Helvetinmoisen hehkutuksen jälkeen istahdin Dark Souls kakkosen pariin. 80h myöhemmin NG+ vedetty läpi, lähes kaikki tutkittu ja koettu. PvP pelikelvoton, joten jäi väliin. Lopputuloksena tunne, että en olisi missannut mitään jos olisin jättänyt pelaamatta. Turhake.
Jotenkin älytöntä kyllä sanoa, että 80h pelattu peli olikin aika paska. Nykyään pelit kestävät sen 10-30h, joten jos johonkin peliin kuluttaa 80h, niin se kertoo jo itsessään siitä, että kyseessä oli aika hyvä peli. Ellei sitten ole joku masokisti ja pelaa tarkoituksella peliä, jonka pelaaminen on kidutusta, mutta miksipä niin kukaan muu tekisi?
Itse pystyn tietyssä määrin ymmärtämään Karjanvarastajan näkökulman, koska itselläni oli samankaltainen tilanne Diablo 3:sen kanssa.
Kovana Diablo fanina odotin Diablo 3:sen julkaisia innolla ja aloin pelaamaan peliä asenteella "tämän on pakko olla hyvä peli, koska Diablo". Ensimmäisen pelisession jälkeen en kuitenkaan vielä onnistunut löytämään pelistä oikein mitään nautinnollista. Jatkoin kuitenkin pelin hakkaamista ja yritin löytää pelistä jotain hyvää, koska HALUSIN pitää pelistä enkä halunnut hyväksyä sitä, että peli oli täyttä kuraa (henk.koht. mielipide). Pelin pelaaminen oli itselleni kohtuu tuskallista, koska se tuntui mielestäni lähes kaikinpuolin huonommalta kuin edeltäjänsä ja ~20h pelaamisen jälkeen jouduin myöntämään, että peli ei vain ollut minulle vaikka kuinka yritin pitää siitä.
Souls peleillä on todella iso ja lojaali fanbase joka on innolla odottanut uuden osan julkaisua. Fanien lisäksi myös media hehkutti peliä runsaasti ennen ja jälkeen julkaisun. Dark Souls 2 (kuten myös Diablo 3) sai pääasissa hyviä arvosteluja ja sen sanottiin olevan arvoisa jatko-osa sarjalle. Kuitenkin sarjaan todella paneutuneet ihmiset löysivät jatko-osasta paljon virheitä (SPOILERS:
https://www.youtube.com/watch?v=UScsme8didI) mitä useimmat kriitikot eivät olleet arvosteluissaan maininneet. Pelin NG+:n sanottiin myös tarjoavan uusia haasteita, joka helposti motivoi ihmisiä aloittamaan NG+:n vaikkei eka läpipeluu olisikaan ollut täysin mieleen. Diablo 3:sen kanssa itselläni oli tässäkin tilanteessa samankaltainen tilanne: Aloitusvaikeusaste Diablo 3:sessa oli aivan naurettavan alhainen ja mielestäni tylsä pelata, mutta halusin rämpiä sen läpi siinä toivossa, että seuraavat vaikeustasot tarjoaisivat nautittavamman pelikokemuksen. Valitettavasti seuraava vaikeustaso oli mielestäni myös tylsän helppo ja siinä vaiheessa itse luovutin pelin pelaamisen, koska kuulin että vasta neljäs vaikeustaso olisi tarjonnut sarjaa paljon pelanneille kunnon haasteen jolloin "oikea peli vasta alkaa".
TL;DR: Kova odotus ja halu pitää pelistä voi saada henkilön pelaamaan peliä pidemmänkin aikaa vaikka se tuntuisikin pakkopullalta.