Poromagia

Äänestys

Kuoleeko valkoinen?

Kyllä
29 (36.7%)
Ei
50 (63.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 75

Äänestys päättynyt: 13.10.04 - klo 10:00

Kirjoittaja Aihe: Onko valkoinen kuolemassa?  (Luettu 9986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Drikon

Onko valkoinen kuolemassa?
« : 13.10.04 - klo 10:00 »
tottakai valkoisia löytyy mutta ne on yleensä jotain weenie tai total protection pakkoja...

turnauksista kun lukee niin yleensä alle 6% pelaa valkoisella

itse kerään/pelaan yleensä vain valkoista...

entä muut?

Poissa Tonzza

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #1 : 13.10.04 - klo 11:58 »
"salaisten lähteitteni" mukaan WotC on panostamassa valkoiseen väriin enemmän ja koittaa saada lisää pelaajia, tähän asti ei kyl ole onnistunu.
Itse kyl suosin sinistä/vihreetä
"-Watch out! Here comes the ultimate nightmare!
-What are you talking about ? That's Morphling.
-Exactly."

Poissa Burnsaber

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #2 : 13.10.04 - klo 12:43 »
White weeniekin alkaa olla päivä päivältä yhä turhempi. Ensin se kärsi Armageddonin menetyksen ja nytten disenchantin( se siirrettiin vihreelle "naturalize"). CHK;ssa on loistavia ököjä white weenieen, mutta ei se toimi koska valkeella ei mitään apuvälineitä control pakkoja vastaan. Mikään pakka ei voi toimia ellei sillä ole keinoja häiritä vastutajan peliä....
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa xapanthe

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #3 : 13.10.04 - klo 13:04 »
Itse suosin sinistä / artifactia. Punainen ja musta menee myös.
xapan Have/want

Poissa Farseer

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #4 : 13.10.04 - klo 16:13 »
Punainen aiemmin T2:sessa, nyt sen heikennyttyä harkinnut monovihreän ja white weenien välillä. T1:sessä musta (hupi)pakka.

Ja todellakin valkoinen on vähän heikompi mutta sitä vastaan ei ole niin suurta arsenaalia kuin affinitya tai tooth and nailia kohtaan suunnattuna. Uudet ukot paransivat valkoista, toisaalta taas silver knightin menetys oli aika paha.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Burnsaber

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #5 : 13.10.04 - klo 20:55 »
White weenietä ei kyllä kannata edes harkita; jos niin teet tässä esimakua tulevasta.

Tooth and Nail; Aloitat rushin, tärkeimmät jatkät kuolee electrostatic bolttiin, saat 8-12 vahinkoo aikaseksi, tooth and nail tulee ja sen kautta Abunas/Platinium angel. Eli et voi voittaa, peli ohi...

Affinity; Aloitat rushin, Cranial platettu ornithropter lentää kahdesti päähän ja peli ohi....

U/W control; Aloitat rushin, U/W pelaaja nauraa ja pelaa WoGin ja sen jälkeen ihan piruuttaan Ghostly prisonin, peli ohi....

Se ehkä saattaisi pärjätä Ponzalle ekassa pelissä, mutta sitten Ponza vaan sidettäs pakkaan 4 Pyroclasmii ja peli ohi.....
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa Juzam Djinn

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #6 : 14.10.04 - klo 16:16 »
itselläni oli vielä vähän aikaa sitten white weenie, ja toimi ihan hyvin..

Poissa Burnsaber

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #7 : 14.10.04 - klo 18:02 »
Se riippuu missä pelaa hupipeleissä se menee ihan hyvin mutta turnauksissa sillä ei ole mitään aseita affinitya, tooth and nailiä ja sini/valko kontrollia vastaan(ikävä kyllä, se muuten aika kiva pakka)
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa Juzam Djinn

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #8 : 14.10.04 - klo 18:05 »
no, anyway, se on nyt kansios, ja kyllä mä sillä muutes voitin tooth pakan, vaikkei se mikään turnaus ollukkaan. Ja, pöydässä oli abunas ja enkeli, abunas lähti StoPilla ja enkeli Disenchantilla, sitte vaan rush, ja loppu

Poissa smo

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #9 : 14.10.04 - klo 18:59 »
Oletan, että kyse oli t2:ssa olevasta White Weeniestä. Eli ei ole SToPeja ja Disenchantteja. Uskon silti, että ww voi vielä nousta mutakuopastaa. Mäntässäkin eräs nuoremman Mtg-sukupolven edustaja pelaa ihan toimivaa Equippi weenietä. Saa se Tootinkin polvilleen...

Poissa Farseer

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #10 : 14.10.04 - klo 19:52 »
Joo, t2:sesta tässä lienee ollut puhetta, valkoinen t1:sessä olisi teoriassa ehkä nopeudellaan mahdollinen pelattava. T2:sessa valkoisen heikkous on vastauksien puuttuminen muita pakkoja vastaan, mutta kyllä niitäkin hieman on. Ja WW on kyllä nopea ja pystyy voittamaan T&N:kin jossain muodoissaan.

Eipä valkoinen kuolemassa ole, mutta monovärisenä se ei tällä hetkellä ole kovin vahva kun moni hyvä valkoinen lappukin putosi typestä onslaughtin rotatoituessa ja uudet laput ei niitä täysin korvaa.  :/
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa smo

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #11 : 14.10.04 - klo 20:25 »
Mielestäni Onsin rotatoituminen ei haittaa niin paljoa valkoista kun uskotaan. mielestäni Champions tarjoo vahvoja uusia olento mm. Samurai of Pale Curtain...

Poissa Burnsaber

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #12 : 14.10.04 - klo 20:49 »
Lainaus käyttäjältä: "smo"
Oletan, että kyse oli t2:ssa olevasta White Weeniestä. Eli ei ole SToPeja ja Disenchantteja. Uskon silti, että ww voi vielä nousta mutakuopastaa. Mäntässäkin eräs nuoremman Mtg-sukupolven edustaja pelaa ihan toimivaa Equippi weenietä. Saa se Tootinkin polvilleen...


Varmaan kyllä tosi hyvin rakennettu. Ois kyllä hubaa nähdä itse deck lista. Equip pakat on kyllä erittäin heikkoja artifactin poistoo vastaan, onneksi kuitenkin Abunas auttaa, mutta ei siihen voi luottaa aina....
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa smo

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #13 : 14.10.04 - klo 20:54 »
Kun joudut kaikki resurssit sijoittamaan raudan tuhoomiseen niin kyllä ne ikävästi puskee niskaan ne 2 poweriset lenturit. Shamaani jää maahan kyynelehtimään. Kyllähän se hubaa olikin pelata sitä vastaan.

Poissa Beast Champion

=)
« Vastaus #14 : 15.10.04 - klo 12:12 »
valkoinen rulez

Poissa Juzam Djinn

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #15 : 15.10.04 - klo 14:55 »
Juu, no en siis tarkoittanut t2 valkeata, liian heikkoja mun mielestä.. Kaato artefactin tuhoon. Poltolle t1 weeniellä ei kyllä ole mahiksia, mut vihreelle ja mustalle vetää ihan hyvin vertoja

Poissa Wandall87

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #16 : 23.10.04 - klo 18:11 »
(Oletan et kysessä o valkoreunaiset kortit...)

kyllä siis KYLLÄ! valkoreunaiset kortit ovat kuolemassa... no vähintään sinne päin... o_O
Terveisin Turun "THE Wandall"

Poissa xapanthe

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #17 : 23.10.04 - klo 18:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Wandall87"
(Oletan et kysessä o valkoreunaiset kortit...)

kyllä siis KYLLÄ! valkoreunaiset kortit ovat kuolemassa... no vähintään sinne päin... o_O


Ei valkoreunaiset, vaan VALKOISET. Taidat olla vieläkin poika ihan sekaisin siitä jäähystä kun on pää jäässä.
xapan Have/want

Poissa jambo

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #18 : 24.02.05 - klo 21:49 »
valitettavasti sanottava että siltä näyttää... kukaan ei halua valkoisia vaihdoissakaan... mä pidän kyllä omalla rare-kokoonpano-pakallani valkosii pystyssä (yritän)
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Tsar

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #19 : 25.02.05 - klo 08:40 »
Jaa enpä sitten tiedä tästä, mutta itelläni on ainakin yksi valkoinen t2-dekki, mutta enimmäkseen suosin punasta.

Poissa Cloud

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #20 : 26.02.05 - klo 15:13 »
mä pelaan muunmuassa valkoisilla deckeillä. musta ja vihree on noussu mukaan nyt viime aikoina ja valkonen meinaa kyl jäädä käyttämättömäksi.

Poissa Magon

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #21 : 28.02.05 - klo 22:23 »
Omasta mielestäni valkoiset käyttikset vähenevät jatkuvasti, enkä missään nimessä pelaisi mono valkoista deckiä.
Mutta valkoiselta löytyy vielä useita hyviä kortteja joiden takia valkosta tulee splashailtyä muun värisiin deckeihin. Mutta kuten sanoin, valkoista en pelaisi yksinään.

Poissa Juzam Djinn

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #22 : 01.03.05 - klo 13:14 »
t2 valkoinen nyt kyllä varmaan jo menettelee, affinitykin tippui pois. Bone splitterin ja miekkojen kanssa heiluvat double strike kisut tekee yllättävän pahaa jälkeä, kokemusta on.

Poissa Bjanze

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #23 : 01.03.05 - klo 14:38 »
Valkoinen ei ole kuolemassa. Olen omistanut sixth editionista lähtien kaveripiirini ainoan valkoisen pakan (siis casual pakka johon on kerääntynyt hyviä kortteja matkan varrelta) ja pärjään sillä vieläkin loistavasti.
Moninpeleissä valkoinen on ehdoton ykkönen!
"Those who live by the sword will die by the sword. I choose to do neither."

h/w-listani: http://www.mtfinland.com/~mtf/forums/viewtopic.php?t=3221

Poissa jambo

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #24 : 01.03.05 - klo 15:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Bjanze"
Olen omistanut sixth editionista lähtien kaveripiirini ainoan valkoisen pakan (siis casual pakka johon on kerääntynyt hyviä kortteja matkan varrelta) ja pärjään sillä vieläkin loistavasti.
Moninpeleissä valkoinen on ehdoton ykkönen!


Hyvä! Tykkään itse ehdottomasti valkoisesta ja olen just sitä mieltä, että valkoisella yllättää moninpeleissä monesti kaikki kaverit. mutta huomaa, olet ainut kaveripiirin valkoisen pelaaja, eikö se sitten jollain tavalla merkitse että valkoinen on siirtymässä pois käytöstä siinäkin piirissä? se nyt on vähän miten tän topicin ymmärtää, että pärjääkö valkoisella vai pelaako sillä enää kukaan...
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Sunfire

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #25 : 02.03.05 - klo 12:13 »
Valkoinen elää vielä ja toivottavasti pitkään. Itse suosin ja pelailen lähinnä valkoisella, varsinkin lifen keräämis pakoissa valkoinen on minusta paras, ainakin näin casual puolella. Täysin monovalkean tekeminen voi olla ehkä kohtalokasta, mutta esim. oma valko(70%)/musta(30%) cleric pakkani on moninpeleissä kova. Mutta myös monolla pärjää oikein hyvin. Eli olen samaa mieltä monen muun kanssa täällä, että kyllä valkoinen elää vielä ja on moninpeleissä kova pala.   ;)   kolme hurraa huutoa valkoiselle ! :D

Poissa Tapsa

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #26 : 03.03.05 - klo 12:55 »
Ainut pelaamisen arvoinen valkoinen dekki on Weenie, ja sitäkään ei juuri turnauksissa käytetä siitä yksinkertaisesta syystä, että helpommalla saa kasaan paremman dekin. WotC väittää panostavansa valkoiseen, ja siltä näyttää - painamalla Ghostly Prisonin, joka sitten laittaakin Weenien lukkoon...
Sanokaa mitä sanotte, mutta Grimclaw Bats on Darksteelin paras kortti.

Poissa Bjanze

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #27 : 03.03.05 - klo 13:44 »
Casual peleissä valkoinen pärjää ilman weenietäkin. Omassa pakassani on vain 9 creaturea ja se pärjää kuten jo sanoinkin. Suunnittelin joskus myös monowhite creatureless pakkaa :D , voitto siis test of endurancella.
"Those who live by the sword will die by the sword. I choose to do neither."

h/w-listani: http://www.mtfinland.com/~mtf/forums/viewtopic.php?t=3221

Poissa teppo

valkonen kuolee
« Vastaus #28 : 08.03.05 - klo 16:49 »
mulla on pakku pakka, snake pakka ja spirit pakka
mulla on ollu valkonen pakka mutta se oli mauton koska siinä ei ollu kuin protection:eita ja lifen ottoja muuten se on surkea

Poissa SiggE

Onko valkoinen kuolemassa?
« Vastaus #29 : 20.03.05 - klo 15:37 »
oon kyl huomannu kaveriporukassa et valkonen väri on hiipumassa...
itse suosin mustaa.
be smart, play mtg!