Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Lepran SHA-prellu 19.4 Karjanvarastajan vinkkelistä  (Luettu 1732 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

Paljastetaan hämmentävä paljastus tähän alkuun: Mä en mokannut!!!!
Kuin kahdesti. Eikä niilläkään ollut lopputuloksen kannalta mitään väliä. Ehkä myös pakanteossa, mutta se on kivaa.

Aamulla klo 7 aurinkoinen herätys ja siitä sitten töihin menevän velipojan kyydillä kaupunkiin. Reippaat kolme tuntia käytin kaupungilla sooloiluun, joka sisälsi kirjastokäynnin sekä laatusarjiksia luettavaksi. Klo 11.17 talsin Fantasiapelit-liikkeeseen, astelin portaat alas pelitiloihin, valtasin parhaan paikan ja jäin siihen kuuntelemaan enemmän tai vähemmän hyvää musiikkia sekä selaamaan täpötäyttä kansiotani, jos vaikka joku innostuisi ostamaan pois lappuja. Näin kävikin, mutta se ei ole kertomisen arvoinen juttu, lähinnä maininnan, kuten tein tai oikeammin teen, sillä kirjoitan tätä edellä mainittua tekelettä tällä nimenomaisella hetkellä, joka lukiessanne ei ole enää se sama hetki, vaan on menneisyyttä ja tulisi mainita imperfektinä tein, kuten kaskuan muutakin selitystä... 
Jospa jatkan toisin.

Sitten koitti hetki, mitä kieli pitkänä odotimme. Hitaasti, elegantisti kuin gaselli, alas kirmasi puodin pitäjä muassaan uuden setin lapsoset. Ripeän tasajaon jälkeen iloinen joulun ajan rapina täytti kellarikerroksen. Selailin lappujani ja bongasin useita namosia, kunnes ihmettelin korttien tahmeaa tuntua sekä punaisia jälkiä. Vasta selattuani lähes kaikki lappuni huomasin, että olin avannut peukaloni paketin tappajamuoveihin ja purskuttelin elämän nestettä pitkin maita, mantuja ja kortteja. Ripeästi puhdistin laput, mutta parin commonin kohdalla olin myöhässä, tosin minua se ei haitannut. Laastaroituani itseni palasin pakan tekoon.
Tarkkaa korttipoolia en muista ja tulin saaneeksi pari sataa lappua lisää jälkeenpäin, joten mainitsen vain pakat mitkä tein. Mustaa ja vihreää oli niin namisti, etten kyennyt yhteen pakkaan sovittamaan, joten tein kaksi 40 kortin pakkaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni tein korrektit pakat ja olin totaalisesti liekeissä tästä uudenlaisesta minästäni.

UBr

1 Mystic Gate
3 Mountain
5 Island
6 Swamp

1 Grim Poppet
1 Scuttlemutt
1 Gravegill Axeshark
1 Manaforge Cinder
1 Rattleblaze Scarecrow

1 Emberstrike Duo
1 Sickle Ripper
1 Corrosive Mentor
1 Ashenmoor Gouger
2 Rustrazor Butcher
1 Oona, Queen of the Fae
1 Drowner Initiate
1 Wasp Lancer
1 Kulnath Knight

1 Fate Transfer
2 Gloomlance
1 Torrent of  Souls
1 Incremental Blight
2 Advice from the Fae
1 Torture
1 Helm of the Ghastlord
1 Ghastly Discovery

= 40

Toimi loistavasti hitaampia, controlliin taipuvaisia pakkoja vastaan sekä hoiteli suht hyvin isoja örkkimääriä. (Torture +) Grim Poppet & Kulnath Knight oli ihanteellinen tekemään vastustajan miehistä impotentteja. Hävisi yhtä ripeämpää mustapunaista vastaan sekä G/W:tä, joka nyt oli täynnä törkeitä lappusia, eikä tappokortteja noussut.

GRw

1 Wooden Bastion
3 Plains
5 Forest
6 Mountain

1 Safehold Elite
1 Morselhoarder
1 Tattermunge Maniac
1 Loamdragger Giant
1 Mudbrawler Raiders
1 Juvenile Gloomwidow
1 Devoted Druid
1 Wildslayer Elves
1 Raven's Run Dragoon
1 Heap Doll
1 Safehold Duo
1 Thornwatch Scarecrow
1 Rosheen Meanderer
1 Medicine Runner
1 Boggart Ram-Gang
1 Drove of Elves

1 Ember Gale
1 Runes of Deus
1 Giantbaiting
1 Aethertow
1 Shield of the Oversoul
1 Puncture Bolt
1 Trip Noose
1 Manamorphose
1 Dawnglow Infusion

= 40

Toimi hyvin aggroampia vastaan isoilla möröillään ja nopealla manaboostilla á la DD.

*GONG*

Käytän mielestäni helpompaa erien merkintätapaa eli voitto, tasuri & häviö.

Jani Havukainen med U/W (Boll)

Vaikka pakanvalinta kertoi minulle kaiken epätarvittavan Janin elokuvamausta, niin päätin silti kestää Ö-miehen ja tapella kova kovaa vastaan. Ensimmäisessä pelissä käytin GRw:tä, kun en tiennyt mitä odottaisin. Voitin nopan. Mulligoin kuuteen. Aloitin Tattermungella. Hän pelasi Heap Dollin. Seuraavalla vuorolla nostin läänin ja kädessäni oli neljä lääniä. Olin hävinnyt mies. Maniaatikko päin nukkea ja vuoro. Hän pelaa Puresight Merrown. Kolmannellakaan en saa mitään. Hän pelaa Shield of the Oversoulin ja ajaa minut kuoliaaksi parissa vuorossa. Sain jokusen lämän päähän pikkumiehellä ja Giant Baitingilla, mutta en riittävästi. Lusikoin.

Toiseen peliin vaihdoin UBr-pakan. Sekoittelun jälkeen aloitin. Käteni oli ihan pelattava, Kulnath, Scuttlemutt, pari-kolme lääniä sekä Gloomlance. Pelailin tiskiin porukkaa, Jani teki samoin ja ajeli tasaisesti lifeni kymmeneen, kunnes sain pelini rullaamaan. Poistin yhden miehen Torturella endiin. Nostin tasaisesti tiskiin menevää lappua. Plumeveiliä vältellen jouduin odottamaan pitkähkön tovin, kunnes Gloomlancella paukautin sen alas. Jaettuani Fate Transferilla Axesharkkini persist counterin yhdelle Janin lentomiehistä  hän ei pystynyt enää tekemään lihamuurini läpi lämää eikä täppimään kuin toisen lentävistäni Silkbind Faeriellaan ja ajelin Kulnathilla sekä Wasp Lancerilla pari vuoroa. Tämän jälkeen nostin Incremental Blightin, jolla karsin sakkia ennestään ja peli oli siinä.

Tässä kohtaa ylhäältä kirkaistiin, että minuutti aikaa ja Jani pelimiehenä käytti aikaa sekoitteluun, mutta ehdittiin parit ekat vuorot passata. Hän hidasteli lihoilla, minä tein lihaa, kunnes paukautin alas Janin blokkijat ja pääsin tekemään tyhjiin. Harmittavasti kädessäni oli Ashenmoor Gougeria ja muita herkkulihoja, mutta lisävuoroja minun vuorollani jäljellä enää kaksi, joten ajoin hänet seitsemään ja päädyimme tasapeliin. Seuraavalla vuorolla olisi noussut Torrents of Souls ja olisin saanut tehtyä vajaat 20 lämää päähän. Harmittavaa.

0-1-0

Arttu Hanska BR

Kehaisi lusikoivansa saman tein, ettei hänen tarvitsisi katsoa naamaani. Syynä taisi olla tämä kondylooman tapainen haavauma huulessa. Se vitutti, mutta olin otettu.
Jatkoin UBr:llä, joka tuntui paremmalta sillä hetkellä enkä katunut. Vastustajani pelasi mustapunaista pakkaa, joka taisi kusta manoissa aika pahasti, sillä hän ei pelannut paljoa mitään. Pari pikkumiestä ja Ashenmoor Liege tuli tiskiin, mutta tapoin ne alta ja ajoin voittoon.

Sama toistui toisessa pelissä. Nyt vain nopeammin.

Kolmannessa leikkimatsissa sitten hävisin, kun manascrew hellitti. En voinut muuta kuin tehdä Nelsonit Simpsoneissa, mitäs oli myöhässä. Hehheh.

1-1-0

Henri Kuronen BR

Yhä UBr. Voitin nopan Vastassa jälleen mustapunainen, jossa oli isoja miehiä ja Demigod of Revenge. Hidas alku ja manat jäivät neljään lupaavasta kädestä huolimatta, joten hävisin siihen paikkaan Gloomlancet & Kulnath kädessä. Molemminpuolista vittuilua puolelta toiselle ja maskuliinista uhoa niin, että testosteroni roiskui ja teltat kalistelivat iloisesti keskenään pöydän alla.

Toiseen peliin vaihdoin GWr:n. Vastustaja mulligoi kuuteen ja kehtasi vielä maireasti sanoa lähtevänsä riskillä jolloin oma riskikäteni alkoi näyttää suunnattoman paljon paremmalta. DD, Trip Noose, Manamorphose, Maniac ynnä muuta halpaa miestä sekä 1 Plains. Pelasin plainssin ja passasin vuoron. Vastustaja voivottelee, pelaa swampin ja paskan mustanpunaisen miehen. Rukoilen mitä tahansa lääniä ja nostan forestin. DD tiskiin ja vuoro. Vastustaja ajelee paskalla ja pelaa toisen paskan.
Omalla vuorollani nostan Bastionin ja pelini on pelastettu. Pelaan tiskiin Eliten ja Trip Noosen. Vastustaja jatkaa silsailua ja voivottelua. Minä pelaan Tattermungin pöytään sekä Drove of Elvesin. Hän pelaa Drovesin punaisen kopion.
Isken Tatterille Runes of the Deuksen ja peli oli käytännössä siinä. Pari vuoroa ajelua ja voitto. Lisää molemminpuolista uhoa ja vittuilua. Fiilis oli katossa.

Viimeisessä pelissä vastustaja mulligoi ja pelaa kuraa. Minä isken tiskiin joka vuoro miestä ja lääniä. Tattermunge Maniac / DD / Roashen Meanderer / Drove of Elves. Drove ja Roashen ajelevat päin 1/1:siä ja 2/2:sia, kunnes elukat loppuvat vastustajalta kesken ja peli on ohi hetkessä. Asiaankuuluvasti vittuilen kieleni kahtia vartin ajan, kunnes viimein pääsimme viimeiseen erään.

2-1-0

CK, vaati etten käytä oikeaa nimeä, mutta kaikki tietänevät miehen aliaksen takana, joten käytännössä sillä ei olisi ollut väliä, mutta noudatan toivetta.

Ensimmäisessä pelissä kokeilen GWr:ää. Hän pelaa GW:tä, jossa on kaikki ne ilkeydet: Finks, 2 Overshield, 3 Conspire pumppua ja törkeä läjä miehiä. En ollut mahtamassa, vaikka nappasin itselleni Dawnglowilla 26 lifeä. Luovutan, kun en nosta mitään auttavaa.

Toiseen peliin otin UBr:n. Eipä silläkään tehnyt mitään. Jumitan manascrewiin ekaan kertaan ja kädessäni olevat Advicet olivat jumalattomat taakat ja kirosin ne helvetin syvyyksiin. Kämmään ekaa kertaa enkä tapa Finksiä Torturella combatissa vaan vasta endissä, vittu mikä kämmi. Nolotti pahasti. Seuraava kämmi oli se, että luin Persistin väärin, enkä saanutkaan yhtä persist miestäni takaisin tiskiin, kuten luulin. Höh. Lopulta vastustajalla ollessa tiskissä kolme miestä ja minulla 3 islandia, ynnä swampia pelaan Advicen ja toivon Incrementalia. Ei tullut, otan Grim Poppetin hanskaan ja luovutan, koska olin yhdessä lifessä.

2-1-1

Ennen viimeistä erää olin neljäs kolmestatoista ja tipuin sitten kuudenneksi, viimeiselle palkintosijalle, mikä oli lohtu sinänsä. Enhän sentään pelannut ihan pää perseessä ja hauskaakin oli pitkästä aikaa.
Siitä sitten jumalattoman rumat kyrvät prellufoilina kouraan ja nopanheitossa häviö, jonka Veijari veijarimaisesti koijasi painotetulla nopallaan. Tai sitten se oli maaginen ranneliike. En tiedä, hän heitti 18 ja muut 5 tai alle. Haistoin palaneen käryä tai sitten se oli vain miehisen hien ja pierun hajua. Onnettomuus onnessa traden kautta sain toisen prellufoilin, jonka ensin ajattelin polttaa roviolla ja tanssia ympärillä, mutta sainkin sen myytyä. Happy happy me!

Plussat:

+ hauskaa
+ jees setti
+ sää
+ pärjäsin
+ ilmapiiri
+ Mokoma \m/

Miinukset:

- tukehduttava ilma ulkona
- kondylooma huulessa
- verestin pitkin paikkoja, onneksi oli ensiapua
+/- Menetin oman prellufoilini. En kyllä tiedä oliko se haitta vai vain hyöty.

Sellaista se oli, en kadu ja ensi viikolla uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo 13:40 kirjoittanut Karjanvarastaja »