Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mitä mangaa luet ja animea katsot?  (Luettu 65692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cloudias

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #120 : 05.12.07 - klo 17:40 »
voisin kai minäkin mainita muutaman sarjan ihmisille joille 12jaksoa on maksimi.

Bartender. - Noh ylistys Baarimikoille ja alkoholille. 11jaksoa.
Rescue Wings. - Pelastushelikopteri ihmisten elämää, japanin rannikolla.
area 88. - nimetön lähi-idän maa joka käyttää mercenary hävittäjälentäjiä puolustuksessaan.
Paradice kiss. - Taiteellinen lyhyt tarina nuorista pukusuunnittelijoista, jotka ovat tekemässä päättötyötään ja palkkaavat kadulta tytön olemaan mallinaan.

eivät mitään järjettömän vanhoja sarjoja, eivät mitään uusinta uutta. Katsomisen arvoisia kaikki.







Poissa zacharias

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #121 : 16.12.07 - klo 17:47 »
Törmäsin täällä sitten tälläiseen topicciin ^^ Kiva. Itse olen lähinnä animeista katsonut kaikki tähänastiset Hellsing OVA:t + Tv sarjana U.S.A:ssa esitetyt jaksot. Deathnoten jaksoista olen katsonut jotakin tyyliin 1-23? Ja Full metal Alchemistiä on tullut jonkun verran seurailtua. Onko täällä muuten muita Hellsing:in katsojia?  ;) Muistan kun joskus veljen kanssa katsottiin Rayearthia ihan innoissamme :D

Hellsing mangoista olen lukenut vasta 1-3, pitäis ostella ja lukea kaikki loputkin ^^

Itse pidän Hellsingissä Alucardista. Aivan loistava persoona! 8)

Poissa Arcane

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #122 : 16.12.07 - klo 17:53 »
Hellsingiä katsoin joku viitisen jaksoa, mutta jostain syystä minulle se ei uponnut. Olin odottanut kunnon veriroiskuttelua ja toimintaa, mutta toimintaa oli yllättävänkin vähän ja zombietkin vain katosivat tuhkaläjiksi. Jostain syystä minua häiritsivät myös runsaasti ponnettomat äänet ja musiikki sekä hieman hatara juoni. Alku oli kuitenkin mukaansatempaava, mutta en vain jotenkin innostunut tuosta...
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Titus

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #123 : 16.12.07 - klo 18:09 »
Juu, sarja sekä Ultimatet 1-3 katsottu. Mangaa luettu en nyt muista kuinka paljon, mutta reilusti OVA3:n tapahtumia edemmäs.

Suosittelen kuitenkin mangana enemmän, mikäli pitää tarinasta ja henkilöhahmoista. Tunnelmakin on paremmin kohdallaan (ainakin verrattuna tuohon 13-osaiseen sarjaan, joka oli melko mitäänsanomaton ja itseään toistava). Alucard on kieltämättä eräs parhaiten luotuja hahmoja anime/mangamaailmassa ja mangassa hahmon nyanssit tulevat vielä paremmin esille kuin jatkuvassa veriroiskeessa animessa. Jos välttämättä ei halua lukea, niin katsokaa ihmeessä nuo kolme OVAa, jotka juonellisesti perustuvat mangaan ja joissa piirrosjälki on jokseenkin laadukkaampi.

-Titus
Kuoppa se on joka kannattaa.

Poissa Anssi

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #124 : 16.12.07 - klo 18:48 »
4. OVA muuten ilmestyy helmikuun loppupuolella, joten maaliskuun alussa voidaan odotella subattua versiota.

Itse oon viime aikoina katsonut Lucky Staria, joka on varsin hauska, mutta mitään oikeaa juonta siinä ei ollut, sarja kun alunperin ilmestyi sanomalehdissä lyhyinä strippeinä.

Oma suosikkini on silti vieläkin Higurashi no Naku Koro ni, josta jo kirjoitinkin aikasemmin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #125 : 16.12.07 - klo 23:30 »
4. OVA muuten ilmestyy helmikuun loppupuolella, joten maaliskuun alussa voidaan odotella subattua versiota.

Itse oon viime aikoina katsonut Lucky Staria, joka on varsin hauska, mutta mitään oikeaa juonta siinä ei ollut, sarja kun alunperin ilmestyi sanomalehdissä lyhyinä strippeinä.

Oma suosikkini on silti vieläkin Higurashi no Naku Koro ni, josta jo kirjoitinkin aikasemmin.
Banzai for Hellsing Oav 4 \o/
Ei Lucky Star tarvitse juonta. Itse olen katsonut sarjan läpi jo, kun jaksoja tuli vielä yksitellen ja pidin sarjasta todella paljon.
Higurashi on hyvä, mutta omasta mielestäni Kai on valitettavasti todella huono verrattuna alkuperäiseen :-\

Itse tässä katselen parhaillaan Sayonara Zetsubou Senseitä (opening on jotain todella hämärää eikä pahemmin muulta kuin sanoiltaan kuvasta kyseistä sarjaa) ja Bamboo Bladea (voisi tulla lisää >.<).
Hankittunu ja katsomista odottavina
Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto,
Haibane Renmei,
Iriya no Sora UFO no Natsu,
Jigoku Shoujo Futakomori,
Murder Princess,
Wolf's Rain
(tästä olettekin jo tainut täällä kommentoida),
Yume Tsukai,
Full Metal Panic!,
Full Metal Panic! Fumoffu,
Full Metal Panic! The Second Raid,
Last Exile,
Midori no Hibi,
Shingetsutan Tsukihime,
Tenchi Myuosta kaikki muut paitsi alkuperäiset oavit

ja sitten random sarjoja joita on jäänyt kesken. Olisiko noista mainitsemistani nimikkeistä jotain infoa näin etukäteen? FMP on tuttu nimi ja kaveri suositteli. Myöskin Haibane Renmei ja Last Exile ovat tuttuja nimiä, mutta ei tietoakaan minkälaisia ne ovat. Muut ovat lähinnä olleet hetken mielijohteesta hankittuja sarjoja (paitsi myöskin nuo kaikki Tenchi Myuot olen hankkimassa, koska pidin alkuperäisistä oav-julkaisuista).

Tähän mennessä olen katsonut tälläisiä sarjoja.
Mangoja joita tällä hetkellä luen ovat Air Gear (1-120), Bleach (1-304), D.Gray-Man (1-141), Fairy Tail (1-66), Gantz (1-260; pitäisi jaksaa hankkia uusimmat...), Mahou Sensei Negima (1-112), One Piece (1-482) ja Shijou Saikyou no Deshi Kenichi (1-76).
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo 23:34 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Titus

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #126 : 17.12.07 - klo 20:17 »
No Haibane Renmei on itseltänikin puolessavälissä ja mistään järisyttävästä sarjasta ei ole kyse. Sarjassa tempo on mukavan rauhallinen ja muutenkin pienillä yliluonnollisuusaineksilla ryyditetty slice of life -sarja ei ole mielestäni todellakaan huono. Monesti sarjassa kuvatut tapahtumat ovat lähempänä taideteosta kuin realistista kuvausta elämän pienistä ihmeellisyyksistä. Piirrosjälki on kaunista ja pehmeää.

Vielä en osaa sanoa tarkemmin juonesta muuta kuin sitä että sarja keskittyy joukkoon enkelinsiipisiä, sädekehällä varustettuja eri-ikäisiä naisia/tyttöjä, jotka ovat Haibaneja, harmaasiipiä. Päähenkilönä on nuori vastauudestisyntynyt Rakka. Rakka ihmettelee uuden maailman menoa Vanhan Kodin (ja sen lähellä sijaitsevan maalaiskylän) maastossa ja etsii itselleen töitä, tutustuu ihmisiin ja muihin Haibaneihin sekä käy läpi elämän perusasioita.

Sarja on paikoitellen hyvinkin symbolinen ja tästä syystä sarjaa jaksaa monesti katsoa myös niissä kohdissa kun tapahtumat ovat näennäisesti mitättömiä, mutta silti analysoitavissa ja tulkittavissa milloin miksikin.

-Titus
Kuoppa se on joka kannattaa.

Poissa Elvish Champion

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #127 : 17.12.07 - klo 20:34 »
olen katsonut:
When they cry:tä (higurashi no naku koro ni)
Narutoa on tullut katseltua
Death notea myös.
FFU
Bleachia hieman

luen
conania
ranmaa
one pieceä.. jne

Poissa ReapeR

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Shadows of my Heart
Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #128 : 17.12.07 - klo 22:09 »
Meneillään monet animet joita JunioRcmf on suositellut..Mutta etunenässä:

One Piece
Detective Conan
Naruto Shippuuden

Ja sitten mangoja:
One  Piece
Detective Conan
Inuyasha
Ranma œ (no ton kyl lukenu mut kerään ensimmäisiä osia)
Rave Master
Yu-Gi-Oh! (Joo en muuten perusta, mut  korttipeli kohat on mahtavia)
Dragon Ball (sometimes)
Ragnarök (joo no manhwana kyl luen)
Full Metal Alchemist (nähny jo animen kyl)

Enempää en muista tällä hetkellä.

Poissa Shinigami

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #129 : 17.12.07 - klo 22:41 »
tällä hetkellä menossa mangana ainakun ilmestyy lisää:

Naruto
Bleach
Hunter X Hunter
Claymore
Elfen Lied
Fullmetal alchemist



Ja animena katselen aina uusien jaksojen ilmestyessä

Naruto
Bleach
Shakugan no Shana II

Seka jo kokonaan katsottuja sarjoja animessa mm.

Zero no Tsukaima
Death Note
Elfen Lied
Shakugan no Shana
Ai Yori Aoshi (+Enishi)
Rurouni Kenshin
Hellsing

Jne.Jne.Jne.Jne.Jne.Jne.Jne.


Jos jotain kiinnostaa nähä kaikki sarjat mitä oon katsonut ja kaikille sarjoille mun antamani arvosanat käykää katsoon http://www.animewatcher.net/users/2727/anime



Seuraavaksi ajattelin rueta lukeen Ranma 1/2 jos vaan nyt joskus löytäisin kirjastosta sen ykkösosan.

Ja seuraavaksi katselen sellaisen animen kuin Petopeto-san...saa nähdä millanen se on ;)
« Viimeksi muokattu: 17.12.07 - klo 22:50 kirjoittanut Shinigami »

Poissa Frein

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #130 : 18.12.07 - klo 20:58 »
Olisiko noista mainitsemistani nimikkeistä jotain infoa näin etukäteen? FMP on tuttu nimi ja kaveri suositteli. Myöskin Haibane Renmei ja Last Exile ovat tuttuja nimiä, mutta ei tietoakaan minkälaisia ne ovat. Muut ovat lähinnä olleet hetken mielijohteesta hankittuja sarjoja (paitsi myöskin nuo kaikki Tenchi Myuot olen hankkimassa, koska pidin alkuperäisistä oav-julkaisuista).
Saamasi pitää.

Lainaus
Iriya no Sora UFO no Natsu
Tämä aika perus romanssi-ecchi-scifi höttöä. Ei räjäytä tajuntaa, mutta hoitaa hommansa ihan hyvin.

Lainaus
Full Metal Panic!,
Full Metal Panic! Fumoffu,
Full Metal Panic! The Second Raid,
No nyt päästiin asiaan!

Tuo ensimmäinen FMP on oikeastaan aika keskivertoa kamaa, mutta nuo seuraavat onkin sitten erinomaisia. Fumoffu on siis pelkkä spin-off, ja perustuu täysin komediaan toisin kuin nuo "oikeat" kaksi kautta. TSR on yksi ehdottomia kaikkien aikojen suosikkejani. Mielenkiintoiset hahmot, erinomainen huumori, upea toiminta ja laadukas animaatio. Mielestäni tämä on Kyoto Animationin läpimurtosarja, jossa ensimmäisenä näkyi heidän lyömätön laatunsa.

Lainaus
Last Exile
Tämä oli aikoinaan todella suosittu. Itseäni jotenkin häiritsi 1700-luvun muskettiteknologian rinnakkainen käyttö hypermodernien ilmalaivojen kanssa. Laadukas sarja, mutta ei iskenyt minuun.

Lainaus
Shingetsutan Tsukihime
Tämä on yksi vanhoja suosikkejani. Juoni lähtee alun jälkeen liikkeelle hiukan hitaasti eikä sitä käydä läheskään yhtä yksityiskohtaisesti läpi kuin pelissä, mutta sarjan loppupää piti todella rajusti otteenssaan ja kysehän on kuitenkin 14-jaksoisesta sarjasta, joten se alku-keskivaiheen hitaus ei pitkään rasita.


Ja sitten mahdollisia ilouutisia Lucky Starin ystäville: On nimittäin muuan tuore sarja nimeltään Minami-ke, joka on äärimmäisen hauska. Huumorilaji osunee siihen Azumanga Daiohin ja Lucky Starin välimaastoon.
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo 21:01 kirjoittanut Frein »

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #131 : 18.12.07 - klo 21:38 »
Ja sitten mahdollisia ilouutisia Lucky Starin ystäville: On nimittäin muuan tuore sarja nimeltään Minami-ke, joka on äärimmäisen hauska. Huumorilaji osunee siihen Azumanga Daiohin ja Lucky Starin välimaastoon.
Omasta mielestäni kyseinen sarja (= Minami-ke) vaikutti todella kuivalta. Katsoin ensimmäisen jakson -> ei kolahtanut. Katson toisen jakson ensimmäiset 10min -> suljen, ei kestä, liian kuivaa. Piirrostyyli ei kolahdu, hahmot eivät kolahda, huumori kulunut/ei kolahda.

Azumanga saisi minulta arvosanan 8 (huumori kyllä hyvää, mutta piirrostyyli ei kolahda) ja Lucky Star 9. Omasta mielestäni Minami-ke ei vaikuttunat olevan missään lähelläkään näitä kahta. 5 jaksoa olen sarjaa hankkinut ja tosiaan vain n.1œ jaksoa katsonut eli toivottavasti paranee(?) pidemmän päälle.

Edit: Editoin tuon selvennyksen mitä sarjaa tarkoitin tuohon.
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo 23:15 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Frein

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #132 : 18.12.07 - klo 23:13 »
Azumanga saisi minulta arvosanan 8 (huumori kyllä hyvää, mutta piirrostyyli ei kolahda) ja Lucky Star 9. Omasta mielestäni Minami-ke ei vaikuttunat olevan missään lähelläkään näitä kahta. 5 jaksoa olen sarjaa hankkinut ja tosiaan vain n.1œ jaksoa katsonut eli toivottavasti paranee(?) pidemmän päälle.
Siis et pitänyt Lucky Starista mutta annoit arvosanan 9? :s

Nojoo, LS paranee muutaman ensimmäisen jakson jälkeen, mutta jos alku on kuivaa niin tuskin pidät lopustakaan. Minami-ke taas on lähes universaalisti hyväksytty Lucky Staria paljon hauskemmaksi. Kai se sitten vaatii sen omanlaisen huumorintajunsa siinä missä Lucky Starkin. Molemmissa huumori perustuu vahvasti hahmoihin eikä niinkään absurdeihin tilanteisiin ja repliikkeihin tyyliin Simpsonit.

Ja sitten on tietysti tämä: http://www.youtube.com/watch?v=AMPnhq-QoTM
Kyllä repesin :D

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #133 : 18.12.07 - klo 23:14 »
Azumanga saisi minulta arvosanan 8 (huumori kyllä hyvää, mutta piirrostyyli ei kolahda) ja Lucky Star 9. Omasta mielestäni Minami-ke ei vaikuttunat olevan missään lähelläkään näitä kahta. 5 jaksoa olen sarjaa hankkinut ja tosiaan vain n.1œ jaksoa katsonut eli toivottavasti paranee(?) pidemmän päälle.
Siis et pitänyt Lucky Starista mutta annoit arvosanan 9? :s
Väärin. En pidä Minami-ke:stä (1œ jakson perusteella. Tuntui liian kuivalta, että olisin pystynyt jatkamaan). Lucky Star on mielestäni loistava. Lucky Star iski täysillä ensimmäisestä jaksosta lähtien.
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo 23:20 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Anssi

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #134 : 13.02.08 - klo 00:26 »
Nyt on taas aika herätellä tämä topicci henkiin:

Minami-Ken katsoin, oli hyvä. Harmi että 2. tuotantokausi ei ole ihan samantasoinen (varsinkin 5.(?) jakso oli tylsä), kyllähän sitäkin katsoo.
Ensimmäisen tuotantokauden eka jakso oli kyllä aika mitäänsanomaton, samoin toinenkin, mutta sitten sarja paranee huomattavasti.
Hosaka + Mako-Chan <3.

Sayonara Zetsubou Sensein ensimmäinen kausi oli ihan kiva, välillä vähän liiankin ylitseampuva. Kertoo siis maailman epätoivoisimmasta henkilöstä, joka sattuu olemaan opettaja. Uusi luokka ei sitten sisälläkkään hirveämmin tavallisia oppilaita (no, tasan 1. Joka sekin on vitsin aiheena juuri siitä syystä, että se on normaali).

Monster on hyvä sarja, vaikka onkin raskas (synkkä, paaaaljon henkilöitä, 72 jaksoa) . Tarina aukeaa hitaasti, mutta on sen arvoinen. Saksassa asuva japanilainen aivokirurgi, Kenzo Tenma, päättää pelastaa nuoren pojan hengen paikallisen politiikanvaikuttajan sijaan. Pian kaikki henkilöt, joista oli Tenmalle haittaa, kuolevat ja Tenmän pelastama poika katoaa sairaalasta. Kymmenen vuotta tämän jälkeen Tenman potilas kuolee epäilyttävällä tavalla, ja poliisi kiinnostuu Tenman menneisyydestä. Tästä alkaa pitkä tapahtumasarja, jossa Tenma yrittää selvittää, mitä oikein tapahtui.

School Days. Harvinaista löytää sarja, jossa jokaista hahmoa oppii inhoamaan ja halveksimaan. Sarja perustaa 18+-peliin, joka on tullut tunnetuksi muutamasta erityisen verisesti lopusta. Hyvä ettei sarja petä ainakaan tämän osalta.

Baccano! on loistava, ainakin omasta mielestäni. Vaikuttaa olevan sarja, josta joko pitää tai sitten itse ei. Tämä 13-osainen sarja sijoittuu 1930-luvun Amerikkaan, erityisesti vuonna 1931 tapahtuvaan junamatkaan, jossa alkaa kuolla ihmisiä. Sarjaa voisi kuvailla verisemmäksi Cowboy Bebopiksi yhtenäisemmällä juonella. Katsokaas intro, se on hieno. http://www.youtube.com/watch?v=1AmmvJS05oo
Sarjassa on mm. parikin hullua murhaaja, varaspari joka yrittää varastaa kultaa Maalta, mafiaperheitä, alkemisteja ja konduktöörejä.


Sitten suosikkiini, Clannadiin. Sarja on Airin ja Kanonin tekijöiltä, eli laatua tiedossa. Sarjan juonta en viitsi selittää, kun se ei kovin kiinnostavalta kuulosta. Sanotaan vaan, että sarja on lämminhenkinen komedia/school life-sarja, jonka jokaisen jakso piristää, vaikka välillä meinaakin kyynel päästä. Suosittelen.

Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa one fool

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #135 : 13.02.08 - klo 11:29 »
Saanko kysyä, että mistä sinä oikein noita katsot?

Poissa Frein

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #136 : 14.02.08 - klo 01:02 »
Lisätään nyt sitten jotain:

Myself; Yourself
Tämä PS2:delle julkaistuun visual novel-peliin perustuva koululaisdraama vaikuttaa aluksi ihan hyvältä perusmätöltä ilman sen kummempia erikoisuuksia, mutta pinnan alla muhii pommi jos toinenkin. Jaksoja on vain 13, joten tätä uskaltaa ihan surutta suositellakin. Alkuperäisteoksen kässärin kirjoitti Takumi Nakazawa, mestarillisen Ever17-pelin käsikirjoittaja, ja vaikka ei tämä toki E17:n juonen tasolle ylläkään, on tarina oikein kelvollinen.

Plussat:
- Animaatio
- Hahmodesign
- No ne pommit

Miinukset:
- Yhden hahmon ääni herättää itsetuhoisia ajatuksia
- Yksi jakso olisi tarvittu lisää


Gunslinger Girl -Il Teatrino-
Yksi kaikkien aikojen suosikeistani, GSG, saa vihdoin jatkoa! Tätä odotettiin pitkään kieli pitkällä. Valitettavasti ohjaksissa on uusi studio ja budjetti näyttää olevan ihan eri luokkaa kun ensimmäisellä kerralla. Näyttelijäkaartikin on pistetty kokonaan uusiksi.   >:(

Katsokaa ensimmäisen kauden dubattu traileri täältä ja ihmetelkää. Katsokaa mieluummin tuo kuin il Teatrino.

 
Minami-Ken katsoin, oli hyvä. Harmi että 2. tuotantokausi ei ole ihan samantasoinen (varsinkin 5.(?) jakso oli tylsä), kyllähän sitäkin katsoo.
Ensimmäisen tuotantokauden eka jakso oli kyllä aika mitäänsanomaton, samoin toinenkin, mutta sitten sarja paranee huomattavasti.
Hosaka + Mako-Chan <3.
Juuh, ihan samaa mieltä. Toinen kausi ei näytä yltävän ensimmäisen tasolle.

Lainaus
Sayonara Zetsubou Sensein ensimmäinen kausi oli ihan kiva, välillä vähän liiankin ylitseampuva. Kertoo siis maailman epätoivoisimmasta henkilöstä, joka sattuu olemaan opettaja. Uusi luokka ei sitten sisälläkkään hirveämmin tavallisia oppilaita (no, tasan 1. Joka sekin on vitsin aiheena juuri siitä syystä, että se on normaali).
Sinbou kun on ohjaajana niin ammutaan yli. Aina ja poikkeuksetta. :P

Lainaus
School Days. Harvinaista löytää sarja, jossa jokaista hahmoa oppii inhoamaan ja halveksimaan. Sarja perustaa 18+-peliin, joka on tullut tunnetuksi muutamasta erityisen verisesti lopusta. Hyvä ettei sarja petä ainakaan tämän osalta.
Nice boat!

Lainaus
Baccano! on loistava, ainakin omasta mielestäni...
Juu, minäkin pidin. Ihan virkistävä asetelma ja kaikin puolin menevä sarja.


Lainaus
Sitten suosikkiini, Clannadiin. Sarja on Airin ja Kanonin tekijöiltä, eli laatua tiedossa. Sarjan juonta en viitsi selittää, kun se ei kovin kiinnostavalta kuulosta. Sanotaan vaan, että sarja on lämminhenkinen komedia/school life-sarja, jonka jokaisen jakso piristää, vaikka välillä meinaakin kyynel päästä. Suosittelen.
Kyoto Animationilta kun jotain tulee on laatu tosiaan taattu. Toisaalta, Clannad sortuu ajoittain ylidramatisointiin, aivan kuten Kanonkin sitä ennen. Kai ne Keyn pelit vaan on semmosia. Diggaan, mutta en täysillä.

Saanko kysyä, että mistä sinä oikein noita katsot?
Eiköhän ainakin me aktiivisemmat harrastelijat niitä ihan torrentteina latailla. www.animesuki.com ja www.baka-updates.com on ne mistä minä yleensä katsottavani haen.



PS. Pelatkaa sitä Ever17:sta. Se on hyvä ja löytyy englanniksi käännettynä.
« Viimeksi muokattu: 14.02.08 - klo 01:06 kirjoittanut Frein »

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #137 : 12.04.08 - klo 14:17 »
Onkos täällä ihmisiä joilla on seuraamiensa sarjojen listat jollain sivustolla, esim. MAL:ssa?
Itse olen MALiin (MyAnimeList) rekisteröitynyt ja sieltä löytyvätkin listani, jossa näkee mitä sarjoja seuraan ja miten paljon niitä arvostan asteikolla 1-10. Tässä linkit listoihin:
http://myanimelist.net/animelist/JunioRcmf
http://myanimelist.net/mangalist/JunioRcmf
Plan to... sarjat ovat sellasia jotka olen jo hankkinut tai olen tällä hetkellä hankkimassa.

Poissa Chaosworm

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #138 : 12.04.08 - klo 16:29 »
Jostain aina välillä yritän käsiini saada DB-kirjoja, mutten viitsi nähdä vaivaa sen eteen. Ja ne uusimmat kaksi DB-roolipeliä on läpi pelattu.
aka. Awaclus

Poissa Rampe

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #139 : 01.06.08 - klo 22:47 »
Anime:

Naruto
FMA
School Rumble
Love Hina
Tengen Toppa Gurren Lagann

Manga:

Naruto
FMA
Ranma 0,5 eli puol
.hack
Rave

Poissa Mr Dantès

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #140 : 01.06.08 - klo 23:11 »
Anime:
Death Note   <3
Bleach
Samurai Shamploo
Hellsing OVA

Manga:
Hellsing
One Piece
« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo 10:16 kirjoittanut Mr Dantès »

Poissa Akspee

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #141 : 02.06.08 - klo 07:46 »
Jostain aina välillä yritän käsiini saada DB-kirjoja, mutten viitsi nähdä vaivaa sen eteen. Ja ne uusimmat kaksi DB-roolipeliä on läpi pelattu.

DB as in Dragon Ball?

Mikäli näin niin kannattanee tutustua kelvolliseenkin mangaan/animeen.

-

Hiljattain tuli katsottua Tengen Toppa Gurren Lagann joka oli oikein mainio sarja ja nyt on työn alla Gundam Seed Destiny.
Destinystä en ole vielä kokonaiskuvaa saanut mutta alun perusteella vaikuttaa heikommalta esitykseltä kuin Gundam Seed.
Tosin moista mestariteosta on vaikea tehdä uudelleen.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #142 : 02.06.08 - klo 17:04 »
Itselläni alkaa nyt paskojen, kesken jääneiden, sarjojen läpi kahlaus. Listaan kuuluvat:
Full Metal Panic? Fumoffu (tämä on vain typerä)
Night Wizard (niin keskiverto etten jaksa katsoa)
Rosario + Vampire (puuttuu juoni, piirrustus- ja animaatio vain ok ja ei oikein mitään mikä saisi kiinnostumaan sarjasta)
School Days (zzz... mutta pitää nähdä hehkutettu loppu!)
Näiden lisäksi on myös pari sarjaa, josta en osaa vielä pahemmin sanoa, kun olen nähnyt vain yhden jakson ja nekin voisi koittaa katsoa kokonaan tässä kesälomalla. Näihin sarjoihin kuuluvat:
To Heart
Tenchi Muyou! GXP
Mahou Shoujo Pretty Sammy (<-- olen päättänyt katsoa kaikki Tenchi Muyo! -sarjan tuotokset)

Näiden jälkeen alan sitten katsomaan jotain ihan uutta tai mahdollisesti jo näiden aikana, jos kaikki osottautuvat roskaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo 17:58 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #143 : 02.06.08 - klo 20:09 »
Viime aikoina katseltua

Ai Yori Aoshi
DearS
FATE stay night
Footprints in the Sand
Goshuushou-sama Ninomiya-kun
Itazura na Kiss (Jäin koukkuun,katselen lisää aina To-Pe kun bakawolffilta pukkaa tekstit)
Kanokon (Paremman puutteessa tulee tätäkin seurattua viikottain)
Karin
Kiddy grade
Lovely complex (Suosittelen vilpittömästi romanttisten komedioiden ystäville)
Mahoraba (Mukiin menevästä mangasta on saatu väännettyä todella surkeaa animea,poistossa heti jos rupeaa tila loppumaan)
Nagasarete Airantou
Peach girl (kolmiodraamaa parhaimillaan)
Rizelmine S1 & S2
Rosario+Vampire (Lisää en katso kuin pakon edessä,tässäkin hemmetin hyvästä mangasta väännetty todellista sontaa)
Shuffle
To love Ru (Mangana aivan mahtava.Ensimmäiset 10 jaksoa eivät ole vielä onnistuneet pilaamaan katselunautintoa vaan mangan  juonta on seurattu paikoin jopa orjallisesti)
Utawarerumono
Yamato Nadeshiko Shichi Henge(Perfect girl evolution) (Manga jota tulee seurattua viikottain.Anime ei aivan ole samaa henkeä tavoittanut mutta siltikkin suosittelen)
Zero No Tsukaima S1 & S2  (Huvittava idea joka kantaa hyvin ensimmäisen kauden,toinen olisi jo saanut jäädä tekemättä)

Sarjojen kuvaukset olisi vienyt aivan liian paljon aikaa joten jos joku haluaa tietää tarkemmin sarjoista kannattaa kääntyä animenfo:n puoleen(www.animenfo.com).Listasin nyt tuohon uudet viimeisen 2 kk aikana katsotut sarjat,lisäksi on tullut myös palattua vanhoihin klassikoihin trigunin ja slayerssien muodossa,taisi tulla myös GTO katsottua pitkästä aikaa.Viime aikoina on tullut katseltua aika paljon romantiikkaa ja komediaa sotkevia sarjoja sekä juuri noita edellä mainittuja klassikoita kun vaimokin alkaa lopulta hieman lämmetä tälle viihde muodolle

[edit] Mangat unohtu

Airgear (seuraan viikottain)
Akuma jiten
Beach stars (seuraan viikottain)
Berserk (seuraan kuukausittain,saisi tosin ilmestyä useamminkin.Loistava sarja)
Deadman wonderland (Seuraan viikottain.Todella tiukasti koukuttanut sarja vankila elämästä)
Gacha gacha
Hana yori dango
Lilim kiss
Mai-hime
Naruto (seuraan viikottain,Laatu mangaa jonka juonikuviot alkavat juuri purkautumaan.Ollaan tällä hetkellä menossa chapterissa 403)
Perfect girl evolution (seuraan viikottain)
Rosario+vampire (seuraan viikottain)
To love Ru (seuraan viikottain)

« Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo 20:37 kirjoittanut Schembo »
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #144 : 02.06.08 - klo 22:16 »
To love Ru (Mangana aivan mahtava.Ensimmäiset 10 jaksoa eivät ole vielä onnistuneet pilaamaan katselunautintoa vaan mangan  juonta on seurattu paikoin jopa orjallisesti)
Tästä kyllä esitän oman eriävän mielipiteeni. Manga on kyllä minustakin todella hyvi (MAL arvosanani 9), mutta anime on täyttä sontaa (MAL arvosanani 6). Animessa jaksot yleensä alkavat samaan tapaan kuin mangassa, mutta ne vedetään jörssiksi jo ennen puolta väliä. Sarjassa on poistettu useita asioita ja lisätty niiden tilalle köyhempää huumoria kuin mitä mangassa ja sitten tietysti pervoilu on pakosti korotettu potenssiin 10.
Osan hahmojen luonteetkin on vedetty hiukka yli. Renin esittely oli vedetty vain suoraan typeräksi ja se ei seurannut mangaa alkuukaan (niin kuin eivät kyllä aiemmatkaan jaksot pahemmin, jos viitsit mangaa alusta taas kerran vilkaista). Ainut hyvä asia jaksossa oli katsomani kääntäjän käyttämä "GAR" ilmaisu osoittamaan miehisyyttä. Yui oli vedetty liian natsilliseksi ämmäksi mielestäni.
Myös kokkaus jakso oli vedetty melkein lonkeropornoksi ja mangassa tapahtunut pingviinien hyökkäys muuttui animessa Lalan naku-uinniksi (samaissa jaksossa oli aiemmin sensuroitu kohta, jossa Lala hyppää alusvaatteisillaan sovituskopista, pistää ihmettelemään miltä osalta pingviinien riehaantuminen on pervompaa siinä määrin, kuin tuo alusvaate juttu, että se piti vaihtaa naku-uinniksi..).
Sarjan ulkoasukin on wanhahtava.
Olen sitä mieltä, että jos katsot animea ja sanot että se on täysin perseestä, voit silti pitää mangasta. Näin ainakin on oma laitani (animea nähnyt 8 jaksoa, mangaa lukenut 102 chapteria).

PS. Zero no Tsukaima on mielestäni hyvin keskiverto sarja ja toinen kausi oli kyllä ensimmäistä huonompi (arvosanani kummallekkin 7), mutta kyllä siitä vielä kolmas kausi alkamassa tässä kesällä, jonka myös luultavasti katson, koska vaikka se onkin keskinkertainen sarja niin ei se ole niin paha kuin esim. School Days tai Rosario + Vampire (josta manga on kuulemma hyvä, mutta piirrustustyyli ajoi minut pienen katselun jälkeen pois, mutta olen harkinnut, että voisi sitä kait taas koittaa alkaa lukea).

Anime & Manga listani.

Poissa FreakyM

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #145 : 03.06.08 - klo 11:42 »
Jostain aina välillä yritän käsiini saada DB-kirjoja, mutten viitsi nähdä vaivaa sen eteen. Ja ne uusimmat kaksi DB-roolipeliä on läpi pelattu.

DB as in Dragon Ball?

Mikäli näin niin kannattanee tutustua kelvolliseenkin mangaan/animeen.


Itseasiassa Dragon Ball-manga on hyvinkin luettavaa, ja sanon tämän henkilönä, joka ei todellakaan lukenut sitä ensimmäisenä manganaan ikinä.
Anime on sitten vähän eri juttu, kyllä se kohdeikäiseen yleisöön uppoaa silti kuin veitsi voihin.

Omia suosikkejani tällä hetkellä on tuo Death Note (JUST AS PLANNED), jossa on kyllä päällä harvinaislaatuisen raaka kerrasta poikki-meininki: kun porukkaa alkaa kuolemaanniin jumalauta sitä tosiaan kuolee.

Toinen highlight on ehdottomasti Akagi, NERO JOKA VAJOSI PIMEYTEEN. Periaatteessa oudosta asetelmasta (koko anime pelkkää mahjongin pelaamista!?) lähtevä sarja kaappasi todella voimakkaasti mukaansa, ja vähintäänkin pahasti häiriintynyt päähenkilö vie homman vielä askelta pidemmälle.

Ja sitten tämänhetken hienoin tapaus, GOLGO13, kovaakin kovempi palkkamurhaaja, tarkka-ampujien ykkönen, on lopultakin saanut oman animaatiosarjansa. 70-luvulta asti miehen seikkailuja onkin seurattu, ja onpahan G13 luonnehdittu myös Japanin James Bondiksi- ilman sitä kaikkea moraalipuppua. Asiakas maksaa, Golgo ampuu, kohde kuolee, on homman nimi, ja tätä on kirjoitushetkellä tullut 7 jaksoa, kaikki erittäin kovaa tavaraa.
"Elf dekki heikkous on jos tappaa kaikki sen creaturet se on ihan paska."

<@luma> miulle laittoi että kiinnostaa "2 Ruahjand, 1 Yavuni Coat, viitsik' olla niin ystävällinen"

Poissa Chaosworm

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #146 : 28.06.08 - klo 23:54 »
Jostain aina välillä yritän käsiini saada DB-kirjoja, mutten viitsi nähdä vaivaa sen eteen. Ja ne uusimmat kaksi DB-roolipeliä on läpi pelattu.

DB as in Dragon Ball?

Mikäli näin niin kannattanee tutustua kelvolliseenkin mangaan/animeen.


Mangat ovat hyviä, animea en sanonutkaan katsovani. Anime kun saa olla tosi hyvä, ennen kuin pidän siitä ollenkaan. Ja DragonBall animena ei kuulu näihin. Hyviä animeita on My Neighboor Totoron tekijöiden kaikki elokuvat ja Rurouni Kenshin... (jälkimmäistä en tiedä ollenkaan mutta tyylikkään näköistä Machine Head - Deafening Silencen musiikkivideossa..)
aka. Awaclus

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #147 : 29.06.08 - klo 01:29 »
Tän hetken mangat joita luen:



Animet:

Code Geass - Lelouch of the Rebellion R2
Kaiba

On tullut nähtyä narutosta kaikkea death noteen asti ja tällä hetkellä ainoat kiinnostavat sarjat ovat melko vähissä  :-[

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #148 : 30.06.08 - klo 09:59 »
Tän hetken mangat joita luen:



Animet:

Code Geass - Lelouch of the Rebellion R2
Kaiba

On tullut nähtyä narutosta kaikkea death noteen asti ja tällä hetkellä ainoat kiinnostavat sarjat ovat melko vähissä  :-[

Afro Samurai. 5 jaksoa. Tiivis tarina, tyylikäs ja loistavasti ääninäytelty. Pääosissa *gulps* Ron Perlman ja Samuel L. Jackson.
Mainio.

Battle Angel Alitaa tuli ostettua ja nautittua. Nyt kun löytäisi Last Orderin enklanniksi hyvään hintaan, niin olisi nassu messingillä. Akirankin voisi ehkä kerätä, mutta on tullut luettua suurin osa jo useaan otteeseen, että taitaisi jäädä koristeeksi hyllyyn.
Sitten kävi mielessä eräs manga, joku Immortal. Heikosti muistuu nimi mieleen...

Poissa Frein

Vs: Mitä mangaa luet ja animea katsot?
« Vastaus #149 : 30.06.08 - klo 12:10 »
Omia suosikkejani tällä hetkellä on tuo Death Note (JUST AS PLANNED), jossa on kyllä päällä harvinaislaatuisen raaka kerrasta poikki-meininki: kun porukkaa alkaa kuolemaanniin jumalauta sitä tosiaan kuolee.
4chan taitaa olla tuttu, vai? :P

Itse olen viimeaikoina tutustunut lähinnä Ghost in the Shell: Stand-Alone Complexiin kun se pääsi aikoinaan livahtamaan tutkan ali kun en vielä ollut kovinkaan perehtynyt alaan. Ehdottomasti suosittelen, ja nimenomaan niitä sarjoja (SAC), ne leffat eivät ilmeisesti vastaa alkuperäisteoksen visiota.

GitS sijoittuu siis tulevaisuuteen, jossa kyborgiset implantit ovat arkipäivää. Varsinkin ns. kyberaivot ovat rikkaissa maissa yleisiä kuin kännykät nykyään. Niillä pääsee nettiin ja voi ladata ja uploadata dataa kuten persutietokoneilla konsanaan. Tietenkin niiden mukana aukenee hakkereille ihan uudet ulottuvuudet, joka onkin keskeisenä teemana GitS:issä. Juoni on äärimmäisen poliittinen ja toimintaa piisaa. Lisäksi pohditaan syvällisiä mm. robottien itsetietoisuudesta.

Sarja keskittyy Japanin "Public Security, Section 9" -järjestön toimintaan. Kyseisen järjestön rooli vastaa FBI:tä, mutta sitä ei virallisesti ole olemassa ja sen henkilökunta koostuu ainoastaan pienestä ryhmästä eliittiagentteja. Päähenkilöksi laskettaneen Kusanagi "Majuri" Motoko, joka jo lapsena menetti kehonsa sairaudelle ja muutettiin täysikyborgiksi. Ryhmän ainoana naisena ja sarjan seksisymbolina toimiva poikatyttö on järjestössä kakkosena, nerokkaan (JUST AS PLANNED) johtaja Aramakin oikeana kätenä, ja pätevyyttä piisaa vaikka muille jakaa.

Sarjaa löytyy siis 2x 26 jaksoa, joista ensimmäisessä kaudessa on hieman enemmän fillerijaksoja, mutta homma ei pahemmin päässyt häiritsemään, sillä GitS:in maailma on niin mielenkiintoinen ja siitä voi ammentaa tarinaa vaikka kuinka. Itse pääjuoni oli ensimmäisessä kenties hieman mielenkiintiosempi, mutta molemmat olivat kyllä varsin hyviä.
« Viimeksi muokattu: 01.07.08 - klo 00:20 kirjoittanut Frein »