Poromagia

Kirjoittaja Aihe: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)  (Luettu 5643 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar

Heipä hei. Modossa on auennut SSE draftiformaatiksi ja ovatpa vielä lisänneet draftintallennustyökalun siihen. Tähän kun vielä lisää Benjamin Peebles-Mundyn webbisovelluksen, jolla saa muutettua draftin kortit kuvallisiksi, päätinpä ikään kuin nauhoittaa draftini, jotta päästään olemaan eri mieltä asioista. Mikäli syntyy paljon keskustelua, voin tehdä näitä enemmänkin. Tai ei nyt mitään älytöntä keskustelua tarvitse syntyä, mutta voisin kartoittaa onko täällä kysyntää tämäntyyppiselle sisällölle. Eli kertokaa mikäli haluatte lukea näitä lisää!

Drafti löytyy klikkaamalla tästä.

-Riku
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo 09:57 kirjoittanut Padishar »

Poissa duracel

Re: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #1 : 21.08.08 - klo 10:19 »
P2P1 on kyllä paha, kun ei tuossa vaiheessa ollut vielä sellasta superia monoärrän alkua kasassa. Spoutin pikkaamalla menee ekasta pussista pari korttia ihan hukkaan, eikä niitä muutenkaan ole kauheen montaa, joten Burn Trail ja planilla pysyminen lienee oikein.

Nelosella Duo vs. Power oli ilmeisesti selvä, kun et siitä mitään kirjoittanut, vai mietitkö?

Olisin varmaan päätynyt hyvin samanlaisiin valintoihin, jos olisin itse draftannut. Ja kyllä näitä voisi katsella enemmänkin, mutta mun mielestä rehellisesti sanoen tässä ei ollut hirveen montaa jännää valintaa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jobim

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #2 : 21.08.08 - klo 10:19 »
Riku taas osoittaa että on kauhea harja. Olen suurimmasta osasta pikeistä samaa mieltä ja olisin päätynyt (yllättäen) samalle arkkityypille. Tässä kuitenkin joitakin asioita joita mieleeni tuli kun dräftiä nenä lasissa seurasin:                                                                                                                                                                                                
P1p3:    Blessing on poikaa. Olen kuitenkin Rikua aggressiivisempi forssaamaan hyviksi tietämiäni arkkityyppejä ja voin hyvin kuvitella että olisin lähtenyt 'baitingille. Monopunaisessa Giantbaiting on parempi kuin Blessing on missään arkkityypissä vaikka Blessingiä voi pelata vaikka missä yhdistelmissä.

P1p7:   Wisps olisi ollut hyvä valinta, samoin Traitor’s Roar. Molemmat toimivat monopunaisessa 20.-23. kortteina.

P1p8:   Selkeä  ’baiting Visionsin ylitse.

P2p1:   Tämä pussi on sick. Valinta Valleymakerin ja Trailin välillä on hankalahko. Trail lienee todellakin parempi.

P2p2:   Vaikea picki. Luulen että Bolt on oikein vaikka todennäköisyys että Initiate kiertäisi on todella pieni.  Pussissa on melkoisesti pelattavia kortteja mutta Initiatea ei enää pidetä roskacommonina vaan se osataan pikata hatena tai sitten mahdolliseksi 23. kortiksi esim. GR:ään tai WR:ään.

P2p8:   Pikki on todennäköisesti oikein, mutta väittämä etteikö SSE:n monopunaisessa voisi pelata kahta Ember Galea ei ole.  Tärkein vaatimus sille kuitenkin on että pakassa on tarpeeksi miehiä.

P3p4:       En ole Wavesin ystävä vaikkei minulla siitä paljoa kokemusta olekaan.  Myönnettävä kuitenkin on ettei pussissa ole juurikaan mitään hatettavaakaan.

Loput:     Ah, ihana Eventide kun täyttää kurvit Lopez-mittoihin.

Kaiken kaikkiaan well done ja whooptidoo. Mitä vastustajiin tulee niin hyökkääminen, blokkaaminen ja pelin tilanteessa mukana pysyminen ovat vaikeita asioita. Uskon että monille limitediä vähemmän pelaneille combat on hankalaa koska asioiden kulun hahmottaminen on monimutkaista. Erilaisia hyökkäys- ja blokkauskonfiguraatioita kun yleensä on monia.

-vw

Poissa Padishar

Vs: Re: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #3 : 21.08.08 - klo 12:53 »
Lainaus käyttäjältä: duracel
P2P1 on kyllä paha, kun ei tuossa vaiheessa ollut vielä sellasta superia monoärrän alkua kasassa. Spoutin pikkaamalla menee ekasta pussista pari korttia ihan hukkaan, eikä niitä muutenkaan ole kauheen montaa, joten Burn Trail ja planilla pysyminen lienee oikein.
Ihan totta on se, että vielä ei olla lukittuna monopunaiseen aggroon, mutta toinen syy miksi päädyin valintaan Burn Trail on se, että en oikeasti ole mikään älyttömän suuri sweepereiden ystävä. Pikkasin esim. Time Spiralissa usein Lightning Axen tai jopa Rift Boltin Sulfurous Blastin yli, koska haluan pelata aggressiivista pakkaa joka ei missaa halpoja droppeja. Näissä usein pitää pläniä muuttaa sweepperin noustessa käteen.

Lainaus
Nelosella Duo vs. Power oli ilmeisesti selvä, kun et siitä mitään kirjoittanut, vai mietitkö?
Joo, pidin itsentäänselvänä Power of Fireä. Nelospikkinä sen voi lukea jo kohtuu vahvana signaalina, että punaista tulee ja muutenkin arvostan Power of Fireä vaan paljon enemmän kun UW Duota, joka on silti erinomainen ukko.

Lainaus
Olisin varmaan päätynyt hyvin samanlaisiin valintoihin, jos olisin itse draftannut. Ja kyllä näitä voisi katsella enemmänkin, mutta mun mielestä rehellisesti sanoen tässä ei ollut hirveen montaa jännää valintaa.
Kieltämättä jänniä valintoja oli vähän. Nyt tuli vain ajatus että voisin walkthroughin kirjoittaa ja tein sen heti seuraavasta draftistani. Jatkossa mikäli teen vielä uuden, pitää poimia useamman draftin joukosta joku mielenkiintoisempi tapaus.

-Riku

Poissa hespa

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #4 : 30.08.08 - klo 00:17 »
Näitä ehdottomasti lisää! Plussaa pickien hyvästä selostuksesta. Itse yritän ihan tosissani oppia tämmöisistä, joten mun puolesta saa tehdä enemmänkin.

Poissa Padishar

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #5 : 31.08.08 - klo 13:34 »
Noniin, hienoa että kiinnostusta löytyy. Taidampa tässä jossain vaiheessa tehdä uuden kunhan osuu semmoinen drafti kohdalle, joka ei yksinkertaisuudessaan mene täysin autopilotilla.

Poissa Akspee

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #6 : 01.09.08 - klo 15:36 »
Tarvii myöntää että itsekkin luen näitä suurella mielenkiinnolla kun olen tuossa limitedissä koko lailla kokematon.
Lisää vaan samanlaista tavaraa, tilausta on.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #7 : 01.09.08 - klo 19:56 »
Jos oikein kovasti polttelee, niin käykääpä vastaamassa meikän kuuteen kysymykseen osoitteessa http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=51340.msg202754#msg202754 . Olisin kiitollinen keskustelusta.

Poissa duracel

Re: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #8 : 07.09.08 - klo 07:05 »
Tulipas kommenttia mieleen, kun katselin yhtä omaa draftiani. Monessa kohdassa draftin aikana itsellä on mielessä perusteluna, että "no tuo on vaan parempi". Tajusin, että samaa täysin tyhjää perustelua käytetään myös melkeinpä kaikissa draft walkthrough -artikkeleissa. Voisi olla useimmille lukijoille, ainakin jos haluaa draftaamista opetella, kiinnostavaa tietää miksi kirjoittaja pitää jotain parempana korttina, jos se kerran on "vaan suoraan parempi". Mistä tämän suoran paremmuuden näkee? Ei siis koske nyt vain Rikua, vaikka hänen ketjussaan ollaankin, vaan yleisesti limited-keskustelua.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa ReapeR

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Shadows of my Heart
Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #9 : 07.09.08 - klo 12:35 »
Olisiko mitään ilmaista paikkaa missä harjoitella dräftiä? Olen yleensä  tuola dräft simulaattorilla  dräftännyt mutta sekin on nyt alhaalla..

Poissa Pepe

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #10 : 07.09.08 - klo 13:27 »
Itse olen käyttänyt ccgdecksiä. Sinne pitää rekisteröityä ennen draftin aloittamista, mutta se käy nopeasti ja optiot ovat monipuolisia. Botit ovat vähän huonoja, mutta muuten ihan hyvä paikka.

Poissa Padishar

SSE draft walkthrough #2 - Pökköä pesään!
« Vastaus #11 : 07.09.08 - klo 22:56 »
Heipä hei taas!

Sain tuohon ensimmäiseen muutaman kiinnostuneen vastauksen, joten tässä eräs ilta kun Jarin ja Ollin kanssa vähän olutta hörpiskeltiin ja tietenkin modotettiin, päätimme että saisko jonkun draftin josta vois jotain läppääkin heittää. Muutaman jälkeen sitten osui tämmöinen melko mielenkiintoinen draft kohdalle, joten ei muuta kuin katsomaan:

http://www.students.tut.fi/~koskin54/modo/sse_2.html

Mikäli jossain kohtaa huomaatte että en ole edes puhunut pussissa olevasta kortista x, vaikka itse olisitte edes harkinnut ottavanne sen, kertokaa ihmeessä! Ei tuohon ihan koko romaania jaksa kirjottaa draftin sekaan, joten keskustellaan täällä mikäli jää asioita epäselväksi.

-Riku

Poissa Polari

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #12 : 13.09.08 - klo 10:50 »
Onko Wispsien arvostus oikeasti tippunut niin pahasti että sellaisen jättää ottamatta toisen Harpoonistin yli eli käytännössä ilmaiseksi? Itse olen jo aika pihalla formaatista, mutta joskus SSS:ssä niitä laittoi ainakin sen yhden pakkaansa oikein mielellään, sen verran usein niillä kusautti pöksyjä, Cohortteja, tai jotain formaatin miljuunasta väreistä välittävästä efektistä. Untapinkin takia tuota voisi tulla ihan hyvin joskus käytettyä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Padishar

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #13 : 13.09.08 - klo 16:17 »
Lainaus käyttäjältä: Polari
Onko Wispsien arvostus oikeasti tippunut niin pahasti että sellaisen jättää ottamatta toisen Harpoonistin yli eli käytännössä ilmaiseksi? Itse olen jo aika pihalla formaatista, mutta joskus SSS:ssä niitä laittoi ainakin sen yhden pakkaansa oikein mielellään, sen verran usein niillä kusautti pöksyjä, Cohortteja, tai jotain formaatin miljuunasta väreistä välittävästä efektistä. Untapinkin takia tuota voisi tulla ihan hyvin joskus käytettyä.

Joo tuo neljästoista pick olisi varmaan pitänyt olla se Wisps. Paljon mielummin pakkaan laittaa Wispsin kuin toisen Harpoonistin, jos ukkoja muuten on tarpeeksi.

Poissa WaMMaSaNDe

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #14 : 13.09.08 - klo 20:31 »
Pack 3 pick 7:

Chaotic Backlash on syrjäytetty aivan täysin ilman mitään mainintaa. Itse annan sille melkoisen suuren arvon, dräftäsin sitten punaista että sen voin sideltä tuoda sisään taikka valkoista/sinistä jolloin se on tosi paha uhka itselle (toisinsanoen hatedräftäys mielessä). Stream Hopper toki triggeröi jo poimitun Mimicin, mutta sillä ei mielestäni ole samanlaista hyvyysarvoa tällaisessa vähän (oikeastaan aika paljonkin) hitaammassa lenturidekissä kuin monopunaisessa aggrossa, jossa se napsii ne viimeiset kriittiset elämäpisteet lentäen. Tässä sinisessä se on lähinnä vain 1/1 mies joka toki pääsee useinmiten läpi, mutta sen tilalle kuitenkin haluaisi jonkun vähän isomman uhan/trikin, maksoi se toinen vaihtoehto sitten vaikkapa yhden manan enemmän. Hopperin pikkaaminen on kyllä toisaalta siinä mielessä ihan hyvä veto, että avaamassanne pussissa oli juuri u/r aura, joka mitä luultavimmin kiertää pöydän (ja näinhän kävi). Olisin todennäköisesti silti kallistunut Backlashin pikkaamiseen, koska se buustaa niin törkeästi kelloa oikean väristä dekkiä vastaan ja antaa toiseen peliin juurikin sen viimeisen silauksen, jonka vähän pienemmät miehet omaava lenturidekki tarvitsee hyvän kurven omaavaa agressiivista valkoista dekkiä vastaan. Tässä sitten olisi samalla tullut hiukan vaikeahkoksi (ainakin minulle) ysipikki, jossa oli tarjolla simicmimicciä ::). Toisaalta u/r aura on - kuten itse totesitkin - pelattava ihan vaan sinisellekkin lenturille. Eli aura hyvä ja oikea pikki, luulisin.


Mukava oli taas lueskella lävitse tuo dräfti. Näitä lisää. Alkaa MODO tykytellä hetki hetkeltä enemmän...

Poissa Padishar

Vs: SSE-draftia olisi näyttää (siis walkthrough)
« Vastaus #15 : 14.09.08 - klo 11:21 »
Jaa, näköjään en mitään edes sanonut Backlashista. Kyllä sen olisi voinut mainita, kun on sen verran iso pultti tiettyjä pakkoja vastaan. En kuitenkaan kovin mielelläni poimi sidevehkeitä mainiin menevien korttien yli (ja tuossa todellakin Hopper oli varsin mieluusti menossa mainiin), joten en varmaan ikinä olisi pikannut lashia tuossa.

Mitä tulee Hopperin tehokkuuteen, niin on aivan totta että se on tietenkin parhaimmillaan monor-aggrossa, mutta tässä formaatissa voi jostain kumman syystä pelata noita 1 manan 1/1-miehiä yhtä tai kahta kappaletta toisin kuin draftiformaateissa yleensä. Tähän ei ole syynä niinkään halu olla aggressiivinen (1 power on siltä kantilta liian vähän vaikka ukko ei maksaisi manaa ollenkaan) vaan se, että ne ovat hyviä blokkereita formaatin lukuisia 2/1-miehiä vastaan, kuten Medicine Runner, Sickle Ripper ja mimicit. Tämä on relevanttia silloin, kun omat 2-dropit ovat vähäiset, eli on pelkona että ensimmäinen spelli pelataan joissain gameissa vasta vuorolla 3. Tämä on varsinkin on the draw yleensä hyvin epämiellyttävä tilanne. Eli mielestäni 2-droppien vähyyden voi korvata noilla 1 manan ukoilla, joiden avulla pysytään pelissä mukana jos vastustaja kurvahtaa mallikkaasti. Ja kuten näette, lopullisessa pakassa on vain 4 kahden manan ukkoa ja Puncture Bolt kakkosvuoron toimintana. 5 spelliä ei nyt ole mikään katastrofi, mutta mielellään siihen vielä ottaa yhden 1 manan ukkelin alkupeliä luomaan.

Stream Hopperissa on vielä bonuksena tuo evaasio, että se tekee loppupelissäkin jotain, ja tietenkin nuo synergiat Riverfall Mimicin ja Liegen kanssa, plus mahdollisen Cloutin.

-Riku