Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...  (Luettu 3910 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« : 25.02.10 - klo 14:53 »
Eli siis rakentelinpa tuossa jokin aika sitten tommosen pakan, joka tuntu älytttömältä, mutta tuntuu toimivan mm. jundia ja borosia vastaan kiitettävästi. hauskaahan hommasta tekee sen, ettei se pelaa ku 4 rarea  :D Siis kelpaa teille köyhillekkin (mm. minä itse). Eli decklist näyttää tältä.

Main deck 60, joista

20 landia

4 Glacial Fortress
2 Sejiri Refuge
4 Island
8 Plains
2 Halimar Dephts

20 Creaturea

4 Stonework Puma
4 Ondu Cleric
4 Halimar Excavator
4 Hada Freeblade
4 Kazandu Blademaster

20 Other spelliä

2 Hindering Light
4 Ponder
4 Safe Passage
2 Harms Way
4 Join the Ranks
4 Path to Exile

15 Side-lappua

1 Harms Way
1 Hindering Light
2 Oblivion Ring
2 Kiss of Amesha
2 Wall of Denial
3 Negate
4 Anglesong

Korttiselityksiä:

Ymmärrän, että suuri osa teistä ihmettelee, miksi siellä ei näy muutamaa "todella hyvää" millaus-lappua. Tässä siis pari selitystä.

Jace Beleren jäi ulos siksi, ettei sitä pysty suojelemaan tarpeeksi. Se poistuu heti Jundia vastaan ja vampyyritkin kuluttavat sen nopeasti loppuun.
Archive Trap surullista kyllä, tämä olisi ollut hyvä, mutta pakka kuitenkin perustuu niihin allyihin.

Ja sitten selityksiä "paskoille lapuille".

Stonework Puma on hyvä. Vaikkei sillä omaa kykyä olekkaan, se on loistava, koska sillä ei juuri ole vaatimuksia. Manabase kuosissaan.
Kazandu Blademaster ja Hada Freeblade aiheuttavat kysyksen, mitä ne tekevät myllyssä? Vastaus on yksinkertainen. Loistavampia blokkereita saa hakea ja control joutuu käyttämään poistonsa niihin Halimarin sijaan, ettei se kuolisi niihin.
Harms Way, Safe Passage ja Hindering Light ovat lähinnä tärkeiden lappujen suojelemiseen.
Sidessä on 2 lappua jotka aiheuttavat kysymyksiä itsessä. Miksi Kiss of Amesha tai Wall of Denial? Paskaahan ne on. Mutta siksi odotan ehdotuksia näihin lappuihin.

Poissa SuperKessu

Vs: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« Vastaus #1 : 25.02.10 - klo 15:13 »
Stonework Puma on hyvä. Vaikkei sillä omaa kykyä olekkaan, se on loistava, koska sillä ei juuri ole vaatimuksia. Manabase kuosissaan.

Jwari Shapeshifter?
Liiterin takana on vielä halkoja.
http://mtgsuomi.fi/listat/SuperKessu/hw/

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Vs: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« Vastaus #2 : 25.02.10 - klo 15:16 »
Stonework Puma on hyvä. Vaikkei sillä omaa kykyä olekkaan, se on loistava, koska sillä ei juuri ole vaatimuksia. Manabase kuosissaan.

Jwari Shapeshifter?

Hmm... Voit olla oikeassa. TESTAILLAAN!

Poissa Namiksu

Vs: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« Vastaus #3 : 25.02.10 - klo 15:25 »
Stonework Puma on aika tuubaa koska tilalle löytyy ainakin Sea Gate Loremaster.

Kannattaisi varmaan mainissakin koittaa pelata ainakin paria Wall of Denialia, vaikka eivät olekaan allyja, mutta ne saa harva lappu pois pelistä, jolloin se pysyy kentällä pidättelemässä vastusta ~kauan. Ja ps. Wall of Denial ei p*skaa ainakaan controlleissa.

Sideen ehdottaisin ainakin Spreading Seaseja, koska ne pilaavat Jundin ja Nayan pelit ainakin hetkeksi manakusun johdosta.

Ehdotukset:
-4 Stonework Puma (Et varmaan halua pelata tätä?)
+2 Sea Gate Loremaster (Laputus on aina kivaa + ally)
+2 Wall of Denial (Hidastaa vastustajan ajelemista)

Ehdotukset Sideen:
-2 Kiss of Amesha (Erikoinen lappu... Mutta ei)
-2 Angelsong (Koska mainissa on jo 4 Safe Passagea)
+4 Spreading Seas (Kusauttaa muutaman/useamman pakan manat)

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Vs: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« Vastaus #4 : 26.02.10 - klo 14:14 »
Stonework Puma on aika tuubaa koska tilalle löytyy ainakin Sea Gate Loremaster.

Kannattaisi varmaan mainissakin koittaa pelata ainakin paria Wall of Denialia, vaikka eivät olekaan allyja, mutta ne saa harva lappu pois pelistä, jolloin se pysyy kentällä pidättelemässä vastusta ~kauan. Ja ps. Wall of Denial ei p*skaa ainakaan controlleissa.

Sideen ehdottaisin ainakin Spreading Seaseja, koska ne pilaavat Jundin ja Nayan pelit ainakin hetkeksi manakusun johdosta.

Ehdotukset:
-4 Stonework Puma (Et varmaan halua pelata tätä?)
+2 Sea Gate Loremaster (Laputus on aina kivaa + ally)
+2 Wall of Denial (Hidastaa vastustajan ajelemista)

Ehdotukset Sideen:
-2 Kiss of Amesha (Erikoinen lappu... Mutta ei)
-2 Angelsong (Koska mainissa on jo 4 Safe Passagea)
+4 Spreading Seas (Kusauttaa muutaman/useamman pakan manat)


Spreading Seas... njää, en pidä henk. koht. yhtään. Samoin Loremaster, 5 manan ally ei ole hyvä. Piste. Sitä paitti se on Bolt *PUFF* ilmiö.

Poissa Padishar

Vs: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« Vastaus #5 : 26.02.10 - klo 15:52 »
20 ländiä ei riitä, vaan 24 vaikuttaisi oikeammalta. Mutta suurempi ongelma vaikuttaisi olevan siinä, että pakka vaatii Halimar Excavatorin tehdäkseen temppunsa. Sitä ei saa mitenkään tutoroitua, joten ensinnäkin jos et nosta sitä aloituskäteen tai muutaman ensimmäisen vuoron aikana (mikä tapahtuu 4 kopiolla noin puolet ajasta), niin pakkasi menee vain kehnohkoon aggromoodiin, ja kädessä makaa blankkeja tyyliin Safe Passage ja Ondu Cleric. Ja toiseksi, vaikka Excavatorin nostatkin, niin tämän hetken metagamessa creaturepoistoja pelataan niin paljon, että sen suojaaminen on hankalaa vaikka sinulla noita Hindering Lighteja ja vastaavia onkin.

UW-pakassa myös Umara Raptorin luulisi olevan suoraan parempi kuin Stonework Puma.

Jundia vastaan toimii kiitettävästi? Eli voittaa kerran kymmenestä pelistä vai kuinka. En näe miten tämä buildi voisi mitenkään pärjätä Jundia vastaan, kun miettii mitä asioita teet tämän pakan korteilla esim. ensimmäisen 5 vuoron aikana ja mitä Jund tekee. Olettaen että vastustajasi ei tee mitään, ja pelaat itse allyn joka vuoro, mukaanlukien Excavator vuorolla 2 ja Join the Ranks vuorolla 4, olet vitosvuorolla millannut 2+3+(5+5)+6 = 21 korttia. Vastustajalla on vielä melkein puolet pakasta jäljellä.

Excavator-millaus on liian epäkonsistentti suunnitelma, ja ally-pakan kannattaneekin keskittyä beatdowniin. UW-millauspakka olisi realistisempi toteuttaa Hedron Crabeilla, joita Ranger of Eossit voivat hakea. Kylkeen voi laittaa vihreän, koska Knight of the Reliquary ja fetsit tekevät niin runsaat landfall-triggerit, että Rangerilla haetut pari crabia millaavat nopeasti vastustajan pakan.

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Vs: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« Vastaus #6 : 27.02.10 - klo 22:21 »
20 ländiä ei riitä, vaan 24 vaikuttaisi oikeammalta. Mutta suurempi ongelma vaikuttaisi olevan siinä, että pakka vaatii Halimar Excavatorin tehdäkseen temppunsa. Sitä ei saa mitenkään tutoroitua, joten ensinnäkin jos et nosta sitä aloituskäteen tai muutaman ensimmäisen vuoron aikana (mikä tapahtuu 4 kopiolla noin puolet ajasta), niin pakkasi menee vain kehnohkoon aggromoodiin, ja kädessä makaa blankkeja tyyliin Safe Passage ja Ondu Cleric. Ja toiseksi, vaikka Excavatorin nostatkin, niin tämän hetken metagamessa creaturepoistoja pelataan niin paljon, että sen suojaaminen on hankalaa vaikka sinulla noita Hindering Lighteja ja vastaavia onkin.

UW-pakassa myös Umara Raptorin luulisi olevan suoraan parempi kuin Stonework Puma.

Jundia vastaan toimii kiitettävästi? Eli voittaa kerran kymmenestä pelistä vai kuinka. En näe miten tämä buildi voisi mitenkään pärjätä Jundia vastaan, kun miettii mitä asioita teet tämän pakan korteilla esim. ensimmäisen 5 vuoron aikana ja mitä Jund tekee. Olettaen että vastustajasi ei tee mitään, ja pelaat itse allyn joka vuoro, mukaanlukien Excavator vuorolla 2 ja Join the Ranks vuorolla 4, olet vitosvuorolla millannut 2+3+(5+5)+6 = 21 korttia. Vastustajalla on vielä melkein puolet pakasta jäljellä.

Excavator-millaus on liian epäkonsistentti suunnitelma, ja ally-pakan kannattaneekin keskittyä beatdowniin. UW-millauspakka olisi realistisempi toteuttaa Hedron Crabeilla, joita Ranger of Eossit voivat hakea. Kylkeen voi laittaa vihreän, koska Knight of the Reliquary ja fetsit tekevät niin runsaat landfall-triggerit, että Rangerilla haetut pari crabia millaavat nopeasti vastustajan pakan.
DUDE! Nyt löytyi asiansa osaava ihminen. Olet kyllä ihan oikeassa. Kävin SM-karsinnassa pakalla ja otin köniin joka matsissa. Olisi pitäny mennä Controllilla.

Poissa jupu_

Vs: Mylly Ally voi kolkuttaa jo ovella...
« Vastaus #7 : 28.02.10 - klo 09:42 »
kaverin kanssa on ollut tasaista vääntöä kun hän pelaa valko/vihreää allya (pelaan itse nayalla) ondu clericit on ihan kauheita jos sitä salamaa ei sitten tullutkaan siihen niin lifeä alkaa kertyä. erittäin ärsyttäväksi on koitunut minion reflector. sillä ihme ally manatontulla tehdyllä manalla heittää vaan kopiota esim ondu clericistä. se ei ole kovin mukavaa