Nyt kun tuo Reborn on spoilattu, niin käytännöllisiä lappujahan sieltä ilmaantui jokusia. Kaiken kukkuraksi nämä kortit saavat Bantista kertaheitolla kiintoisammaksi, kun variantteja saadaan aikaan enemmän kuin Confluxista.
Banttia Esperiin kallistavia lappuja:
Sigil Captain
1gww
Creature - Rhino Soldier Uncommon
Whenever a creature comes into play under your control, if that creature is 1/1, put two +1/+1 counters on it.
3/3
Thopter Foundry
{wb}u
Enchantment Uncommon
1, Sacrifice a nontoken artifact creature: Put a 1/1 blue Thopter artifact creature token with flying into play. You gain 1 life.
Tämä yhdistelmä on minusta
mainio kiintoisa (aikaisemmin ei näkynyt creature-rajoitusta, olen pettynyt
). Uudessa setissä on jokunen Exalted Artifact mies ja tämän kun yhdistää Ornithoptereihin, niin potentiaalia on hieman. Foundry itsessään ei ole se mihin Captain kannattaisi ehdottomasti liittää, sillä parempia toksun tuottajia on useita: Spectral Procession, Martial Coup & Flurry yms. Saa ajattelemaan yhtä kaikki. Ehkä BW tokens saa rinnalleen GWb/GWu tokensin tai muuta yllättävää.
Tässä ne perinteisempään Banttiin ja juuri threadin käsittelemään Aggroon sopivia lappuja:
Jenara, Asura of War
Finest Hour
Qasali Pridemage
Flurry of Wings
Knotvine Paladin
Dauntless Escorts
Meddling Mage
Behemoth Sledge
Näistä Finest Hour on se, jonka todellakin haluaisin mainiin. Minusta lappu on aivan loistava. Flurry taasen menisi sidelle, en näe mitään hyötyä siitä mainissa, Sledge Warhammerin tilalle. Mage ei aggroon kyllä sovi lainkaan, mutta koska itse pelaan hieman muuntautumiskykyisempää versiota, jolla pärjää controlleillekin, niin ainakin kokeilen sitä sidellä. Gaddock + Mage nimettynä Falloutille, Cruelille tai jollekin täsmäpoistolle kuulostaa erinomaiselta häirinnältä.
Knotvinen ja Jenaran haluaisin mainiin, mutta ongelmaksi tuleekin, että mitä ottaisin pois. Paladinilta puuttuu evaasio ja siksi pidän yhä Mimiciä parempana vaihtoehtona. Eräänlaisena vastauksena pidän Dauntless Escortia. Voin hyvin mielin tällä lapulla karsia countereita ja iskeä Wrathit mainiin, mukaan lukien liudan miehiä. Pakka muuttuisi paljon yksipuolisemmaksi ja kenties tylsemmäksi, mutta jos pelejä sillä voittaa, niin en valita. Jenara on kasvava kello, mutta en vielä jaa ihmisten yli-innostunutta vastaanottoa kortille. Mielestäni se ei ole niin uhkaava kakkosdroppi kuin Mimic. Jos vastassa on Bitterblossom tai tämä uusi UW artifact, joka tuottaa sinisiä Thoptereita tai Spectral, on Mimicin trample pahempi uhka kuin valtava lenturi, joka ei kolibreista pääse ohi. Joskus vuoron 6 jälkeen kun tiski on tyhjentynyt poistoilla alkaa Jenara nostaa päätään, mutta en usko, että sopii samaan pakkaan Mimicien kanssa.
Qasali Pridemage on vaikea kortti. Kahden cc:n Exalted Naturalize 2/2 on törkeän hyvä, mutta liekö sille tilaa mainissa? Se lyö kovaa, se osuu suurin piirtein kaikkiin pakkoihin, joissa on Vasara, Blossom, Anthem tai Master of Etheriumin kaltaisia uhkia mainissa tai jahka nämä sidettävät (Runed Halo, Neula, Torment). Haluaisin tämän mainiin suunnattomasti, mutta se ei ehkä mahdu. Aikaa LCQ:hun on vielä aikaa, joten FNM-testaus osoittaa mitä lappu saa aikaan ja millä kokoonpanolla siitä saa eniten irti.
Tässä on eräänlainen kokeiluversio, mitä pohdin. Poistettuna Elspethit ja Crypticit. Lähinnä ajatustasolla, epäilen, että tämä on vielä lähellekään pelikelpoinen, mutta raakaversiosta on aina hyvä lähteä.
Land 23
3 Brushland
2 Yavimaya Coast
2 Adarkar Wastes
3 Treetop Village
2 Seaside Citadel
3 Mystic Gate
3 Flooded Grove
1 Wooded Bastion
2 Island
1 Plains
1 Forest
Crt 21
4 Noble Hierarch
4 Shorecrasher Mimic
4 Rafiq of the Many
3 Qasali Pridemage
3 Vendilion Clique
3 Rhox War Monk
Spellit 17
3 Finest Hour
3 Bant Charm
3 Path to Exile
2 Negate
2 Broken Ambitions
2 Jace Beleren
1 Loxodon Warhammer / Behemoth Sledge
Side 15
3 Flurry of Wings <-- Threshereiden tilalle, uskoisin olevan suurimmassa osin parempi, sillä toimii myös Fogina ja poistaa useat pienet miehet. Myös paljon halvempi ja helpompi kästätäkin riippuen pöytätilanteesta.
3 Celestial Purge
3 Gaddock Teeg <-- anti-wog, walker jne
3 Meddling Mage <-- anti-fallout, cruel etc
2 Pithing Needle
1 Negate
Manakurvi melko paljon alhaisempi verrattuna edelliseen buildiin, jossa huippu oli jossain kolmen ja neljän välissä. Helpottaa nopeaa pelaamista ja vastustajan elämän vaikeuttamista alussa, mutta mitä pidemmälle peli etenee, sen heikommin tämä tulisi pärjäämään. Paperilla vaikuttaa silti erittäin lupaavalta ja en malta odottaa, että pääsee FNM:ään kokeilemaan.
Mitäs muut on mieltä?