Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.  (Luettu 4857 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vilhis

Minulla on käynyt jo useampaan kertaan mielessä, että voishan sitä joskus kirjoittaa raporttia jostain turnauksesta. Nyt koen sen aiheelliseksi, koska Seinäjoelta jäi suolainen maku suuhun. Asiaan:

Ennen turnausta otin yhteyttä Oulussa qualifoituneeseen Heikkiin, kysellen hieman mietteitä hänen RDW:stään. Lähettelemme viestejä puolin ja toisin, kunnes Hollywoodin jälkeen molemmat äkkäävät mystisesti listoilta B/R Fury Huskin. Pakan idea on simppeli: Toksuja, toksuja ja vielä kerran toksuja. Tuksuja hyödyntää Nantuko Husk ja pakan varsinainen combottaja Furystoke Giant. Greater Gargadon varmistaa, ettei massatuho haittaa hirveästi. Wraathauksen jälkeinen 9/7 kavu on kuulemma hyvä. Ostelen, vaihtelen ja lainailen kortteja nopeaan tahtiin ja pääsen jopa testaamaan pakkaa kerran Tampereen FNM:ään. Kaksi ensimmäistä peliä meneekin tursoillessa voitot sivu suuhun, mutta sen jälkeen pieksen Elffit ja Warriorit kumoon. Shadowmoorin limitedjörssi Rite of Consumption on dekin techi, jolla on mukava päräyttää toisen naamalle vaikkapa 14/14 Huski.

Itse turnaukseen: Lähden matkaan Tampereelta aamuisella lähibussilla keskustaan. Kävelen pysäkiltä Rautatieasemalle saapuen reilusti etuajassa, ostan lipun ja odottelen junaa. Junassa keskustelen randomtyyppien kanssa, jotka olivat arvattaen menossa rokkailemaan Provinssiin. Kanssamatkustajat kiskovat olutta ja minä joudun tyytymään kahviin. Takaisin paluu Tampereelle on tässä vaiheessa mysteeri: viimeinen juna menee 19:38 ja jos turnaus ei pääty ennen sitä, joutuisin droppaamaan kesken.

Saavun Seinäjoelle. Olen älykkäänä poikana tallentanut itselleni kartan Seinäjoen keskustasta ja kävelen asemalta suoraan Hesburgeriin. Hesessä tapaan ihmeen kaupalla muita Tampereelaisia, jotka tulivat paikalle autolla. Syömisen jälkeen matka jatkuu kohti Fantasialinnaa. Fantasialinnalla mietin vielä hieman pakan rakennetta ja aikaa mietittyäni kirjoitan pakkalistan, johon kuitenkin merkitä yhden Profane Commandin. Commandi sai tilaa listalta yhden Riten tieltä. Tämä oli virhe.

Mätsit:

Game 1 vs. Red

Pelaan vastaan pakkaa, joka maindekkaa Lightning Serpenttejä. "Jee". Häviän 1-2, siden Bottle Gnomessit(Dragons Claweja ei ole) eivät paljon auta. Matsien varsinainen sisältö ei ole kovin jännittävä. Burni burnittaa naamaan ja ajaa kavuilla. Minä en osaa mulligoida ja pääsen yllättämään vastustajan kerran tokalla rundilla. Tämän pelin jälkeen ei vielä harmita paljoa, vaikka matsi olisi ollut mahdollisesti voitettavissa. Alamäki kuitenkin alkaa tästä ja jyrkkenee turnauksen loppua kohden...

Game 2 vs. Doran

Ennen matsia Judge kutsuu meikän luokseen. Nyt se hiton YKSI Profane Command sitten kostautuu. Olen unohtanut kirjoittaa sen pakkalistalle! Voihan jeesus. Saan Game Lossin ja aloitamme vastustajan kanssa tilanteesta 0-1. Otan paskan käden ja vasustaja tarjoaa paria Dorania, ja 3 muuta treefolkkia. En ollu voittamassa. Sain kyllä peliin yhden Gargadonin, mutta eipä se paljon auta. Siden Threatenit, Deathmarkit jäävät käyttämättä. Tämän matsin jälkeen käyn pariinkin kertaan tupakalla purkamassa vitutustani. Ymmärrän, että qualifoituminen ei näytä enää todennäköiseltä, mutta päätän silti jatkaa, vaikkapa testailun merkeissä, eihän pakka ole minulle vielä kovinkaan montaa peliä vanha. 0-2.

Game 3 vs. Mirror paskemmalla buildilla

1-2. Olisin kyllä voinut hävitä tämän myös 2-0, mutta vastustajani pihtailee Gargadoniin säkkäilyjä ja yllätän hänet tarjoamalla Riteä päähän. Ratkaisevassa pelissä käytän 'Seizeä käteen, jossa oli mm. 1 Marsh flitter, 1 Greater Gargadon ja Furystoke Giant. Olen paisti ja seizetän kädestä Gargadonin. Tilanne alkaa vaikuttaa huollestuttavalta kun vastustaja pelaa joka vuoron ländin tiskiin ja pyörähtää vuorolla kuusi. Vituttaa.

Game 4 vs. U/W Controll

Maindeck Crovax tekee pahaa jälkeä bitterblossomille. Kun sen kanssa samaan junaan hyppää myös Godhead of Ave, alkaa matsi olla melko selvä. Vissin vähä paska mätsup? Lisäksi pidän täysin jörssiset kädet. Ei voi ymmärtää. Taidan myös käyttää seizeä väärin jättämällä Crovaxin käteen: Ei näin. Tuloksena 0-2.

Game 5 vs. Scryb & Force

Pelaako joku vielä tätäkin? Voihan hele. Pidän paskat kädet molemmissa matseissa, joka tarjoaa tutun 0-2 tuloksen. Pelin "hauskin" hetki on Forceen tarjottu Shape of the Wiitigo. ADSDADASDDSDSADASDA: Pelatkaa oikeita dekkejä. Toki eipä sillä ole paljon väliä, jos on näin paisti kuin minä.

Game 6 vs. Red

VOITAN 2-1 !!! Mahtavaa. Mulligoin rohkeammin ja voitan vissiin molemmat voittamani pelit Ritellä? Näin sitä pitää. Tämäkään matsi ei ole sisällöllisesti kovin mainittavan arvoinen, kun toisen ainoat äksönit ovat Burnia päähän tai kavua kumoon. Tämä mätsup on kyllä melko paljon kuin arvan heittoa. Huono käsi rankaisee heti.

Lopputuloksena on mainittava 1-0-5 (W/D/L). Tästä ei ole matkaa kuin ylöspäin? Ehkä paistikkaiden peliliikkeideni lisäksi voisin syyttää hieman epäonneakin. En nimittäin päässyt kertaakaan pyörähtämään itse Furystoke Giantilla: Ei vaan ollut nousemassa. Pakka vaati selvästi lisää testausta. Pakka on hyvä, jolla voi selvästi pärjätä. Hyviä mätsuppeja pitäisi olla ainakin keijot ja elffit. Teoreettisella pärjäysmahdollisuudella ei tosin juuri ole merkitystä käytännössä, jos pelaa kuin paisti.

Reissun plussat ja miinukset:

- Magus of the Moon alisuoriutui (syy alla).
- Turnauksen meta.
- Dekin kopiointi ei kopioi skillssejä.
- Ahtaat tilat.
- Profane Command: antoi Game Lossin ja ainoassa pelissä jossa sen nostin, olisi Rite ollut parempi.

+ Mukavaa porukkaa päällisin puolin.
+ Tampereelaisten suuri osallistuminen plus menestys.
+ 6 kierroksen turnaus saatiin pidettyä aivan helkutin nopeasti, eli kerkesin junaan.

Vaikka haettu qualifoituminen jäi kauas haaveisiin, tiedän kyllä jo nyt sanoa, että Espoohon menen vielä viime hetken karsintoihin. Mikäli nekään eivät tuo tulosta, aionpa silti tulla kisapaikalle draftailemaan viikonlopuksi. Silleen. Eka turnausraportti on nyt siinä. Ajatuksia on pyörinyt päässä turnauksesta lähtien, joten osa varmasti unohtui. Pelien sisällöissä voi olla virheitä, en millään voi muistaa kaikkea.

Edit: Kirjoitusvirheitä karsittu.
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo 12:01 kirjoittanut Vilhis »
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Akspee

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #1 : 17.06.08 - klo 05:23 »
Voi Ville minkä teit :P
Imo. asiassa kunn asiassa kantsii välttää näitä viime hetken muutoksia :)
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #2 : 17.06.08 - klo 08:23 »
Imo. asiassa kunn asiassa kantsii välttää näitä viime hetken muutoksia

Niin olisi kannattanut Olli Hämäläisenkin tehdä viime vuonna!

Pelien sisällöissä voi olla virheitä, en millään voi muistaa kaikkea.

Jos suunnittelet joskus kirjoittavasi raportin, kannattaa tehdä muistiinpanoja jo turnauksen aikana. Tämä auttaa kummasti ajatusten jäsentelyä myöhemmin.

Hyvä, että foorumille tulee raporttisisältöä, vaikkakin edelleen harvakseltaan.

-- Nute
Oulu

Poissa duracel

Re: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #3 : 17.06.08 - klo 08:36 »
Jos peleistä haluaa kirjoittaa, kannattaa kiinnostavan pelin jälkeen laittaa siitä asioita paperille muistiin. Samoin kiinnostaa, että minkälaisia ne "paskat kädet" olivat. Muistiinpanoja voi tällaisista asioista tehdä nopeasti pelin aikanakin, koska niitä ei tarvitse näyttää viholliselle. Dekkilista olisi myös mukavaa lisätietoa lukijalle, vaikka joku vastaava lista webistä varmaan hetkessä löytyisikin.

Mukava pieni raporttihan tämä kuitenkin oli. Ja parempaa onnea Last Chanceihin!

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa zoukka

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #4 : 17.06.08 - klo 08:45 »
Dekkilista kiinnostaa kans. Olin tuon Rite of Consumption lapun kokonaan setistä sitten missannut ::)

Poissa Nod

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #5 : 17.06.08 - klo 09:48 »
Hyvä ja itsesuolainen raportti. Kirjoitahan joskus uudelleen.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Vilhis

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #6 : 17.06.08 - klo 11:55 »
Jos suunnittelet joskus kirjoittavasi raportin, kannattaa tehdä muistiinpanoja jo turnauksen aikana. Tämä auttaa kummasti ajatusten jäsentelyä myöhemmin.

Juu ehdottomasti. Tämä on ollut useasti tarkoituksena, myös tällä kerralla.

Lainaus käyttäjältä:  duracel
Jos peleistä haluaa kirjoittaa, kannattaa kiinnostavan pelin jälkeen laittaa siitä asioita paperille muistiin. Samoin kiinnostaa, että minkälaisia ne "paskat kädet" olivat. Muistiinpanoja voi tällaisista asioista tehdä nopeasti pelin aikanakin, koska niitä ei tarvitse näyttää viholliselle. Dekkilista olisi myös mukavaa lisätietoa lukijalle, vaikka joku vastaava lista webistä varmaan hetkessä löytyisikin.

Paskat kädet olivat tyyliin:

Lääni, lääni, husk, magus, flitter, flitter, furystoke. Nousiko läänejä tämän jälkeen? Arvata saa.

Toinen:

Lääni, lääni, lääni, lääni, guilgdmage, fanatic, warmarshal. Arvatkaa mitä tämän jälkeen nousi seuraavat X vuoroa tappioon saakka?

Oikeastaan olin hieman yllättänyt paskoista aloituskäsistäni, kun Tampereen FNM:ssä kaikki tuntui omia pelivirheitä luukunottamatta menevän hyvin.

Lainaus käyttäjältä:  duracel
Mukava pieni raporttihan tämä kuitenkin oli. Ja parempaa onnea Last Chanceihin!
Lainaus käyttäjältä:  Nod
Hyvä ja itsesuolainen raportti. Kirjoitahan joskus uudelleen.

Kiitoksia kiitoksia! Onnea varmasti tarvitaan. Enköhän kirjoittele myös jatkossa.

Lainaus käyttäjältä:  zoukka
Dekkilista kiinnostaa kans. Olin tuon Rite of Consumption lapun kokonaan setistä sitten missannut


Tässä on Wrightin lista hollywoodista:
http://www.deckcheck.net/deck.php?id=16499

Ja tässä Ferrandon regionaalsseista: (rullaa alas)
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/mf202

Tästä löytyy vielä useita muita samankaltaisia ja hyvin pärjänneitä dekkejä:
http://www.deckcheck.net/list.php?type=B%2FR+Aggro&format=TSp_10th_Lrw

Oma listani oli pieni variaatio molempia. Lisään sen topiciin ehkä jo tänään.

Pakan selvät alisuoriutujat Maguksen lisäksi olivat Guildmage ja useasti täppiin pelissä tullut Auntie's Hovel.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Teroin

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #7 : 17.06.08 - klo 16:16 »
Ihan mukava rapo, kyllä määkin suosittelen naputtamaan lisää tulevaisuudessa.

Mulla ei oo koskaan ollu tapana kirjotella minkäänlaisia muistiinpanoja. Turnauksessa ajatukset pysyy hyvin tiiviisti pelissä eikä mahdollisessa rapossa. Myöhemmin kirjottelen mitä muistan ja jos en muista mitään, heitän omasta päästä. Paskat läpäthän ne rapon tekevät eikä se että kavu A on sivuttain ja kavu B chumpaa.

Onnea LCQ:hun myös täältä!
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa ilpo

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #8 : 17.06.08 - klo 19:24 »
Tero puhuu vankalla PT-miehen kokemuksella asiaa; muistiinpanot on runkkareille. Oikeaoppisessa rapsussa kun ei kuvata matseja tai välttämättä koko turnausta ollenkaan, ei muistiinpanoja tarvita mihinkään.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa duracel

Re: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #9 : 17.06.08 - klo 19:37 »
Mun raportteja lukeneet kyllä tietää, ettei niissä paljoa peleillä herkutella. Välillä kyllä tuntuu, että tarviis niistä kaikista muista jutuista kuitenkin ne muistiinpanot...

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Rancid-

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #10 : 18.06.08 - klo 00:46 »
Ihan tälleen raporttiin liittymättä kyselen, että ei kai se FNM ollut (suunnilleen) ainoa käytännön harjoittelu, mitä dekillä teit? Tokenit, Huskit, Gargadonit ja Furystoket sisältävät niin paljon enemmän tai vähemmän puuntakaisia koNposynerKioita ja pelitilanteen tulkintapuzzleja, että harjoitusta todellakin tarvitaan. Itse taisin mainitakin, että parissa kohtaa olit liian varovainen puskemaan Gargadonilla maailmaa paskaksi ja lihaa tiskiin.

Ei myöskään kannata lannistua yhdestä heikosta turnauksesta; joskus ei vaan saa mitään aikaan vaikka pelaisikin hyvin. On siis parempi käyttää turttailut ja huonot nostot yhtä aikaa pois ;D Geeällää vaan LCQ:hun, että saadaan Tampereelle toisetkin kymmenen SM-kisaedustajaa ;)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Vilhis

Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #11 : 18.06.08 - klo 09:03 »
Ihan tälleen raporttiin liittymättä kyselen, että ei kai se FNM ollut (suunnilleen) ainoa käytännön harjoittelu, mitä dekillä teit? Tokenit, Huskit, Gargadonit ja Furystoket sisältävät niin paljon enemmän tai vähemmän puuntakaisia koNposynerKioita ja pelitilanteen tulkintapuzzleja, että harjoitusta todellakin tarvitaan. Itse taisin mainitakin, että parissa kohtaa olit liian varovainen puskemaan Gargadonilla maailmaa paskaksi ja lihaa tiskiin.

Ei myöskään kannata lannistua yhdestä heikosta turnauksesta; joskus ei vaan saa mitään aikaan vaikka pelaisikin hyvin. On siis parempi käyttää turttailut ja huonot nostot yhtä aikaa pois ;D Geeällää vaan LCQ:hun, että saadaan Tampereelle toisetkin kymmenen SM-kisaedustajaa ;)

Juu kyllä se FNM oli "suunnilleen" ainoa pelitestaus tuolla pakalla. Tajuan kyllä, että pakassa on paljon erilaisia synergioita ja voittokeinoja joidenka takia testaamista tosiaankin tarvitaan paljon enemmän. Mutta minkäs mahdat kun en aiemmin saanut kortteja kasaan ja olin pari viikkoa lomalla ennen tuota turnausta? Ehkä olisi pitänyt lähteä matkaan tutummalla polttopakalla. Enivei, turnaus oli ainakin testauksen kannalta oikein oiva tilaisuus: taas opin jotain.

Eikä tietenkään lannistuta! Pläänit on jo mietitty: Avaan sealedissa mauttoman poolin, thäts it.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Suolaa suussa eli tursausraporttia Seinäjoen SMQ:lta.
« Vastaus #12 : 19.06.08 - klo 17:21 »
Eikä tietenkään lannistuta! Pläänit on jo mietitty: Avaan sealedissa mauttoman poolin, thäts it.

Ja sitten iskee deck swap :)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.