Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Topdeck of the Century - paras top deckisi  (Luettu 8845 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoniA

Topdeck of the Century - paras top deckisi
« : 26.01.15 - klo 23:02 »
Tämä, kaikille varmaan tuttu, video on aina yhtä riemastuttava: https://www.youtube.com/watch?v=4t0pzLnSWw0

Tästä tulikin mieleen, mikä on mielettömin top deckisi ikinä?

Poissa Samulai

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #1 : 26.01.15 - klo 23:11 »
Kerran nostin ländin juuri kun sitä tarvitsin.

Kerran.

Poissa luma

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #2 : 26.01.15 - klo 23:13 »
Jonain vuonna Legacy Champsien topkasissa pelasin 4c Landstillillä GW Survivalia vastaan. Vihun Vengaboyt olivat saaneet jo Extirpatesta mutta olin jumissa kolmessa manassa ja vihun Memnite ajeli lujaa päähän yhtä pistettä vuorossa. Outteja pakassa oli ainakin parikymmentä, mutta ei vain löytynyt mitään relevanttia. Yhdessä lifessä ollessani vuorokortti oli Brainstorm, joka nosti... kolme uutta Brainstormia. Melko mieletöntä. Ja ei, ne muutkaan Brainstormit eivät antaneet korttia joka olisi pelastanut.

Poissa Rancid-

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #3 : 26.01.15 - klo 23:18 »
Kolmas mountain SM-finaalin vitospelissä.
« Viimeksi muokattu: 26.01.15 - klo 23:29 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Tiemuuu

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #4 : 26.01.15 - klo 23:22 »
"ainoo outti miracle Bonfire" -kuoraisu kätensä oksentanutta Naya Blitziä vastaan joskus ISD - RTR standardin aikaan Game Dayssa, kolmessa ländissä.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #5 : 26.01.15 - klo 23:45 »
Pelaan mtgtä samaan tapaan kuin venakkomammat ajaa autoa eli kädet silmillä, lämä tiskissä ja äänekkäästi toivoen. Joensuulaiset tietävät, etten muuta tee kuin topdekkaa.

Poissa freedfromthereal

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #6 : 27.01.15 - klo 00:55 »
Oon kertonut tän jutun offlinessa varmaan montakin kertaa, mutta pistetään nyt tähän kun sopii teemaan.

Pelasin standard FNM:ää zendikarin aikoihin, pelasin MonoG eldrazia ja vastassa oli UW controlli jolla oli peli totaalisessa hallinnassa. Mulla ei ollut mitään muuta kuin manaa ja UW:llä oli kello ajelemassa (en muista mikä se oli) ja käsi täynnä countereita ja poistoja. Tuijotin boardia vastustajan endissä hetken ja totesin että ainoa mahdollisuuteni oli topdeckata dekkini one-of Emrakul ja castata se (minulla oli manat).

Näin sitten kävi. Erityisen mehukkaaksi topdeckin tekee se että se tapahtui sen jälkeen kun olin päätellyt sen olevan ainoa mahdollisuuteni voittoon. Taisin sanoa sen jopa vastustajalle etukäteen. Vastustajan hymy oli hivenen väkinäinen.

Vastustajani ovat kyllä topdeckanneet minua vastaan vielä mehukkaammin ja paljon useammin. Esim viimeksi mennäkesältä joku iso modern-turnaus, en muista mikä qualifieri se oli. Pelasin Kiki-podia monoG devotionia vastaan ja minulla oli combo kasassa seuraavalle vuorolle joka olisi ratkaissut koko matsin. Vastustajan ainoa  asia mitä pystyi tekemään oli castata sokkona genesis wave viidellä. Ellen muista väärin, veivistä aukesivat: Garruk wildspeaker, Nykthos, utopia sprawl, jotain randomia ja eternal witness joka nosti veivin takaisin käteen. Seuraava veivi huomattavasti suuremmalla lukemalla osuikin sitten voittoon, josta en enää muista mikä  se oli mutta voitti joka tapauksessa (edit olisko ollu craterhoof? Ei voi muistaa). Kai topdeckiksi lasketaan jos topdeckaa viis korttia putkeen? :P
« Viimeksi muokattu: 27.01.15 - klo 08:48 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa rukif

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #7 : 27.01.15 - klo 01:14 »
Jostain mystisestä syystä noi vastustajien mehukkaimmat topdeckit jää parhaiten mieleen. Omia ei niin hirveesti muista, mutta oon varmaan kuorinu monestikkin vihun piiloon. Nyt ei äkkiä tule mieleen muuta kun parin kuukauden takainen fnm. Modernia pelattiin ja itsellä alla UR delver ja vastassa jund. Peluutin silloin 1 off DTT:tä mainissa. Jundi oli saanut stabiloitua 6 lifeen ja olin seuraavalla vuorolla kuolemassa. Pakan päältä DTT jolla osutaan tuplabolttiin ja pultataan vihu pois. Tuli melko onnekas olo :)

Poissa mork

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #8 : 27.01.15 - klo 05:30 »
Alku tilanne
Pelataan mocs seasonin toiseksi viimeistä päivää ja jos saa 15qp niin saa Force of willin
M14 draft ja finaali
Aluksi koitan ostaa voiton koska olen 14 qp mutta vastus sanoo että on täysin samassa tilanteessa eli päätetään pelata
pelit menee 1-1 eli kolmas erä
pelaillaan kortteja ja poistellaan niitä vuorotellen mutta vastus saa pikkuhiljaa yliotteen
lopulta vuorolla 19 hänellä pöydässä 1/3 ja 4/4 lenturi ja mulla fire shrieker ja 3/3 vanilja maa mies
hän hyökkää ja jään 4lifeen hänellä tasan 20lifeä ja 3korttia 10manaa auki
tiedän että mulla tasan 1 out
nostan enlarge johon hänellä ei vastausta ja ajelen tasan 20 :D
(click to show/hide)

Poissa tutka

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #9 : 27.01.15 - klo 09:52 »
Olen yhdessä lifessä. Vastustaja castaa Cerebral Eruptionin. Pakkani päällä käkättelee Memnite. Voitan pelin.
Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jhavuka

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #10 : 27.01.15 - klo 15:00 »
Paras top deckaukseni taitaa olla tämän topicin avaamisen jälkeen pakan päältä cuoraistu back-painike, joka resolvasi välittömästi.

Sitten piti palata tuottamaan sisältöä.

Poissa Nastaboi

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #11 : 27.01.15 - klo 21:37 »
Kerran nostin Vintageturnauksessa neljästä perättäisestä draw stepistä Mana Drainin. Luonnollisesti otin mana burnia jokaisesta, koska kädessä ei tietenkään ollut mitään castattavaa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Pifase

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #12 : 28.01.15 - klo 00:19 »
Commanderissa, jossa alle viidessä lifessä ja surkeissa asemissa Omnath dekkiä pelatessa olen nostanut Genesis Wave:n. Suurin osa dekistä pöytään Akroma's Memorialin kanssa ja PAM!

Poissa Otus

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #13 : 28.01.15 - klo 00:43 »
Olen paikallisessa turnausmetassa jossain määrin tunnettu joulumaa-pakkojen pelaamisesta. Modern regularissa joskus menty RG Through the Breachilla 4-0 koska useammassa kuin yhdessä pelissä piti repiä pakan päältä Emrakul, the Aeons Torn, Scapeshift tai joku muu wincon voittoon ja sieltähän se tuli.

Kun asuin vielä Helsingissä porojen regularissa tuli kerran vedettyä Grixis Griselcannonilla seiska johon vastustaja kurkkasi seizellä, mutta näki vain 2x Faithless Looting, tämän jälkeen pakan päältä nousi Emmy ja Goryo's Vengeance ja kun vastustajalla ei enää ollut permanentteja revittiin pakan päältä sama combo uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 28.01.15 - klo 00:47 kirjoittanut Otus »
"Life always shines brightest when people of like minds come together"

Poissa Tarmo

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #14 : 28.01.15 - klo 02:19 »
Viimeinen Tallinnan PTQ. Pelaan liettualaista pelaajaa vastaan, molemmat Abzan, hän Whip, minä Midrange. Toinen peli, ensimmäisen mä voitin.

T1: Minä Gainland, hän Scryland.
T2: Minä Gainland, hän maa, Thoughtseize (poistaa Anafenzan).
T3: Minä Sandsteppe Citadel, hän Scryland.
T4: Minä Fetchland, hän maa, Thoughtseize (poistaa Elspethin, käteen jää vaan poistoa)

Enter the topdecks...

T5: Nostan Siege Rhinon, Forest, pelaan Rhinon. Vastustaja :) "Lucky topdeck" ja poisto siihen.
T6: Pilailen, että tulee taas Rhino... Nostan Rhinon ja pelaan sen. Vastustaja o.O. Hänen vuoron lopussa fetsaan, minä sekoitan pakkaani ja hän sekoittaa.
T7: Taas pilailua, että lisää sarvikuonoja tulee. Ja tuleehan se. Kolmas Rhino peräkkäin. Vastustaja :( ja poisto yhteen.
T8: Hymyilen ja flippaan päällimmäisen kortin pyötään. Siege Rhinohan se siellä on. Vastustaja on surullinen. Täytyy mennä kotiin perheen luo ja skuuppaan vastukselle :D

Poissa mahonen

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #15 : 28.01.15 - klo 08:52 »
Viimeinen Tallinnan PTQ. Pelaan liettualaista pelaajaa vastaan, molemmat Abzan, hän Whip, minä Midrange. Toinen peli, ensimmäisen mä voitin.

T1: Minä Gainland, hän Scryland.
T2: Minä Gainland, hän maa, Thoughtseize (poistaa Anafenzan).
T3: Minä Sandsteppe Citadel, hän Scryland.
T4: Minä Fetchland, hän maa, Thoughtseize (poistaa Elspethin, käteen jää vaan poistoa)

Enter the topdecks...

T5: Nostan Siege Rhinon, Forest, pelaan Rhinon. Vastustaja :) "Lucky topdeck" ja poisto siihen.
T6: Pilailen, että tulee taas Rhino... Nostan Rhinon ja pelaan sen. Vastustaja o.O. Hänen vuoron lopussa fetsaan, minä sekoitan pakkaani ja hän sekoittaa.
T7: Taas pilailua, että lisää sarvikuonoja tulee. Ja tuleehan se. Kolmas Rhino peräkkäin. Vastustaja :( ja poisto yhteen.
T8: Hymyilen ja flippaan päällimmäisen kortin pyötään. Siege Rhinohan se siellä on. Vastustaja on surullinen. Täytyy mennä kotiin perheen luo ja skuuppaan vastukselle :D

Mut... Sarvikuonothan liikkuu laumoissa?

Poissa deviant

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #16 : 28.01.15 - klo 10:37 »
Jouduin kerran legacy champseissa stormia pelatessani menemään ponderille jonka piti löytää lethal tendrils kun nauseam kusi countertop-stiflenoughtia vastaan pahasti.
Ei löytynyt, mutta onneksi Antti Malinin signaama ponder toimii kuin demonic tutor, eli shufflen jälkeen löytyi tendrils sutpois.

Käyttäjä Yan (jos muistan oikein) muistelee tätä varmasti myös lämmöllä.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #17 : 28.01.15 - klo 10:58 »
Viimeinen Tallinnan PTQ. Pelaan liettualaista pelaajaa vastaan, molemmat Abzan, hän Whip, minä Midrange. Toinen peli,
montako rhinoa peluutit deckissäsi? ;)

Poissa Yan

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #18 : 28.01.15 - klo 12:51 »
Jouduin kerran legacy champseissa stormia pelatessani menemään ponderille jonka piti löytää lethal tendrils kun nauseam kusi countertop-stiflenoughtia vastaan pahasti.
Ei löytynyt, mutta onneksi Antti Malinin signaama ponder toimii kuin demonic tutor, eli shufflen jälkeen löytyi tendrils sutpois.

Käyttäjä Yan (jos muistan oikein) muistelee tätä varmasti myös lämmöllä.

En kauhean usein vaivaudu foorumilla kirjoittelemaan, mutta mainitaan nyt vielä, että suolaa lisäsi molempien 4-0 recordi, eli 5-0:n jälkeen olis saanu pari kertaa tasuroida itsensä toppiin. Oli myös g3 ja seuraavan vuoron lethalit tiskissä :) Huvitti myös viime kevään Pariisin reissulla pelata Juliania (Knab) vastaan ja todeta, että tarina oli tuttu ihan Saksassa asti. Vaan eihän tuota voi kuin lämmöllä muistella näin vuosien jälkeen. :)

Poissa Sabo

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #19 : 28.01.15 - klo 13:49 »
Paras livenä todistamani topdeck oli 1999 European Champsien Top8:ssa Mattias Jorsted vs. Raphael Levy.

Jorstedt pelasi Altar of Dementia, Abduction, Iridescent Drake comboa ja Levy suicide blackia. Tilanne 2-2 ja Levy playlla mulligoi viiteen.

Levyn alkukäsi on Swamp, City of Traitors, Dark Ritual, Sarcomancy ja Dauthi Slayer ja Levy pelaa landi ritual ukot, sun. Käteen jää vain City of Traitors. Jorstedtin kasvoille nousee muikea hymy, sillä hänellä on alkukädessä kolmannen vuoron tappo.

Levyn toisen vuoron draw step tarjoaa Hatredin ja tässä vaiheessa tuleva Hall of Famer hieman nolostuu - jos olisi jättänyt ritualin käteen niin olisi noussut toisen vuoron tappo (tällaista oli Standard aikoinaan). Noh, ei auta muuta kuin ajella pojilla 4 päähän ja passata vuoro.

Jorstedt pelaa Altarin ja käteen jää Gamekeeper ja tuplaländi jotka takaavat voiton ensi vuorolla.

Levy kuoraisee Dark Ritualin, pelaa City of Traitor, ritual, Hatred, sutpois.

Jorstedtin ilme oli priceless.
« Viimeksi muokattu: 28.01.15 - klo 17:13 kirjoittanut Sabo »

Poissa Frost

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #20 : 28.01.15 - klo 14:48 »
En tiedä onko tämä ollut "paras" mutta hauskin ainakin.

Formaattina GER Higlander. Pelaan itse Mono R burnia. Itselläni ei ole pöydällä muuta kuin ländejä. Käsi on tyhjä. Vastustajalla on 3lifeä jäljellä. Vastustaja on juuri omalla vuorollaan ajellut koko creature armeijallaan, koska pelkää mun topdeckaavan polton joka päättää pelin. Minkä tahansa 3dmg tekevän polton on noustava tai vastustaja ajelee mut seuraavalla vuorolla helposti pois. Topdeckaan Gamblen, meinaan jo scoopata ennen kuin keksin hakea deckistä Hellspark Elementalin käteen, discardata sen osana Gamblen efektiä ja sitten Unearthilla puuttuvat 3damagea päähän.

Poissa Tomppa

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #21 : 30.01.15 - klo 13:04 »
PT Kobe 2004. Pelaan Affinityä GR vihaa vastaan. Vastustajalla on aktiivinen Glissa Sunseeker pelissä ja Arc-slogger pelissä. Vihulla on 17 lifeä ja kädessä pari random korttia.

Minulla on Atog, Disciple of the Vault, Ornithopter, Plating (kiinnittämättä) ja kolme artifact ländiä (Citadel, Seat of Synod ja Great Furnace) sekä tupla Sharpnel Blast kädessä viime vuoron Thoughtcastistä. Lifeä kait 12.

Vihu syö Glissalla Platingin (2 vihreää manaa poolissa), jonka uhraan Atogille (vihu 16 Disciplen triggeristä). Vastustaja käyttää yhden manoistaan Oxidiseen Seat of Synodiin mainiten miten Atog tappaa Arc-Sloggeriin, pelaan Sharpnel Blastin Atogin ruokkimisen sijaan, vihu 10 ja burnaa 9 lifeen. Aktivoi Sloggerin tappamaan Disciplen, muttei hyökkää.

Nostan kolmannen Sharpnel Blastin ja pässään. Vastustajan Glissa koittaa mainissä syödä Great Furnacen ja Sharpnel Blast iskee vihun 4 lifeen. Molder Slug tulee peliin. Slogger ampuu Ornithopterin ja hyökkää minut 8 lifeen tms. Vihulla ei kuitenkaan ole kuin kolme punaista manaa pelissä (eikä enää 40 lappuakaan pakassa), joten Slug oli ihan hyvä peliliike, hajottaa minun viimeisen ländini ja Sloggerin sekä Glissan kanssa ajaa letaalit seuraavalla vuorolla.

Omalla vuorollani nostan signatun betan Mountainin (side-tech), pelaan sen ja viskaan viimeisen artifactini (Darksteel Citadelin) vastustajaa päin matsin voittoon.

Pelin aikana juttelimme paljon ja pelin jälkeen analysoimme miten peli olisi voinut mennä jos alussa olisi hajotettu Great Furnace Seat of Synodin sijaan. Vastustaja oli laskenut todennäköisyyksiä ja päätynyt Thoughtcastin olevan paljon varmemmin uhka kuin kolme Blastiä. Lisäksi jos hän olisi aikaisemmin hyökännyt Arc-Sloggerilla, olisin joko joutunut todella mataliin lifeihin tai uhraamaan ainakin yhden artifactin enemmän Atogille, jotta saisin Sloggerin hengiltä. Toki se olisi sitten ostanut minulle ihan reilusti aikaa top deckkailla lisää. Disciplen ampuminen Sloggerilla ennen Glissan käyttöä olisi myös johtanut voittoon...

Tiivistelmänä. Nostin Thoughtcastistä Platingin ja Sarpnel Blastin, seuraavalla vuorolla Shrapnel Blastin ja sitten vielä yhden pakan 5 jäljellä olevasta punaisesta sourcesta pelatakseni kolmannen Blastin voittoon. Laput nousivat siis juuri oikeassa järjestyksessä ja vastustaja pelasi juuri sillä ainoalla tavalla, jolla pystyin voittamaan. Glissa oli myös paljon heikompi mana burnin aikaan...
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #22 : 02.02.15 - klo 03:05 »
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Warma

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #23 : 02.02.15 - klo 09:52 »
Kerran nostin Vintageturnauksessa neljästä perättäisestä draw stepistä Mana Drainin. Luonnollisesti otin mana burnia jokaisesta, koska kädessä ei tietenkään ollut mitään castattavaa.

Pidän tästä tarinasta, koska se kertoo lyhyesti mutta ytimekkäästi aivan erilaisesta ajasta, joka tuskin koskaan palaa.

Poissa Augustus

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #24 : 04.03.15 - klo 15:28 »
Mun mieleen painuvin top deckailu on useamman vuoden takaisesta SMQ:sta Seinäjoella, jonne oltiin huristeltu Tampereelta mun Puntolla niin isolla edustajistolla, kuin mitä tähän Italian tilaihmeeseen saatiin tungettua.

Jossain vaiheessa tuli turnauksen viimeinen kierros, ja mä olin jo hussannut mahdollisuuteni top kasiin. Se oli sitä kultaista Lorwyn-Alara aikaa (ei cascadea vielä), kun 5cc Cruel Ultimatum -kontrolli oli kova sana. Vastustajakseni päätyi mun puntodelegaatioon kuulunut henkilö, sanotaan vaikka "Ville" BW Tokensillaan. Villellä top8 ja SM-kisapaikka olivat yhden voiton päässä. Kaverille scooppaaminen ja hälle kisapaikan varmistaminen käväisi jo mielessä, mutta kävikin niin, että samaan delegaatioon kuulunut "Timo" tuli kannustamaan mua voittoon: jos Ville jäisi pisteittä, Timolla olisi mahdollisuus top kasiin. Oli siis keskimäärin reiluinta pelata katkeraan loppuun saakka.

Ensimmäisen pelin Ville voitti. Toisessa pelissä sain maistaa sideltä tullutta Head Gamesia, joka oli BW Tokensin suosima jäynä kontrolleja vastaan. Mun kaasua täynnä oleva herkkukäteni muuttui landeiksi ja pahalta näytti. Ei auttanut muuta kuin kuoria Ultimatum pakan päältä kuin Gabriel Nassif konsanaan. "This is my Cruel Ultimatum mana."

Voitin siis kakkospelin, mutta matsi ei ollut vielä taputeltu. Myös kolmannessa pelissä Head Games iski päin naamaa. Sinne meni kaasut ja jälleen näytti pahalta. Sitten Ville pelasi tyhjään pöytään Cloudgoat Rangerin, mutta se kithkin-kavereineen ei päässyt iholle, koska top dekkasin välittömästi Wrath of Godin vastaukseksi. Wrathin jälkeen pakanpäällys tarjoili luonnollisesti Ultimatumin, joka löysi mm. voittoon riittävän Broodmate Dragonin.

Jos en väärin muista, niin Timokin tais hävitä viimeisen pelinsä ja näin saatiin katkeransuloista naureskeltavaa paluumatkalle, kun koko autokunta jäi ilman ainuttakaan slottia.

Poissa Slaagi

Vs: Topdeck of the Century - paras top deckisi
« Vastaus #25 : 27.03.15 - klo 10:52 »
Itse olen ollut yleensä tosi huono topdeckaamaan mutta nyt modernin ihmeelliseen maailmaan siirryttyäni on Ad Nauseam noussut juurikin viime hetken topdeckinä ilman kaivelukorttia yllättävän kovalla prosentilla.
Voitonvarman vastustajan ilme siinä vaiheessa kun koko library läjähtää pöydälle on aina ikimuistoinen.
Ei siinä ambulanssit auta, kun sulle aukee hauta.
- Lakupaavi