Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sinivihree landfall  (Luettu 2608 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slaagi

Sinivihree landfall
« : 06.10.09 - klo 11:58 »
Itselle nousi nyt zendikar korttien saavuttua idea sinivihreästä landfall painotteisesta deckistä, jonka tärkeisiin kortteihin kuuluisi mm. Roil Elemental, Living Tsunami, Oracle of Mul Daya.

Näiden lisäksi yritän hommata deckiin tietysti fetsit ja toivon mukaan esim muutaman Lotus Cobra . Itse tappaminen tapahtuu erilaisilla landfall olennoilla, isot pihvit vihreältä ja sitten mm. Windrider Eel siniseltä. Lisäksi adventuring gearia ja ExplorerŽs Scopea ajattelin mukaan.

Lähinnä mietin että mitä muuta esim M10 ja muista seteistä kannattaisi vetää deckiin mukaan, Garruk, Rampart Growth? Entä muuta, counttereita, nostoa? Ideat näiden osalta olisivat mukavia, koitan ensimmäistä kertaa saada itseni tekemään standard pakan, aina lipsuu casualin puolelle, joten olen aika  nobo tässä vielä ^^
Ei siinä ambulanssit auta, kun sulle aukee hauta.
- Lakupaavi

Poissa Triack

Vs: Sinivihree landfall
« Vastaus #1 : 06.10.09 - klo 12:43 »
Olisi ihan hyvä idea laittaa jotain alustavaa dekkilistaa minkälaiseksi dekkia sunnittelet ja mihin rahalappuihin on tällä hetkellä rahkeita, niin muiden olisi helpompi arvioida dekkiä.

Harrow voisi varmaankin olla varsin sopiva kortti dekin ideaan, luulisin että parempi kuin Rampant Growth ellei dekin idea ole vaan rampata neljän manan lihoihin kolmosvuorolla. Lisäbonuksena kolmannen värin lisääminen helpottuu, etenkin jos haluat myös pelata jonkin verran non-basic läänejä. 5cc:n otettua aika rankasti osumaa Lorwynin tiputtua, on myös Anathemancereita dekeissä todennäköisesti paljon vähemmän, jolloin ei ole oikein syytä olla pelaamatta non-basicceja. Harrowilla kun niitä voi vielä tarvittaessa säkkäillä basiceiksi jos se anathemancer pääseekin yllättämään.

Jos haluat kolmatta väriä pelata, niin valkoinen antaa ainakin Path to Exilet Knight of the Reliquaryn, joka kuulemma kombottaa Harrowin ja fetchien kanssa, musta antaa Ob Nixiliksen voittokeinoksi ja Doombladen poistoksi.

Itse näkisin että UG:n ongelma on se, että listaamistasi miehistä kaikki paitsi Living Tsunami kuolee aika rumasti Volcanic Fallouttiin ja Pyroclasmiin. On toki mahdollista että näitäkin spellejä pelattaneen vähemmän keijujen rotatoitua, mutta jos White Weenie ja Vampyyri dekit yleistyy, löytää clasm efektit tiensä takaisin dekkeihin aika nopsaan.
Noilla listaamillasi lapuilla dekin kurve on varsin korkealla, ja peli hävitään helposti vastustajan nopeat ajelijat feat. poisto alkuihin.
Itse en myöskään pelaisi noita listaamiasi equipmentteja. Ne ovat ihan kivoja helyjä toimiessaan, ja olisihan se kiva lähteä jollekin Adventurer's gear + fetch + Harrow tapolle, mutta toisaalta noi equt eivät tee tarpeeksi usein tarpeeksi paljon ollakseen riittävän hyviä. Aika usein toinen ukko tai poisto tuollaisen tilalla on parempi.
En myöskään näe riittävän hyvää syytä pelata sinistä landfallin kanssa, hyvät kountterit puuttuu ja Windrider Eel ei vaikuta riittävän voimakkaalta standardiin. Jos Eelin kuttaa, niin ainoaksi syyksi pelata sinistä jäänee Living Tsunami ja Roil Elemental, ja en tiedä onko nekään tarpeeksi hyviä. Roil Elementalin ongelma piilee sen manakostissa, paskoissa stateissa ja siinä että se ei yksinään tee mitään. Ensin pitäisi päästä kuuteen manaan, joista kolme sinisä, sitten pelata vielä lisää lääniä saadakseen ukon haltuun ja toivoa että vastustajalla ei ole poistoa. Toki tuo voittaa helposti pelin jos vastustajalla ei ole poistoa, mutta Baneslayer Angelin uhan takia kaikkien dekkien on vähän pakko pelata poistoa.

Jos landfall mekaniikkaa haluat hyväksikäyttää, suosittelisin ennemmin Gbw väriyhdistelmää. Paremmat poistot, landfall ukot ja synergiat.


Poissa Karjanvarastaja

Vs: Sinivihree landfall
« Vastaus #2 : 06.10.09 - klo 21:21 »
Itsehän olin tuumannut sinivihreää pakkaa, joka hyödyntäisi manaramppausta landfallilla. Koska standard-herkkujen, kuten Baneslayer Angelien, dualien ja vastaavien hankinta ei erityisemmin kiihota edes lainausmielessä tuumasin budjetimpaa, muttei millään tasoa heikompia lappuja pyörittävää dekkiä. Cobrien avulla ja uusien fetsien ansiosta kolmannen värin spläshäys on erittäin helppoa, se on vain, että kuinka paketista saa riittävän kompaktin ja kantavan, jotta sillä kehtaa competetive tasolla pyöriä. Idea on vielä tyystin vaiheessa ja jalostumassa, mutta joitakin ideoita oli:

4 Birds of Paradise
4 Lotus Cobra
3 Rampaging Baloths

3 Garruk Wildspeaker
3 Jace Beleren

2 Rite of Replication <-- kicker on suht halpa, mutta spellinä tämä on lähinnä overkill
Draw/deckmanipulation-spellejä: Ponder? Liekö muita nyt standardissa?
4 Harrow
+ 23-24 ländiä, joista 8 fetch.

1st turn Pulu
2nd turn Cobra, fetch tiskiin ja rikki, Harrow = 4 manaa auki
tai
2nd turn Cobra, fetch = Negate manat auki poistolle
3rd turn Land-drop, Harrow = 7 manaa käytössä
4th turn beatdown

Pidän siitä ideasta, että mana on helposti, nopeasti ja kiitettävässä määrin saatavissa jo vuorolla 2 ja 3. Varjopuolena onkin ötököiden olematon koko = sweep & gg. Myös pulttidekit riemastuvat pienistä herroista ja fetchien määrästä. Jotain ratkaisuja näille ongelmille on, mutta en ole vielä edes perehtynyt kaikkiin dekin ongelmiin. Aikaa ensimmäisiin karsintoihin on vielä reilu kolmisen kuukautta, jos oikein muistan ja välissä taitaapi ainakin yksi setti, joten itse pakan rakennus karsintoihin on vielä suhteellisen turhaa puuhaa. Etukäteen suunnittelemalla tosin säästää melko paljon...

Kolmannen värin spläsh tuntuu minusta pakolliselta, sillä kahteen väriin jumittaminen ei mielestäni riitä. Bant väreiltä löytyisi kaikennäköistä kivaa, kuten Bant Charm & Rhox War Monk eikä Rafiqin peluu jälleen kuulostaisi minusta lainkaan ongelmalliselta, varsinkin kun Cobran avulla voi saada nopeasti tiskiin näitä isoja Tramplemiehiä.
Mutta kuten mainitsin, dekki on tyystin vaiheessa ja lähinnä ajatustasolla.

Poissa Machahiko

Vs: Sinivihree landfall
« Vastaus #3 : 08.10.09 - klo 23:38 »
Pakka tarvitsee mielestäni enemmän landeja kuin tavallisesti, jotta landfallista saadaan täysi hyöty. Khalni Heart Expedition ja Harrow "ohentavat" pakkaa (hakevat landeja pois) jonka takia ländin nostaminen draw stepissä on vaikeampaa. Pakka myös over extendaa mielestäni todella kovasti, eli kun sinisen väreissä ollaan niin olisi hyvä nostaa korttia Jacella. :)