Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)  (Luettu 29968 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa etro

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Float like a butterfly, sting like when I pee.
Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #60 : 24.01.13 - klo 20:21 »
En muista ihan heti pelanneeni peliä joka olisi sekä suosittu, ja että sen yhteisö olisi millään tavalla miellyttävä. Pienissä valtavirran sivussa lojuvissa peleissä ihmiset jaksavat puhallella siihen yhteen hiileen aika mukavasti jotta saataisiin lisää pelaajia pelille joita sitten on varaa menettää haistattelemalla. Onneksi melkein kaikissa peleissä voi blokata chatin, ja peleistä löytyy ignore-lista. 

Yleensä hintalappu pelin kannessa auttaa, mutta sitten pelasin Battlefield kolmosta.

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #61 : 24.01.13 - klo 20:27 »
Ilahdutti keskustelu, en ole vähään aikaan revennyt näin kovaan ääneen ja montaa kertaa ihan muutamasta perättäisestä postauksesta.

Siis okei, "oikeus on voittanut taas" kun pelaaja bannataan pelin ainoasta rahaturnauksesta jolla on väliä koska tämä on perseillyt public matchmakingin chatissa. Mitä vittua nyt taas Hessu? Eikö kannattais esim. estää pelaajaa puhumasta kyseisessä tsätissä?

Lochness pätee ja viittaa Dunning-Krugeriin? Mitä täällä on tapahtunut? Kai me edelleen ollaan partiksella?

Ihmiset jotka tiedän ja pelaavat LOL:ia eivät ole finninaamaisia esiteinejä. Tämä on samanlainen stereotypia, kuin töttöröö

Hyvä hyvä, stereotypioita vastaan kannattaa taistella vaikka niissä kovin usein onkin totuuden siemen taustalla.

HON:in yhteistö on täydellisen elitistinen jossa smurffaajat pubstomppailevat aloittelijoita ja ulisevat kuinka noobeja he ovat.

DOTA 2 on myöskin elitistinen

Hyvä hyvä. Hyvä hyvä.

Voisko joku vielä kertoa mulle miksi sarjakuvamainen tyyli ei voisi olla suunnattu muille kuin esiteineille?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Nastaboi

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #62 : 24.01.13 - klo 20:58 »
Voisko joku vielä kertoa mulle miksi sarjakuvamainen tyyli ei voisi olla suunnattu muille kuin esiteineille?

Pahasti offtopic, mutta selasin läpi kotoa sen metrin verran kirjahyllyä joka oli omistettu sarjakuvakirjallisuudelle. Tasan yksi alle 20-vuotiaille kirjoitettu opus löytyi, sekin kaikenikäisten Aku Ankkaa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #63 : 24.01.13 - klo 21:43 »
Ilahdutti keskustelu, en ole vähään aikaan revennyt näin kovaan ääneen ja montaa kertaa ihan muutamasta perättäisestä postauksesta.

Siis okei, "oikeus on voittanut taas" kun pelaaja bannataan pelin ainoasta rahaturnauksesta jolla on väliä koska tämä on perseillyt public matchmakingin chatissa. Mitä vittua nyt taas Hessu? Eikö kannattais esim. estää pelaajaa puhumasta kyseisessä tsätissä?
Jumalauta Hessu luitko edes mistä näitä tyyppejä on myös syytetty?
Lainaus
On multiple occasions, he has publicly and unapologetically admitted to engaging in a series of DDOS attacks against high-Elo players.
Lainaus
In game chat, Abusagr has threatened to physically injure players, including a Riot employee.
Pro-pelaajat näyttävät käytöksellään esimerkkiä muille pelaajille. Jos jokin Pro-pelaaja saa pelata turnauksessa huolimatta siitä, että hän on perseillyt public gamen chateissa, niin millaista esimerkkiä se näyttää muille pelaajille?
Nämä olivat täysin oikeutettuja bännejä, koska tässä halutaan näyttää, että perseilyä ei hyväksytä missään muodossa. Ei edes vaikka ignore-nappi on olemassa. Se ei oikeuta perseilemään.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa yugular

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #64 : 24.01.13 - klo 21:45 »
Onkos foorumilla muita iPhone pelaajia? Itse olen viimeaikoina kahlannut Square Enixing iLaitteille vartavasten kehitetyt Chaos Rings ja Chaos Rings: Omega pelit (muutamia extroja lukuunottamatta) ja ovat kyllä varsin kelvollisia tekeleitä. Jos joku on pelannut Chaos Rings 2:ta niin olisi mukava kuulla mietteitä että kannattaako tuokin vielä koluta (vaikka mitäs tässä itseään huijaamaan, varmaan joka tapauksessa tulee peli hankittua).
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #65 : 24.01.13 - klo 22:19 »
Jumalauta Hessu luitko edes mistä näitä tyyppejä on myös syytetty?
Lainaus
On multiple occasions, he has publicly and unapologetically admitted to engaging in a series of DDOS attacks against high-Elo players.
Lainaus
In game chat, Abusagr has threatened to physically injure players, including a Riot employee.

Luin, ja luin nyt vielä uudestaan. Voisitko osoittaa mulle missä kohdin Näslundin raporttia on noita vakavampia rikkeitä mitä tuossa muiden pelaajien raporteista lainasit? En löydä.

Pro-pelaajat näyttävät käytöksellään esimerkkiä muille pelaajille. Jos jokin Pro-pelaaja saa pelata turnauksessa huolimatta siitä, että hän on perseillyt public gamen chateissa, niin millaista esimerkkiä se näyttää muille pelaajille?

Näytetään että turnauksissa vain pelitaidoilla on väliä ja paras voittaa vaikka olisi mulkku.

LoL on puhtaasti kasualpelinä ihan jees eikä mua häiritse jos ihmiset siitä sellaisena tykkäävät. Se mikä häiritsee on että peliä pusketaan vakavasti otettavana kilpaurheiluna. Tärkeimpänä pointtina fyysisissä urheilulajeissa ja oikeasti kilpalajeiksi sopivissa peleissä, kuten vaikka Starcraftissa, Dotassa, Street Fighterissa tai Quakessa, kuka tahansa voi lähteä harjoittelemaan samoissa olosuhteissa ja osoittaa taitonsa sillä että lähtee pelaamaan ja on vain tarpeeksi hyvä. LoLissa kaikkien optioiden saaminen käyttöön vaatii helvetisti grindausta ja rahaa, turnausskene on vahvasti Riotin hallinnassa ja voi hyvä elämä mitä paskaa Riot on yrittänyt sillä saralla (esimerkki), peliä tasapainotetaan turteille, jne.

Nämä olivat täysin oikeutettuja bännejä, koska tässä halutaan näyttää, että perseilyä ei hyväksytä missään muodossa. Ei edes vaikka ignore-nappi on olemassa. Se ei oikeuta perseilemään.

Kyseenalaistin sen oliko rangaistus oikeanlainen, en sitä etteikö jonkinlainen rangaistus olisi paikallaan. Hyvä kuitenkin että selvensit olevasi jälkimmäisestä samaa mieltä!
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #66 : 24.01.13 - klo 22:29 »
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #67 : 24.01.13 - klo 23:02 »
Minua mietityttää, että mikä on niin vastenmielistä siinä pienessä grindauksessa ja tasapainottamisessa. Itseäni kiehtoi se sisällön määrä, mitä oli avattavana. Sitä oli helevetin hauska pelata ja katsella nappisilmät kiiluen, että mitä saisi kaupasta. Jälkimmäinen sitten ? ? ? ? ? ? ?. Mikä tekee tasapainoisesta pelistä paskan?

E: pois hymiöt.
« Viimeksi muokattu: 24.01.13 - klo 23:04 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa IRIAD

  • Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Team Paistikkaat
Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #68 : 24.01.13 - klo 23:26 »
Lainaus
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."

Vastaan nyt vaikket multa kysynytkään. Vaikka huono käytös ja nettiperseily negatiivisia asioita onkin, on musta lifetime bannit nykyiselle ja kaikille tuleville accoille (tärkeä huomio, koska tää on ilmeisesti eka kerta kun Riot jakaa ennakoivia banneja tuleville accounteille) vähän turhan raskasta, eritoten just rahaturnauksen alla tilanteessa jossa pelaaminen on asianosaiselle oletettavasti ensisijainen tulonlähde. Jos huono käytös on firman politiikan mukaan oikeasti banneilla rangaistavaa niin samantien voidaan kipata lavalta aika iso prosentuaalinen määrä LoLin pelaajakunnasta. Näin ei kuitenkaan tulla koskaan tekemään ja jokainen voi itse miettiä miksi.

Ihan varmasti paska käyttäytyminen on asia mihin pitää puuttua ja mistä pitää rangaista, mutta sekin oisi musta suotavaa sitten tehdä tasapuolisesti ja järkevien rajojen puitteissa. Sosiaalinen nettipelaaminen anonyymina tuo ihmisestä ne pahimmat puolet herkästi esiin kun mikkiin ja chattiin on helppo suoltaa kaikenlaista siivotonta törkyä, mutta silloin paras tapa pelin sisällä on mute ja ignore. Tribunalissa voidaan sit jakaa niitä lyhyempiä banneja yms. syyllisille tai viedä accountilta oikeudet puhua julkiseen chattiin yhtään mitään.

On tietysti helppo kannattaa ylikovia rangaistuksia ja huutaa tuomiota selkeästi syylliselle... vaatii kuitenkin vähän järkeä erottaa missä kohtaa mennään yli.
« Viimeksi muokattu: 24.01.13 - klo 23:32 kirjoittanut IRIAD »
Lainaus käyttäjältä: Peikko
Experts say that it will close so many games that it has access to Glengarry leads.

Poissa Iippa

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #69 : 24.01.13 - klo 23:36 »
You act like child you get treated like one. Internetissä (hieman kuin autoilussa) on edelleen se illuusio, että voi sanoa tai tehdä mitä vaan kelle vaan mistä vaan. Toki on sananvapaus ja bla bla bla, mutta jossei käyttäydy ihmisiksi niin sitten tulee sanktiota. Ei se ole sen kummallisempi asia kenenkään arkielämässäkään. Itseäni ei häiritse yhtään, että pistetään porukkaa julkisesti kepinnokkaan, jos ennaltasovituista (pelaat peliä peliyhteisön säännöillä, jotka ovat pelintekijän muokattavissa) ei pidetä kiinni. Ehkä tällä tavalla homma menee jakeluun koko porukalla pikkuhiljaa. Jälleen kerran, ei eroa kenenkään arkielämästä mitenkään ja historiastakin hyvin tuttu tapa tehdä pelisäännöt selväksti kaikille.

Poissa Nastaboi

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #70 : 24.01.13 - klo 23:57 »
You act like child you get treated like one. Internetissä (hieman kuin autoilussa) on edelleen se illuusio, että voi sanoa tai tehdä mitä vaan kelle vaan mistä vaan. Toki on sananvapaus ja bla bla bla, mutta jossei käyttäydy ihmisiksi niin sitten tulee sanktiota. Ei se ole sen kummallisempi asia kenenkään arkielämässäkään. Itseäni ei häiritse yhtään, että pistetään porukkaa julkisesti kepinnokkaan, jos ennaltasovituista (pelaat peliä peliyhteisön säännöillä, jotka ovat pelintekijän muokattavissa) ei pidetä kiinni. Ehkä tällä tavalla homma menee jakeluun koko porukalla pikkuhiljaa. Jälleen kerran, ei eroa kenenkään arkielämästä mitenkään ja historiastakin hyvin tuttu tapa tehdä pelisäännöt selväksti kaikille.

Sä varmaan kannatat myös nykyistä tekijänoikeuslakia ja sen tulkintaa joka mahdollistaa läppärin takavarikoimisen yhdeksänvuotiaalta ja kymmenien miljoonien korvausvaatimukset vertaisverkkojen käyttäjiltä?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #71 : 25.01.13 - klo 00:08 »
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."

Jos ihan älyttömyyksiin asti mennään niin kai sitä muuallakin voitaisiin sulkea arvokisoista pelaajia huonon PR:n vuoksi, mutta sitä en näe miten raivoamalla pubipelien tsätissä päästäisiin siihen pisteeseen. Jos touhussa on mitään järkeä niin pitäisihän nyt olla mahdollista vaikkapa bannata mies sieltä matchmaking-jonoista ilman että kokonaan suljetaan ulos pelistä.


Minua mietityttää, että mikä on niin vastenmielistä siinä pienessä grindauksessa ja tasapainottamisessa. Itseäni kiehtoi se sisällön määrä, mitä oli avattavana. Sitä oli helevetin hauska pelata ja katsella nappisilmät kiiluen, että mitä saisi kaupasta. Jälkimmäinen sitten ? ? ? ? ? ? ?. Mikä tekee tasapainoisesta pelistä paskan?

E: pois hymiöt.

Ei siinä "pienessä" (::)) grindauksessa kasualpeliin mitään vikaa olekaan. Kuten sanoin:

LoL on puhtaasti kasualpelinä ihan jees eikä mua häiritse jos ihmiset siitä sellaisena tykkäävät. Se mikä häiritsee on että peliä pusketaan vakavasti otettavana kilpaurheiluna.

Vastenmielistä on kun siirrytään turnaustoimintaan ja joku muissa vastaavissa peleissä harjaantunut haluaisi skipata sen pakotetun kymmenien tuntien tutoriaalin ja lähteä suoraan treenaamaan peliä sellaisena kuin sitä turnaustasolla pelataan. Tämä ei edes ole mitään hypoteettista pohdintaa vaan esim. eräältä nettitutulta joka on vanha dotaharja on tullut kuultua tarinaa jossa mies olisi haluttu mukaan tiimiin pelaamaan mutta ei meinaa onnistua kun pitäis grindata ihan vitusti että sais tarvittavat vehkeet accountille. Jos ajattelet LoLin kasuaalipelinä jossa myös kilpaillaan niin helpostihan tuota puolustaa, mutta jos ajatteletkin että voit kilpailla pelissä X, Y tai Z, niin ei vastaavaa löydy mistään vakavasti otettavasta pelistä.

Tasapainotuksen ongelma taas piilee luetunymmärtämisessä. Avainsana fraasissa "tasapainotetaan turteille" on "turteille". Järkevä tasapainotus tapahtuu korkeinta tasoa varten, jotta huipputason peleissä pelistä löytyy monipuolisuutta ja vaihtelua, ja myönnytyksiä alatason pelejä varten tehdään vain ääritapauksissa. Tästä en lähde kovin kovaan väittämään kun yllättäen en itse kovin tarkasti seuraa, mutta ymmärtääkseni LoLissa se miten peli toimii aloittelijatasolla on aika tärkeä juttu, ja mulla on hämäriä muistikuvia ihmisten kitinöistä kun peliä on sörkitty siksi etteivät aloittelijat tajua.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Iippa

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #72 : 25.01.13 - klo 00:16 »
You act like child you get treated like one. Internetissä (hieman kuin autoilussa) on edelleen se illuusio, että voi sanoa tai tehdä mitä vaan kelle vaan mistä vaan. Toki on sananvapaus ja bla bla bla, mutta jossei käyttäydy ihmisiksi niin sitten tulee sanktiota. Ei se ole sen kummallisempi asia kenenkään arkielämässäkään. Itseäni ei häiritse yhtään, että pistetään porukkaa julkisesti kepinnokkaan, jos ennaltasovituista (pelaat peliä peliyhteisön säännöillä, jotka ovat pelintekijän muokattavissa) ei pidetä kiinni. Ehkä tällä tavalla homma menee jakeluun koko porukalla pikkuhiljaa. Jälleen kerran, ei eroa kenenkään arkielämästä mitenkään ja historiastakin hyvin tuttu tapa tehdä pelisäännöt selväksti kaikille.

Sä varmaan kannatat myös nykyistä tekijänoikeuslakia ja sen tulkintaa joka mahdollistaa läppärin takavarikoimisen yhdeksänvuotiaalta ja kymmenien miljoonien korvausvaatimukset vertaisverkkojen käyttäjiltä?

Kannatan sitä, että myös internetyhteisöihin luodaan sääntöjä, jotta yleinen perseily vähenee ja kaikilla on helpompi olla kun rajat on tiedossa. Ja jos sitä perseilyä (taidan olla rakastunut tuohon sanaan) haluaa harrastaa niin sitten pitää etsiä seuraa ja ympäristö, jossa se on sallittua. Sääntöjen ei toki pitäisi olla jonkun auktoriteetin antamia vaan niiden pitäisi syntyä yhteisössä vallitsevien normien pohjalta ja järkeä käyttäen. Jos jokin asia ei ole hyödyksi yhteisölle se voidaan karsia tai sitä voidaan rajoittaa. Ei kummallista "oikeassakaan" elämässä. Olen myös sitä mieltä, että raiskaajat pitää laittaa linnaan, ja että veronkiertäjiä ja petostentekijöitä pitää rankaista, vaikken olekaan sitä mieltä, että kyseisistä rikoksista tuomittujen rangaistukset olisivat oikeassa suhteessa toisiinsa. Yksittäiset tulkinnat ovat tässäasiassa marginaalissa verrattuna siihen mikä yleinen ilmapiiri on ja mitä sen pitäisi olla. Sen takia yksittäisen esimerkin nostaminen huonosti toimivasta säännöstä on mielestäni irrelevanttia. Se pikemminkin todistaa juuri omaa pointtiani siitä, että paljon on tekemistä, että internetin käytöstä saadaan fiksut säännöt. Kansainvälisesti/valtakunnalliseseti se lienee mahdotonta, joten sen pitäisi nousta yhteisöistä itsestään.

Hiemanhan tämä lähtee kauaksi LoLin tribunalikeisseistä, mutta samat asiat pätee nähdäkseni myös muissa virtuaalimaailman yhteisöissä.

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #73 : 25.01.13 - klo 00:34 »
Hyvä että Iippakin on kaikkien muiden langassa postanneiden kanssa samaa mieltä siitä että jonkinlainen rangaistus on paikallaan!
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Iippa

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #74 : 25.01.13 - klo 00:41 »
Hyvä että Iippakin on kaikkien muiden langassa postanneiden kanssa samaa mieltä siitä että jonkinlainen rangaistus on paikallaan!

Taidan luovuttaa. Jotenkin luulin, että täällä voisi keskustella jotenkin järkevästi asioista, mutta vastaukseksi tulee rivienvälissä vittuilua ym. mukavaa (muistuttaa oudosti erästä pelaamaani moba-peliä, jännäjuttu). Jos minun teksteistäni käteen ei jäänyt kuin se että rangaistuksia pitää olla, niin hieman on ohi mennyt ajatukseni yhteisten pelisääntöjen painottamisesta rangaistusten sijaan. Ja tähän jos joku heittää argumentin, ettei voi olla sääntöjä ilman rangaistuksia niin mieti ala-asteesi purkkista, et sinä sitä palloa/tölkkiä potkaissut, jos sun nimi ehdittiin siihen sanomaan, vaikka siitä ei olisi jälki-istuntoa tullutkaan. Moraalisesti nuo kaksi asiaa ovat yhteydessä, muttei toisistaan riippuvaisia.

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #75 : 25.01.13 - klo 01:10 »
Taidan luovuttaa. Jotenkin luulin, että täällä voisi keskustella jotenkin järkevästi asioista, mutta vastaukseksi tulee rivienvälissä vittuilua ym. mukavaa (muistuttaa oudosti erästä pelaamaani moba-peliä, jännäjuttu). Jos minun teksteistäni käteen ei jäänyt kuin se että rangaistuksia pitää olla, niin hieman on ohi mennyt ajatukseni yhteisten pelisääntöjen painottamisesta rangaistusten sijaan. Ja tähän jos joku heittää argumentin, ettei voi olla sääntöjä ilman rangaistuksia niin mieti ala-asteesi purkkista, et sinä sitä palloa/tölkkiä potkaissut, jos sun nimi ehdittiin siihen sanomaan, vaikka siitä ei olisi jälki-istuntoa tullutkaan. Moraalisesti nuo kaksi asiaa ovat yhteydessä, muttei toisistaan riippuvaisia.

Langassa puhuttiin siitä oliko tietty rangaistus tietyistä rikkeistä kohtuullinen. Viesteissäsi et koskettanut tätä nimenomaista tilannetta mitenkään vaan tarjoilit latteuksia siitä kuinka säännöt ja niiden noudattaminen ovat tärkeitä. Ilmeisesti rangaistus oli siis mielestäsi kohtuullinen, riippumatta siitä mitä rike ja rangaistus oikeastaan edes olivat, kunhan nyt jotain sääntöä rikottiin? Tai vaihtoehtoisesti tulit ihan muuten vaan lankaan julistamaan välittämättä sen kummemmin mistä muut puhuvat?

Tällaista minulle jäi käteen teksteistäsi.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Iippa

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #76 : 25.01.13 - klo 01:30 »
Taidan luovuttaa. Jotenkin luulin, että täällä voisi keskustella jotenkin järkevästi asioista, mutta vastaukseksi tulee rivienvälissä vittuilua ym. mukavaa (muistuttaa oudosti erästä pelaamaani moba-peliä, jännäjuttu). Jos minun teksteistäni käteen ei jäänyt kuin se että rangaistuksia pitää olla, niin hieman on ohi mennyt ajatukseni yhteisten pelisääntöjen painottamisesta rangaistusten sijaan. Ja tähän jos joku heittää argumentin, ettei voi olla sääntöjä ilman rangaistuksia niin mieti ala-asteesi purkkista, et sinä sitä palloa/tölkkiä potkaissut, jos sun nimi ehdittiin siihen sanomaan, vaikka siitä ei olisi jälki-istuntoa tullutkaan. Moraalisesti nuo kaksi asiaa ovat yhteydessä, muttei toisistaan riippuvaisia.

Langassa puhuttiin siitä oliko tietty rangaistus tietyistä rikkeistä kohtuullinen. Viesteissäsi et koskettanut tätä nimenomaista tilannetta mitenkään vaan tarjoilit latteuksia siitä kuinka säännöt ja niiden noudattaminen ovat tärkeitä. Ilmeisesti rangaistus oli siis mielestäsi kohtuullinen, riippumatta siitä mitä rike ja rangaistus oikeastaan edes olivat, kunhan nyt jotain sääntöä rikottiin? Tai vaihtoehtoisesti tulit ihan muuten vaan lankaan julistamaan välittämättä sen kummemmin mistä muut puhuvat?

Tällaista minulle jäi käteen teksteistäsi.

Myönnetään, että sorruin jaaritteluun ja heitin hanskat tiskiin hieman äkäisesti (asiaa olisi helpottanut jos olisit samantien tuonot tekstieni heikkoudet esiin sen sijaan, että vain toteat sellaisia olevan. Niille tuntuu olevan itse hyvin sokea). Pointtini pähkinänkuoressa; ymmärrän miksi nettiyhteisöiden rangaistukset vaikuttavat kovilta, sillä sääntöjen todellisuutta pitää ylikorostaa, koska internetinkäyttäjillä on mielikuva siitä, että voi tehdä mitä vaan ja sanoa mitä vaan (liioittelen mutta tiedätte mitä tarkoitan), vaikka yhteisön säännöt sen kieltävät. Kontekstista irrotettuna random ihmisten random solvaukset ei pitäisi olla kenellekkän mikään henkilökohtainen ongelma, mutta kun yritetään luoda ilmapiiriä, jossa niitä paheksutaan ja ne halutaan kitkeä pois, niin silloin ymmärrän rangaistusten ankaruuden. Sen sijaan, että keskitytään rangaistusten arviointiin pitäsisi keskittyä siihen, että yhteiset pelisäännöt olisivat todella nimensä mukaisia. Esim. Riotin korostama sääntöjä rikkoneiden pelaajien status koko yhteisölle esimerkinnäyttäjänä viestii mielestäni tätä. Aivan kuten täälläkin ylläpito puuttuu tahalliseen vänkäämiseen yms. En tarkoituksellisesti ottanut kantaa kyseiseen tapaukseen (kuten en myöskään tekijänoikeuksiin), koska ongelma ei mielestäni ole näissä yksittäisissä tapauksissa vaan kokonaisvaltaisempi.

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #77 : 25.01.13 - klo 02:07 »
Okei, tämä kuulostaa jo ihan kohtuulliselta. En sinänsä vastusta kovia rangaistuksia tässä asiayhteydessä, mutta itse keskityn tapauksessa kahteen pointtiin. Ensinnäkään turnaussarjasta jossa pitäisi ratkoa lajinsa parhaat ei pitäisi sulkea osallistujia pois tapahtuman ulkopuolisista syistä ilman erittäin painavia perusteita. Kaksi ensimmäistä, uhkailun ja DDOSsauksen hyväksyn, matchmaking-pelien tsätissä meuhkaamista en. Toisekseen tämä rike on sellainen johon olisi voinut puuttua paljon täsmällisemmin ja aikaisemmassa vaiheessa. Pelaajan olisi voinut vaimentaa pysyvästi matchmaking-peleissä tai estää pääsy niihin, ja kummankin näistä hyväksyisin pienemmälläkin näytöllä. En ymmärrä miksei ongelmaan olisi voitu puuttua tällaisilla keinoilla ennen kuin pöydällä oli jo sulkeminen ulos kaikesta peliin liittyvästä toiminnasta.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #78 : 25.01.13 - klo 02:18 »
Sinun mielestä muiden pelaajien haukkuminen pelissä, huono käytös jne. ei ole riittävä syy bänniä tyyppi turnausskenestä? Lainaan tätä lausetta: "His tendency to engage in verbal abuse, insults and offensive behavior is unacceptable for any player, especially a high-profile eSports competitor who has a regular opportunity to lead the community by example."

Jos ihan älyttömyyksiin asti mennään niin kai sitä muuallakin voitaisiin sulkea arvokisoista pelaajia huonon PR:n vuoksi, mutta sitä en näe miten raivoamalla pubipelien tsätissä päästäisiin siihen pisteeseen. Jos touhussa on mitään järkeä niin pitäisihän nyt olla mahdollista vaikkapa bannata mies sieltä matchmaking-jonoista ilman että kokonaan suljetaan ulos pelistä.


Minua mietityttää, että mikä on niin vastenmielistä siinä pienessä grindauksessa ja tasapainottamisessa. Itseäni kiehtoi se sisällön määrä, mitä oli avattavana. Sitä oli helevetin hauska pelata ja katsella nappisilmät kiiluen, että mitä saisi kaupasta. Jälkimmäinen sitten ? ? ? ? ? ? ?. Mikä tekee tasapainoisesta pelistä paskan?

E: pois hymiöt.

Ei siinä "pienessä" (::)) grindauksessa kasualpeliin mitään vikaa olekaan. Kuten sanoin:

LoL on puhtaasti kasualpelinä ihan jees eikä mua häiritse jos ihmiset siitä sellaisena tykkäävät. Se mikä häiritsee on että peliä pusketaan vakavasti otettavana kilpaurheiluna.

Vastenmielistä on kun siirrytään turnaustoimintaan ja joku muissa vastaavissa peleissä harjaantunut haluaisi skipata sen pakotetun kymmenien tuntien tutoriaalin ja lähteä suoraan treenaamaan peliä sellaisena kuin sitä turnaustasolla pelataan. Tämä ei edes ole mitään hypoteettista pohdintaa vaan esim. eräältä nettitutulta joka on vanha dotaharja on tullut kuultua tarinaa jossa mies olisi haluttu mukaan tiimiin pelaamaan mutta ei meinaa onnistua kun pitäis grindata ihan vitusti että sais tarvittavat vehkeet accountille. Jos ajattelet LoLin kasuaalipelinä jossa myös kilpaillaan niin helpostihan tuota puolustaa, mutta jos ajatteletkin että voit kilpailla pelissä X, Y tai Z, niin ei vastaavaa löydy mistään vakavasti otettavasta pelistä.

Tasapainotuksen ongelma taas piilee luetunymmärtämisessä. Avainsana fraasissa "tasapainotetaan turteille" on "turteille". Järkevä tasapainotus tapahtuu korkeinta tasoa varten, jotta huipputason peleissä pelistä löytyy monipuolisuutta ja vaihtelua, ja myönnytyksiä alatason pelejä varten tehdään vain ääritapauksissa. Tästä en lähde kovin kovaan väittämään kun yllättäen en itse kovin tarkasti seuraa, mutta ymmärtääkseni LoLissa se miten peli toimii aloittelijatasolla on aika tärkeä juttu, ja mulla on hämäriä muistikuvia ihmisten kitinöistä kun peliä on sörkitty siksi etteivät aloittelijat tajua.

Jaa. Luulisi ihmisten osaavan jo välttää grindauksen, jos on tarkoitus isojen poikien altaisiin mennä. Monilla pelaajilla, varsinkin propellaajilla on useita smurffeja. Nämä yleensä on farmattu kohtalaisesti. Tarpeen vaatiessa servun vaihto rahalla on melko minimaalinen vaiva. Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä kybän tai kahden seteli), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten. Ihan siis itsestäänkin. Samalla voi harjoitella sitä tiimipeliä, pelin omia pikkujuttuja opetella yms yms. En siis näe tuota grindausta mitenkään rajoittavana, pikemminkin bullshit-tekosyynä ettei jaksa pelata.

Tuohon noppien helpotukseen on paha sanoa. Kaikkea nerffataan ja buffataan suurin piirtein kahden viikon välein. Vanhoja championeita reworkataan vähän väliä, jotta ne pärjäisivät uusia vastaan. Seasonien välissä menee lähes kaikki uusiksi. Ilman esimerkkiä ei tähän mitään osaa sanoa, sillä itselle kahden vuoden aikana ei ole tullut vastaan mitään kitinän aihetta. Ainakaan sellaista, joka olisi oikeasti merkittävää. Ei siis pelkästään omakohtaisesti vaan ihan yleisesti.
« Viimeksi muokattu: 25.01.13 - klo 02:22 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #79 : 25.01.13 - klo 03:00 »
Jaa. Luulisi ihmisten osaavan jo välttää grindauksen, jos on tarkoitus isojen poikien altaisiin mennä. Monilla pelaajilla, varsinkin propellaajilla on useita smurffeja. Nämä yleensä on farmattu kohtalaisesti. Tarpeen vaatiessa servun vaihto rahalla on melko minimaalinen vaiva. Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä parikybää), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten. Ihan siis itsestäänkin. Samalla voi harjoitella sitä tiimipeliä, pelin omia pikkujuttuja opetella yms yms. En siis näe tuota grindausta mitenkään rajoittavana, pikemminkin bullshit-tekosyynä ettei jaksa pelata.

Sun mielestä on ok että "parin viikon non-stop grind" antaa "suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten"? Selvä.

Väännetään nyt vielä rautalangasta tätä kasuaali- ja kilpapelaamisen eroa. On ihmisiä jotka pelaavat peliä ajanvietteenä. Unohdetaan nyt sellaiset. On myös ihmisiä jotka nauttivat ensisijaisesti kilpailusta, ja tekevät sitä useammassa eri pelissä. Esim. tappelupelien saralla perustaidot siirtyvät erittäin hyvin pelistä toiseen, ja yhden pelin huippu pystyy nopeasti pelaamaan suht korkealla tasolla jossain muussa pelissä. Ja tälle ei ole mitään keinotekoisia esteitä, peli ei pakota hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä vaan korkeintaan hahmoja joutuu unlockkaamaan yksinpelissä, mitä sitäkin närkästellään, ja siinä sentään puhutaan tunneista eikä viikoista.

Ei ole mitään syytä miksei Dotan sukuisten pelien välillä voisi liikkua vastaavasti. Dotan ja Honin välillä näin on tapahtunutkin, ja jotkut noiden pelien kovat nimet ovat harjanneet Lolissakin. Jos tällainen pelaaja siirtyy Dota kakkoseen, siellä voi pelata heti ensimmäisestä pelistä alkaen samoilla säännöillä kuin missä tahansa turnauksessa, eikä mikään estä hakeutumasta huippujen seuraan treenaamaan tosissaan jos vain taidot riittävät. Lolissa saat aloittaa kasuaaleja vastaan epäpelillä jossa mm. Flashia ei ole ja jungleja ei pysty hyödyntämään kunnolla. Jos olet liian hyvä niin saat vastaasi vihollisia, jotka edelleen ovat huonoja pelaamaan mutta joilla on paremmat hahmot. Kun grindauksen ensimmäisestä vaiheesta pääsee yli ja ihmiset ovat periaatteessa samalla viivalla, käytössä on vain pieni määrä pickkejä ja loppuja voi grindata vaikka maailman tappiin asti, uusia tulee yhtä nopeasti kuin vanhoja saa auki. Kuulemma suht pienelläkin määrällä pickkejä voi pärjätä; näin Dota-pelaajana ajatus siitä että vapaaehtoisesti sivuuttaisi merkittävän osan heroista tuntuu hullulta, mutta kai se LoLissa on realistista kun herot ovat niin tasapaksua massaa.

Edelleen, kasuaalipeliin grindaus on ihan ok, mutta jos LoLia halutaan markkinoida kilpalajina (ja sitähän markkinoidaan), pitäisi mainitun kaltaisten ihmisten pystyä lähtemään mukaan ilman että ensin tarvitsee hukuttaa kohtuuton määrä aikaa paskaan. Useiden viikkojen grindaus pelin leikkiversiolla ei ole kohtuullista.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa hall0n

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #80 : 25.01.13 - klo 03:02 »
Kysynpä, kun alkoi mieltä askarruttaa. Onko tällä bannatulla mulvaanilla ollut tiedossa, että jos perseily vielä jatkuu niin ensi kerralla jäähdytellään vähän pidempään? Nimittäin jos on, niin en näe tässä mitään ongelmallista.

Ja ennen kun joku vetää ylläolevasta jonkun nokkelan analogian oikeaan elämään, niin sanon että puhuin vain nettipelaamisen kontekstissa. En edes tiedä mitä MOBA tarkoittaa, mutta nettipräiskintöjä jonkunverran pelanneena minun puolestani kusipäitä saa pistää elinikäiseen bänniin surutta.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #81 : 25.01.13 - klo 03:42 »
Jaa. Luulisi ihmisten osaavan jo välttää grindauksen, jos on tarkoitus isojen poikien altaisiin mennä. Monilla pelaajilla, varsinkin propellaajilla on useita smurffeja. Nämä yleensä on farmattu kohtalaisesti. Tarpeen vaatiessa servun vaihto rahalla on melko minimaalinen vaiva. Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä parikybää), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten. Ihan siis itsestäänkin. Samalla voi harjoitella sitä tiimipeliä, pelin omia pikkujuttuja opetella yms yms. En siis näe tuota grindausta mitenkään rajoittavana, pikemminkin bullshit-tekosyynä ettei jaksa pelata.

Sun mielestä on ok että "parin viikon non-stop grind" antaa "suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten"? Selvä.


Jos ei jaksa paria viikkoa grindata perustarpeita, niin mitenkäs olisi tarkoitus grindata pari kuukautta sitä rankedia, että ylipäätään pääsee pois paskan seasta propeleihin? Puhumattakaan siitä suunnattomasta pelaamisen määrästä, jos haluaa päästä edes jotenkin samalle viivalle niiden top-tier jätkien kanssa. Ihan vain eloa katsellen. Sori, en nyt vaan kykene näkemään tässä ongelmaa. Muut pointit oli ymmärrettäviä, mutta tämä ei aukea. Jos on tarkoitus lähteä kilpapelaamaan muutenkin, niin eikös juuri sillä grindauksella saavuteta se ns. tieto-taito ja "kestävyys" samalla kuin availee sitä jöötiä? Joo, vastaan tulee hessuja. Joo, se on puuduttavaa paskaa. Harmin paikka, samat hessut tulevat rankedissa vielä pitkälti vastaan. Se vasta puuduttaakin eikä siihen auta kuin kehittää toleranssi. Nimim. mahdoton tehtävä.

Casualpeli vs kilpalajista en osaa pahemmin sanoa, mutta väittäisin välineurheilun pätevän tähän. Jos kaverilla on paremmat vehkeet, niin treenaa enemmän ja voita tai hanki vielä paremmat, eikös näin? Rocky Balboa, vittu  ;D


Edit: "Dota-pelaajana ajatus siitä että vapaaehtoisesti sivuuttaisi merkittävän osan heroista tuntuu hullulta, mutta kai se LoLissa on realistista kun herot ovat niin tasapaksua massaa." Tämä jäi vielä noteeraamatta, joten lisätään tähän random pihakustaa kommentointi à la joku partis_harja. Ei mitään henk.koht, mutta tämä nyt vain oli aivan käsittämättömän paska heitto. Pelissä ei ole champpia, jolla taidokkailla peliliikkeillä ja kommunikaatiolla ei saisi asioita tehtyä. Jos tämä on mielestäsi tasapaksua, niin voi tätä silmien pyörittelyä.
« Viimeksi muokattu: 25.01.13 - klo 04:04 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Thalian

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #82 : 25.01.13 - klo 09:51 »
Sivusta heitettynä mun mielestä välineurheilupelit on suurinta paskaa. Se, että joku saa rahalla ostettua paremmat vehkeet ja pärjää siksi, on vain kilpailullisen pelaamisen kannalta melko nihkeää. Esim MTGssä korttien kalleus on ihan oikea ongelma ja rajoittaa oleellisesti pelaamista ja siitä nauttimista.

Poissa Polari

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #83 : 25.01.13 - klo 13:19 »
Jos ei jaksa paria viikkoa grindata perustarpeita, niin mitenkäs olisi tarkoitus grindata pari kuukautta sitä rankedia, että ylipäätään pääsee pois paskan seasta propeleihin? Puhumattakaan siitä suunnattomasta pelaamisen määrästä, jos haluaa päästä edes jotenkin samalle viivalle niiden top-tier jätkien kanssa. Ihan vain eloa katsellen. Sori, en nyt vaan kykene näkemään tässä ongelmaa. Muut pointit oli ymmärrettäviä, mutta tämä ei aukea. Jos on tarkoitus lähteä kilpapelaamaan muutenkin, niin eikös juuri sillä grindauksella saavuteta se ns. tieto-taito ja "kestävyys" samalla kuin availee sitä jöötiä? Joo, vastaan tulee hessuja. Joo, se on puuduttavaa paskaa. Harmin paikka, samat hessut tulevat rankedissa vielä pitkälti vastaan. Se vasta puuduttaakin eikä siihen auta kuin kehittää toleranssi. Nimim. mahdoton tehtävä.

Siis kysymyshän on siitä kuinka paljon ylimääräisiä esteitä pelissä on hyväksyttävää olla ennen kuin sitä pystyy pelaamaan samoilla säännöillä kuin millä kilpailut käydään. Dotassa vaadittu grindauksen määrä on 0. Starcraftissa se on 0. Counter-Strikessä se on 0. Street Fighterissa se on 0. Jalkapallossa se on 0. LoLissa se on... no, riippuu mikä kelpuutetaan riittäväksi määräksi avattuja vaihtoehtoja. Kaikki herot ja runet käytössä ei ole edes realistisesti mahdollista ainakaan ilman aivan poskettomia rahasummia, matalammilla tavoitteilla voidaan puhua "vain" viikkojen työstä.

Voisit nyt lukea ajatuksen kanssa mitä olen aiemmin kirjoittanut koska olen moneen kertaan korostanut että nyt EN puhu LoLista kasualpelinä, ja ilmeisesti et osaa yhtään hahmottaa millaista on tulla peliin erilaisista lähtökohdista. Ei, grindauksella EI saavuteta oleellista tietotaitoa. Unohdapa nyt omat kokemuksesi jossa oletettavasti lähdettiin nollasta liikkeelle ja levelejä grindatessa vähitellen aukesi miten Dotan sukuiset pelit toimivat, ja kuvittele ihminen joka vastaavien pelien ja muilla tavoin hankitun tiedon kautta ymmärtää pelin perusdynamiikan, jonka pitäisi lähinnä ottaa totutella siihen miten korkeamman tason pelit etenevät, ja joka hyvin lyhen harjoittelun jälkeen pystyy pelaamaan riittävän hyvällä tasolla treenatakseen jonkinlaisen tiimin kanssa. Grindaus ennen tasoa 30 on täysin hyödytöntä paskaa, koska peli toimii aivan eri tavalla kuin oikeissa peleissä, ja muutenkin matchmakingin jyystäminen opettaa ainoastaan taitoja jotka pystyisi poimimaan tärkemmän treenin sivussa.


Casualpeli vs kilpalajista en osaa pahemmin sanoa, mutta väittäisin välineurheilun pätevän tähän. Jos kaverilla on paremmat vehkeet, niin treenaa enemmän ja voita tai hanki vielä paremmat, eikös näin? Rocky Balboa, vittu  ;D

Niin, ja se että pelistä on täysin keinotekoisesti tehty välineurheilua on täyttä paskaa. Se että jossain autourheilussa välineet ovat iso juttu on välttämätön paha, ja sitä kautta syntyviä eroja yritetään parhaan mukaan minimoida sääntöjen avulla. Jos et näe tässä mitään ongelmaa niin ehkä sun ei kannattais osallistua keskusteluun pelien sopivuudesta kilpalajeiksi.


Edit: "Dota-pelaajana ajatus siitä että vapaaehtoisesti sivuuttaisi merkittävän osan heroista tuntuu hullulta, mutta kai se LoLissa on realistista kun herot ovat niin tasapaksua massaa." Tämä jäi vielä noteeraamatta, joten lisätään tähän random pihakustaa kommentointi à la joku partis_harja. Ei mitään henk.koht, mutta tämä nyt vain oli aivan käsittämättömän paska heitto. Pelissä ei ole champpia, jolla taidokkailla peliliikkeillä ja kommunikaatiolla ei saisi asioita tehtyä. Jos tämä on mielestäsi tasapaksua, niin voi tätä silmien pyörittelyä.

Tämän pointti liittyi siihen miten ihmiset vähättelevät LoLin vaatimaa grindausta koska pienemmälläkin määrällä heroja kuulemma pärjää. Esimerkiksi näin:

Lisäksi melko pienellä panostuksella (paitsi aika, sanotaan joku parin viikon non-stop grind ynnä kybän tai kahden seteli), saa hommattua suurimman osan tarvittavista runeista tiettyä roolia varten.

Dotassa en voisi mitenkään kuvitella lähteväni turnaukseen vain kourallisella käytettäviä heroja. Sille miksi LoL-pelaajien mukaan näin tekeminen on ihan ok näen pari mahdollista selitystä.

Ensimmäinen vaihtoehto on että LoLin heroista oikeasti aika pieni osa olisi pelattavia, mikä on ihan uskottavaa koska ne ovat huomattavasti samankaltaisempia keskenään kuin Dotan herot, jolloin olis ihan mahdollista että toiset niistä ovat vain parempia. Aika monesta LoLiin liittyvästä asiasta voin myöntää tietäväni melko vähän, mutta jos itse väität etteivät herojen abilityt olisi tasapaksuja Dotan valikoimaan verrattuna, olet varmasti enemmän pihalla Dotasta kuin minä olen LoLista.

Toinen vaihtoehto on että väite on liioiteltu, ja vaikka pienellä valikoimalla pystyy pelaamaan pubeja ja muutenkin jokseenkin pärjäämään, oikeissa peleissä olisi kyllä syytä olla valtaosa vaihtoehdoista avoinna.

Itse veikkaan todellisuuden olevan yhdistelmä kumpaakin edellistä, mutta jos tiedät paremmin niin kerro toki. Vähän kyllä veikkaan ettet tajua mistä puhutaan koska esim. "Pelissä ei ole champpia, jolla taidokkailla peliliikkeillä ja kommunikaatiolla ei saisi asioita tehtyä." ei vastaa yhtään mitenkään mihinkään mitä olen sanonut.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Warma

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #84 : 08.02.13 - klo 14:43 »
Vastenmielistä on kun siirrytään turnaustoimintaan ja joku muissa vastaavissa peleissä harjaantunut haluaisi skipata sen pakotetun kymmenien tuntien tutoriaalin ja lähteä suoraan treenaamaan peliä sellaisena kuin sitä turnaustasolla pelataan. Tämä ei edes ole mitään hypoteettista pohdintaa vaan esim. eräältä nettitutulta joka on vanha dotaharja on tullut kuultua tarinaa jossa mies olisi haluttu mukaan tiimiin pelaamaan mutta ei meinaa onnistua kun pitäis grindata ihan vitusti että sais tarvittavat vehkeet accountille.

Olet kyllä niin asian ytimessä tässä. En ole millään muotoa kilpapelaaja missään pelissä tällä hetkellä ja tuskin sellaiseksi koskaan tulenkaan, mutta silti korpeaa että peleissä on kymmenien (edit: tai satojen) tuntien grindi siihen, että voit pelata muiden kanssa samalta viivalta. En voisi vähempää välittää MOBA-peleistä, mutta MWO/Planetside ovat ihan samalla linjalla nykyään.

Onhan se ymmärrettävää, että P2W-malli on rahakkaampi vaihtoehto kuin pelin myyminen kokonaisena kuluttajalle, mutta jonkinlaista kompromissia silti toivoisi.

Poissa monkoosi

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #85 : 08.02.13 - klo 14:53 »
 Kirjottelen ny vaikka tähän ku en jaksa miettiä sopivampaa. Path of Exile kickstartattiin ja pitäs olla mitä dublo kolosen piti. Olen aika alussa ni paha sanoa vielä. Peli itsessään on ilmainen(open betassa parhaillaan,char wipeä ei enään tule). Peliä rahoitetaan p2jotain, esim saat suunnitella uniikki itemin, lisää pankkitilaa(jonka tarvetta en oikein näe ainakaan vielä) sun muuta sellasta, mutta eivät halua minkään olevan p2w. Kysehän ei toki ole sinänsä kilpalajista kunhan halusin suositella lajityypin ystäville.

 Lopuksi lainaan Snugun(tuntee ketkä tuntee:)) sanoja:"Mihin maailma on mennytkään,ennen kauheella vaivalla waretin kaikki pelit ja nykyään maksan ilmaispeleistä...."

Poissa Harvestman

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #86 : 20.02.13 - klo 18:26 »
PS4 ja muuta Playstation shittiä varmaankin julkistetaan tänä iltana.

http://www.gamespot.com/features/playstation-meeting-2013-ps4-announcement-6403818/

Poissa Taikinavelho

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #87 : 22.02.13 - klo 13:24 »
PS4 ja muuta Playstation shittiä varmaankin julkistetaan tänä iltana.

http://www.gamespot.com/features/playstation-meeting-2013-ps4-announcement-6403818/
En tiedä teistä mutta tiedän mihin minun rahani on menossa. :D

Poissa luma

Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #88 : 22.02.13 - klo 13:35 »
PS4 ja muuta Playstation shittiä varmaankin julkistetaan tänä iltana.

http://www.gamespot.com/features/playstation-meeting-2013-ps4-announcement-6403818/
En tiedä teistä mutta tiedän mihin minun rahani on menossa. :D

Toivottavasti tässä tapauksessa ei käy samoin kuin edellisen Playstationin kanssa, eli rautaa ei päivitetä ollenkaan koko laitteen elinkaaren aikana. Tällä kertaa se laitteisto kun on jo nyt muutaman vuoden vanhaa tavaraa.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Peleistä ja pelimaailmasta (yleistä)
« Vastaus #89 : 22.02.13 - klo 13:50 »
Tällä kertaa se laitteisto kun on jo nyt muutaman vuoden vanhaa tavaraa.

Seuraako tästä jotakin oikeaa harmitusta vai pelkkää virtuaalista harmitusta? Tietysti raudasta johtuvat virheet voivat joskus nousta esiin, mutta onko niin sitten käynyt aiemmin?