Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitutusketju  (Luettu 2290626 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Enterorrhexis

Re: Vitutusketju
« Vastaus #4170 : 18.11.12 - klo 16:22 »
Tajusin tosta asiasta vajaa puolet. :D

Tottahan asioilla saa ja pitää olla kutsumanimiä kuten ennenkin.. Niin kauan kuin ne on yleisessä käytössä. Mutta ylimääräiset suomennokset sikseen. :)
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4171 : 18.11.12 - klo 18:38 »
en nyt ole yhtään iloinen vaikka pistit noin monta hymiötä

Poissa LoneFox

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4172 : 18.11.12 - klo 23:13 »
Saan aivan järisyttäviä ärsytyksenpuuskia siitä, jos korttien nimet, peliformaattien nimitykset ynnä muut tähän peliin liittyvät.. suomennetaan.. ??? Asioista on paljon mukavampi lukea/keskustella niiden oikeilla nimillä.

Seuraavalla kerralla puhun turnauksessa englanniksi. Yritän muistaa.
Koska on tyhmää kun sanon että pelaan islandin enkä saarta tai pelaan Jace, Memöry Adeptin ja käytän sen ensimmäistä äbilityä ja nostan kortin ja milurin sun liparin päältä korti pojesragh
menin riki nt
Oli huono esimerkki mutta minua taas ärsyttää toisinpäin ^^
Jos puhutaan jotakin kieltä niin se tehdään sillä kielellä eikä puutteessa kerrota mikä se on englanniksi koska ei osaa suomentaa sitä koska ME PUHUTAAN SUOMEA. Mutta minäpä...!
Tässä on sellainen ongelma, että monelle Magic-termille ei ole olemassakaan toimivaa suomennosta. Esimerkiksi toisinaan käytetään sanaa kirjasto termin library käännöksenä. Tämä toimisi, jos merkitys olisi "laitos, josta voi lainata kirjoja". Library kuitenkin voi tarkoittaa myös yksittäisen ihmisen omistamaa kirjakokoelmaa, ja Magic-termi perustuu juuri tähän merkitykseen, jota suomen kirjasto-sanalla ei ole. Siksi kirjasto magic-terminä kuullostaa hölmöltä.

Jos hyvä suomennos on olemassa, silloin sitä toki kannattaa käyttää.

Tietotekniikan alalla muuten on tämä aivan sama ongelma. Siellä asiaa vielä pahentavat Kielitoimisto (keksimällä typerältä kuullostavia suomennoksia asioille, joissa englannista väännetty termi on jo vakiintunut käyttöön) ja Microsoft (käyttämällä englanniksikin eri termejä kuin muu maailma).
God is a crazy woman. When you understand that, the Universe suddenly starts to make sense.

Poissa Thalian

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4173 : 18.11.12 - klo 23:36 »
Saan aivan järisyttäviä ärsytyksenpuuskia siitä, jos korttien nimet, peliformaattien nimitykset ynnä muut tähän peliin liittyvät.. suomennetaan.. ??? Asioista on paljon mukavampi lukea/keskustella niiden oikeilla nimillä.

Seuraavalla kerralla puhun turnauksessa englanniksi. Yritän muistaa.
Koska on tyhmää kun sanon että pelaan islandin enkä saarta tai pelaan Jace, Memöry Adeptin ja käytän sen ensimmäistä äbilityä ja nostan kortin ja milurin sun liparin päältä korti pojesragh
menin riki nt
Oli huono esimerkki mutta minua taas ärsyttää toisinpäin ^^
Jos puhutaan jotakin kieltä niin se tehdään sillä kielellä eikä puutteessa kerrota mikä se on englanniksi koska ei osaa suomentaa sitä koska ME PUHUTAAN SUOMEA. Mutta minäpä...!
Tässä on sellainen ongelma, että monelle Magic-termille ei ole olemassakaan toimivaa suomennosta. Esimerkiksi toisinaan käytetään sanaa kirjasto termin library käännöksenä. Tämä toimisi, jos merkitys olisi "laitos, josta voi lainata kirjoja". Library kuitenkin voi tarkoittaa myös yksittäisen ihmisen omistamaa kirjakokoelmaa, ja Magic-termi perustuu juuri tähän merkitykseen, jota suomen kirjasto-sanalla ei ole. Siksi kirjasto magic-terminä kuullostaa hölmöltä.

En tiennytkään, että yksityishenkilö ei voi omistaa kirjastoa. Esimerkiksi itse haaveilen siitä, että olisi joskus iso ja rikas, jolloin voisi ostaa niin ison talon, että siellä olisi yksi huone pelkästään kirjoille ja vastaaville. Tuosta huoneesta käytetään täysin tavallisesti nimeä kirjasto. Tätä tukee myös Kielitoimiston sanakirja.

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4174 : 18.11.12 - klo 23:50 »
Teidän kinastelunne on turhanpäiväistä. Libary= kyllä, sinänsä kokoelma kirjoja - mutta, kyse on pelissä mielen kirjastosta.
(click to show/hide)
On ihan viatonta ja oikeutettua eikä siitä pitäisikään rangaista, että joku suomentaa sanansa kauniisti pelatessaan ja ilmoittaa hakevansa jotakin ihmeellisellä huilulla, joka on esine, ja koska hän pystyy, kirjastostaan. Hän voi myös sanoa ''Haen minun pakastani...'' jättäen kirjaston käsityksen toisaalle.
« Viimeksi muokattu: 18.11.12 - klo 23:55 kirjoittanut yeou »

Poissa hansjoerg

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4175 : 18.11.12 - klo 23:53 »
Misklikkaus ja lähtö nollaländerillä. Myöhemmin meni matsi 1-1 tilanteesta ajalle just sen vuoron alussa kun vastustajalla oli viis lifeä ja mulla oli pöydässä Rix Maadi Guildmage ja täppäämättömänä Lobber Crew, neljä Swamppia ja neljä Mountainia. Hyvä niin, ansaitsin hävitä.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4176 : 19.11.12 - klo 00:14 »
Teidän kinastelunne on turhanpäiväistä. Libary= kyllä, sinänsä kokoelma kirjoja - mutta, kyse on pelissä mielen kirjastosta.
(click to show/hide)
On ihan viatonta ja oikeutettua eikä siitä pitäisikään rangaista, että joku suomentaa sanansa kauniisti pelatessaan ja ilmoittaa hakevansa jotakin ihmeellisellä huilulla, joka on esine, ja koska hän pystyy, kirjastostaan. Hän voi myös sanoa ''Haen minun pakastani...'' jättäen kirjaston käsityksen toisaalle.

Ts olet abstrakti entiteetti, joka toimii konkreettisella tasolla eri ulottuvuuksien välillä. Käsitteiden merkityssisällön pyörittely asioista jotka ovat tai voivat olla olemassa on täysin irrelevanttia, koska kaikkivoipa.

Ja yhdynnöin mielipiteeseesi, suomen kieli on sen verta kiva ja siististi kewl, että sitä voi käyttää huoletta mäjikissä korvaamaan sitä tylsää enklantia, jota harva edes osaa lausua oikein. Mitä flavourikkaammin sen parempi.


Ja itse aiheeseen. Vituttaa sinivalkoinen ihme.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4177 : 19.11.12 - klo 14:58 »
Ja itse aiheeseen. Vituttaa sinivalkoinen ihme.

Mitä sinä sanoa. Oli melkoisen miehekkään näköistä peliä kakkos gamessa kun molemmat pelaajat pyöritteli toppejaan 20 min ilman että mitään tapahtui. Niinkuin Eetu jo sanoi ekan pelin jälkeen "Ei tänne tultu pelaamaan vaan toppaamaan"
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4178 : 19.11.12 - klo 19:55 »
EN HALUA ELÄKETTÄ KOSKAAN

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4179 : 19.11.12 - klo 21:16 »
EN HALUA ELÄKETTÄ KOSKAAN

Voidaan sopia, että siulle mahdollisesti maksettavat eläkkeet ohjataan miun tilille. Raha kelpaa aina.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4180 : 19.11.12 - klo 21:45 »
EN HALUA ELÄKETTÄ KOSKAAN

Voidaan sopia, että siulle mahdollisesti maksettavat eläkkeet ohjataan miun tilille. Raha kelpaa aina.

Ihan sama mutta minä saan voittoa koska jatkan työn tekoa. Nää :P

Poissa Demppa

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4181 : 20.11.12 - klo 08:10 »
HS.fi maksulliseksi. Pitänee siirtyä täyspäiväiseksi Amppareiden lukijaksi.

Poissa jupu_

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4182 : 20.11.12 - klo 09:07 »
EN HALUA ELÄKETTÄ KOSKAAN

Voidaan sopia, että siulle mahdollisesti maksettavat eläkkeet ohjataan miun tilille. Raha kelpaa aina.

Ihan sama mutta minä saan voittoa koska jatkan työn tekoa. Nää :P

Eli sitten kun olet esimerkiksi 75, eläkkeesi on ohjattu babulle eikä sinusta ole enään työntekijäksi, vedätkö köydän kaulaan vai onko sinulla tarpeeksi säästöjä että kykenet elämään?

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4183 : 20.11.12 - klo 10:18 »
Eli sitten kun olet esimerkiksi 75, eläkkeesi on ohjattu babulle eikä sinusta ole enään työntekijäksi, vedätkö köydän kaulaan vai onko sinulla tarpeeksi säästöjä että kykenet elämään?

Olet väärässä. Miksi olisin 75 työkyvytön? Siksi koska vanha? Ei tuo ole mikään syy. Sitäpaitsi jos elää ikuisesti niin ei voi olla vanha koskaan. Vaikka näyttäisi siltä. Olen aika pirun varma että vetäisin töitä niin kauan kun on asiakkaita. ...Jos suunnitelmani onnistuvat tämän hetken ympärillä.

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4184 : 20.11.12 - klo 12:29 »
Tehdastylsät työkalut.
Kipeä olkapää.
Ajanpuute. -->Ei ehdi mm. pelaamaan Magicciä.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4185 : 20.11.12 - klo 13:15 »
Joku raja sarjakuvienkin hinnalla......Hävisin juuri viidennen huutokisan tämän vuoden aikana Hiltusen ontoista kukkuloista. 60€ yhdestä albumista on allekirjoittaneelle jo liikaa.
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Yms

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4186 : 20.11.12 - klo 13:45 »
Eli sitten kun olet esimerkiksi 75, eläkkeesi on ohjattu babulle eikä sinusta ole enään työntekijäksi, vedätkö köydän kaulaan vai onko sinulla tarpeeksi säästöjä että kykenet elämään?

Olet väärässä. Miksi olisin 75 työkyvytön? Siksi koska vanha? Ei tuo ole mikään syy. Sitäpaitsi jos elää ikuisesti niin ei voi olla vanha koskaan. Vaikka näyttäisi siltä. Olen aika pirun varma että vetäisin töitä niin kauan kun on asiakkaita. ...Jos suunnitelmani onnistuvat tämän hetken ympärillä.

On sellainen asia kuin eläkeikä, mikä tarkoittaa yritysten ja valtion asettamaa rajaa sille, minkäikäisenä työntekijä laitetaan eläkkeelle. Todennäköisimmin yleinen eläkeikä nousee juurikin sinne 75-vuoden paikkeille ennenkuin olemme itse senikäisiä. Ellet perusta omaa yritystä ja pidä sitä ylhäällä jääräpäisesti kuin tervaskanto koko loppuelämäsi, joudut ikävä kyllä nöyrtymään eläkkeelle.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Saimu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4187 : 20.11.12 - klo 14:47 »
On sellainen asia kuin eläkeikä, mikä tarkoittaa yritysten ja valtion asettamaa rajaa sille, minkäikäisenä työntekijä laitetaan eläkkeelle. Todennäköisimmin yleinen eläkeikä nousee juurikin sinne 75-vuoden paikkeille ennenkuin olemme itse senikäisiä. Ellet perusta omaa yritystä ja pidä sitä ylhäällä jääräpäisesti kuin tervaskanto koko loppuelämäsi, joudut ikävä kyllä nöyrtymään eläkkeelle.
En aiheesta mitään tiedä, mutta pikaisella googlauksella en löytänyt mitään tuollaista. Sivistä minua.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Amidi Vidro

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4188 : 20.11.12 - klo 15:40 »
Eli sitten kun olet esimerkiksi 75, eläkkeesi on ohjattu babulle eikä sinusta ole enään työntekijäksi, vedätkö köydän kaulaan vai onko sinulla tarpeeksi säästöjä että kykenet elämään?

Olet väärässä. Miksi olisin 75 työkyvytön? Siksi koska vanha? Ei tuo ole mikään syy. Sitäpaitsi jos elää ikuisesti niin ei voi olla vanha koskaan. Vaikka näyttäisi siltä. Olen aika pirun varma että vetäisin töitä niin kauan kun on asiakkaita. ...Jos suunnitelmani onnistuvat tämän hetken ympärillä.
No vaikka elät ikuisesti, niin ei kelpaa 60 vuoden päästä ilmainen raha, jolla voit tehdä sit koko ikuisuutesi just sitä mitä haluat?

On sellainen asia kuin eläkeikä, mikä tarkoittaa yritysten ja valtion asettamaa rajaa sille, minkäikäisenä työntekijä laitetaan eläkkeelle. Todennäköisimmin yleinen eläkeikä nousee juurikin sinne 75-vuoden paikkeille ennenkuin olemme itse senikäisiä. Ellet perusta omaa yritystä ja pidä sitä ylhäällä jääräpäisesti kuin tervaskanto koko loppuelämäsi, joudut ikävä kyllä nöyrtymään eläkkeelle.
En aiheesta mitään tiedä, mutta pikaisella googlauksella en löytänyt mitään tuollaista. Sivistä minua.
Yleinen eläkeikä on 63 vuotta.

Asetuksella voidaan kuitenkin säätää, että virassa tai työssä, jonka laatu sitä vaatii, eläkeikä on alle yleisen eläkeiän mutta ei alempi kuin 55 vuotta.

Jos eroamisikä on alempi kuin yleinen eläkeikä eikä 2 momentin nojalla ole säädetty erityistä eläkeikää, eläkeikänä pidetään eroamisikää.

Eläkeikä on 65 vuotta, jos valtion palvelus on päättynyt ennen edellä tarkoitettua yleistä tai erityistä eläkeikää.

Poissa Saimu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4189 : 20.11.12 - klo 16:37 »
On sellainen asia kuin eläkeikä, mikä tarkoittaa yritysten ja valtion asettamaa rajaa sille, minkäikäisenä työntekijä laitetaan eläkkeelle. Todennäköisimmin yleinen eläkeikä nousee juurikin sinne 75-vuoden paikkeille ennenkuin olemme itse senikäisiä. Ellet perusta omaa yritystä ja pidä sitä ylhäällä jääräpäisesti kuin tervaskanto koko loppuelämäsi, joudut ikävä kyllä nöyrtymään eläkkeelle.
En aiheesta mitään tiedä, mutta pikaisella googlauksella en löytänyt mitään tuollaista. Sivistä minua.
Yleinen eläkeikä on 63 vuotta.

Asetuksella voidaan kuitenkin säätää, että virassa tai työssä, jonka laatu sitä vaatii, eläkeikä on alle yleisen eläkeiän mutta ei alempi kuin 55 vuotta.

Jos eroamisikä on alempi kuin yleinen eläkeikä eikä 2 momentin nojalla ole säädetty erityistä eläkeikää, eläkeikänä pidetään eroamisikää.

Eläkeikä on 65 vuotta, jos valtion palvelus on päättynyt ennen edellä tarkoitettua yleistä tai erityistä eläkeikää.

Onko joku syy tuoda esille valtion eläkelaki tässä yhteydessä? Lisäksi tämä on vuodelta 1966, tuolta löytyy myös uudepia versioita asiasta. Jos nyt hetkeksi unohdetaan nämä seikat, ei tuossakaan mainita mitään työntekokieltoa eläkeiän ylittämisen jälkeen.

Kuitenkin löytyy työntekijän eläkelaki, jossa puhutaan työntekijän työskentelystä eläkeiän jälkeen. Tällä perusteella julistan Yms:n puheet paskaksi.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Yms

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4190 : 20.11.12 - klo 17:04 »
On sellainen asia kuin eläkeikä, mikä tarkoittaa yritysten ja valtion asettamaa rajaa sille, minkäikäisenä työntekijä laitetaan eläkkeelle. Todennäköisimmin yleinen eläkeikä nousee juurikin sinne 75-vuoden paikkeille ennenkuin olemme itse senikäisiä. Ellet perusta omaa yritystä ja pidä sitä ylhäällä jääräpäisesti kuin tervaskanto koko loppuelämäsi, joudut ikävä kyllä nöyrtymään eläkkeelle.
En aiheesta mitään tiedä, mutta pikaisella googlauksella en löytänyt mitään tuollaista. Sivistä minua.
Yleinen eläkeikä on 63 vuotta.

Asetuksella voidaan kuitenkin säätää, että virassa tai työssä, jonka laatu sitä vaatii, eläkeikä on alle yleisen eläkeiän mutta ei alempi kuin 55 vuotta.

Jos eroamisikä on alempi kuin yleinen eläkeikä eikä 2 momentin nojalla ole säädetty erityistä eläkeikää, eläkeikänä pidetään eroamisikää.

Eläkeikä on 65 vuotta, jos valtion palvelus on päättynyt ennen edellä tarkoitettua yleistä tai erityistä eläkeikää.

Onko joku syy tuoda esille valtion eläkelaki tässä yhteydessä? Lisäksi tämä on vuodelta 1966, tuolta löytyy myös uudepia versioita asiasta. Jos nyt hetkeksi unohdetaan nämä seikat, ei tuossakaan mainita mitään työntekokieltoa eläkeiän ylittämisen jälkeen.

Kuitenkin löytyy työntekijän eläkelaki, jossa puhutaan työntekijän työskentelystä eläkeiän jälkeen. Tällä perusteella julistan Yms:n puheet paskaksi.

Sivistit minua. Kuten täälläpain sanotaan: argumenttini oli selkeästi paska.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4191 : 20.11.12 - klo 18:09 »
Voisiko joku suositella hyvää retriittiä?

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4192 : 20.11.12 - klo 19:52 »
No vaikka elät ikuisesti, niin ei kelpaa 60 vuoden päästä ilmainen raha, jolla voit tehdä sit koko ikuisuutesi just sitä mitä haluat?

Jos ne ninjailee sen minun tilille niin en vaivaudu tyrkkäämään takaisin.
Jos ne tulee ovelle ja kysyy et käviskö näin niin sanon ei. Sitten kun se mies/nainen/alieni alkaa selittää minulle liian paljon niin sanon että mene pois, jätä minut rauhaan en jaksa täyttää noita noidanpapereita tai jos haluat niin voin ampua niihin poikkeuksellisen kauniita reikiä.
Jos tulee kirje jossa selitetään jotakin minun eläkkeestäni, poltan sen jos siinä ei ole mitään muuta asiaa.
Minun syyni: haluan rikkoa yleistä käytäntöä, en välitä säätää asiasta, kunnia

Teitä varmaan naurattaa kun nyt kerron teille että luulin ensin eläkkeen olevan tätä: mene vanhainkotiin tuolille istumaan/työkielto yms. Kuitenkin on varsin syljettävä sana tuo eläke. Yhtä hyvin voitaisiin tarjota purkkia jossa on oksennusta. Kiitos ei.

Poissa Blommis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4193 : 20.11.12 - klo 21:42 »
No vaikka elät ikuisesti, niin ei kelpaa 60 vuoden päästä ilmainen raha, jolla voit tehdä sit koko ikuisuutesi just sitä mitä haluat?

Jos ne ninjailee sen minun tilille niin en vaivaudu tyrkkäämään takaisin.
Jos ne tulee ovelle ja kysyy et käviskö näin niin sanon ei. Sitten kun se mies/nainen/alieni alkaa selittää minulle liian paljon niin sanon että mene pois, jätä minut rauhaan en jaksa täyttää noita noidanpapereita tai jos haluat niin voin ampua niihin poikkeuksellisen kauniita reikiä.
Jos tulee kirje jossa selitetään jotakin minun eläkkeestäni, poltan sen jos siinä ei ole mitään muuta asiaa.
Minun syyni: haluan rikkoa yleistä käytäntöä, en välitä säätää asiasta, kunnia

Teitä varmaan naurattaa kun nyt kerron teille että luulin ensin eläkkeen olevan tätä: mene vanhainkotiin tuolille istumaan/työkielto yms. Kuitenkin on varsin syljettävä sana tuo eläke. Yhtä hyvin voitaisiin tarjota purkkia jossa on oksennusta. Kiitos ei.

Jätä ne huumeet nyt niin saatat elää kolmikymppiseks.

on topic: Vituttaa lähestyvät joululaulu spämmit joka vitun tuutista.

Poissa jupu_

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4194 : 20.11.12 - klo 21:45 »
Yeou on niin anarkisti ettei raha kelpaa, melko jännää.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4195 : 21.11.12 - klo 05:59 »
Sanan "competitive" ylikäyttö kaikissa jenkkien tosi-tv sarjoissa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Zwine

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4196 : 21.11.12 - klo 07:52 »
Boostep ja tihkusade.

Poissa Reflektio

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4197 : 22.11.12 - klo 23:07 »
Turhat kinastelut ja vituttaa jo valmiiksi, mutta koska on tylsää niin puutun silti ja provosoitukoon asiasta joka jaksaa (älkää jaksako):

MTG-kielivalinta: Korttien nimet, abilityt, kaikki kuulostavat suomeksi kokolailla typeriltä eikä niistä suomenkielisistä (omista eli epävirallisista siis vielä lisäksi, huom.) käännöksistä edes välttämättä tajua, mistä kortista on kyse, tsekkaamatta erikseen jokaista. Suomen kielen sanasto on muutenkin pitkälti tullut ulkomaisista sanoista, varsinkin nykyisin, ja muutenkin on yleistä puhua ns. finglishiä nykyisin, joten siitä on ihan turha kenenkään valittaa. Lisäksi pelisanasto on aina pelisanasto - vai onko joku tosissaan koittanut valittaa jollekin wowittajalle asiasta, noin esimerkiksi? Poikkeuksena tosin basic landit esimerkiksi, niistähän on ihan peruskauraa sanoa että vuorta/metsää/saarta/whatever lääniä pöytään. Kuka hitto muuten edes alkaa suomentamaan esim. jotain Terramorphic Expansea? Itelläni on muutenkin niin, että tajuan usein englanninkielisen sanan merkityksen, mutten suomenkielistä vastinettaan - vaikka siis tietäisinkin sen sanan sille, en jotenkin keksi sopivaa sanaa tai siis osaa yhdistää, saa kiinni siitä. Blargh, tarpeeksi tästä nyt...

Eläke: Nykymenolla kukaan täällä foorumilla hillujista ei tule koskaan saamaan eläkettä, että kuka ei halua eläkettään niin onnea vaan teille.

Yeou on niin anarkisti ettei raha kelpaa, melko jännää.
Kiitos vain kun palautit mieleeni äärettömän useasti tapahtuvan ja vituttavan anarkisti-sanan huomattavan väärinkäytön ja suoranaisen raiskauksen.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4198 : 22.11.12 - klo 23:26 »
MTG-kielivalinta: Korttien nimet, abilityt, kaikki kuulostavat suomeksi kokolailla typeriltä eikä niistä suomenkielisistä (omista eli epävirallisista siis vielä lisäksi, huom.) käännöksistä edes välttämättä tajua, mistä kortista on kyse, tsekkaamatta erikseen jokaista.
Jos suomentaa kekseliäästi niin saa Reflektion pöydän toisella puolella pelaamaan kiukustuneena tavalla jolla hän ei aikonut. Minä joskus suomennan ja selitän jos joku ei ymmärrä. Does that make you angry? Yleensä porukka pääsee minusta sillä että en enää käy kovin yleensä pelaamassa mikä on toiselta kannalta katsottuna huolestuttavaa. Olen täällä foorumilla teidän riesananne.

Suomen kielen sanasto on muutenkin pitkälti tullut ulkomaisista sanoista, varsinkin nykyisin, ja muutenkin on yleistä puhua ns. finglishiä nykyisin, joten siitä on ihan turha kenenkään valittaa. Lisäksi pelisanasto on aina pelisanasto - vai onko joku tosissaan koittanut valittaa jollekin wowittajalle asiasta, noin esimerkiksi?
Se on yleistä, ja voi olla turhaa valittaakaan... mutta se kuulostaa yhtä rumalta kuin pirunnaama. Vaikka pelaankin tuota toista peliä niin en saa kiinni ''finglishin'' olemassaolon järkevyyttä.

Kuka hitto muuten edes alkaa suomentamaan esim. jotain Terramorphic Expansea? Itelläni on muutenkin niin, että tajuan usein englanninkielisen sanan merkityksen, mutten suomenkielistä vastinettaan - vaikka siis tietäisinkin sen sanan sille, en jotenkin keksi sopivaa sanaa tai siis osaa yhdistää, saa kiinni siitä. Blargh, tarpeeksi tästä nyt...

Eläke: Nykymenolla kukaan täällä foorumilla hillujista ei tule koskaan saamaan eläkettä, että kuka ei halua eläkettään niin onnea vaan teille.
En osaa suomentaa terramorphic expansea ^^ Mitä jos vain sanon että nyt minä pelaan tällaisen?
Reflektio uskoo maailmanloppuun!

Sinulla oli tylsää joten vastasin vaikka kielsit {? ? ?}

Poissa jotudin

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #4199 : 22.11.12 - klo 23:30 »
Aina voi sanoa, että pelaa Paavon tai Jenssin.