Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Hearthstone areena-playthrough (Arena #2 lisätty 26.6.2014)  (Luettu 7798 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar

Morjens. Modottelu on jäänyt Hearthstonen varjoon, joten modovideoiden sijaan tuppaanpa areenaruneja tulille:

Hearthstone arena #1 (Shaman)
Hearthstone arena #2 (Hunter)
« Viimeksi muokattu: 26.06.14 - klo 06:42 kirjoittanut Padishar »

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #1 : 13.06.14 - klo 17:56 »
Dräftin osalta ei hirveästi kommentoitavaa, varmaan kokonaista yhden pickin olisin tehnyt erilailla. Hieman epäonnista että Fire Elementaleita tuli nolla samoin kuin Hexejä ja Lightning Boltteja. Dräftin katsomisen jälkeen tein veikkauksen että tällä mennään 7-3 enkä kovin kauaksi osunut arvauksessani. Itse matsit katsoin pikakelauksella koska HS:n katsominen on vieläkin tylsempää kuin Magicin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa duracel

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #2 : 14.06.14 - klo 21:16 »
Minusta juuri nuo pelit olivat tässä kiinnostavaa katsottavaa. Draftista en ymmärtänyt mitään.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa rukif

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #3 : 14.06.14 - klo 21:20 »
Mukavahan näitäkin on katsoa, vaikkakin mtg ois se mukavampi vaihtoehto. Draftissa ei eriäviä mielipiteitä löytynyt, matsit katselin pikakelaten. Pelaatko constructedia? Jos pelaat niin olisi mukava nähdä videoita siltäkin puolelta.

Poissa monkoosi

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #4 : 14.06.14 - klo 23:12 »
Ajattelin aluks vilkasta vaan draftin, mutta olikin sen verta viihdyttävää, että tuli katsottua pelitkin oman pelaamisen ohessa.

Poissa tekintakka

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #5 : 15.06.14 - klo 06:35 »
Morjens. Modottelu on jäänyt Hearthstonen varjoon, joten modovideoiden sijaan tuppaanpa areenarunin tulille:

Hearthstone arena #1 (Shaman)

Itse en Closed Betassa tapahtuneen testailun jälkeen jaksanut Hearthstonea pelata, mutta jostain kumman syystä nuo areenavideot on ihan mielenkiintoista katseltavaa. Kiitoksia uploadaamisesta, jatka samaan malliin.

Poissa jazzo

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #6 : 15.06.14 - klo 14:02 »
Olipa mukavaa katsottavaa. Tee ihmeessä lisää :)

Poissa shadowthread

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #7 : 15.06.14 - klo 14:46 »
Kyllähän tämmösiä ihan mielellään katselee. Lisää vaan.

Poissa Padishar

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #8 : 15.06.14 - klo 20:40 »
Hienoa että löytyy kiinnostusta tähänkin peliin, joten nauhoitan näitä areenaruneja jatkossakin. Modotus on tosiaan jäänyt ihan nollaan, enkä usko että saan käytössä olevan ajan rajallisuuden vuoksi itseäni sitä pelaamaan, joten sen puolen videoita en lupaa tulevan ainakaan vähään aikaan. Mitä HS-conssiin tulee, niin olen pelannut itseni vitosrankille parin viime seasonin aikana, mutta en ole jaksanut sitä grindausta siitä eteenpäin legendaksi asti. Areenan pelaaminen kartuttaa kokoelmaa paljon nopeammin, joten siksi olen pitäytynyt enimmäkseen siinä. Heinäkuussa olen kuitenkin lomalla, joten ajattelin silloin koittaa legendaksi asti päästä, kun on rutkalti enemmän aikaa pelata. Niitä pelejä voisin sitten nauhoitellakin, mutta en lupaa vielä mitään.

Poissa Huima

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #9 : 19.06.14 - klo 12:26 »
Ihan hyvin vedetty. Kyllä näitä katselee, mukava katsella kun suomipoika pelailee.

Poissa Thalian

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #10 : 19.06.14 - klo 14:05 »
Sen verran kommentoin pelejä, että ilmeisesti Mind Control Tech on sellainen kortti, jonka ympäri et pelaa missään olosuhteissa? Oli pari kertaa sellainen tilanne, että pöytä oli täydellisessä kontrollissa, mutta silti pelattiin se neljäs mies. Itse tykkään jättää miehet pöydällä kolmeen, jos tilanne ei vaadi lisää miehiä tiskiin.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #11 : 19.06.14 - klo 14:26 »
Sen verran kommentoin pelejä, että ilmeisesti Mind Control Tech on sellainen kortti, jonka ympäri et pelaa missään olosuhteissa? Oli pari kertaa sellainen tilanne, että pöytä oli täydellisessä kontrollissa, mutta silti pelattiin se neljäs mies. Itse tykkään jättää miehet pöydällä kolmeen, jos tilanne ei vaadi lisää miehiä tiskiin.

Itsellä on ainakin tapana että board controllin saatua ei pelata sitä neljättä äijää ellei sillä ole chargea ja/tai joku omista neljästä kuole sen vuoron aikana. Nimim. muutaman pelin [hs]Mind Control Tech[/hs]iin hävinnyt.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa deFreak

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #12 : 19.06.14 - klo 14:55 »
[hs]Mind Control Tech[/hs]illä on helppo saada hyvät valuet: vastustaja pelaa [hs]Onyxia[/hs]n tyhjään pöytään, omalla vuorolla MCT, jolla Onyxia omiin riveihin ja [hs]Consecration[/hs]illa vastustajalta taas pöytä tyhjäksi! Toimii noin yhden kerran seitsemästä tai jos eka kerta on vika kerta, niin silloin joka kerta.

PS. Peli on ihan kiva, mutta jääkö tästä jotain käteen vai pelaatteko vain paremman tekemisen puutteessa?

Poissa KukistajA

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #13 : 19.06.14 - klo 14:58 »
PS. Peli on ihan kiva, mutta jääkö tästä jotain käteen?

Paha mieli lähinnä, mutta mitäpä ei sen eteen tekis.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa ramela

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #14 : 19.06.14 - klo 15:02 »
Nooh, jos panostaa tarpeeksi aikaa ja vaivaa sekä taitoja riittää voi päästä noihin turnauksiin pelaamaan joissa on sitten raha palkintoja.

Voi olla että MtG:llä rahan tekeminen on helpompaa.  :P

Poissa Padishar

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #15 : 20.06.14 - klo 16:59 »
MCT:n ympäripelaamattomuuden syy on huonous/ajattelemattomuus. Hyvin harvoin tulee mieleen, että se kortti on olemassa, jolloin tulee tehtyä pöljästi tilanteissa, joissa kolme tyyppiä riittäisi hyvin. En tiedä miten saisin muistutettua itselleni kortin olemassaolosta näissä tapauksissa. Toinen usein unohtuva asia on Betrayalin/Explosive Trapin/Cone of Coldin ympäripelaaminen minioneiden järkevämmällä asettelulla.

PS. Peli on ihan kiva, mutta jääkö tästä jotain käteen vai pelaatteko vain paremman tekemisen puutteessa?

Mä nautin Hearthstonesta paljon enemmän kuin Magic Onlinestä. Pelaan siis HS:ää, koska yleensä se on parasta mahdollista tekemistä. En mä tiedä mitä siitä käteen pitäisi jäädä. Ei ainakaan luottokorttilaskuja niinkuin modossa.

Edit: Oon muuten purkittanu useammankin areenarunin, pitää vaan ehtiä editoida ja uppia ne jossain vaiheessa, niin kestää vielä jonkun aikaa että pamahtaa juutuubiin.

Poissa KukistajA

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #16 : 23.06.14 - klo 14:52 »
Toinen usein unohtuva asia on Betrayalin/Explosive Trapin/Cone of Coldin ympäripelaaminen minioneiden järkevämmällä asettelulla.

Explosive Shotin luullakseni.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa deFreak

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #17 : 23.06.14 - klo 15:18 »
Pelasinpa tämän ketjun innoittamana muutaman runin: ensimmäisestä 11-3 solidilla paladiinilla, sitten parit 0-3:t, kun "drafti" tarjoaa Wispejä ja Core Houndeja eikä yhtään poistoa, nyt kesken oleva runi tilanteessa 7-2 taas paladiinilla. Tälläkin kertaa poistoja on vain pari ja kurve keskittyy melko tiukasti neloskoriin, joskin toinen tappioista tuli parista ajattelemattomasta pelauksesta. Satunnaisuuden määrä pelissä on välillä otsasuonta tykyttelevää.

Mä nautin Hearthstonesta paljon enemmän kuin Magic Onlinestä. Pelaan siis HS:ää, koska yleensä se on parasta mahdollista tekemistä. En mä tiedä mitä siitä käteen pitäisi jäädä. Ei ainakaan luottokorttilaskuja niinkuin modossa.

Vielä hieman aiheen vierästä: Itse en pelaa Magic Onlineä käytännössä ollenkaan (viime vuosina vain muutama satunnainen Judge Open -turnaus) ja HS:n ehdottomat valtit ovatkin ilmaisuus sekä pelien suhteellinen nopeus. Syväanalyysi pelistä: HS on vastine vaimon harrastamille "palleropeleille" eli selaimessa pyöriville reaktio-/puzzle-peleille. Mätkyä voi pelata sitten pahvisenä, jotta hyllyt täyttyvät turhalla roinalla ja on mahdollisuus esittää, että elämässä on sisältöä. Todellisten kiinnostuksen kohteiden eli tarinavetoisten tietokoneroolipelien pelaaminen on yleensä liian aikaavievää työssäkäyvälle, perheelliselle ihmisille.

Poissa Padishar

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #18 : 24.06.14 - klo 13:04 »
Pelasinpa tämän ketjun innoittamana muutaman runin: ensimmäisestä 11-3 solidilla paladiinilla, sitten parit 0-3:t, kun "drafti" tarjoaa Wispejä ja Core Houndeja eikä yhtään poistoa, nyt kesken oleva runi tilanteessa 7-2 taas paladiinilla. Tälläkin kertaa poistoja on vain pari ja kurve keskittyy melko tiukasti neloskoriin, joskin toinen tappioista tuli parista ajattelemattomasta pelauksesta. Satunnaisuuden määrä pelissä on välillä otsasuonta tykyttelevää.

Yksittäiset pelithän voivat satunnaisuuden takia mennä miten vaan, ihan kuin Magicissakin. Pidemmän tähtäimen pärjääminen on se mikä merkitsee, pelaa sitten areenaa tai rankedia. Yksittäisiä beatteja pitää vain opetella sietämään, ja pitää toki muistaa se toinenkin puoli kolikosta, että välillä sitä sitten itsekin nostaa kuin Demonic Tutoroisi koko ajan, tai drafti tarjoilee kaikki herkut. Jos peliä pelaa vain harvakseltaan ilman sen kummempia tavoitteita (itselläni esim. on kerätä kultaiset laput ja katsoa kuinka korkealle legend rankilla pääsee, kunhan ensin legendaksi asti pääsisi), niin sitten yksittäiset bädärit on varmaan ärsyttävämpiä. Pelissä on satunnaisuutta, mutta eiköhän MtG-pelaajat aika hyvin semmoiseen ole tottunut.

Tosin jos useampi 0-3 tulee lyhen ajan sisään, niin etsisin syytä muualtakin kuin pelkästä satunnaislukugeneraattorista.

Lainaus
Mä nautin Hearthstonesta paljon enemmän kuin Magic Onlinestä. Pelaan siis HS:ää, koska yleensä se on parasta mahdollista tekemistä. En mä tiedä mitä siitä käteen pitäisi jäädä. Ei ainakaan luottokorttilaskuja niinkuin modossa.

Vielä hieman aiheen vierästä: Itse en pelaa Magic Onlineä käytännössä ollenkaan (viime vuosina vain muutama satunnainen Judge Open -turnaus) ja HS:n ehdottomat valtit ovatkin ilmaisuus sekä pelien suhteellinen nopeus. Syväanalyysi pelistä: HS on vastine vaimon harrastamille "palleropeleille" eli selaimessa pyöriville reaktio-/puzzle-peleille. Mätkyä voi pelata sitten pahvisenä, jotta hyllyt täyttyvät turhalla roinalla ja on mahdollisuus esittää, että elämässä on sisältöä. Todellisten kiinnostuksen kohteiden eli tarinavetoisten tietokoneroolipelien pelaaminen on yleensä liian aikaavievää työssäkäyvälle, perheelliselle ihmisille.

No Hearthstonea ei varsinaisesti voi verrata paperi-MtG:hen, kun kyseessä on täysin digitaalinen peli eikä tuota sosiaalista puolta ole käytännössä ollenkaan. Modo on paljon parempi vertauskohta, ja näiden kahden välillä oma valinta ainakin toistaiseksi on pysynyt yksinomaan HS:n kannalla. Hearthstonen vertaaminen palleropeleihin on myös melko voimakas yksinkertaistus, enkä ole ollenkaan samaa mieltä. Pelissä on syvyyttä todella paljon sekä limitedin että conssin puolella, ja se on aika hyvä saavutus ottaen huomioon korttien tämänhetkisen melko pienen määrän. Peliä harvoin pelaavat eivät varmaan edes tiedosta kaikkea, millä on merkitystä, kun rakentaa pakkaa (limited tai conssi) tai pelaa pelejä.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #19 : 24.06.14 - klo 13:11 »
Itsellä on ainakin tapana että board controllin saatua ei pelata sitä neljättä äijää ellei sillä ole chargea ja/tai joku omista neljästä kuole sen vuoron aikana. Nimim. muutaman pelin [hs]Mind Control Tech[/hs]iin hävinnyt.

Itse itseäni lainaten, tuli muuten voitettua matsi jota ei olisi pitänyt voittaa, mutta kun vastus oli paisti ja ei pelannut MCT:n ympäri niin sietikin hävitä. Itselläni Druidi, runsaasti lifeä mutta kortit loppumassa, vastus Shaman, pöydässä 9/6 Blood Knight ja pari heal+spell dmg toteemit. Kaveri pelaa Flametongue Totemin ja ajelee. Pelaan MCT:n, nappaan knihtin munkin tuurilla, kuorin pakan päältä charge miehen ja ajelen Flamen pois. Vastus ei enää recoveroi tuosta. Ilman toteemin pelaamista olisin hävinnyt kahden vuoron aikana pelkästään Knightin ajoihin kun en olisi saanut sitä rikki kiitos heal toteemin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Hearthstone areena-playthrough
« Vastaus #20 : 26.06.14 - klo 06:40 »
Toka areenaruni on tehty sitten Hunterilla. Päätin alkaa editoimaan videoita sen verran, että turhaa odottelua ja miettimistä sekä minun että vastustajan osalta on karsittu. Tarkkuus on luokkaa 720p, ja pari seuraavaakin runia on tallennettu sillä resolla. Vaikka teksti on siinä luettavaa, niin kuva on hieman samea silti. Jos videoiden koko ei liikaa paisu, testaan suurempia tarkkuuksia sitten vitosrunista eteenpäin.

Hearthstone arena #2 (Hunter)

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Hearthstone areena-playthrough (Arena #2 lisätty 26.6.2014)
« Vastaus #21 : 26.06.14 - klo 11:12 »
Tällä kertaa jaksoin katsella kaikki matsitkin kun oli vähän tylsää töissä. Suosittelen kaikille aloitteleville HS pelaajille näiden katsomista, erittäin varmaa pelaamista ja hyvin selostettu omat ja vastustajan peliliikkeet. Dräftissä kävi viimeisen 10 pickin osalta melkoinen munkki että [hs]Unleast the Hounds[/hs]it löytyivät, ilman niitä pakka olisi ollut todella paljon huonompi. Vastustajissa oli melkoisia paisteja, varsinkin viimeinen matsi oli todella viihdyttävää katsottavaa kun vastustajan pakka oli todella kova.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.