä haluan tähän dekkiin!"

Tätä jo sivusinkin, kyllä tämä minuakin kummastuttaa.

Lainaus
"Ei pakan ainoa tarkoitus ole voittaa!"

Casuaalissa tämän ymmärtää, muilla alueilla ei. No en minä sitä silloinkaan ymmärrä mutta olen turnauspelaaja sydämmeltäni. Tietenkin pakan tarkoitus voi olla pehmoisuus jolloin all-alphan ymmärtää. Pyöreät reunat ovat hellemmät kun pakkaa tunkee takapuoleensa.
Lainaus
"Olen testannut ja se oli hyvä"

Tämä kummastuttaa minuakin. Jos on ihan oikeasti testannut niin olisi kiva tietää kuinka monta kertaa, minkälaisia pakkoja vastaan vai ihan vaan pyöritellyt kultakala pöydän toisella puolella. Välillä tuntuu että ihmisillä on kummallisia käsityksiä testaamisesta.

Lainaus
"Minulla ei ole kiveksiä!"

Mielenkiintoista. Kerro toki lisää!
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Vilhis

Vs: Järjestelyidea
« Vastaus #3 : 19.11.07 - klo 14:35 »
En tietenkään osaa sanoa miten tämä ehdotus toimisi täällä vaihdetaan.netissä, mutta mtgsalvationissahan on käytössä esim. T2 pakkojen jako kahteen eri alueeseen, jotka ovat: "Decks for Critique" ja "Competitive". Tällaisen jaottelun avulla täälläkin voitaisiin keskustella niistä pakoista, joita stantardissa oikeasti näkyy, ja "Dekit kritiikkiä varten" -osiossa voitaisiin vääntää kättä siitä, voisiko tämä ja tämä pakka olla kilpailykykyisiä.

Jos tämä ei olisi toimiva järjestely, voisihan vähintäänkin pitää automaattisesti ylimpänä aina niitä dekkejä, jotka kussakin formaatissa pärjäävät. Casuaal sitten tietty erikseen.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: Järjestelyidea
« Vastaus #4 : 19.11.07 - klo 16:29 »
Itse pidän varsin paljon dekki osiosta. Pakoista tulee keskustelua ja monen ihmisen näkökulmia miksi jokin kortti on parempi ja miksi jokin huonompi. Tosiaan vintage/legacy formaateissa ei tapahdu paljon muutosta, mutta siksipä siellä ei olekaan yhtä paljon dekkejä kuin vaikkapa standardissa. Kuitenkin mitä-tahansa-formaattia-aloittava-pelaaja voi saa neuvoja katselemalla pakkoja ja niistä käytyjä keskusteluja. Pikaisella googlettamisella kyllä löytää vastaavat dekkilistat, mutta "Miksi tämä kortti eikä tämä?" kysymyksiin ei saa vastausta pelkistä listoista.

Lainaus
- Kukaa ei ikinä ota neuvoja vastaan kuitenkaan.

Niin. Valitettavasti niitäkin ihmisiä löytyy. Mutta löytyy silti myös sellaisia, jotka todella haluavat panostaa pakkaansa ja saada sen täydellisesti hiottuun kuntoon ja testaavat kaikki saamansa neuvot useaan kertaan, jos vain dekki sattuisi toimimaan yhtään paremmin. Ymmärrän tietenkin sen, että joku ei halua ottaa neuvoa vastaan, jossa käsket heittämään pakan avainkortit pois ja laittamaan paremmat tilalle niin että pakan voittokeino vaihtuu täysin. Enpä ole kutienkaan tätä huomannut muualla kuin casualissa, sillä kilpailuun tarkoitetut pakat pyritään hiomaan parhaaseen mahdolliseen muotoon. Casualissa sen tietenkin ymmärtää, koska siellä pakat ovat yleensäkin tehty vain casual-pelejä varten ja tehokkuudesta tingitään vaikkapa ahtamalla oma lempikortti pakkaan vaikka väkisin.

Poissa so not

Vs: Järjestelyidea
« Vastaus #5 : 21.11.07 - klo 09:49 »
Mutta löytyy silti myös sellaisia, jotka todella haluavat panostaa pakkaansa ja saada sen täydellisesti hiottuun kuntoon

Juu tämä foorumi onkin paras paikka hioa dekit parhaaseen mahdolliseen kuntoon :S

Muakin vähän ihmetyttää Valtterin tilitys (hähää saat miinus karmaa  ;D). Mun mielestä on lähinnä hauskaa lukea miten paistit tekee kamalia dekkejä ja
tämän foorumin on kai kuitenkin tarkoitus olla lähinnä "playerling"-foorumi. Ei kai kukaan oikea pelaaja techejään ja testituloksiaan halua paljastaa?

bd00dl
« Viimeksi muokattu: 21.11.07 - klo 11:22 kirjoittanut so not »
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa jobim

Vs: Järjestelyidea
« Vastaus #6 : 22.11.07 - klo 16:46 »
No ei voi antaa miinuskarmaa!