Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitutusketju  (Luettu 2290632 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2220 : 20.03.11 - klo 01:30 »
Äänestämisvapaus on demokratiaa. Demokratiaa ei olisi se, että olisi pakko äänestää.

EKP:n pankinsedät valitaan euroalueen valtioiden johtajien sopimuksella. Ja mitenkäs euroalueen valtioiden johtajat valitaan? Miten valitaan Suomen eduskunta tai tasavallan presidentti?


Kreikassa oli n. 200 eKr suora demokratia, jossa about kaikki asiat valittiin äänestämällä, toisin vain kreikkalaisen eliitin miehet olivat äänioikeutettuja. Mm. naiset ja alemman yhteiskuntaluokan miehet (kuten orjat) eivät olleet äänioikeutettuja.
Tämä demokratia oli aika työläs. Sitten keksittiin edustuksellinen demokratia - valitaan ne, jotka valitsevat.

Moi eduskuntavaalit. Valitaan ne, jotka
-ovat mukana valitsemassa EKP:n pankinsetiä
-päättävät mm. verotuksesta ja maataloustuista (EU:n asettamissa puitteissa)


Äänestäminen tai äänestämättä jättäminen on valinta. Minä valitsen ensimmäisen.

Jos vain pieni osa ihmisistä valitsee äänestämisen tulee aika pienen (todennäköisesti melko homogeenisen) porukan äänistä lopullinen vaalitulos ja näin pieni määrä ihmisiä valitsi, mitä tapahtuu seuraavat 4 vuotta myös niille, jotka jättivät äänestämättä.

"Minähän saan päättää"
http://www.youtube.com/watch?v=gLx-xnBEswo  (tämä oli kannanotto äänestämispäätöksen tietoisen tekemisen puolesta, ei videossa mainostetun SAK:n puolesta)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Nyller

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2221 : 20.03.11 - klo 04:44 »
Jos vain pieni osa ihmisistä valitsee äänestämisen tulee aika pienen (todennäköisesti melko homogeenisen) porukan äänistä lopullinen vaalitulos ja näin pieni määrä ihmisiä valitsi, mitä tapahtuu seuraavat 4 vuotta myös niille, jotka jättivät äänestämättä.

"Paras mahdollinen systeemi."

Korot, kulut ja verenpaine nousee. Ei äänestysprosentti. Se on kivaa ja oikein.
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa instiqma

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2222 : 20.03.11 - klo 07:09 »
"Paras mahdollinen systeemi."

Korot, kulut ja verenpaine nousee. Ei äänestysprosentti. Se on kivaa ja oikein.

Jokohan Nyller lopettaisi tuon tyhjänpuhumisen ja sanois jotaiin konkreettista? Alkaa vituttaa moinen.
« Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo 07:12 kirjoittanut instiqma »

Poissa Saimu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2223 : 20.03.11 - klo 11:09 »
Jokohan Nyller lopettaisi tuon tyhjänpuhumisen ja sanois jotaiin konkreettista? Alkaa vituttaa moinen.
En odottaisi liikoja. Eivät tyhmät ihmiset osaa muuta kuin valittaa asioista.

Demokratia ei ole kovin optimaalinen tapa päättää asioista. Kaikilla kioskilla olevat ihmiset pääsevät saboomaan itseään ja koko muuta kansaa. Mitähän ihmettä Viikinki teki eduskunnassa. Kumma juttu, ettei esim. yritysmaailmassa hallituksia valita äänestyksellä firman sisällä.

That said, emme elä ihannemaailmassa ja demokratia on varmasti toimivin ratkaisu Valtion asioihin vaikuttamiseen.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Nyller

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2224 : 20.03.11 - klo 11:20 »
Jokohan Nyller lopettaisi tuon tyhjänpuhumisen ja sanois jotaiin konkreettista? Alkaa vituttaa moinen.
En odottaisi liikoja. Eivät tyhmät ihmiset osaa muuta kuin valittaa asioista.

Sinä juuri olet tätä sanomassa. Vanhana foorumin hiekkapilluna juuri sinä.

Haluaisin provosoida ihmisiä ajattelemaan vaihtoehtoja yhteiselomme järjestämiseksi. Emme ole tulleet kehityksen lakipisteeseen, vaikka
te viisaat aina tahdotte näin väittää. Tällä mallilla aivot ovat alkaneet jo pienentyä, 5% sadassa vuodessa. Sen aikaahan tästä huippu-
mallista on kunnolla saatu nauttia, aivojen käyttöasteen ollessa 10%:n paikkeilla. Jokainen tehdas tms. saneeerattaisiin alta aikayksikön
käyttöasteen ollessa tuota luokkaa.

Valtio on yksityistänyt esim. ulkomaille paljon UKK:n aikana kerättyä kansan yhteistä omaisuutta. Päätitkö sinä niin uurnalla?
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Polari

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2225 : 20.03.11 - klo 11:23 »
Jokohan Nyller lopettaisi tuon tyhjänpuhumisen ja sanois jotaiin konkreettista? Alkaa vituttaa moinen.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Nyller

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2226 : 20.03.11 - klo 11:27 »
Polarisoituminen: elektronien jakautuminen poolisessa molekyylissä siten, että siinä on positiivisesti ja negatiivisesti varautuneet päät.

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että sinulla on miinus- tai plusmerkkejä kusessasi?
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa duracel

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2227 : 20.03.11 - klo 11:40 »
Nyller: tuota sekavaa ja joutavaa paskaasi ei haluta foorumille, voitko lopettaa sen? Olemme nyt nähneet, että sinulla ei kerta kaikkiaan ole foorumille mitään sanottavaa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Ermutmut1

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2228 : 20.03.11 - klo 11:48 »
4 tonttua, istui aidalla. silivati seilaa silivati seilaa, yksi suolas pois.
Nyt ei oo korppia, ken nokkis oppia. silivati seilaa  silivati seilaa, kaik' suolas pois

Poissa Nyller

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2229 : 20.03.11 - klo 11:56 »
Nyller: tuota sekavaa ja joutavaa paskaasi ei haluta foorumille, voitko lopettaa sen? Olemme nyt nähneet, että sinulla ei kerta kaikkiaan ole foorumille mitään sanottavaa.

~jari

Ikävää, että se on joutavaa paskaa mielestäsi/tänne. Lopetan, lopetan, kipeytyy näköjään esivallan aivolohko liikaa. Miksi vihjaava ja
tulkinnanvarainen on matemaattisloogisten aivojen mielestä joutavaa paskaa?
Olen myös kuullut puhuttavan "filosofisesta paskanjauhannasta".
Matematiikan opiskelijalta, tietty.

Joo, joo isit. Lopetan!  ;D
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2230 : 20.03.11 - klo 12:03 »
Kannattaa myös vähän miettiä, miten asiansa esittää. Katsopa tätä viestihistoriaa ja laske monessako viestissä EI ole jonkun sortin pissakakkahuumoria tai muuta alapääviittausta - etenkin sellaisessa asiayhteydessä, mihin sellaista on turha tunkea. Ihan oikeesti hei.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nyller

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2231 : 20.03.11 - klo 12:10 »
Irokeesimies osoitti hienosti kantansa, viestintä ei ole vahvin lajini.
Olen huomannut silti, että kun minulta tulee uutta "materiaalia" foorumille, on tosi moni sitä heti lukemassa.
En suinkaan väitä, että pointtieni hienon esiintuonnin takia, mutta kuitenkin.
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Polari

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2232 : 20.03.11 - klo 12:25 »
Miksi vihjaava ja tulkinnanvarainen on matemaattisloogisten aivojen mielestä joutavaa paskaa?

Vihjaava ja tulkinnanvarainen ei ole automaattisesti joutavaa paskaa, mutta kyseinen tyyli ei ole myöskään mikään taikakeino joka tekisi mistä tahansa tajunnanvirrasta fiksua luettavaa. Päinvastoin, toimiakseen hyvin se vaatii paljon kirjoittajaltaan, ja Keijo Keskiverto saisi saman viestin läpi paljon tehokkaammin suoralla tekstillä. Tosin jos sanottavaa ei ole, sitä voi yrittää kätkeä kirjoittamalla soopaa ja kutsumalla sitä jälkeenpäin vihjaavaksi ja tulkinnanvaraiseksi.


Olen huomannut silti, että kun minulta tulee uutta "materiaalia" foorumille, on tosi moni sitä heti lukemassa.

Olen huomannut, että kun minulta tulee uutta materiaalia foorumille, on tosi moni sitä heti lukemassa.

Olen huomannut, että kun keneltä tahansa tulee uutta materiaalia foorumille, on tosi moni heti katsomassa että mikäs tuo uusi viesti tuolla on.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Nyller

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2233 : 20.03.11 - klo 12:29 »
Luen läksyni, teen teoreeman Arosudesta ja palaan väkevänä... mutten tänne.  ;)
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2234 : 20.03.11 - klo 12:53 »
Mä olen ihan paska tässä pelissä. Siis ihan surkea. :(
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Mogambo

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Springjack Shepherd loves his friends <3
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2235 : 20.03.11 - klo 15:38 »
Khalni Gem + Training Grounds + Filigree Sages + Onyx Goblet, kaikki vituttaa raaásti yhesä rororor

Poissa chibi

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2236 : 20.03.11 - klo 18:20 »
Mä olen ihan paska tässä pelissä. Siis ihan surkea. :(

Mulla oli tänään aamummasta samanlainen fiilis. Ei masennuta nyt tästä.
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2237 : 20.03.11 - klo 23:52 »
Tuli pelattua vaan ei pärjättyä eikä nyt kai oikeastaan edes vituta.

Tosin se vituttaa kun ei tiedä, vituttaako tuo pärjäämättömyys. Toki tulos oli odotusten mukainen, hieman keskiarvoa parempi mutta ei juuri mainitsemisen arvioinen. Top40% muttei top25%.
Sama juttu joka vuosi. Pelaaminen on kivaa mutta joko vastukset on helpohkoja / heittopusseja, vastukset on niin hyviä ettei vaan oo näyttää tai sitten on tasaväkistä mutta vastus vie niukasti ja taitaa olla myös hiukka parempi.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2238 : 21.03.11 - klo 11:07 »
Tarlugn, lopeta heti sekavien kirjoittelu foorumille, tai alkaa taas ihmisiä vituttaa. Se, mitä eilen on sanottu Nyllerille vitutuksen hengessä tai ilman, koskee myös sinua. Vai onko maailmassa jokin vakio, että foorumilla pitää jatkuvasti olla tarjoamassa sisällötöntä paskaa? Jos on, niin se vituttaa.

Poissa Tarlugn

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2239 : 21.03.11 - klo 11:25 »
Täytyy myöntää, en ole ikinä pitänyt erityisemmin sisällötön paska -arvostelijoista,
joita en henkilökohtaisesti tunne, enkä myöskään heidän kaupunkeja kattavista piireistään,
joissa yleinen käyttäytymismalli on mennään vanhimman mukana ja aina minulle sanotaan,
että hanki lääkitys, mene hoitoon, tarkista lääkitys, käy foorumeilla, hanki päivitys, asenna NWN,
kun minulle jää suureksi arvoitukseksi silti, että kun on ketjullinen foorumilla käytävää keskustelua,
ja minä kun sitä aiheellisesti kommentoin, niin sitä sinä pidät sisällöttömänä paskana, ja kehtaat vielä
viitseliästi sen ilmaista kaikille julkisesti. En tiedä, mihin perustuu arviointikykysi ja vaikutusvaltasi,
mutta tiedä tämä: vielä jonain päivänä me kohtaamme toisemme, ja joudut varmaan todentamaan
minun itsestäni selvänä pitämän tosiasian, jossa minä pinnallisena ihmisenä en kovinkaan syvällistä päänsisältöä
ole löytänyt internetistä, aikuisten oikeasti, vielä tähänkään päivään mennessä. Sisällötöntä paskaa on minun
hankala edes kuvitella, paitsi että minulle sitä yleensä ei edusta arvostelu julkisesti tai yksityisesti, eikä edes oikeudenkäynti.

Syvältä voi olla pintaliitäjäkin, ilmeisesti ja kortillisesti!
"vait ton taah?"

Poissa Ermutmut1

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2240 : 21.03.11 - klo 11:38 »
Vituttaa ääretön määrä hiekkaa, mitä joidenkin ihmisten vaginoihin ilmeisesti kertyy. On se saatana kumma kun ei saa omalla tavallaan ulosantia esittää, vaan pitää taipua jonkun anaalismatemaattisen turspon mielihaluihin, jos näin ei toimi niin silloin paikalle hyökkää rekkalastillinen hiekkapilluja lynkkaamaan tätä yhtä henkilöä. Tämän jälkeen otetaan esiin viestihistoriaa ja ties mitä vitun paskaa ja jatketaan itse sitä sisällöttömän paskan suoltamista. (Ja kyllä, samat henkilöt kun siitä ulosannista nillittävät myös itse samaan sortuvat) Joten eiköhän nyt kaikki oteta lapio ja ämpäri esiin, kaiveta ne hiekat sieltä haarovälistä helvettiin ja tehdä vaikka hiekkakakkuja! Perkele.

Poissa Vilhis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2241 : 21.03.11 - klo 11:43 »
Toisia ei ilmeisesti kiinnosta foorumin säännöt lainkaan.

1. Järjen ja searchin käyttö ovat suositeltavaa. Mieti ennen postaustasi saavatko muut jotain uutta irti siitä, "olen samaa mieltä, hieno postaus!" tai "xD" -tyyppiset viestit eivät kehitä keskustelua mihinkään suuntaan ja sellaisia postaamalla vain kuormitat ylläpitoa turhaan.

9. Huomaa, että foorumi ei ole "tsätti", vaan keskustelualue, jossa kirjoitukset täytyy perustella ja niissä tulee olla sisältöä.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Tarlugn

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2242 : 21.03.11 - klo 11:49 »
Anteeksi, Thaurwylth,
nyt ymmärrän, miksi sisällötön paskani on lähinnä henkilökohtainen kyynelsarja.

Goblinia vastaan pelaamani sininen hyökyaalto oli "nerffattu ropekorteilla" lähinnä huumorintajun paluun vuoksi.  ;D
"vait ton taah?"

Poissa Ermutmut1

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2243 : 21.03.11 - klo 11:58 »
Toisia ei ilmeisesti kiinnosta foorumin säännöt lainkaan.

1. Järjen ja searchin käyttö ovat suositeltavaa. Mieti ennen postaustasi saavatko muut jotain uutta irti siitä, "olen samaa mieltä, hieno postaus!" tai "xD" -tyyppiset viestit eivät kehitä keskustelua mihinkään suuntaan ja sellaisia postaamalla vain kuormitat ylläpitoa turhaan.

9. Huomaa, että foorumi ei ole "tsätti", vaan keskustelualue, jossa kirjoitukset täytyy perustella ja niissä tulee olla sisältöä.


Juu, näinhän se on. Se, että joku tuo asian/ mielipiteensä esille omalla tavallaan, tuskin vielä tarkoittaa sitä, etteikö siitä saisi silti irti sitä jotain. Tsättäilyksihän tätä tuskin voi laskea, lähinnä peniksen viskelyksi puolelta toiselle. ( Foorumin tunnuspeli)

Poissa Hopo

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2244 : 21.03.11 - klo 12:04 »
Vituttaa vanhojen korttien turhan jäätävä hintakehitys.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Kavu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2245 : 21.03.11 - klo 12:07 »
Foorumin nykytaso. Palataanko vaikka vaan siihen että kaikki postaa Gruesome Encore - videota joka threadiin. Olisi askel ylöspäin.

Tai ehkä vaan tavallisten, järkevien käyttäjien pitäisi postata enemmän Hyviä Postauksia (tm) niin rumalla ulkoasulla höystetty sisällötön kura ei pomppisi silmille niin pahasti.

Poissa duracel

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2246 : 21.03.11 - klo 12:19 »
Kavu hei, se on vain ihmisten tapa ilmaista asiansa ja sen on oltava ihan ok, koska mitään vanhoja tapoja ei tarvitse noudattaa, jos ei halua!!! Tai kuten asian omalla tavallani ilmaisisin: voi vittu saatana!

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Roinisto

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2247 : 21.03.11 - klo 13:11 »
Vituttaa kun ihmiset eivät osaa kirjoittaa foorumeilla lyhyitä ja ytimekkäitä virkkeitä.
Vaikka tajunnan virrasta tuleekin kirjaimia ihan kosmista tahtia, niin lukekaa se posti edes kerran läpi enenkuin lähetätte. Jos kirjoittamassasi diibadaabassa kestää kuusi ja puoli riviä ennen ensimmäistä pistettä, on virke liian pitkä.

Tällöin kirjoittamasi kaunis ajatus hukkuu täysin oksentamaasi tekstiseinään.

Puuttumatta viestin sisältöön tai sisällön puutteeseen:
Esimerkiksi Tarlugnin kello 11:25 lähettämä viesti oli niin kauheaa luettavaa, että silmät alkoivat vuotaa verta.

Poissa Chaosworm

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2248 : 21.03.11 - klo 13:28 »
Entterin painaminen joka lauseen jälkeen. Selain osaa rivittää automaattisestikin. Viittaan lähinnä samaan viestiin kuin Roinistokin juuri tällä kertaa, mutta näin yleiselläkin tasolla vituttaa tämä.
aka. Awaclus

Poissa miinin

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2249 : 21.03.11 - klo 15:00 »
No niin, jospa sitten kaikki rauhoittuisivat. Jos mitään sanottavaa ei ole, niin silloin on parempi olla sanomatta mitään. Jos jotain sanottavaa on, niin pyri sanomaan se niin selkeästi, että lukijan ei tarvitse arvailla mitä yritit sanoa - tässä oikeinkirjoitus ja selkeät lauserakenteet auttavat paljon. Jos joku ei kuitenkaan näitä ohjeita kykene noudattamaan, niin ensimmäisenä ei tarvitse hyökätä persoona vastaan, vaan voi kauniisti pyytää kirjoittajaa selventämään mitä yritti sanoa tai huomauttamaan asiallisesti aiheettomasta käytöksestä. Haukkuminen ei kehitä tilannetta mihinkään rakentavaan suuntaan.