Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!  (Luettu 2687 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fumba

Lorwynin prerelease 29.9. Kuopiossa

Koko idea kuopioon prelluttelemaan lähtemisestä syntyi salamyhkäisessä IRC-keskustelussa, kun Tomi (Lunaddict) muisteli vanhoja hyviä aikoja kun joensuulaiset kävivät vuorotellen harjaamassa Kuopion prelluja ja toisinpäin. Miksikäs ei – vaikka matkaa onkin yli sata kilometriä suuntaansa, ei neljän hengen jakaessa matkakuluja reissulle tule hintaa kuin kuusi euroa per naama. Muista vapaaehtoisista saatiin kasaan ryhmä, joka koostui minusta, Tomista, Jussista (MortarWombat/Kiltamestari) ja Juhosta (Juppe/eppuJ).

Yllättäen, Tomi nukkui lauantai-aamuna pommiin ja lähtö viivästyi noin puolella tunnilla – mikä ei kuitenkaan kuolemaksemme koitunut, sillä olimme Kuopion Fantasiapeleissä noin viisitoista minuuttia ennen turnauksen alkua. Mitä sitä jaarittelemaan, siirrytäänpä tarkastelemaan poolia:

Spring Cleaning
Battlewand Oak
2 Rootgrapple
Kithkin Daggerdare
Seedguide Ash
Fertile Ground
Bog-Strider Ash
Cloudcrown Oak
Gilt-Leaf Ambush
Elvish Branchbender
Treefolk Harbinger
Seedguide Ash
Elvish Handservant

Nightshade Stinger
Exiled Boggart
Nath's Buffoon
Scarred Vinebreeder
Thieving Sprite
Boggart Loggers
Mournwhelk
Dreamspoiler Witches
Hoarder's Greed
Final Revels
Hunter of Eyeblights
Skeletal Changeling
Spiderwig Boggart
Eyeblight's Ending
Quill-Slinger Boggart
Peppersmoke
Moonglove Winnower

Fire-Belly Changeling
Flamkin Brawler
Smokebraider
Flamekin Bladewhirl
Adder-Staff Boggart
Stinkdrinker Daredevil
Inner-Flame Acolyte
Needle Drop
2 Flamekin Spitfire
Giant's Ire
Faultgrinder
Tarfire
Lash Out
Blades of Velis Vel

2 Shades of Velis Vel
Goldmeadow Dodger
Dawnfluke
Battle Mastery
Hillcomber Giant
Kinsbaile Skirmisher
Arbiter of Knollridge
2 Avian Changeling
Kinsbaile Balloonist
Lairwatch Giant
Kithkin Healer
Summon the School
Kithkin Healer
Neck Snap
Knight of Meadowgrain
2 Wizened Cenn
Surge of Thoughtweft

Silvergill Douser
Mistbind Clique
Fallowsage
Silvergill Adept
Glimmerdust Nap
2 Sentinels of Glen Elendra
Tideshaper Mystic
Spellstutter Sprite
Amoeboid Changeling
Merrow Commerce
Broken Ambitions
Wings of Velis Vel
Whirpool Whelm
Deeptread Merrow

Herbal Poultice
Wanderer's Twig
Moonglove Extract


Jotkin raret jäivät listaamatta pooliin, sillä olen jo tunkenut ne samaan läjään muiden kanssa.

Pooli ei ollut mahdottoman pommikas paria rarea lukuunottamatta, joten jouduin jopa selaamaan kaikkien värien kortit läpi. Valkoinen näytti parhaalta, minkä kaveriksi lisäsin sinisen mauttomien Kithkin/Changeling/Merfolk/Faerie -synergioiden takia. Kaveriksi punaiselta pari poistoa ja sitten vain cuttaamaan huonot ja curveen sopimattomat laput ulos. Possu kun on, Jussi (Kiltamestari/MortarWombat) oli mennyt avaamat hyvät pommit, ainakin Brion Stoutarmin ja valkoisen lentokoneetkävelijän.


Pakka:
1x Vivid Grove
1x Vivid Marsh
6x Island
7x Plains (Plainseja oli enemmän, mutta suhde oli joko 5 ja 8 tai 6 ja 7)
2x Mountain

1x Mistbind Clique
1x Knight of Meadowgrain
2x Wizened Cenn
1x Summon the School
1x Slivergill Douser
2x Sentinels of Glen Elendra
1x Kinsbaile Balloonist
1x Slivergill Adept
2x Avian Changeling
1x Fallowsage
1x Lairwatch Giant
1x Kithkin Healer
1x Arbiter of Knollridge

1x Lash Out
1x Tarfire
1x Neck Snap
1x Glimmerdust Nap
1x Moonglove Extract
1x Surge of Thoughtweft
1x Wanderer's Twig

Summon the School tarjoaa mauttomat Merfolk-synergiat Silvergill Douserin, Fallowsagen ja Changelingien kanssa. Muutenkin pakassa oli sopivasti poistoa, hyvää synergiaa ja jopa yksinäänkin hyviä lappuja.

Matsikuvaukset eivät takuulla kiinnosta ketään, mutta tyhmä kun olen, aloitin raportin niiden kirjoittamisella. Tuossa ne siis ovat:

Round 1, Juho Tuovinen

Tästä matsista on raporttia kirjoittaessa täsmälleen sen verran muistikuvia, kuin olen merkinnyt lifekirjanpitoni sekaan. Ensimmäisessä pelissä voitin nopanheiton, pidin seitsemän kortin käden ja Juho mulligoi viiteen. Juho pelasi pelin aikana yhden miehen, joka sekin hajosi johonkin poistoon. Taisin ottaa jopa kaksi damagea pelin aikana.

Juho aloitti toisen pelin, mutta piti ilmeisesti paskan käden. Otin pelin aikana neljä damagea, kunnes Surge of Thoughweft vei pelin kotiin.

Record 1-0, pelit 2-0. Lisäinfona voin mainita, että kaikki joensuulaiset voittivat ensimmäisen kierroksen 2-0.


---


Round 2

Toisella kierroksella tuli vastaan jo ihan oikeasti hyvä pakka, Jussi Kajalan pilotoimana. Pakassa oli ilmeisesti aika monta rarea, jotka olivat kaikki melkoisen pommikkaita. Pakassa oli myös kaksi kahden manan 3/3 Deathtouch -elffiä ja hyvät synergiat. Tätä en kuitenkaan tiennyt ennen peliä, joten olin toiveikas hyvin menneen ensimmäisen kierroksen jälkeen.

Ensimmäisessä pelissä voitin nopanheiton ja Jussi mulligoi viiteen. Loput voitte jo arvatakin, pelit siis tässä matsissa 1-0.
Jussi aloitti seuraavan pelin. Tästä pelistä ei oikeasti ole mitään kerrottavaa, eikä seuraavastakaan muuta kuin että se ei päättynyt vielä lisäkierroksillakaan.

Record 1-0-1, pelit 3-1-1 (eihän tällä ole oikeasti mitään väliä, mutta näyttääpähän fiksummalta kuin pelkkä matsihistoria.

Tomi oli voittanut omat pelinsä 2-0 ja Juho ja Jussi olivat ikävä kyllä pairautuneet vastakkain. Jussi oli heti matsinsa loputtua lähtenyt syömään, mutta minä, Tomi ja Juho lähdimme paikalliseen Hesburgeriin tankkaamaan vasta matsien loputtua. Ruoka maistui yllättäen samalta kuin pikaruoka yleensäkin, mitä nyt en ala sen syvemmin analysoimaan. Ruoat naamaan ja takaisin pelaamaan.


---


Kierros kolme, Sampsa Eskelinen (mono-white Kithkin ja jotain splashia)

Ensimmisessä pelissä Sampsa voitti nopanheiton. Lifekirjanpidosta päätellen selviydyin voittajana jääden yhdeksään elämäpisteeseen.

Toisessa pelissä en tehnyt Sampsaan yhtään vahinkoa, mutta sen sijaan tipuin hyvin nopeasti nollaan.

Kolmannen pelin kulku meni kutakuinkin seuraavasti: ajelimme paljon, pelasin Arbiter of Knollridgen. Sampsa ei enää ajellut paljon, mutta minä tuuttasin hänet hyvin nopeasti nollaan.

Record 2-0-1, pelit 5-1-2.


---


Round 4, Janne Kajasmaa.

Tämän matsin kulusta minulla ei ole varmaa tietoa, sillä minulla on lehtiössä yhden ylimääräiseltä vaikuttavan pelin lifekirjanpidot, joka päättyy siihen että olen noussut seitsemästä seitsemääntoista Arbiter of Knollridgen tultua peliin. Vastustaja on varmaan scoopannut, tai sitten olen ruvennut merkitsemään lifeä toiselle paperille, mikä on hyvin todennäköistä. Ainakin ensimmäisessä pelissä Jannea vastaan molemmilla on seitsemäntoista lifeä, enkä ota yhtään damagea koko loppupelin aikana.

Koko toisen pelin olin kahdessakymmenessä lifessä, joten rekordi on tässä vaiheessa 3-0-1, pelit 7-1-2. Toinen 3-0-1 on Jussi Kajala (jota vastaan olen siis jo pelannut), joten minun täytyy toivoa voittavani paremmilla resistansseilla, tai toivoa, ettei Kajala nosta manaa.

Round 5, Miika Puumanainen.

Tästä matsista ei ole oikeasti tarjota muuta kuin tulos, 2-1.


Lopputulos 4-0-1, mikä riitti turnauksen voittoon, sillä Kajala hävisi oman matsinsa. Jee, läjä boostereita, amerikkalaista kokoa oleva t-paita (xxl) ja ihan tyylikäs Lorwyn-banneri kotiin. Ikävä kyllä olin ainoa joensuulainen palkinnoilla, so sad :'(

Kotimatka sujui rattoisasti palkintoja availlessa ja MTG:stä puhuessa. Extended-dredge on kuulemma siisti dekki Juhosta, vaan ei minusta. Lorwyn-standardissa ei kannata pelata tribalia vaan Wrathidekkiä, koska kaikki muut pelaavat tribalia.

Plussat ja miinukset:

+Sijoitus
+Matkaseura
+Palkinnot
+Yleinen tunnelma
+Lorwyniä on kiva pelata limitedissä

-Tomin auton takapenkillä oli nauloja
-Tomin auto oli ihan siivottomassa kunnossa
-Tomin auton turvavyöt eivät toimineet
-Palkintopusseista avatut raret
-Tribal ei jaksa constructedissa
-Olin ainoa joensuulainen palkinnoilla

Turnausraportin kirjoittamisessa kesti tuhottoman pitkään, vaikka se onkin aivan paska. Anteeksi siitä.

Poissa instiqma

Vs: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!
« Vastaus #1 : 02.10.07 - klo 23:23 »
Jännä raportti, kun et oikein jaksanut kertoa mistään mitään. :/

Poissa Polari

Vs: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!
« Vastaus #2 : 02.10.07 - klo 23:29 »
"Ei tää varmaan ketään kiinnosta mut tossa ois kuitenkin jotain" ei ehkä ole ihan se asenne jonka näistä haluaisi lukijalle välittyvän. Ihan kiva tiivistelmä, hyvin onnistuit välttelemään mihinkään mielenkiintoiseen keskittymistä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa SnowCrow

Vs: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!
« Vastaus #3 : 03.10.07 - klo 00:23 »
Mielellään tätä luki, ainakin näin kuopiolaisena. Hyvä, että möykytit Kajasmaan, ansaitsi sen. :)

Poissa deFreak

Vs: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!
« Vastaus #4 : 03.10.07 - klo 09:15 »
Plussat kielestä ja ulkoasusta, vaikka sisältö jättääkin vielä toivomisen varaa. Eikä ole koskaan pahaksi höykyttää hulluja savolaisia.

Poissa duracel

Re: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!
« Vastaus #5 : 03.10.07 - klo 11:25 »
Muuta sanottavaa mulla ei tästä ole kuin, että kuka noissa kahdessa vikassa matsissa voitti nopanheiton?

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Kiltamestari

Vs: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!
« Vastaus #6 : 03.10.07 - klo 20:01 »
Possuttelinhan toki pari hyvää poistoa kuten 2x Tarfire, 2x Neck Snap, Crib swap ja se kallis faksimuotoinen seal of fire. Brion Stoutarm kombottas muuten hassusti Ajanin kanssa, kun sen hervottoman avatartoksun pääsee uhraamaan Brionin abilityyn:) Harmittaa ehkä eniten maailmassa että neljällä voitolla, yhdellä tasurilla ja yhdellä häviöllä ei pääse palkinnoille ??? Such is life, ja reissun kohokohta heti kreikkalaisen ravintolan jälkeen oli kyllä KSP-metan analyysit.
« Viimeksi muokattu: 03.10.07 - klo 20:03 kirjoittanut Kiltamestari »

Poissa Fumba

Vs: Käydäänpä hakemassa palkintoboosterit Kuopiosta!
« Vastaus #7 : 03.10.07 - klo 20:31 »
Possuttelinhan toki pari hyvää poistoa kuten 2x Tarfire, 2x Neck Snap, Crib swap ja se kallis faksimuotoinen seal of fire. Brion Stoutarm kombottas muuten hassusti Ajanin kanssa, kun sen hervottoman avatartoksun pääsee uhraamaan Brionin abilityyn:) Harmittaa ehkä eniten maailmassa että neljällä voitolla, yhdellä tasurilla ja yhdellä häviöllä ei pääse palkinnoille ???

Hetkinen... Tuossa on kuusi matsia (4+1+1=6), mutta Kuopiossa pelattiin vain viisi kierrosta swissiä :D
Taisitkin oikeasti mennä 3-1-1, tosin kyllä silläkin pitäisi jotain palkintoja saada.

Lainaus
Such is life, ja reissun kohokohta heti kreikkalaisen ravintolan jälkeen oli kyllä KSP-metan analyysit.

"Koska on todettu, että kivi voittaa suhteessa eniten pelejä, hyvät pelaajat aloittavat paperilla. Jos siis pelaat hyvää pelaajaa vastaan, kannattaa valita sakset."

Eli siis: suurin osa pelaajista valitsee kiven, koska sillä voittaa parhaimmin. Näin ollen hyvä pelaaja osaa metagamettaa ja valita paperin. Loppu on varmaan aika selvä.
« Viimeksi muokattu: 03.10.07 - klo 20:33 kirjoittanut Fumba »