Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Paras setti booster boxin ostajalle?  (Luettu 6479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aatami

Paras setti booster boxin ostajalle?
« : 23.04.10 - klo 22:38 »
Terve vaan kaikille, päätinpä sitten tällekin foorumille tunkeutua.

Nyt olisi asia niin, että meinasimme parin kaverin kanssa ostaa kolmestaan booster boxin ja jakaa boosterit kolmen kesken.
Ongelma on kuitenkin se, että emme ole kovin kauan MTG:tä pelanneet (itse olen pelannut viime kesästä lähtien, toiset kaksi vain pari kuukautta), emmekä siis oikein tiedä että mikä setti olisi kannattavin ja hauskin.

Ensimmäisenä kriteerinä olisi se, että jokainen meistä saisi korteista hauskan ja kiinnostavan pakka idean pelattavaksi (vaihdamme keskenämme asian edistämiseksi, totta kai).
Toisena se, että boxi ei mielellään saisi olla Zendikar tai SoA blokista. Ihan mieltymys syistä.

Minulta löytyy jo mythiceillä varustettu Naya pakka, ja pelattava, muttei läheskään täydellinen Dimir pakka.
Toiseta kaveriltani löytyy suht. valmis Orzhov pakka, ja häntä kiinnostaa poltto pakka. Kolmas kaverini on vasta ostanut aloitus paketin.
Itse kaavailimme ensin joko Guildpact tai Dissension boxia, mutta sitten luimme netistä, että Guildpactin pakat ovat liian haastavia pelata ja Dissensionin taas vähän alitehosia (onko totta?).

Mielipiteitä?
« Viimeksi muokattu: 24.04.10 - klo 09:17 kirjoittanut aatami »
The father of trolls...

Poissa Chaosworm

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #1 : 23.04.10 - klo 22:55 »
Suosittelen Time Spiral blokkia, siinä on aloittelijoillekin sopivia kortteja mutta kyllä niillä hassuja juttuja saa aikaan.
aka. Awaclus

Poissa SnowCrow

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #2 : 23.04.10 - klo 23:34 »
Itse suosittelisin ihan Ravnican boxia. Iso setti, eli paljon erilaisia kortteja. Aloittelijoille mielestäni oiken toimiva setti. :) Muutenkin parhaat killat Rav-blokista juuri Ravnicasta: Boros (R/W), Golgari (B/G), Dimir (B/U) ja Selesnya (G/W).

Poissa ScoopArt

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #3 : 24.04.10 - klo 00:05 »
Olen myös Ravnican kannalta, on se vain niin loistava setti.
Time Spiralissa on kyllä myös hienoja lappuja, mutta silti Ravnica vie voiton.

Itseltäni tosin pelaaminen alkoi Ravnican aikoihin,
joten mieltymykseni setin kortteihin saattaa johtua siitä.

Eli siis vailla mitään kunnon perusteluita (paitsi "Musta tuntuu, että...") suosittelen Ravnicaa.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #4 : 24.04.10 - klo 12:14 »
Jokin Ravnica-blokin bokseista ehdottomasti. Ovat kansan keskuudessa erittäin lämmöllä muisteltuja sarjoja ne. Minkä kolmesta valitsette, riippuu ihan siitä, mihin kiltoihin haluatte panostaa. Tutkikaa korttilistoja etukäteen netistä ja päättäkää sitten.

sitten luimme netistä, että Guildpactin pakat ovat liian haastavia pelata ja Dissensionin taas vähän alitehosia (onko totta?).

Ei ole totta. Tai siis tällaisia yleisiä totuuksia ei ole olemassa. En näe ainakaan mitään syytä, miksi Googlepack olisi liian haastava. Gruul ja Orzhov ovat melko suoraviivaisia kiltoja. Mitä taas tulee Dissensionin heikkouteen, no, katso seuraava reaktio.

Muutenkin parhaat killat Rav-blokista juuri Ravnicasta: Boros (R/W), Golgari (B/G), Dimir (B/U) ja Selesnya (G/W).

Toinen mielipide. Parhaat killat ovat Azorius, Simic, Gruul ja Orzhov. Näistä yksikään ei ole Ravnicasta. (Tosiaan Dissension ei voi olla kovin alitehoinen, jos kerran 2/3 sen killoista on blokin parhaiden kiltojen joukossa. Azorius ja Simic ovat hyvin vahvaa kamaa.)

Kaikkiaan tuommoiset makukysymyksiltä haiskahtavat, kuten onko jokin pakka liian monimutkainen tai alitehoinen, ratkeavat teidän osaltanne vain niin, että tutustutte kortteihin etukäteen tai jopa pelaatte niillä. Tiedätte suurin piirtein itse, miten pelaatte tai mitä haette - tai opitte sen kokeilun kautta - joten olette itse mielipiteidenne parhaita asiantuntijoita.

Tulipa muuten mieleen. Ei kai tuo nettilausunto "Guildpactin pakat ovat liian haastavia pelata ja Dissensionin taas vähän alitehosia" liity sarjojen valmispakkoihin (preconstructed)? Silloin se voisi ollakin totta ja kontekstissaan järkevämpi. Valmispakkojen laadusta ei kuitenkaan voi päätellä käytännössä mitään itse sarjan hyvyydestä ja käyttökelpoisuudesta. Rohkeasti siis vain buusteriboksia ostamaan.

-- Nute
Oulu

Poissa Enterorrhexis

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #5 : 24.04.10 - klo 13:05 »
Voih.. Meikäläinen olis suositellu panostamaan ihan yleisesti nyt Zendikar-blokkiin, kun itse pidän tämän hetken standardista ja etenkin Zendikarista. Mutta jos kriteerinä oli tuollainen niin oman taukoni aikaisia blokkeja (lue: Kamigawa -> Shadowmoor) olen myös selaillut ja analysoinut ja tullut siihen tulokseen, että suosittelen myös lämpimästi jotain Ravnica-blokin boxia. Nuo killat ovat ainoastaan makuasia omastakin mielestä, joten sellaiset täytyy suosiolla heittää nurkkaan. Analysoikaapa porukalla (jos kerran kolmeen mieheen aiotte boksin ostaa), että mikä noista sisältäisi enemmistön mielestä pelattavimpia lappusia. :) Time Spiral olisi myös toisaalta varsin hauska blokki mekaniikoiltaan, joten sitä kannattaa myös harkita.

Mutta päätän olla vaikea ja veemäinen jantteri ja sanon, että panostakaa standardiin. :D Tai ostakaa Ravnicaa.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa YTY

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #6 : 24.04.10 - klo 13:23 »
Oma suosikkini on M10. Ravnicaa tuli aikanaan ostettua, mutta siinä tuntuu tulevan ihan liikaa surkeita kortteja.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #7 : 24.04.10 - klo 14:46 »
Oma suosikkini on M10. Ravnicaa tuli aikanaan ostettua, mutta siinä tuntuu tulevan ihan liikaa surkeita kortteja.
Jos katselee tulevaisuuteen niin kohta kannattaakin sitten jo hommata M11, jos mieli taipuukin core settiin. ;)
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Orion

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #8 : 24.04.10 - klo 15:48 »
Tribaalideckien suurena ystävänä suosittelen lorwyniä. Boonuksena voi tulla kivoja planeswalkereita, joita voi vaihtaa vaikka eteenpäin jos ei sattunut omiin väreihin.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #9 : 24.04.10 - klo 16:00 »
Tribaalideckien suurena ystävänä suosittelen lorwyniä.

Väitän, että Lorwyn kalpenee suunnattomassa määrin Ravnican rinnalla. Ei ole ihan sattumaa se, että Ravnicaa ihmiset hehkuttavat muisteloissaan ja Lorwynistä ei juuri puhuta.

Poissa zoukka

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #10 : 24.04.10 - klo 16:39 »
Lorwyn ja Zendikar ovat todella geneerisiä sarjoja. Ravnica on hieno ja tarjoaa paljon mielenkiintoisia lappuja ja yhdistelmiä.

Poissa jupu_

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #11 : 24.04.10 - klo 19:59 »
Eih Aatami täälläkin??? Mut joo Ravnica on hyvä mutta onslaughtissakin on hyviä kortteja (fetch, piledriver jne.) Mutta katselkaa netistä pakkoja ja katsokaa mistä setistä löytyisi sopivia kortteja pakkoihinne ja tilatkaa sitä.

Poissa Farseer

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #12 : 25.04.10 - klo 16:34 »
Suosittelen kyllä ostamaan t2-laillisia settejä siltä varalta että joku porukastanne haluaa käydä joskus esimerkiksi FNM:ssä pelaamassa type 2:sta, olettaen että boksit ovat samanhintaisia. Myös helpottaa vaihtelemista muiden kanssa, ja korteilla on keskimäärin enemmän arvoakin.

Tietysti Ravnica-blokin bokseja voi saada edullisemmin, ja casualin osalta ne ovat oikeasti ihan hauskoja settejä, jolloin niiden hankinta voi olla perusteltua. Guildpactin ja Dissensionin osalta jos pääsette killoistakin sopuun niin että kukin pelaa omaansa korttipoolinkin pitäisi helposti riittää kohtuullisiin pakkoihin.

Mitä nykyisiin T2-setteihin tulee niin Worldwake ja tuleva M11 voisi olla omat ehdotukseni. Alara-blokki putoaa typestä puolen vuoden sisään, ja Zendikar on melko hajanainen setti kaikenmaailman allyineen sun muineen. Rise of the Eldrazi on toki lihansyöjän valinta.

Toisaalta kannattaa ehkä miettiä vielä onko boksi se kaikkein paras vaihtoehto, vai löytyisikö esimerkiksi uusimmista duel deckeistä jotain sellaista pakantynkää minkä ympärille tekisi mieli pakkaa alkaa rakentamaan.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa aatami

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #13 : 25.04.10 - klo 20:12 »
Boksi sen takia, että haluamme kasvattaa korttipoolejamme ihan yleisessäkin mielessä.
Mielipiteiden lukemisen jälkeen päädyimme dissensioniin, mutta sitten pienen surffailun jälkeen ilmeni, että Simic ei ollut ihan sitä mitä minä etsin (olisin aloittanut Simic pakan muuten), joten eikun miettimään.

Kaikkien mieleen oleva setti näyttää olevan Morningtide, kaikkine kinshippeineen sun muineen. Itse ainakin meinasin tehdä Shamaani pakan, muista en tiedä.
Onko asia siis niin, että Morningtiden pääpaino ovat nuo tietyt classit?
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo 20:15 kirjoittanut aatami »
The father of trolls...

Poissa Chaosworm

Vs: Paras setti booster boxin ostajalle?
« Vastaus #14 : 26.04.10 - klo 07:32 »
Kaikkien mieleen oleva setti näyttää olevan Morningtide, kaikkine kinshippeineen sun muineen. Itse ainakin meinasin tehdä Shamaani pakan, muista en tiedä.
Onko asia siis niin, että Morningtiden pääpaino ovat nuo tietyt classit?
Juu, Morningtiden pääpaino ovat nuo "classit", mutta sielläkin on ihan "race"ihinkin perustuvia kortteja.
aka. Awaclus