Poromagia

Kirjoittaja Aihe: TTY-dräftit jatkuvat jälleen  (Luettu 11780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kurikka

TTY-dräftit jatkuvat jälleen
« : 09.02.09 - klo 19:18 »
Hei kaikille.

TTY-dräftiä pelataan maanantaisin, aloitusaikana 17.00. Ole ajoissa paikalla, muuten saat pulttia. Lisäinfoa.

- Turnaus järjestetään Ravintola Zipissä, TTYn Tietotalossa. Zippiin pääset helpoiten ovesta 1: http://www.tut.fi/public/yhteystiedot/maps/karttaKams.html .

- Turnauksen hinta on 10 euroa. Ota tasaraha mukaan. Boosterit tarjoaa Fantasialinna (http://www.fantasialinna.com/). Boosterit saa paikan päältä.

- Pelaajien niin halutessa on mahdollista järjestää prize-pool, johon osallistuminen maksaa kaksi euroa. Pooli käytetään boosterien ostoon, jotka jaetaan voittajille. (Esim. 8 pelaajan poolissa kaikki maksavat 2 euroa, tekee 16e / 4e = 4 boosteria, eli voittajalle dräftisetti ja kakkoselle uusimman sarjan boosteri)

- Rare-korttien politiikka on seuraava. Turnauksen päätyttyä kaikki pelaajat palauttavat dräftäämänsä ei-foili raret omaan podiinsa (eli siihen pöytään, jossa dräftäsivät). Raret pikataan kuin dräftissä, mutta ensimmäisenä pikkaa voittaja, jonka jälkeen kakkonen, jne. Täten jokainen pelaaja saa dräftistä ainakin kolme valitsemaansa rare-korttia. Jos droppaat turnauksesta, muista jättää raresi paikan päälle.

- Turnaus on sanktioitu, ja sen tuomarina toimii Markku Rikola. Ota siis DCI-numerosi mukaan kun tulet tapahtumaan. Jos sinulla ei ole vielä DCI-numeroa, saat sellaisen paikan päältä.

- Jos sinulla on omia dräftisettejä, saat käyttää niitä turnauksessa.

- Myöhästyjät pultataan. Selviytyjät pultataan uudelleen.

Kysymykset ja kommentit ovat tervetulleita. Lisäilen puuttuvaa infoa (jos sellaista on) tähän samaiseen viestiin.

Kalenteri:

Maanantaisin!

-Tuomas
« Viimeksi muokattu: 02.10.09 - klo 13:45 kirjoittanut luma »

Poissa Padishar

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #1 : 10.02.09 - klo 16:54 »
Erin   Omaista. Olen paikalla jos ei summonoidu mitään dramaattista estettä.

Poissa duracel

Re: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #2 : 11.02.09 - klo 09:23 »
- Rare-korttien politiikka on seuraava. Turnauksen päätyttyä kaikki pelaajat palauttavat dräftäämänsä ei-foili raret omaan podiinsa (eli siihen pöytään, jossa dräftäsivät). Raret pikataan kuin dräftissä, mutta ensimmäisenä pikkaa voittaja, jonka jälkeen kakkonen, jne. Täten jokainen pelaaja saa dräftistä ainakin kolme valitsemaansa rare-korttia.

Mikseivät foiliraret ole mukana? Niiden poistaminen on järkevää, jos kaikille arvotaan sama määrä rareja, mutta jos niitä pikkaillaan, miksei foilit voisi olla mukana? Foilirareja aukeaa ehkä yksi per drafti, jolloin voittaja saa neljä rarea, joista yksi on koko poolin paskin.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa rayenni

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #3 : 11.02.09 - klo 22:31 »
Regarding Foiliraret:

En tiedä mitä klubilla on sankioitujen draftien loputtua tehty, eikä minua voisi kiinnostaa pätkääkään. Sen sijaan minua kiinnostaa se, mikä on järkevää; onko tuohon foilirarepolitiikkaan joku perustelu? FNM:ssä foilien pitämiseenhän on täysin järkevä syy, mutta kun raret ovat palkintoina, tämä syy ei päde. Siispä; olisiko kuitenkin aika päästää (ilmeisen uudesta, ei tälläistä vaan minun klubiaikana...) perinteestä irti, ja siirtyä perusteltuun ja järkevään?

Poissa Padishar

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #4 : 12.02.09 - klo 00:06 »
Itse ymmärrän molempia kantoja foilirareihin. Onhan se kiva jos joskus kerran puolessa vuodessa avaa sen foili-elspethin tms. ja saa käkläillen pitää sen itsellään, kun muulloin ei pääse koskaan (onneksi) rarettamaan näissä drafteissa. Tosin mehukkaan foiliraren oleminen palkintopoolissa luo hyvän kilpailutunnelman, josta ainakin itse pidän MtG:tä pelatessa (toisin kuten esim. fnm:ssä, jossa pärjäämisellä ei periaatteessa ole mitään väliä).

Loppujen lopuksi on kuitenkin niin harvinaista, että joku oikeasti arvokas foili avautuu, että en näe kannattaako asiasta niin hirveästi ruveta kiistelemään. Jos järjestäjä päättää "vanhan klubin mallin" olevan hyvä, niin olkoon niin. Pääasia että päästään draftaamaan, josta kiitos kurikalle.

-Riku

Poissa duracel

Re: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #5 : 12.02.09 - klo 11:15 »
Ai niin perhana. Sehän on sama kaikille.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jobim

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #6 : 12.02.09 - klo 17:44 »
Mäkin luulin että se foilirarejen pitäminen ois tympeetä kunnes tänään tajusin että se on kuitenkin sama kaikille. Eiköhän tuo tuosta. {y}



-vw

Poissa Laava

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #7 : 12.02.09 - klo 19:17 »
Minua kiinnosta kaikki typerä, joten kannan korteni kekoon. Foilirarepolitiikka taisi klubille ilmestyä samaan aikaan kuin FNM:iinkin, eli kun foili tuli commonin paikalle. Politiikkaan taidettiin päätyä lähinnä siksi, että molemmissa tapahtumissa olisi sama käytäntö holojen kanssa. Jos siis oikein muistan.
Asiaanhan on helpointa vaikuttaa siten, että sitten paikanpäällä ottaa muiden draftaajien kanssa asian puheeksi. Vaan mitäpä sitä helppoon tyytymään, haukun täten kaikki homoiksi enkä tule paikalle.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Polari

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #8 : 12.02.09 - klo 19:51 »
Kukaan ei vissiin ole vielä maininnut että nonfoilrareja aukeaa joka draftissa sama määrä, jolloin pelien jälkeen on helppo tarkistaa onko niitä vielä jossain sideillä kuleksimassa tms. Foiliraret taas voivat helposti unohtua tai "unohtua" poolista. Vaikka homma nyt luottamukseen pohjautuu vähän muutenkin niin on se aina bonusta ettei tuollaisten kanssa tule epäselvyyksiä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Augustus

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #9 : 12.02.09 - klo 20:57 »
Tuo Polarin kommentti oli sinänsä aika osuva. Aluksi itsekin kannatin täällä tahollani foilirarejen laittamista palkintopooliin, mutta tottahan on kyllä, että niiden esiintymistä ei ihan automaattisesti pystytä todentamaan. Jonkun verranhan se tietysti vääristää draftia, jos pitää ryhtyä foilirarettamaan saadakseen varmasti pitää herkkunsa, mutta suhteellisen harvinaista se kuitenkin lienee, jos nyt ei kaikkia mahdollisia foileja halua aina ottaa. Itse nyt pikkailen vääriä kortteja muutenkin, niin ei se kauheasti häiritse. Onhan se toisaalta myös ihan kivaa päästä "käkläilemään" avaamillaan foili-Elspetheillä, kuten - köh - entinen tekikin viime prellussa.

Poissa kurikka

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #10 : 16.02.09 - klo 22:21 »
Erin   Omaista. Olen paikalla jos ei summonoidu mitään dramaattista estettä.

Ja kyllähän summonoitui.

Ensimmäinen turnaus on nyt sitten pidetty. Jengiä oli paikalla hulppeat 24 henkeä, joten iso kiitos kaikille osallistuneille.

Sitten sitä pulttia. Boosterit tarjosi Pelimaa, tai no, ainakin olisi tarjonnut, jos tuotteet olisivat tulleet postissa ajallaan. Pyytäisin asianomaisilta skarppausta asian suhteen, sillä ALA CON CON on formaattina melko vitun paska.

Ookkei, sitten lisää asiaa. Seuraavan viikon maanantaina olemme siis Rikolan kanssa ulkomailla, joten Arttu pitää turnauksen. Menkäähän pelaamaan. Viikko tästä eteenpäin jatkamme taas ensimmäisen kerran tyyliin. K thx bye!
« Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo 22:24 kirjoittanut kurikka »

Poissa Padishar

Vs: Klubidräftit loppuvat - TTY-dräftit alkavat!
« Vastaus #11 : 16.02.09 - klo 22:40 »
Lainaus
Lainaus
Erin   Omaista. Olen paikalla jos ei summonoidu mitään dramaattista estettä.
Ja kyllähän summonoitui.

Niin tämä estehän oli ACC. Turnauksessahan olin jo sisällä ennen kuin kuului tämä pikku suru-uutinen.

Poissa Rancid-

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #12 : 16.02.09 - klo 22:48 »
Ja foilirareista päätti Kansan Ääni (tm), tuloksena "raretetaan". Mawttoman highlander-käyttiksen, Invincible Hymnin, holo ei jostain syystä kelvannut ensimmäisellä kierroksella kellekään  ???

Jos vaikka ensi kerralla Pelimaa onnistuisi antamaan buustereita a) ajallaan, b) tarpeeksi, päästäisiin varmaan vielä mukavampaan draftikokemukseen itse kunkin osalta. Kiitokset täältäkin päästä kaikille pelaamaan tulleille.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Laava

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #13 : 16.02.09 - klo 23:05 »
Jos vaikka ensi kerralla Pelimaa onnistuisi antamaan buustereita a) ajallaan, b) tarpeeksi, päästäisiin varmaan vielä mukavampaan draftikokemukseen itse kunkin osalta. Kiitokset täältäkin päästä kaikille pelaamaan tulleille.

Tiettävästi ongelmat ovat olleet maahantuojan päässä tässä asiassa.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Akspee

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #14 : 16.02.09 - klo 23:39 »
Aivan mahtavat tilat, pöytiä ja penkkejä piisaa vaikka muille jakaa, ilma ihan oikeasti vaihtuu ja automaatit on plussaa.
Kaiken kaikkiaan kyllä kelpaa pelata tuolla, kiitoksia vaan.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Nastaboi

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #15 : 23.02.09 - klo 14:34 »
Mawttoman highlander-käyttiksen, Invincible Hymnin, holo ei jostain syystä kelvannut ensimmäisellä kierroksella kellekään  ???

Anteeksi mauton necro, mutta nyt vasta huomasin tämän. Me wants this bad, ottaja ilmoittautukoon.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Jukkis

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #16 : 26.02.09 - klo 01:11 »
Ei ilmoittaudu.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Rancid-

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #17 : 19.03.09 - klo 12:03 »
Info: näitä sitten pidetään, ellei toisin ilmoiteta. Kansansuosio on ollut vakuuttavaa, 2-3 podia on saatu joka kerta.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Padishar

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #18 : 19.03.09 - klo 15:05 »
Lainaus
Kansansuosio on ollut vakuuttavaa, 2-3 podia on saatu joka kerta.

Tuomarin karismaattisuus lienee yksi merkittävimmistä syistä suosioon.

Poissa Laava

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #19 : 19.03.09 - klo 15:46 »
Mä en kyllä enää tuu näihin drafteihin, kun se tuomari oli viimeksi niin ilkee mulle. Ja rumakin on vielä.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #20 : 19.03.09 - klo 16:04 »
Tuomarin Kari-sma oli liikaa pelaajalle


(ei, tässä jutussa ei ollut munkaan mielestä järkeä)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa kurikka

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #21 : 24.03.09 - klo 14:21 »
Hensk, nice plan nostaa tätä.

Siis kyllä, pelaamme edelleen. Nyt kun toimintaa on saatu enemmän rutiininomaiseksi, päästään kotiinkin ennen kuin valot sammuvat. Uusia naamoja olisi mukava nähdä pelaamassa. Hommat loppuvat toukokuun alussa, samaan aikaan kuin TTYn paistit jäävät kesälomille. Minulta loppuu järjestysluvat, enkä jaksa hakea uusia lupia, koska lähden inttiin heinäkuussa. Kesällä saatte siis dräftätä vaikka Ahvenisjärven pohjassa, jos siltä tuntuu.

Kiitoksia vielä kaikille tähän asti mukana olleille. Tulkaahan muutkin, saatte niitä MPR-kortteja  ;D

-Tuomas

EDIT: Ketä pitää lämmitellä, että tämän saa stickyksi, ja minulle oikeudet turhien viestien poistamiseen tästä threadista?
« Viimeksi muokattu: 24.03.09 - klo 14:23 kirjoittanut kurikka »

Poissa deFreak

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #22 : 24.03.09 - klo 14:50 »
Stickyt on tällä hetkellä kokeiluasteella turnausosiossa. Toistaiseksi vain SM-kisat, ja karsinnat ajankohtaisuuden mukaan, on naulattu kiinni. Toistuvat, viikoittaiset turnaukset paikkakuntakohtaisesti voisi olla mahdollista kiinnittää, mutta tämä vaatinee hieman keskustelua, jotta homma ei lähde lapasesta.

EDIT: Ja yritänpä tuoda oman naamani vielä huhtikuun aikana paikalle.
« Viimeksi muokattu: 24.03.09 - klo 14:54 kirjoittanut deFreak »

Poissa deFreak

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #23 : 30.03.09 - klo 21:34 »
Ennakoin ja toimitin naaman jo ennakkoon. Pelit todettiin hyviksi ja kotiinviemisiä sai. Ehkä opin nimiäkin tulevaisuudessa.

Note to self: muista Lehtisen shampoo!

Poissa Vilhis

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #24 : 30.03.09 - klo 22:33 »
Ennakoin ja toimitin naaman jo ennakkoon. Pelit todettiin hyviksi ja kotiinviemisiä sai. Ehkä opin nimiäkin tulevaisuudessa.

Ja jätin sit just tällä kertaa draftin väliin  :(
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Jukkis

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #25 : 30.03.09 - klo 22:39 »
AIJAI!

Edit: Ja jottei tätäkin postausta poistettaisi informaatioköyhyyteen vedoten, niin totean, että Esper on paskaa.
« Viimeksi muokattu: 30.03.09 - klo 22:44 kirjoittanut Jukkis »
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa WaMMaSaNDe

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #26 : 31.03.09 - klo 00:04 »

Poissa kurikka


Poissa kurikka

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #28 : 02.04.09 - klo 18:58 »


Nyt on sitten näitäkin. Paska kännykamera on paska.

Poissa Akspee

Vs: TTY-dräftit
« Vastaus #29 : 02.04.09 - klo 19:48 »
Oon paska.

Korjasin kirjoitusvirheitä.

<3

Vaikene! Santussa ja mestari Oksasessa on Tampereen tulevaisuus!

Edit: eiku vitun lainaukset.. no, totuuksia silti puhun.
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."