Poromagia

Kirjoittaja Aihe: League of Legends  (Luettu 12967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Machahiko

League of Legends
« : 18.02.11 - klo 20:02 »
Dodi, kun olen vähän semmoista huhua kuullut, että täällä joku muukin saattaa kyseistä peliä pelata niin ajattelimpa tehdä langan kyseisestä pelistä. :) Tänään tuli uusi päivitys ja mukana uusi sankari, Maokai. Ei vaikuta aivan niin vahvalta, vaikkakin äsken tuli Maokai ja piiskas niin, että oli hiukset lähteä. Pelaamassa oli kuitenkin nRated, kavereina sit Rashaasii, araneae ja heidän kaverinsa. :/

Araneae:n LoL-video.

En nyt oikein parempaakaan kirjoitettavaa keksi niin kertokaapa vaikka ikimuistoisista peleistä, lempisankareistanne tai muista mainioista hetkistä! Itse tykkään neuvoa jos ihmiset haluaa neuvoja kysellä. Itsellä on nyt solo rankedissa 1750+ rating ja ladderin mukaan Euroopan 400 parhaan joukossa oleskelen ; vaikkei tuo ratingi nyt todellakaan kaikkea kerro. :)

Kerrotaanpa nyt itselle suurin ylpeyden aihe viimeaikaisista peleistä, eli menin aamusta pelaamaan yhtä rankedia, peliä joutui odottamaan 20 minuuttia kunnes tuli tuo pahaenteinen ääni, että aletaan bannailemaan sankareita. Olin kapteeni. Bannit menivät jotenkin Kassadin - Rammus & Malphite - Janna. Vihollisille first pick Anivia, minulle malzahar. Myöhemmin huomaan, että meillä ei ole junglea koska Shen EI OSAA junglea, latausruutu pamahtaa ruudulle ja kappas vain. Vihutiimin kapteenina alth0r, se henkilö jonka pelaamista ihailen. Vitutti ja rankasti, aikaisemmin jännityksestä kiristyneet kasvot tuntuivat aikamoiselta sementiltä.

No, kuitenkin peli tuli lopulta jopa _voitettua_ ja kyllä meni jännäksi. Onneksi omassa joukkueessa oli sentään yksi järkevä pelaaja joka uhrautui joukkueen puolesta ja vastustajien tiimissä ei ollut sitäkään.  :)

Muita mainioita hetkiä on ollut se kun on päässyt peliin jossa itse on last pick ja pelissä muut pelaajat Euroopan parhaimmistoa, joista joku vielä streamaa peliä muille nähtäväksi. Oli vähän jännäkakka kyllä teamspeakissa kun kaverit katselivat streamista, että miten peli menee. Kuitenkin, sOAZ ja YellOwstar kantoivat pelin voittoon Evellä ja Swainilla, itse taas tein kaikkeni joukkueen puolesta kapteeni metroseksuaalina.

Pelistä, kilpailuskenestä ja paremmaksi pelaajaksi tulemista varten täältä pitäisi löytyä aina silloin tällöin kaikkea kivaa. :) Jos tahdot paremmaksi pelaajaksi ja on paljon aikaa, on hyvä katsella streameja. Suosittelen Linakin, Skaftin/MoMan, Wickdin, HotShotGGn, LocoDocon ja Reginaldin streameja. Erityisesti Locodoco ja Reginald opettavat välillä todella hyvin streamissaan, mutta nykyään ovat varmaankin lopettaneet. Jos Xin Zhao / Taric / Cho'Gath / Udyriä halajaa pelata niin Guardsman Bobin streamin täytyisi olla täyttä kultaa. Helpoiten streamit löydät osoitteesta solomid.net, minut voi varmaan helpoiten nähdä retropaladinin streamissa.

Lisäilkää toki kaveriksi niin pelaillaan joskus! Nimimerkillä Machahiko löytyy. :)

Poissa Polari

Vs: League of Legends
« Vastaus #1 : 18.02.11 - klo 22:13 »
Signatureni kertoo. Enkä edes laittanut sitä pelkästään tätä varten vaan jo muutama päivä sitten ihan muuten vaan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: League of Legends
« Vastaus #2 : 18.02.11 - klo 22:53 »
Tälle olen tämän vuoden pyhittänyt, koulussakaan jaksa hajoilla ja sosiaalinen kanssakäyminen on aina yhtä perseestä. Siispä LoL ja elämä hukkaan. Pelissä on tasan kaksi mielestäni pelikelpoista heroa, Anivia ja Sivir, joista ensin mainitulla käytännössä aina joudun pelaamaan, koska premadetiimimme luottaa kaikkeen paitsi cc:hen. Solona taasen on pakko pelata linnulla, jos haluaa edes teoreettiset tsäänssit voittaa, kun omalla puolella on jäätäviä kilipäitä. Lintu kun on rikkinäisin combottaja pelissä osaavissa käsissä, nerffattiin ultia tai sitten ei. Passivesta tekivät tosin sangen paskan, minionitkin syövät munan helposti.

Pari kertaa olen otuksella joutunut tankkimaankin, eikä se ole estellyt tappoja. Thornmail, Warmog, guardian angel, penetraatio bootsit, taikakeppi ja -hattu. Se oli melko lailla gg, kun lensin vastaan. Normaalia olen pelaillut sen ~500 peliä tässä parin kuukauden aikana, kohtapuoliin tuumasin kokeilla rajoja ja lähteä rankediin. Siinäpähän on vain se hassu juttu, etten ole pelannut mitään muuta charia kuin kahta edellämainittua, joten eipä niistä kovin kaunista saataisi aikaisiksi.

Poissa Chaosworm

Vs: League of Legends
« Vastaus #3 : 19.02.11 - klo 09:28 »
Itse olen vasta muutama päivä sitten aloittanut, nimimerkki on sama kuin täälläkin.

EDIT: Minun mielestäni parhaalta herolta on vaikuttanut Fiddlesticks draineineen, tai ainakin se on ainoa hero, jolla minä olen onnistunut saamaan enemmän tappoja kuin kuolemia.
« Viimeksi muokattu: 20.02.11 - klo 09:09 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa Puhis

Vs: League of Legends
« Vastaus #4 : 18.03.11 - klo 14:09 »
Lolia on tullut pelailtua hieman, tosin penniäkään en ole siitä maksanut vaan sen sijaan olen pelaillut aina joka viikko vaihtuvilla ilmaischampioneilla. Tällä tavalla myös tulee tutustuttua hyvin kaikkiin championeihin, kun joka viikko pitää vaihtaa pelattavia hahmoja ja kokeilla uusia. Mielestäni tähän mennessä pelattavista hahmoista mielenkiintoisin/paras on ollut Ashe. 1v1 -tilanteissa oikeiden itemeiden jälkeen hankala voittaa eikä karkuun pääse hidastavan nuolen takia. Lisäksi Ashe on loppupelin carry, joka pystyy myös disabloimaan vastustajan ultimaten avulla. Ultimatella saadut absurdit tapot (jos nuolen osaa ampua oikein) ovat ajoittain hulvattoman hauskoja ja tulee aika kurko fiilis kun low hp -vastustajan on saanut nitistettyä aivan poskettoman kaukaa ja hankalasta paikasta lähes sokkona ammutulla nuolella. Varsinkin näin aloittelijalle Ashe on tuntunut helpolta pelata. Ehkä myöhemmin, jos LoLin pelaamista tulee jatkettua, tulee muutettua mielipidettä siitä, mikä on paras hero (mikä on erittäin todennäköistä). Kuitenkin myös Heroes of Newerthiä betavaiheessa paljon pelanneena LoL tuntuu lähinnä karsitulta karvalakkimallilta HoNista ja tuntuukin siltä, että jos tämän tyyppisiä pelejä tulee pelailtua, hankin myöhemmin todennäköisesti HoNin.

Fiddlesticksistä täytyy sanoa että se ei mielestäni ole millään muotoa helpoimpia heroja pelata heti alussa, joten ehkä voisi kokeilla jotain helpompaa pelattavaa alussa. Esimerkiksi tuo Ashe olisi juurikin sellainen. Todella usein olen nähnyt aloittelevien pelaajien tyrivän pahasti oman pelinsä ja samalla koko tiimin pelin Fiddlenä, kun abilityihin luotetaan liikaa tai niitä ollaan liian innokaita käyttämään ja samalla tapatetaan vähän kestävä Fiddle toistuvasti eli feedataan vastustajaa. Hienoa kuitenkin jos joku osaa pelata sillä jo heti alussa :D

Poissa Luigiggi

Vs: League of Legends
« Vastaus #5 : 11.04.11 - klo 12:35 »
Mielummin HoN:ia oO

Poissa farewell

Vs: League of Legends
« Vastaus #6 : 06.09.11 - klo 04:23 »
Kyllä tuo league of legends on mielestäni parhaimpia pelejä mitä netissä voi ILMAISEKSI pelata. Itse pelannu suht paljon nocturnella ja xin zhaolla.

Poissa GhettoBoyFIN

Vs: League of Legends
« Vastaus #7 : 06.09.11 - klo 07:05 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)
http://mtgsuomi.fi/listat/GhettoBoyFIN/om/

How to shave your beard like a man? You don't, you don't shave.. That's how man shaves.

Poissa Petuzki

Vs: League of Legends
« Vastaus #8 : 06.09.11 - klo 09:19 »
Tullu jonkin verta pelailtua ja morganasta löytyi suosikkihahmo :)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: League of Legends
« Vastaus #9 : 06.09.11 - klo 14:57 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)

On muuten aivan jäätävää paskaa. Perusteluita ei tarvita, sillä nämä kaksi ovat keskenään yhtä samanlaisia kuin jäkis ja fudis. Joten pitäkää hauskaa ihan keskenänne, jos ei parempi peli maita.

Leona + Ryze/Panth tai vastaava cctä omaava carry on semirikki, kaverin kanssa tutuksi ja turvalliseksi laneraiskaukseksi havaittu lvl3 etiäpäin. Vielä vain pitäisi buildia hioa paremmaksi, on nimittäin sattumanvaraista välillä tämä itemien osto.

Poissa Anssi

Vs: League of Legends
« Vastaus #10 : 06.09.11 - klo 15:48 »
Pelaan vaan 3vs3:ia, viime aikoina alkanut oon vihdoin alkanut tajuta pelistä jotain ja nykyään lopussa on yleensä jopa positiivinen recordi. Lvl 20 atm.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Bluudbroid

Vs: League of Legends
« Vastaus #11 : 06.09.11 - klo 19:36 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)
Ei kokeilla sillä HoN on paska.

Poissa Yms

Vs: League of Legends
« Vastaus #12 : 06.09.11 - klo 19:41 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)
Ei kokeilla sillä HoN on paska.

Kokeile ensin, totea vasta sitten mitä paskaa se onkaan.

Tapahtuipa tässä vähän aikaa sitten niin että tajusin pelanneeni viimeiset neljä kuukautta Ameriikan serverillä. Levelit on aina kiva hankkia alusta tällä hetkellä mielesäni aivan käsittämättömän jönde järjestelmä.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Chaosworm

Vs: League of Legends
« Vastaus #13 : 06.09.11 - klo 20:31 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)
Ei kokeilla sillä HoN on paska.

Kokeile ensin, totea vasta sitten mitä paskaa se onkaan.

Tapahtuipa tässä vähän aikaa sitten niin että tajusin pelanneeni viimeiset neljä kuukautta Ameriikan serverillä. Levelit on aina kiva hankkia alusta tällä hetkellä mielesäni aivan käsittämättömän jönde järjestelmä.
Eihän niissä leveleissä muuten mitään, mutta yksittäisistä levelupeista välillä 13-29 on ihan yhtä paljon hyötyä ja sekin hyöty on yhden levelin määrissä marginaalinen, mutta level 28-29 on paljon hitaampi kehittää kuin 12-13. Sen lisäksi levelin kehittäminen grindaamalla on tylsempää ja hitaampaa kuin Protector III:ssä ja hankkimalla päivittäin First Win of the Dayn erittäin hidasta ja ihan vain huvikseen silloin tällöin pelaamalla lähes olematonta.
« Viimeksi muokattu: 06.09.11 - klo 20:34 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa Polari

Vs: League of Legends
« Vastaus #14 : 06.09.11 - klo 21:51 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)

On muuten aivan jäätävää paskaa. Perusteluita ei tarvita, sillä nämä kaksi ovat keskenään yhtä samanlaisia kuin jäkis ja fudis. Joten pitäkää hauskaa ihan keskenänne, jos ei parempi peli maita.

Niin no, toinen on vaikea aloittelijalle mutta erittäin palkitseva kun oppimiskäyrällä lähtee etenemään, toinen on leppoisa aloittelijalle mutta degeneroituu korkealla tasolla aivan jäätäväksi paskaksi. Se on ihan ihmisestä kiinni kummanlaiseen peliin tykkää lähteä panostamaan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Triack

Vs: League of Legends
« Vastaus #15 : 06.09.11 - klo 22:48 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)

On muuten aivan jäätävää paskaa. Perusteluita ei tarvita, sillä nämä kaksi ovat keskenään yhtä samanlaisia kuin jäkis ja fudis. Joten pitäkää hauskaa ihan keskenänne, jos ei parempi peli maita.

Niin no, toinen on vaikea aloittelijalle mutta erittäin palkitseva kun oppimiskäyrällä lähtee etenemään, toinen on leppoisa aloittelijalle mutta degeneroituu korkealla tasolla aivan jäätäväksi paskaksi. Se on ihan ihmisestä kiinni kummanlaiseen peliin tykkää lähteä panostamaan.

Ihan uteliaisuudesta: Millä tavalla se toinen degeneroituu paskaksi?

Poissa Karjanvarastaja

Vs: League of Legends
« Vastaus #16 : 06.09.11 - klo 23:09 »
Heroes of Newerth nykyään free to play. Kokkeilkkaa  :)

On muuten aivan jäätävää paskaa. Perusteluita ei tarvita, sillä nämä kaksi ovat keskenään yhtä samanlaisia kuin jäkis ja fudis. Joten pitäkää hauskaa ihan keskenänne, jos ei parempi peli maita.

Niin no, toinen on vaikea aloittelijalle mutta erittäin palkitseva kun oppimiskäyrällä lähtee etenemään, toinen on leppoisa aloittelijalle mutta degeneroituu korkealla tasolla aivan jäätäväksi paskaksi. Se on ihan ihmisestä kiinni kummanlaiseen peliin tykkää lähteä panostamaan.

Imo tämä degeneroituminen tapahtui kun serverit jaettiin. Sen sijaan, että joka viidennessä pelissä sai kärsiä ryssistä (venäläisten alaheimo, sama kuin meidän joensuulaiset, tietäkää ero ennen kuin huudatte "razzismi"), niin nykyään ovat pakollisia joka matsissa. Ei hajota ei, onneksi full made matsit edes osittain rajoittavat näiden lo(r)ttovoittojen osumista omiin peleihin.

Se perusvitutus mitä randomeista välillä saa ei imo riitä degeneroitumisen perusteeksi, ainakin tällaisen väitteen muistan sinulta joskus nakki ja makkara, kun aihetta sivuttiin jossakin. Se kyllä on totta, että kun on yli 80% hahmoista käynyt lävitse, niin samanlaisia buildeja tulee rakenneltua pelistä toiseen ja joka char alkaa muistuttamaan toistaan, lähinnä abilityjen nimet vaihtuvat, muu on kosmeettista.

Poissa Polari

Vs: League of Legends
« Vastaus #17 : 07.09.11 - klo 01:02 »
Lyhyesti, Lolissa on huipputasolla tasan yksi stratti ja se on passiivinen farmaa-lanea-koko-peli. Ilmainen blinkki joka herolla on ehkä paskin idea ikinä. Teknisestä toteutuksesta mainittakoon että replay-toimintoa ei ole (paitsi ilmeisesti joku ulkopuolinen taho sai pari kuukautta sitten jonkun virityksen aikaiseksi) eikä myöskään pausea - Dreamhackin yhteydessä pelatun ison turnaussarjan huipentumassa pelaajia tippuili lan-ympäristössä jatkuvasti ja toinen semifinaali ratkesi käytännössä täysin disconnectiin.

Ettei kuulosta liian negatiiviselta niin toistanpa mitä tässä on nyt jo pariin otteeseen tullut todettua: LoL on ihan kiva casualpeli ja sellaisena olen siitä kuullut hyvääkin. Itse tykkään Dotassa ja Honissa siitä että pelissä syvyyttä piisaa ja pelin oppimiskäyrä jatkuu ihan helvetin pitkälle. Ammattilaispelit ovat mielenkiintoisia ja vaikka itse olen kaukana siitä tasosta, korkealle on kiva tähdätä. Jos haluaa läpsytellä rennommalla otteella niin Lol on kelpo vaihtoehto mihin ihan varmasti pääsee nopeammin sisään, mutta jos touhuun meinaa kunnolla paneutua niin ei ehkä kannata valita lasten versiota.

Ai niin, ja itse kun näen genren pelit hyvin kilpailuhenkisinä niin Lolin pay to win -malli aiheuttaa pahoinvointia. Dotassa ja Honissa herot ovat samat kaikille, ero tulee siitä kuinka hyvin sitä osaat pelata. Lolissa pääset samalle viivalle vasta kun olet rahalla ja/tai hirmuisella grindauksella hankkinut accountin sinne levelille 30. Käytännössä tämä ei ehkä ole kummoinen ongelma sillä alkuvaiheessa pelaat kuitenkin muita aloittelijoita vastaan, mutta periaatetasolla tuo kaihertaa aika pahasti.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Triack

Vs: League of Legends
« Vastaus #18 : 07.09.11 - klo 03:33 »
Lyhyesti, Lolissa on huipputasolla tasan yksi stratti ja se on passiivinen farmaa-lanea-koko-peli. Ilmainen blinkki joka herolla on ehkä paskin idea ikinä.

Muu viestisi oli ihan asiaa, mutta tässä kohtaa olet ihan vaan yksinkertaisesti pihalla.

Poissa Polari

Vs: League of Legends
« Vastaus #19 : 07.09.11 - klo 13:37 »
Lyhyesti, Lolissa on huipputasolla tasan yksi stratti ja se on passiivinen farmaa-lanea-koko-peli. Ilmainen blinkki joka herolla on ehkä paskin idea ikinä.

Muu viestisi oli ihan asiaa, mutta tässä kohtaa olet ihan vaan yksinkertaisesti pihalla.

Okei, myönnän että tuosta ei ole omakohtaista kokemusta. Kommentti on lainattu HoN-prolta joka kävi harjaamassa itsensä LoLissa ELO-listan kärkeen (chu), mitä pitäisin melko uskottavana lähteenä. Varmaan oli sitten aika kärjistetty, mutta kyllä kaikki mitä olen keneltäkään kuullut on ollut sen suuntaista että tappoja ja toimintaa ei huipputasolla ihan hirveästi nähdä (ja toisaalta myös että paskemmissa peleissä asia on päinvastoin).

Oletan että itse viittasit quoten ensimmäiseen lauseeseen. Jos sinulla on jotain positiivista sanottavaa summoner spelleistä niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan tarkempia perusteluja.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa roussih

Vs: League of Legends
« Vastaus #20 : 07.09.11 - klo 14:16 »
Samaa mieltä mitä Polari sanoi paitsi että S2 (HoN kehittäjä) on tehnyt HoN:iin samanlaisen tyylin kuin mitä LoL on: freetoplay accountilla herot vaihtelee viikottain ja vaikka itse on pelannut peliä betasta asti ei uusimpia heroja saa käyttöön ellei niitä unlockaa rahalla.

HoN:a yritetään ilmeisesti muuttaa tällä hetkellä casual pelaaja ystävällisemmäksi tuomalla erilaisia pelihelpotuksia (courier ilmaiseksi alussa tiimille) ja yksinkertaistamalla peliä olemassa olevia kikkoja poistamalla kuten esim. mid herolla enää voi käydä täyttämässä pulloa poolilla samalla kun grindaat itse midissä jne. Fiksuahan se on matkia LoL kun taitaa niitten konsepti tuottaa paljon enemmän massia. Competitiveplayn seuraaminen on itselläkin mieleen, mutta sen saralla odottelen kyllä enemmän Dota 2.

Poissa Polari

Vs: League of Legends
« Vastaus #21 : 07.09.11 - klo 14:58 »
Minäkään en ihan hirveästi pidä HoNin uudistuksista, mutta niiden kanssa nyt vielä elää (varsinkin kun legacy accounttia asia ei koske kuin early accessin osalta). Vaikka herovalikoima on ilmaisaccounteille rajattu, herojen statit ja abilityt sentään ovat samat kuin kenen tahansa muunkin pickkaamina. Early access on jo vähän enemmän paskaa mutta sitäkään en ihan älyttömän pahana näe. Pelillisistä uudistuksista voi olla montaa mieltä, mutta vanhat pelaajat nyt kitisevät joka tapauksessa. Se ilmainen courier ainakin oli aivan loistava veto.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Triack

Vs: League of Legends
« Vastaus #22 : 07.09.11 - klo 18:03 »
Lyhyesti, Lolissa on huipputasolla tasan yksi stratti ja se on passiivinen farmaa-lanea-koko-peli. Ilmainen blinkki joka herolla on ehkä paskin idea ikinä.

Muu viestisi oli ihan asiaa, mutta tässä kohtaa olet ihan vaan yksinkertaisesti pihalla.

Okei, myönnän että tuosta ei ole omakohtaista kokemusta. Kommentti on lainattu HoN-prolta joka kävi harjaamassa itsensä LoLissa ELO-listan kärkeen (chu), mitä pitäisin melko uskottavana lähteenä. Varmaan oli sitten aika kärjistetty, mutta kyllä kaikki mitä olen keneltäkään kuullut on ollut sen suuntaista että tappoja ja toimintaa ei huipputasolla ihan hirveästi nähdä (ja toisaalta myös että paskemmissa peleissä asia on päinvastoin).

Oletan että itse viittasit quoten ensimmäiseen lauseeseen. Jos sinulla on jotain positiivista sanottavaa summoner spelleistä niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan tarkempia perusteluja.

Olen tosi huono vertaamaan näitä  kun Honia en ole ikinä pelannut ja jotain striimiä katselin ehkä 5 min, eli en tiedä pelistä mitään. Roc-Dotaa pelailin joskus paljon ja nyt Lolia tullut pelattua hyvin kasuaalisti. Streameja olin jonkin verran katsonut, ja käsitykseni Lolin korkeasta tasosta perustuu siihen.

Olen ymmärtänyt että Hon on aikalailla nopeatempoisempi ja enemmän agressiiviseen fragaamiseen perustuva, ja tältä pohjalta on ihan ymmärrettävää että Lol voi tuntua ankealta farmikestiltä, ja hitaaltakin vielä kaiken päälle. Lähinnä tuo varsinainen farmausvaihe kestää alkupelin, ja siinäkin on hyvin heroriippuvaista millainen lane lopulta on. Jotkut lanet afk-farmaa ekat 20 min kun kumpikaan ei voi tehdä toiselle mitään ilman gänkkaysta, sitten taas on niitä laneja joissa toinen osapuoli haastaa kokoajan ja yrittää saada tapon, tai vähintään pakottaa toisen pois lanelta hetkeksi. Todellakaan ei kuitenkaan ole mitään sellaista että farmataan koko päivä, tapellaan kerran 5v5 40 min kohdalla ja sit vaan toinen voittaa. Viimeistään siinä vaiheessa kun eka torni hajoaa muuttuu pelin luonne aika radikaalisti.

Se mitä Lolissa huipputasolla nähdään on erilaiset tiimimanööverit, gankit ja taistelu lohiksen/barnon hallinnasta, ja tuo tanssi on jo itessään on mielenkiintoista katsottavaa. Tietysti missä tahansa tällaisessa lajissa mielekkyyttä lisää se että ymmärtää tapahtumista ja seurauksista jotakin. Kai tuota voisi verrata johonkin jalkapalloon jossa maaleja ei nähdä paljon mutta jo eri pelitilanteet ja etenkin niiden rakentaminen on jo itsessään kivaa pelattavaa/katsottavaa.

Itse pidän summonereista, enkä näe että ne olisi mikään ongelma. Enemmän ongelma on että ilmainen blink on 90% niin paljon parempi kuin muut summonerit että se kaventaa vähän eri vaihtoehtoja. Flash (=ilmanen blink) on toisaalta turhauttava siinä että välillä vihulainen pääsee pakoon muuten täysin epätoivoisesta tilanteesta pelkän flashin avulla, mutta toisaalta sillä on pitkä cd ja se että pystyy asemoimaan itsensä niin että flashista saa kaiken irti on jo itsessään taitolaji. Samalla flash mahdollistaa todella hyvin ne erilaiset hienot ja yllättävät peliliikkeet joista tehtyjä pätkiä on youtube varmaan jo väärällään. Muut oikeasti hyödylliset summonerit on mun mielestä hyvin tasapainotettuja ja lisää monipuolisuutta.




Poissa Polari

Vs: League of Legends
« Vastaus #23 : 07.09.11 - klo 21:01 »
[snip]

Summoner spellit ideatasolla näen lievästi negatiivisena asiana. Yksi näiden pelien parhaista puolista on epäsymmetrisyys, ja se että herojen toisistaan eroavien abilityjen päälle pystyy heittämään pari kaikille yhteistä tuntuu aika turhalta. Esineet toki ovat tässä suhteessa hyvin samanlaisia, mutta ne sentään hankitaan pelin aikana ja niistä näkee helposti päällepäin mihin kyseinen hero pystyy. Se miten systeemi käytännössä toimii onkin sitten se "ilmainen blinkki joka herolla", mikä on vaan helvetin typerää. Kuulin erään kaverin väittävän että myös se toinen slotti on aika standardi (Exhaust carrylle, supportille pari optiota) mutta tälle en nopealla googletuksella löytänyt tukea. Sen sijaan törmäsin sattumalta tähän quoteen mikä tiivistää aika hyvin ne argumentit mihin on ennenkin tullut törmättyä:

Lainaus
No gold loss on death means:
- No way to stop an enemy from farming.
- Dedicated gankers are not viable because giving gold to a Leblanc/Shaco is much less useful than taking it away from the carry as in Dota.

No denying means:
- Zoning is a temporary situation; last hits push your lane to the enemy tower anyway and then you're completely screwed.
- No way to stop an enemy from farming.

It appears you are supposed to farm up yourself instead of denying the enemy carry farm, which may be the reason why the game is so farm-centric.

Tuohon päälle vielä se joka herolta löytyvä pakomekanismi ja ensimmäisillä tasoilla hävyttömän vahvat tornit niin siinäpä on palkitsevaa lähteä hakemaan tappoja farmauksen sijaan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Triack

Vs: League of Legends
« Vastaus #24 : 07.09.11 - klo 21:53 »
[snip]

Summoner spellit ideatasolla näen lievästi negatiivisena asiana. Yksi näiden pelien parhaista puolista on epäsymmetrisyys, ja se että herojen toisistaan eroavien abilityjen päälle pystyy heittämään pari kaikille yhteistä tuntuu aika turhalta. Esineet toki ovat tässä suhteessa hyvin samanlaisia, mutta ne sentään hankitaan pelin aikana ja niistä näkee helposti päällepäin mihin kyseinen hero pystyy. Se miten systeemi käytännössä toimii onkin sitten se "ilmainen blinkki joka herolla", mikä on vaan helvetin typerää. Kuulin erään kaverin väittävän että myös se toinen slotti on aika standardi (Exhaust carrylle, supportille pari optiota) mutta tälle en nopealla googletuksella löytänyt tukea. Sen sijaan törmäsin sattumalta tähän quoteen mikä tiivistää aika hyvin ne argumentit mihin on ennenkin tullut törmättyä:

Lainaus
No gold loss on death means:
- No way to stop an enemy from farming.
- Dedicated gankers are not viable because giving gold to a Leblanc/Shaco is much less useful than taking it away from the carry as in Dota.

No denying means:
- Zoning is a temporary situation; last hits push your lane to the enemy tower anyway and then you're completely screwed.
- No way to stop an enemy from farming.

It appears you are supposed to farm up yourself instead of denying the enemy carry farm, which may be the reason why the game is so farm-centric.

Tuohon päälle vielä se joka herolta löytyvä pakomekanismi ja ensimmäisillä tasoilla hävyttömän vahvat tornit niin siinäpä on palkitsevaa lähteä hakemaan tappoja farmauksen sijaan.


Exhaust tai ghost carrylla, ignite ap:lla (taikurilla), clairvoyance supportilla, teleport toplanerilla on kieltämättä aika vakioita. Joskus oon nähny että bruiserilla olis flashin sijaan ghost, ja sit on tietty joitakin herokohtaisia eroja. Mun mielestä noi vaan tuo peliin lisää taitoelementtiä kun noidenkin käyttö hyvin vaatii taitoa. Yksikään noista ei ole no brainer paitsi ehkä ghost kun juostaan pakoon, flashinkin kanssa pitää pakotilanteessa nopsaan päättää mihin flashaa, aina se ei välttämättä ole suoraan taaksepäin.

Sitten tuosta lainauksestasi:

Dotassa yksi vittumaisimpia asioita oli juuri kullan suora menetys kuollessa. Nythän toki sitä ja expaa menettää kun joutuu respawnaamaan ja juoksemaan takas lanelle, mikä on jo sinänsä etenkin alkupelissä iso rangaistus kun jää heti alussa jälkeen. Sinänsä ilmaisen tp:n ansiosta ei tuo kullan menettäminen kuollessa olisi mikään mahdottoman typerä idea, mutta tällaisenään vähän turha (siitä tulevan porun määrän seuraaminen olisi tietty ihan hupaisaa).

Lähimpänä dedikoitua gankkeria on jungleri ja joissakin tapauksissa roamaava hero (soveltuvia esim. Alistar, Eve ja Taric). Lolissahan gankkerin idea ei ole itse farmaantua, vaan voittaa sille lanella olevalle kaverille lane jotta tämä voi farmata paremmin kuin vihu ja/tai tuhota tornin. Nykyisellään tuo gankkaava jungleri on ihan mielenkiintoisen taktisen päätöksen edessä, kun voi joko gankkia, farmata junglea tai sitten häiritä vihun jungleria. Kaikkeen ei riitä aika nopeimmalla ja parhaimmallakaan herolla/pelaajalla. Tietty vain ja ainoastaan gankkaukseen perustava hero ei ole kovin hyvä kun jää niin nopeasti jälkeen expassa ja kullassa, osin juuri (turhan?) hyvien pako summonereiden ansiosta.


Denyttämisestä:

Tuon kirjoittaja ei tunnu olevan ihan täysin sinut sen kanssa miten lanet Lolissa toimii. Ensin kirjoittaja myöntää zonettamisen olemassaolon, ja sitten kuitenkin toteaa että pelissä ei voi estää vihua farmaamasta. Does not compute. Pelissä voi zonettaa, ja estää vihun tehokkaan farmaamisen ihan hyvin. On totta että lasthittaamalla lane pushaa lopulta vihun tornille, mutta vihun karrylle kaikkien lasthittien ottaminen samalla kun torni ampuu kreeppejä on todella vaikeaa, ja samalla myös torni ottaa vähän vahinkoa. Ja kun lane on kerran mennyt tornille, niin se resetoituu nopeasti tilanteeseen jossa kreepit joko kohtaa taas keskellä lanea tai sitten lane lähtee pushaamaan vastasuuntaan, mikä on tietty hyvä juttu sille zonettavlle eli lanea kontrolloivalle osapuolelle).

Mun mielestä on ihan positiivista että Lolissa ei vahvojen tornien ansiosta ja denyttamisen puutteen takia pysty ikinä täysin lukottamaan vastapuolta pois. Pelit kuitenkin kestää sen 20-50 min, ja on muutenkin riittävän ikävää hävitä oma lane urakalla jos ei olisi edes teoreettista mahdollisuutta kiivetä kuopasta ylös. Nykyiselläänhän oman lanen pystyy vielä ihan hyvin pelastamaan etenkin jos oma midlaneri/jungleri on hereillä ja tulee gankkimaan.

Ideanahan on että oma carry farmaa ja yrittää samalla häiritä vihun carrya farmaamasta.

Mun mielestä tässäkin keskustelussa tuntuisi vaan olevan vastakkain kaksi vähän erilaista pelifilosofiaa ilman että kumpikaan olisi toista parempi. Tosi herkästihän näitä vertailuja tulee kun pelit on kuitenkin perusteiltaan niin samankaltaisia, mutta onhan se nyt ihan suoraan paree että on oma peli farmaajille ja fragstereille sen sijaan että olis vaan dota 1.0, dota 1.1 ja dota 1.2.

Alunperinkin huutelin siitä pihaisuudestasi ihan vaan juuri siksi että olit vähän pihalla, enkä sinänsä siksi että pyhää LoL norsua ei saa kritisoida/verrata.





Poissa Anssi

Vs: League of Legends
« Vastaus #25 : 01.10.11 - klo 01:13 »
Shaco on kyl hauskin champpi pelata. Shaco + Blitz on myös jotain kaunista (pari Jack in the Boxia nurmikolle, sitten Blitzillä Rocket Grabataan epäonninen vihu). Mitä mieltä ootte Dominionista?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Karjanvarastaja

Vs: League of Legends
« Vastaus #26 : 01.10.11 - klo 01:34 »
Shaco on kyl hauskin champpi pelata. Shaco + Blitz on myös jotain kaunista (pari Jack in the Boxia nurmikolle, sitten Blitzillä Rocket Grabataan epäonninen vihu). Mitä mieltä ootte Dominionista?
Ap Shaco on silkkaa hajoilua, se joko on aivan paska tai totaalinen facemelter. Ikävä kyllä tänään on saanut kokea molempia putkessa. Omana suosikkilanenani on ap Sion ja Wukong. Molemmilla on hyvä annos kestävyyttä että burstia.

Dominion on vähän epämääräinen tällä hetkellä. Osa champeista pärisee luvattoman tehokkaasti (rammus, shaco, garen, talon) ja osa alisuorittaa (karthus) tuntuvasti, mutta taitaapi olla vain totuttelukysymys. Itse en suuremmin ole innostunut pelimuodosta, koska makuuni hieman liian intensiivinen. Onhan se ihan kivaa vaihtelua ja silleen, mutta kerta pari päivässä riittää, muuten tulee ähky.
« Viimeksi muokattu: 01.10.11 - klo 01:37 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Re: League of Legends
« Vastaus #27 : 02.04.12 - klo 14:33 »
Necroan tämän topicin, koska en nähnyt syytä että uutta pitäisi aloittaa. Mutta asiaan. Itse olen 1.5-2.5 kuukautta pelannut LOL:ia ja yhden matsin päästä olen rankedista. Olen huomannut että tämä peli sopii minulle paremmin toisin kuin DOTA tai HoN. Itse pelaan lähinnä tankeilla (Shen, Sejuani ja erityisesti Alistar) ja joskus Kaylella jos AP:ta ei ole tiimissä. Pelaan North Eastissa, mutta jos nyt saisin valita minne menisin niin menisin Westiin, koska Kurwaasia, noob, OMG i fck your mother jne. Nickini on Autotrash eli jos haluatte premade tiimiä niin tulkaa nykimään YV:llä hihasta minua. Itse olen nyt tykästynyt jungle AD/tankki Sheniin, koska se on mielestäni hyvä jungleri ja Shenillä voi helposti gänkkiä E:llä ja ultilla.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa JayQi

Re: League of Legends
« Vastaus #28 : 13.04.12 - klo 13:10 »
Necroan tämän topicin, koska en nähnyt syytä että uutta pitäisi aloittaa. Mutta asiaan. Itse olen 1.5-2.5 kuukautta pelannut LOL:ia ja yhden matsin päästä olen rankedista. Olen huomannut että tämä peli sopii minulle paremmin toisin kuin DOTA tai HoN. Itse pelaan lähinnä tankeilla (Shen, Sejuani ja erityisesti Alistar) ja joskus Kaylella jos AP:ta ei ole tiimissä. Pelaan North Eastissa, mutta jos nyt saisin valita minne menisin niin menisin Westiin, koska Kurwaasia, noob, OMG i fck your mother jne. Nickini on Autotrash eli jos haluatte premade tiimiä niin tulkaa nykimään YV:llä hihasta minua. Itse olen nyt tykästynyt jungle AD/tankki Sheniin, koska se on mielestäni hyvä jungleri ja Shenillä voi helposti gänkkiä E:llä ja ultilla.

Pistänpä tänään addia josko ehdin pelailemaan! Sama nick kuin tiällä :)

Premade-5:ia pelaillaan aika monasti, mutta eiköhän sinne sekaan mahdu, rankedteamiin otetaan hyviä pellaajia vastaan!
1500-pisteen rajapyykkiä hipoillaan :D

E: Jungle-Sheniä et kyllä pääse pelaa ;) Sheni on solotop _aina_ jos joku sitä pelaa. Koska ulti nopeasti = profit ja se pysyy hengissä väkisin.
Mutta (vakituinen) tankki meiltä puuttus.
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo 13:12 kirjoittanut JayQi »

Poissa Karjanvarastaja

Re: League of Legends
« Vastaus #29 : 13.04.12 - klo 14:13 »
Jungle-Sheniä ei kannata aliarvioida. Kyseessä kumminkin on pelin vahvimpia ellei vahvin lvl2 gankkereita. 1.5s taunt hyvällä rangella yhdistettynä 387 mov speediin ja pätevään burstiin murskaa kenet tahansa midihahmon ellei tämä pelaa hyvin hyvin varovaisesti. Lvl4 lähtien camp-rotaatio onnistuu ottamatta lähes lainkaan vahinkoa, vastustajan junglea on helppo invadata, sillä Shen on erittäin kova duelisti muhkealla kestävyydellä ja erinomaisella pakokeinolla. Käytännössä pystyt pysymään sololinjojen kanssa samoilla leveleillä vähintään sinne lvl seiskaan, elleivät ne tai sinä feedaa kuin idiootit.

Käytännössä junglella on nämä edut:

+ pääset hyödyntämään op taunttia kaikkialla, milloin vain
+ helpot gankit
+ suht nopea camppien clearaus early, erittäin nopea mid game
+ ei tarvitse jättää toplanea ilmaiseksi kun joutuu pelastamaan töhöjä ultilla. Itse en koskaan luota siihen, että junglerini älyäisi coveroida toppia ellen pelaa kavereiden kanssa.
+ voit vaikuttaa dragon-controlliin (tämä on mielestäni tärkeimpiä asioita junglella)
+ saat ne wardit just sinne minne haluat nähdäksesi vastustajan junglerin liikkeet, midin gankit, vastustajan wardit jne jne. Supportit kumminkin ryssivät homman, midit eivät wardaa ja topissa vain sitä yhtä ainoaa puskaa häväistään.
+ pelin paras splitpusher (sama pätee lane-sheniin)

Miinuspuolet ovatkin lähinnä tiimistä johtuvia:

- ei voi carryta yksin, koska true tank, feedattunakin damagen tuottaminen on hankalaa poislukien squishycarryt. Voi kyllä luoda helposti jumalaisia teamfighteja, siinä vain on se ongelma, että tiimin täytyy tehdä se vahinko. Silmiin koskee aina kun näen Atmas Shenejä. 2.4k itemistä, joka antaa paskat statsit ja irrelevantin passiivisen.
- jungleri saa paskaa niskaan aina kun heikompitasoiset pelaajat perseilevät laneillaan.
- solodragon hyvin hidas.
- Q nerfattiin, statseja hotfixattiin alemmaksi = ei enää niin godly sob sob sob

Muuta en saa nyt mieleeni, kun Shenin pelaus on vähentynyt banaanien takia. Useimmin tuleekin valittua Nocturne, koska se on erittäin alipelattu, mutta vahva jungle yhdellä pelin parhaista ulteista.


Itsehän olin 1650+ Nordicilla, laski Westillä 1500 ympyröille ja jumiin jäin sitten siihen. Nyt kun frenditkin ovat pääasiassa vaihtaneet wowiin, niin pelaus on viime viikkoina jäänyt random-peleihin. Pelaajien mykistävä laatu innostaa vielä entisestään pelaamaan...
Koska Diabloon kestää vielä kuukausi, niin jos Westillä on pelureita, niin lisätkää Minkkiq. Lähinnä tulee pelattua junglea ja midiä. AD ja toppikin onnistuu, supportit taasen vain Gangplankilla ja Nunulla. Leonaa pelasin aikanaan paljon, mutta koska ei luotettavaa carrya saa kaveriksi kuin harvoin niin jäänyt väliin.
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo 14:17 kirjoittanut Karjanvarastaja »