Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Missä/miten kuulit mtg:stä ensimmäisen kerran? ja innostuit?  (Luettu 21256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maybach

Ite kuulin ekan kerran mtg:stä joskus ala asteella, kun vielä keräsin jääkiekko kortteja.. Olin sillon sille et en ikinä ala pelaan tota!

Mut sit isoveli ja sen kaverit alkoi. ja tietty seurasin perässä. (4th oli just tullu ulos)

Isot pojat tosin partas mun vähäisten ostamien boostien vehkeet =(

Ei ollu mitää ihmeellisi lappuja mulla, pelasin muutaman vuoden ja sit lopetin, myin kortit jollekkin... Ylä asteella meinasin taas alkaa pelaamaan mutten sit alkanukkaa ku ei ollu rahaa ikinä.

Ja kauppa opistos alotin taas ja oon pelannu pari vuotta... ja rahaa palanu tuhottomasti. Mut ei se mitää, saaha nää vehkeet myytyä =P
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa kane

Olin kaverilla kylässä vuonna 96 ja sitten jossain vaiheessa hänen vaimonsa veli ilmestyi paikalle. Nämä sisarukset sitten lätkivät magicia olohuoneen matolla ilman suojia. Katselin touhua ohimennen, mutta en sen kummemmin välittänyt pelistä.
 
Joskus myöhemmin toinen kaveri puhui, että olisi kiva kehittää jotain vaihtoehtoista tekemistä ainaisten kapakkareissujen tilalle. Syystä tai toisesta puhe ajautui tuohon magic-korttipeliin. Kaverikin oli kuullut siitä. Sovittiin sitten, että käyn fantsussa ostamassa jotain kortteja. Sitten perjantai-iltana juotiin vähän ööliä kämpillä ja aukaistiin yhteensä 4 startteria ja opeteltiin pelaamaan. Siitähän se lähti.

Seuraavan viikon aikana tulikin juostua fantsussa yhtenään ostamasaa kaikenlaisia boostereita, mitä siellä vaan myytiin...  Varsinkin halvimmat boosterit miellyttivät   eniten: alliances, fallen, homelands, chronicles (hinta taisi olla 8-12 mk/kpl).

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Joskus vuoden -94 keväällä WH40k porukkamme jäsen toi jenkeistä näitä kortteja ja sitten pelailtiin sen kummemmin sääntöjä lukematta (mm. jostain syystä oletimme että Sorceryjä ja Summoneita sai pelata vain yhden per vuoro ja tämä johti Black Visen järjettömään tehoon). Itse ostin ensimmäiset korttini sinä päivänä kun Legendsiä tuli Fantsulle. Aloitin 10 revised buusterilla ja kahdella Legendsillä, startterit olivat loppu. Sain vielä kaupanpäälle pari kymmentä basic ländiä ja säännöt. Aika pitkään pelailimme hyvin rajoitetulla korttipoolilla kukin kunnes yksi kaveri aloitti varustelukierteen ostamalla boksillisen revisediä. Ensimmäisen vuoden aikana taisin korkata boksin Darkkia, boksin Fallen Empiresiä ja puoli keissiä revisediä. Ostelukierre sitten väheni kun rahaa alkoi mennä enemmän dokaamiseen ja tyttöjen riiaamiseen, eikä vähiten sen takia kun setit alkoivat näyttämään surkeammilta (Homelands ja osin Ice Age)

Ostaminen kiihtyi uudestaan kun Alliances julkaistiin ja peliporukkakin vähän vaihtui kun muutin pk-seudulle. Mirage ja varsinkin Visions ja Weatherlight livahtivat vähän ohi koska olin armeijan palveluksessa, Tempestiä taisin vielä jonkin verran availla, mutta sen jälkeen seuraava availua aiheuttanut sarja oli Urza's Destiny. Muuten kortteja tuli vain treidailtua.

Varsinaista taukoa en ole pitänyt kuin tuo inttiajan.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa xapanthe

Serkku pelailu MTG:tä ja korruptoi isoveljeni joku korruptoi sitten minut MTG:n maailaam. Isoveli lopetta ja nytten oppilaasta on tullut opettaja. Isoveli jäi kauan aikaa sitten jalkoihin ja luovutti siten korttinsa mestarille! Muahahahah..
xapan Have/want

Poissa Deetwo

Yhtenä päivänä vaan yhtäkkiä istahdin ja rupesin selaamaan pikkuveljen korttikasoja.

En tiedä miksi, aikaisemmin en perustanut erityisemmin korttipeleistä.. Figupelaaja henkeen ja vereen kun olen.
Tuli vaan fiilis että vois testaa :)

Eri ihmeellinen oli aasinsilta siis :D

Poissa Maaku83

olin joku 12v ku isoveljeni opetti kuinka magicciä pelataan. Samalla tiellähän tässä vieläkin ollaan, on kuitenkin ollu pari vuoden taukoa koska asuin 20-vuotiaaksi keskellä ei mitään (Keuruulla) joten pelaajia ei riittänyt. Nyt vasta ku oon Ouluun muuttanut niin on tullu pelailtua tosissaan :D .

Poissa kane

Tunnustaako kukaan muuten saaneensa kimmoketta kortteihin Pelit-lehden kautta? Korteistahan oli eka juttu lehdessä joskus 95-96 aikoihin. Pari vuotta myöhemmin oli sitten arvostelu siitä eka tietokoneversiosta ja myöhemmin kai on arvosteltu  myös magic online.

Poissa Chi

joskus ala-asteella vaikken sillon tajunnu niistä paljon mitää, eli mmmhh 6 vuotta sitte ja 5 vuotta oli taukoa vaikka ei sitä voinu pelaamiseks kutsuakaan sillon, mitä ny räpelsin niillä ja jtn :).
nii siis kaverin kautta tutustuin..
http://www.mtfinland.com/~mtf/forums/viewtopic.php?t=1522
                               
"AIIIEEEE!"
-Ib Halfheart, Goblin Tactician

Poissa duracel

Lainaus käyttäjältä: "kane"
Tunnustaako kukaan muuten saaneensa kimmoketta kortteihin Pelit-lehden kautta? Korteistahan oli eka juttu lehdessä joskus 95-96 aikoihin. Pari vuotta myöhemmin oli sitten arvostelu siitä eka tietokoneversiosta ja myöhemmin kai on arvosteltu  myös magic online.


Muistan kyllä nähneeni Pelit-lehdessä jutun Magicista joskus kivikaudella (silloin kun lehti oli vielä luettava), mutta itse löysin pelin aikaisemmin muuta kautta. Parin kaverin kanssa pelailtiin muita korttipelejä kunnes joku kuuli joltain tutun tutulta Magicista.
Ja NNirvihän on (tai on ainakin ollut) suuri mtgo:n ystävä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Srovex

Joskus ala-asteella tuli käytyä jossain messuilla(en nyt muista millä) jossa oli magic:kin esillä, siellä pelasin pari peliä ja innostuin ostin alotus laatikon ja niillä semmosilla jätti pakoilla (mää otan siniset, ota sää punaset) sit pelailtiin monta vuotta. Sit tuli pitkä tauko jonkä jälkeen saatiin kohtuullisen kokonen magic porukka tänne syntymään noin vuosi sitten.

Siitä se sitten lähti...
So says S

H/W

Poissa Boello

Serkkuni on aina ollut kova pelaamaan magiccia, mitä hän on kortteja ostanut varmaan jostain -97 vuodesta asti.Yhtenä päivänä noin 2 vuotta sitten olin tutkinut hänen korttejaa tarkemmin, ja mielenkiintoni heräsi.
Siitä viikko eteenpäin olinkin ostanut 2 valmispakkaa ja 2 boosteria(En muista mitä sarjaa) Mutta sitten unohinkin koko pelin, kai syynä oli se, etten ymmärtänyt kortteja kunnolla, ja säännöt olivat epäselvät..

Nyt pari viikkoa sitten aloitin ylä-asteen, ja pari "uutta" luokkatoveriani pelasivat magicia, ja saivat minutkin innostumaan siitä uudelleen.

Eli olen aika newbie koko pelille, tosin säännöt tulivat sentään startterin mukana  :D

Poissa Wandall87

muistan kun olin jollakin peruskoulun alaluokalla kun kävin kerran faijani kanssa ärrällä. huomasin hauskan näköiset pikkupaketit hyllyssä joissa luki Magic the Gathering Ice Age ja otettuani sen käteeni myyjä sanoi että ne olivat vasta äsken tulleita... tietysti nyt sen ikäinen nappula haluaa kaikenlaista ja faija väsyi nopeasti armottomaan vinkumiseen ja osti yhden boosterin minulle... en tietenkään ymmärtänyt niistä korteista yhtään mitään enkä tuntenutkaan ketään joka niistä olisi jotain tietänyt... hukkuivat ajan myötä... sitten paljon myöhemmin Dark Knight oli hankkinut ensimmäiset korttinsa jotka olivat samanlaisia kuin ostamani kortit... innostus nousi uudelleen... siitä lähtien on tullut osteltua näitä kortteja niin Fantsusta, kirppareilota, toisilta pelaajilta... tosin ekat boxini ostin vasta tänä kesänä... eettä näin... ;)
Terveisin Turun "THE Wandall"

Poissa Farseer

Vanhoissa lautapelipiireissä yhdessä haukumme kaikki mtg:tä. Varsinkin sitä kun uusi setti tulee vähän väliä heti kun on vanhat saanut. Enpä magicia vieläkään pelaa yhtä mielelläni kuin vaikkapa illuminatia tms.  :D
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa tervatorakka

Itse katselin ensin pidemmän aikaa, kun kaverit pelailivat ja sitten yhtäkkiä sanoin, että minäkin voisin kokeilla. Siitä es sitten lähti. Olen silti melko uusi pelaaja, sillä olen pelannut vasta vuoden.
Without warriors there can be no war

Poissa Wizard

joskus kauan sitten ostin kaverilta mercadian masguesin valmis pakan, ei se sitten kahta päivää kauemmin tallessa pysyny ku en tajunnu niistä silloin vielä mitää. sitten n:2 vuotta sitten yhellä leirillä kaverilla oli magic lappusia mukana ja siitä lähtien oon keränny
"It was probably a lousy spell in the first place"
-Ertai, wizard adept

H\W löytyy:
http://www.mtfinland.com/~mtf/forums/viewtopic.php?t=332

Poissa Vietu

joskus revisedin aikaan näin ala-asteella kun porukat pelas mtg:llä, enkä itse niistä jaksanut paremmin perustaa korttien röyheän hinnan suhteen.
Sittemmin serkkuni esitteli eräs kesä kokoelmiaan ja opetti pelailemaan välttävästi (taisi urza's saga ilmestyä juuri silloin), pelailin 2x4th startterista tekemälläni pakalla, päätin hankkia jotain kunnon vehkeitä kerralla ja ostin urza's legacyn booster boxin. Aloin pelailla ja ostella lappuja ja ensimmäiseen turnaukseen taisin hipsiä MM blockiin. Tämän jälkeen tuli pitkä tauko, jolloin ei löytynyt oikeastaan mistään peliseuraa ja kortit pääsivät jäihin. Lukiossa ollessani on harrastus saanut taas ilmaa ja erityisesti kavereiden esitellessä mirrodin lappusiaan kiinnostuin jälleen pelaamaan type2:sta
(kait se jotenki tollai meni)

Poissa mordere

Minä olen pelannut,..Vapusta alkaen(ko?),..ynh,..neljä..melkein viisi kuukautta. Kai. No yhtä kaikki siitä lähtien kun rupesin kulkemaan nykyisen ukkoni kanssa joka pelaa. Väänsi minulle jokin ihan kummallisen goblin-burnin jolla sitten saattoi ottaa iloisesti turpaansa kokoajan  :D

Mutta kaipa sitä nyt jotain tulee värkättyä. Vaihtelee pari korttia aina jotain kautta johonkin ja dekki kasvaa ja sitten pudotetaan kortteja pois sydän verta vuotaen.

Olisikohan tämä sitten kaverinkautta tutustumista vai mitä?
Find me @quake.net #moraalipiru
http://www.walma.cjb.net Potter + yaoi. Yahyah.

Poissa Felirx

serkulla oli cd:llä peli nimeltä "Magic The Gathering : Shandalar"...

Poissa Farseer

Shandalar oli yksi syy miksi aloin pelaamaan MtG:tä vasta paljon myöhemmin. Peli oli siinä NIIN huono  :(
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa DogMeat

Jaa... Pelasin noin 7v sitten naperona veljeäni vastaan... Sitten  veli lopetti ja minä ja mun yksi kaveri alettiin keräilee näitä..  Jaksa edes selittää nyt kun on kello niin paljon, mutta tossa on perusajatus miten alotin keräilee näitä.

Poissa Andromes

Jaaha...Kaveri tuli meille startterin kans jossa on pari pikkupakkaa... Siitä sit innoistuin pelaamaan sitä ja nöyryyttämään kaveria Lava Axeilla ....
ei jaksa selittää enempää ..

Poissa LauriElukka

Pari vuotta sitten pelasin vielä Warhammeria. Sitten näin kaverilla Magic pakan ja kun se pelasi jonkun muun tyypin kanssa. Sitten mä tajusin että ku Warhammerit  vei aina niin paljon tilaa esim. paikasta toiseen siirtelyssä, niin magic hoitaa melkein saman homman mutta pienemmässä koossa. Jos vaikka menee kouluun niin voi sujauttaa pakan reppuun eikä kukaan huomaa mitään, mutta jos meinaat warhammer armeijan ottaa kouluun mukaan niin saat olla kyllä aika taitava. Sitten kattelin enemmän ku muut pelas niin pakkohan se oli itekkin rueta pelaamaan. Ja tässä sitä nyt ollaan ja loppua ei näy mutta en mää rupee yli tonnia maksamaan korteista. (s)  (w)  (g)  (f)  (y) peace.

Poissa xapanthe

"Peace"? Mikä ihmeen lopetus tuo oli ;) Tää ei ole minkään Snoob-Dogin räppivideohaastattelu -hommeli :D
xapan Have/want

Poissa Jomps

Minulla koko homma alkoi ala-asteella... en muista millä luokalla olin mut revikan aikoihin sain ensimmäiset kortit joululahjaksi veljeltäni ^_^
välillä oli pieni tauko mutta nyt olen taas mukana kuvioissa....
kortteja minulle on kertynyt varmaankin vain vaivaiset päälle 8000 lappua...

Mutta kiitos veljen löysin MTG:n... ;)

Poissa jambo

kun kaverit sekä kylällä että kaupungissa molemmin puolin pelas, ni...
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Wandall87

tämä viesti on jatkoa aiemmin rustaamalleni: ...MUTTA DOOMTROOPER JYTÄÄ!!! peace! :D tämä on tullut jo kyllä aika usein sanottua mutta ei siitä pelistä saa tarpeekseen... :P
Terveisin Turun "THE Wandall"

Poissa Daruan

Itse aloin pelata ala-asteella, kun eräänä päivänä näin parin kaverin pelaavan sitä. Se näytti mielenkiintoiselta ja nykyään tulee pelattua melkeen joka päivä  ;)
Kerro lisää!

Poissa Sayath

Rakkaat kaverithan ne tutustuttivat minut peliin. Se oli niitä aikoja kun Avatar of Woe ilmestyi pöytään niin peli oli gg wow.

Poissa oze

95 satuin lukemaan R-kioskin mainoslehtistä ja juuri ilmestynyt Ice Age ja kuvat buusterista ja startterista saivat mielenkiinnon heräämään. Äkkiä rahat kasaan ja startterin ostoon. Jonkin aikaa pelailin veljen kanssa tuolla yhdellä startterilla ennenkuin ostin lisää kortteja. Todellinen innostus alkoi, kun ylä-asteelta löytyi muitakin, jotka pelasivat. Täytyi ostaa äkkiä oma Inquest, jotta ei kaikkia arvokkaimpia ripattaisi heti pois. Ilmestyessään Alliances ja varsinkin Mirage saivat koukkuun.

Poissa Ikiolo

Se tapahtu siinä kuutos -luokan luokkkaretkellä. Kaverit pelas (2) korttia ja sitten mä innostuneena ostin koko matkarahoilla kortteja. Startterin 2 tournament packia ja yhden boosterin. Kyllähä niillä alkuun pääs. Sitten vaihdettiin Scaled Wurtmit itselleen suurillal menetyksillä ja oltiin onnellisia. Porukkaa tuli lisää ja kaikki rahat mitkä vanhemmilta vaan sai meni pahveihin. Nyt niistä onkin sitten suurinosa myytynä ja lisää ostettuna.