Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu  (Luettu 3944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa weaselface

Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« : 14.09.13 - klo 16:11 »
sulta breeding pool ja temple garden ja multa reckoner?

Edit: postattu alunperin Vitsiketjuun, josta jaettu omaksi aiheekseen.
« Viimeksi muokattu: 19.09.13 - klo 10:03 kirjoittanut weaselface »

Poissa Corpseriuz

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #1 : 16.09.13 - klo 22:44 »
sulta breeding pool ja temple garden ja multa reckoner?

Kyllähän tuo hymyn saa huulille mutta mielestäni olisi asiallista poistaa yksityisviestin lähettäjän nimimerkki tämänmoisista "vitseistä"...

Poissa Rancid-

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #2 : 16.09.13 - klo 22:52 »
Oon kuullut muidenkin saaneen yhtä laadukkaita ehdotuksia ko. käyttäjältä, joten ehkä pieni julkinen kyykytys auttaa tätäkin junnua vähän miettimään, millaisia partauksia kannattaa yrittää.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa syfilisx

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #3 : 16.09.13 - klo 22:56 »
Tää on huono meri, ku on pelkkiä haita, eikä yhtään makrillia.

Poissa Machahiko

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #4 : 17.09.13 - klo 09:35 »
Onko mtgsuomessa koskaan ollu mitään muuta kuin "want: dualeita, jace 2.0 'n shit | have: paskaa mitä ei kelpuuteta edes kilokredutukseen"? ;)

Poissa minics4

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #5 : 17.09.13 - klo 15:16 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:26 kirjoittanut minics4 »

Poissa Rancid-

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #6 : 18.09.13 - klo 21:38 »
Jep anteeksi vain jos olen yrittänyt saada kauppaa aikaiseksi..
..ehdottamalla "kaks shockdualia reckoneriin" tyyppisiä vaihtoja, joissa vastapuolelle jää käteen skeidaa ja sulle Modern-käyttiksiä?
..tarjoamalla alle MCM:n minimihintaa korteista joita haluat ostaa, jopa ihmisille jotka eivät halua myydä?
..häiriköimällä ihmisiä useilla "vastaa nyt jo" -viesteillä päivässä?

Hyvään kaupantekotapaan kuuluu sellainen asia kuin kauppakumppanin kunnioitus. Sitä ei vissiin ole tullut harjoiteltua tarpeeksi.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #7 : 18.09.13 - klo 22:42 »
Jep anteeksi vain jos olen yrittänyt saada kauppaa aikaiseksi..
..ehdottamalla "kaks shockdualia reckoneriin" tyyppisiä vaihtoja, joissa vastapuolelle jää käteen skeidaa ja sulle Modern-käyttiksiä?
..tarjoamalla alle MCM:n minimihintaa korteista joita haluat ostaa, jopa ihmisille jotka eivät halua myydä?
..häiriköimällä ihmisiä useilla "vastaa nyt jo" -viesteillä päivässä?

Hyvään kaupantekotapaan kuuluu sellainen asia kuin kauppakumppanin kunnioitus. Sitä ei vissiin ole tullut harjoiteltua tarpeeksi.

Sitä voi toista kunnioittaa vastaamalla heti ettei kiinnosta, niin välttyy tältä. Kunnioitusta herättävää on myös tämä tapa nostaa kissa pöydälle, osoittaa sormilla, huutaa muut lokit paikalle ja paskoa joukolla päälle. Kiva kun tämä jäännös vanhoista ajoista on yhä elossa...

Eikö tälle netiketille tulisi olla oma topikkinsa?
« Viimeksi muokattu: 18.09.13 - klo 22:43 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Polari

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #8 : 18.09.13 - klo 23:04 »
Jep anteeksi vain jos olen yrittänyt saada kauppaa aikaiseksi..
..ehdottamalla "kaks shockdualia reckoneriin" tyyppisiä vaihtoja, joissa vastapuolelle jää käteen skeidaa ja sulle Modern-käyttiksiä?
..tarjoamalla alle MCM:n minimihintaa korteista joita haluat ostaa, jopa ihmisille jotka eivät halua myydä?
..häiriköimällä ihmisiä useilla "vastaa nyt jo" -viesteillä päivässä?

Hyvään kaupantekotapaan kuuluu sellainen asia kuin kauppakumppanin kunnioitus. Sitä ei vissiin ole tullut harjoiteltua tarpeeksi.

Sitä voi toista kunnioittaa vastaamalla heti ettei kiinnosta, niin välttyy tältä. Kunnioitusta herättävää on myös tämä tapa nostaa kissa pöydälle, osoittaa sormilla, huutaa muut lokit paikalle ja paskoa joukolla päälle. Kiva kun tämä jäännös vanhoista ajoista on yhä elossa...

Eikö tälle netiketille tulisi olla oma topikkinsa?

Mitä vittua nyt taas?

Viesti josta valitat on vastaus sarkastiseen kommenttiin asianomaiselta. Ei siinä vaiheessa voi olla enää väärin osoittaa sormella jos kaveri on jo valmiiksi tullut esiin puolustamaan käytöstään, ja vielä tuohon äänensävyyn. Vai oliko sulla ongelma myös noiden aiempien lyhyiden, ja minusta ihan asiallisten viestien kanssa? Jos oli niin suosittelen näyttämään quotea niillekin. Siihen on ihan kätevät napit viestieditorissa.

Ja "kannattaa vastata ettei kiinnosta" -kommenttia en ymmärrä alkuunkaan. Edelleen viestissä jota lainaat on yhtenä kolmesta esimerkistä tapaus jossa topicissa oli ennalta kerrottu ettei kiinnosta ja tarjottiin silti. Oletat myös että ehdottelua ei suorien ei kiinnosta -vastausten jälkeen olisi jatkettu. Lisäksi siirtämällä vastuun vastaanottajalle implikoit että typerää paskaa on ihan ok spämmätä kunhan lähettää yhden viestin monelle kohteelle eikä montaa viestiä yhdelle. Ennen sitä ensimmäistä ehdotusta on aika vaikeaa kertoa kiinnostuksensa vähyydestä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #9 : 19.09.13 - klo 00:32 »
Jep anteeksi vain jos olen yrittänyt saada kauppaa aikaiseksi..
..ehdottamalla "kaks shockdualia reckoneriin" tyyppisiä vaihtoja, joissa vastapuolelle jää käteen skeidaa ja sulle Modern-käyttiksiä?
..tarjoamalla alle MCM:n minimihintaa korteista joita haluat ostaa, jopa ihmisille jotka eivät halua myydä?
..häiriköimällä ihmisiä useilla "vastaa nyt jo" -viesteillä päivässä?

Hyvään kaupantekotapaan kuuluu sellainen asia kuin kauppakumppanin kunnioitus. Sitä ei vissiin ole tullut harjoiteltua tarpeeksi.

Sitä voi toista kunnioittaa vastaamalla heti ettei kiinnosta, niin välttyy tältä. Kunnioitusta herättävää on myös tämä tapa nostaa kissa pöydälle, osoittaa sormilla, huutaa muut lokit paikalle ja paskoa joukolla päälle. Kiva kun tämä jäännös vanhoista ajoista on yhä elossa...

Eikö tälle netiketille tulisi olla oma topikkinsa?

Mitä vittua nyt taas?

Viesti josta valitat on vastaus sarkastiseen kommenttiin asianomaiselta. Ei siinä vaiheessa voi olla enää väärin osoittaa sormella jos kaveri on jo valmiiksi tullut esiin puolustamaan käytöstään, ja vielä tuohon äänensävyyn. Vai oliko sulla ongelma myös noiden aiempien lyhyiden, ja minusta ihan asiallisten viestien kanssa? Jos oli niin suosittelen näyttämään quotea niillekin. Siihen on ihan kätevät napit viestieditorissa.


Vissiin kait pitäisi lainata jokikinen kyseiseen keskusteluun liittyvä kommentti ja osoittaa tarkasti mikä kohta viestissä kulloinkin koskee kutakin. Varsinkin jos haluaa pölistä ympäripyöreitä, kuten minä. Minusta ei ollut tarpeellista sillä hetkellä kun kirjoitin, koska muut viestit oli sopivasti luettavissa edellä, joten jätin muut lainaukset väliin. Voin koettaa korjata asian tulevaisuudessa, sillä olet kyllä oikeassa. Lainaukseni teki nyt luettuna viestistäni tiettyyn osoitteeseen kärjistetyn, vaikka tarkoituksenani oli höpötellä kaikille.

Lainaus

Ja "kannattaa vastata ettei kiinnosta" -kommenttia en ymmärrä alkuunkaan. Edelleen viestissä jota lainaat on yhtenä kolmesta esimerkistä tapaus jossa topicissa oli ennalta kerrottu ettei kiinnosta ja tarjottiin silti. Oletat myös että ehdottelua ei suorien ei kiinnosta -vastausten jälkeen olisi jatkettu. Lisäksi siirtämällä vastuun vastaanottajalle implikoit että typerää paskaa on ihan ok spämmätä kunhan lähettää yhden viestin monelle kohteelle eikä montaa viestiä yhdelle. Ennen sitä ensimmäistä ehdotusta on aika vaikeaa kertoa kiinnostuksensa vähyydestä.


Kenen topicissa luki? Koetin tuossa lukea kaikki nuo edelliset kommentoijat ja heidän listansa eikä kenelläkään lukenut mitään sellaista. Jos oli sisäpiiri-infoa, niin vähemmän yllättäen en tainnut tietää? On sentään ihan relevantti tieto.

Niin oletin. Jos kyseessä on vain häiriköivä tyyppi, niin estolista on olemassa. Itse en käytä sitä. Olen todennut, että suurin osa käyttäjistä yleensä ymmärtää kun kertoo ettei kiinnosta. Ei vuosien foorumilla olon aikana ole tullut näitä vastaan kuin kerran tai pari. Ja olen sentään hyvin aktiivinen vaihtaja. Jätin mainitsematta, mutta melko monella (varsinkin seniori) käyttäjällä on mulkku tapa jättää vastaamatta, vaikka kyseessä olisi järkevä ehdotus/ehdotelma, josta on valmis keskustelemaan. Usea ei jaksa tällaista, vaan nauravat partaansa/haiveniinsa. Tässäkin se kohtelias "ei kiitos" olisi poikaisa. Muistan nopeasti kymmenisen nikkiä, jotka ovat tämmöisiä ja tämä pelkästään kuluvan vuoden aikana. Joskus joku aidosti unohtaa ja palaa asiaan jahka kysyy asiasta uudelleen.

Tuosta useammalle spämmäämisestä. Minä teen tuota, jos haluan saada aktiivisesti vaihtoja aikaisiksi. Miksi? Koska se toimii. Pelkästään uppaamalla topsua parin päivän välein saan 1-4 yväriä viikossa, mutta jos rupean selaamaan listoja läpi ja ehdottelemaan, niin määrä kasvaa. Tällöin mahdollisesti onnistuneiden kauppojen määrä kasvaa. En siis näe tässä ongelmaa. Paitsi, että tässä kysenomaisessa tapauksessa (minics4) homma on taidettu tehdä juostenkusten. Huomasimpa kuukauden mittaiset bannit saaneen aikoinaan, joten ei ehkä yllättävää.

"Ennen sitä ensimmäistä ehdotusta on aika vaikeaa kertoa kiinnostuksensa vähyydestä."

Kumpi tuli ensin, muna vai kana? Paha sen ehdottelijan on tietää, ettei toista kiinnosta, jos ei tätä kerro mitenkään ulkopuolisille paitsi kysymällä. Allekirjoitukseen vaikkapa merkintä ettei tee kauppoja? Listoihin vastaava maininta huutomerkein? Poistaa/tyhjentää listat? Tämä tietty toimii molempiin suuntiin, että järkeä voi käyttää keille viestejä laittaa.
Minulla lukee topikeissani, että ostan vain tiettyjä vehkeitä ja silti tulee viestejä kuten "osta x tai x ja y" aika ajoin. Kielteisessä vastauksessa menee keskimäärin puoli minuuttia, jahka sen olen lukenut. Siinä kaikki.

Palaten tuohon aiempaan kysymykseen. Muistelin täällä olleen jokin netiketti-aihe, mutten löytänyt sitä pikaisella etsinnällä. Ehkäpä uuden tai bumpin aika?
Julkiset kivitykset kun harvoin korjaavat mitään.
« Viimeksi muokattu: 19.09.13 - klo 00:36 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Reflektio

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #10 : 19.09.13 - klo 01:48 »
Täytyy nyt kyllä hieman kompata Karjanvarastajaa.
(click to show/hide)

TLDR: Älkää viitsikö alentua lapsellisesti (vieläpä julkisesti) herjaamaan ja kivittämään, varsinkaan pelkkien kuulopuheiden ja mahdollisten enemmän tai vähemmän virallisten statistiikkojen perusteella (tai muutenkaan, varsinkaan ilman omakohtaisia kokemuksia), saati vielä itsellenne tuntemattomia.

Kiitos pyydän, täällä foorumilla on tuntunut paska lennähtävän tuulettimeen viime aikoina vähän turhan rajusti ja aivan liian monesti. Ja sori nyt tästä älähdyksestä, mutten vaan kestänyt katsoa sivusta tällaista skeidaa ja 110% offtopiccia, puhumattakaan että vielä toistamiseen tässä samassa (väärässä) ketjussa.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Rancid-

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #11 : 19.09.13 - klo 02:13 »
Jaaha, vaihteeks päästään splittaamaan ketjuja. No, moderaattorithan ovat kiireisiä ihmisiä tärkeän työn äärellä (kuvalinkki poistettu).

>palautetta tulee mun suunnalta koska luulen olevani "parempi jätkä" ja haluan tuoda sen esiin
Joo ei. Jos satuit lukemaan mun viestin, huomasit siinä että toin esiin esimerkkejä siitä miten ei kannata toimia, ja vastapuolen kunnioittamisen periaatteen ohjenuorana siihen, miten kannattaa toimia.

>pelkkien kuulopuheiden perusteella
Jep. En nyt lähde yksilöimään tarinoiden lähteitä ilman kyseisten henkilöiden lupaa, mutta mainittakoon, että eivät ole ihan ensimmäistä tai toista vuottaan täällä foorumilla kortteja kaupittelemassa.

>voi vastata että ei kiinnosta
Joo, näin on tehty. Mitäs aattelit sitten tehdä, kun sana ei joko kuulu tai sitten tehoa?

Lainaus käyttäjältä: Karjanvarastaja
Kenen topicissa luki? -- Jos oli sisäpiiri-infoa, niin vähemmän yllättäen en tainnut tietää? On sentään ihan relevantti tieto.
Tässä olet ihan oikeassa, tosin ylempänä mainitusta syystä jätin tän infon pois. Kyseiset ihmiset voinevat ilmoittautua jos kokevat sen olennaiseksi.

>ei julkista "kivitystä"
Tää on silleen vähän ongelmallinen tilanne, että kyseessä on häiriköinti yksityisviestien välityksellä. Niissäkin toki on "raportoi ylläpidolle" -nappi, mutta jos modus operandi on tarjota useille käyttäjille täysin päättömiä treidejä, jokainen tahollaan luultavasti olettaa kyseessä olevan yksittäistapaus, eikä mitään tapahdu. Foorumin puolella kaikki näkee mun perseilyt, jolloin joudun edes vähän miettimään mitä tänne höpöttelen, ja ottamaan puhumisistani vastuuta. Yksityisviesteissä tätä kynnystä ei yksinkertaisesti ole.

Mun näkökulmasta tässä kävi about niin, että satuin näkemään päivän-parin sisällä useammalta taholta valitusta saman käyttäjän yv-käyttäytymisestä. Tarkoitus oli, kuten ekassa viestissäni mainitsin, antaa aihetta miettiä kannattaisiko lähestymistapaa muuttaa, kun useampi potentiaalinen asiakas ilmaisee ärsyyntymisensä. Hyvät aikomukset, tie helvettiin, you know the drill.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Polari

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #12 : 19.09.13 - klo 10:14 »
Vissiin kait pitäisi lainata jokikinen kyseiseen keskusteluun liittyvä kommentti ja osoittaa tarkasti mikä kohta viestissä kulloinkin koskee kutakin. Varsinkin jos haluaa pölistä ympäripyöreitä, kuten minä. Minusta ei ollut tarpeellista sillä hetkellä kun kirjoitin, koska muut viestit oli sopivasti luettavissa edellä, joten jätin muut lainaukset väliin. Voin koettaa korjata asian tulevaisuudessa, sillä olet kyllä oikeassa. Lainaukseni teki nyt luettuna viestistäni tiettyyn osoitteeseen kärjistetyn, vaikka tarkoituksenani oli höpötellä kaikille.

Tämä on muuten hyvä keskustelutekniikka, että tällaisenkin viestin avaa ylimielisellä ja sarkastisella heitolla. Näin saadaan ylläpidettyä vaikutelmaa ylemmyydestä keskustelussa, ja asiaan on vaikea tarttua, kun loppuosassa virhe on jo myönnetty ihan reilusti.


Kenen topicissa luki? Koetin tuossa lukea kaikki nuo edelliset kommentoijat ja heidän listansa eikä kenelläkään lukenut mitään sellaista. Jos oli sisäpiiri-infoa, niin vähemmän yllättäen en tainnut tietää? On sentään ihan relevantti tieto.
..tarjoamalla alle MCM:n minimihintaa korteista joita haluat ostaa, jopa ihmisille jotka eivät halua myydä?

Kieltämättä tuo on hieman epäselvä ja itse kuulin asiasta muualla tarkemmin, mutta toisaalta en myöskään ihan heti keksi mistä muusta voisi olla kyse puhuttaessa "jopa ihmisistä jotka eivät halua myydä".


Tuosta useammalle spämmäämisestä

Paha sen ehdottelijan on tietää, ettei toista kiinnosta

En sanonut että olisi väärin lähettää paljon vaihtoehdotuksia, vaan vastasin omaan kommenttiisi siitä, että on ihan ok tarjota mitä tahansa koska aina voi vastata ettei kiinnosta. Näin kärjistetysti, mitä jos nyt ehdottelisin sulle treidiä mun Tarpan sun dualisettiin? Ja perään vartin välein että mikset jo vastaa? Ja sata muutakin käyttäjää tekisi sulle samaa? Edelleen ihan ok koska voithan vain vastata kaikille että ei kiinnosta? Pointti siis on että jos käytös ei ole yleisesti hyväksyttävää, "kyllä sitä nyt yhden kakaran verran kestää" ei ole mikään oikea puolustus asialle. Tämäkin junnu on jo sentään kolmatta vuotta foorumilla, ja ihan varmasti tietää itsekin että nyt puhutaan todella härskeistä ja läpinäkyvistä partausyrityksistä eikä mistään reiluista vaihtoehdotuksista joita olisi tullut laitettua liian monta.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa minics4

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #13 : 19.09.13 - klo 15:43 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:26 kirjoittanut minics4 »

Poissa Lightstorm

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #14 : 19.09.13 - klo 16:06 »
Mikään ei ole niin turhauttavaa kuin heittää jollekin vaihtoehdotus ja jäädä sitten odottamaan vastausta jota ei koskaan tule. Olkoon ehdotus kuinka typerä tahansa, niin siihen olisi kohteliasta vastata. Mikäli näitä ehdotelmia tulee kuin sieniä sateella, niin saahan viestit blokattua.

Itse ainakin monesti kirjoitan viestin perään linkin omaan haveen, mikäli omat tarjottavat eivät ole riittävät vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 19.09.13 - klo 19:26 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Nastaboi

Vs: Pöljät vaihtoehdotukset ja niiden repostelu
« Vastaus #15 : 19.09.13 - klo 16:32 »
Olen halunnut vain kauppoja aikaiseksi == olen yrittänyt törkeätä partausta?

Itsehän vastailen vaihtoehdotuksiin keskimääräisellä viikon viipeellä, joten minusta ei kannata ottaa mallia. Toisaalta järkeviin, molemmin puolin reiluihin vaihtoehdotuksiin vastausaikani on keskimäärin puolisen päivää, tehkää tästä jotain päätelmiä jos siltä tuntuu.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM