Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitutusketju  (Luettu 2290611 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2580 : 15.07.11 - klo 10:07 »
Tuo kilpailuhenkisyys taitaa olla kaikkien suosiota keräävien formaattien kohtalo, ja myös syy siihen miksi en ikinä saanut leppoisaa highlander-dekkiä kasaan. Toki voitte omassa porukassa herrasmiessopimuksella kieltää hyvien pakkojen pelaamisen.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2581 : 15.07.11 - klo 11:08 »
Mua taas vituttaa turnauksissa se, että joidenkin mielestä siellä(kään) ei saa pelata voittaakseen.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Hopo

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2582 : 15.07.11 - klo 11:09 »
Mua taas vituttaa turnauksissa se, että joidenkin mielestä siellä(kään) ei saa pelata voittaakseen.

Käykö turnauksissa tuommoistakin porukkaa? Miksi ihmeessä?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2583 : 15.07.11 - klo 11:18 »
Toki tässä "pelata voittaakseen" tarkoittaa sitä, että käytetään _kaikki_ sääntöjen sallimat keinot alkaen vähemmän kilteistä judge calleista.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Roinisto

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2584 : 15.07.11 - klo 11:34 »
Miksi ihmiset tuunaa EDH pakoista sairaan tehokkaita, kun ei edh-pelissä voita mitään?

Commander on casual moninpelajaformaatti. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että pakasta pitäisi tehdä tahallaan paska.
Itse ainakin rakennan Commander-pakkani jonkun idean/teeman ympärille. Jos pakka toimii hyvin, niin mikäs sen kivempaa...

Itselläni tuo formaatin casuaalisuus (hirveä sana) näkyy pakoissa siten, etten rakenna mitään lukkopakkaa mikä estää muita pelaajia pelaamasta omaa peliään.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2585 : 15.07.11 - klo 11:40 »
Itsekin olen kiinnittänyt huomiota tähän asiaan, että miksi EDH:n pitäisi olla jotenkin kompetitiivista.. tästä asiasta löytyykin meikäläisen paatosta ehkä pari sivua taaksepäin. Tällä hetkellä menossa on Commander-liiga, jossa on ihan kiva pärjätä. Mahdollisimman kova pyrkimys voittamiseen kuitenkin syö sitä hauskuuden ideaa, jota tälläkin liigalla on pyrkimys antaa pelaajilleen. Uskallan kaivaa Turun aikaiset grouphug-/häröily-/kokeilupakat vasta sitten laatikkojen uumenista, kun siirrytään pelaamaan hieman casuaalimmin. Pikkusen sormet jo syyhyäis takaisin casual-mäiskintöihin, kun kaks pakkaa kaheksasta on saanut raitista sisäilmaa kuluneen kuukauden aikana. Mainittakoon myös, että Kiki-Jiki - combottaminen ei oo enää hauskaa.

Tottahan se kivaa on, että EDH:ssa on käytössä pakka, jolla pystyy myös ehdottoman kovaan voittoon mutta toisten pelaajien totaalilukottamiset ynnä muut eivät ole kovin kannustavia peliporukkaa ajatellen.

Tykkään hankkia hyviä ja tyyriitäkin lekakäyttiksiä ym. pakkojeni sisällöksi mutta rajansa kaikella. Saksalainen länderi kilpailuhenkisyydessään jääköön asiaksi erikseen. EDH:ni haluan casualina pitää ja siitä myös kiinni pidän.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Hopo

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2586 : 15.07.11 - klo 11:57 »
Toki tässä "pelata voittaakseen" tarkoittaa sitä, että käytetään _kaikki_ sääntöjen sallimat keinot alkaen vähemmän kilteistä judge calleista.

Ehkä tässä ei tosiaan tarkoitettu mitään FNM:ää.
Mutta joo, onhan se kummaa että jos lähtee pelaamaan turnaukseen turnaussäännöillä, niin niiden noudattamisesta pitää alkaa nillittämään. Ilmiö on vastaava kuin valittaisi kolmiloikkakisoissa siitä, että vastustaja loikkasi kolmesti ja hyppäsi siten epäreilusti pidemmälle kuin itse kahdella loikalla.

Jään odottamaan kolmiloikkaajien pillastumista.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa instiqma

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2587 : 15.07.11 - klo 12:11 »
Vituttaa Hopon kolmiloikkaajavitsin ennakointi, mielelläni olisin tarttunut tuohon. :(

Poissa Ilkka_s

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2588 : 15.07.11 - klo 12:24 »
Vituttaa kun tuntuu, että täällä forumilla on hinta-keskustelu-ketju, jossa ei saa keskustella hinnoista ja pakka-osio, jossa ei saa keskustella pakoista ellei pakka ole suoraan net-dekattu jostain.

Lisäksi vituttaa yleisesti huonot yöunet ja liikaa kahvia siis aamulla.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2589 : 17.07.11 - klo 20:29 »
Robbie Williamsin ruokamyrkytys vituttaa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Armus79

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2590 : 19.07.11 - klo 10:39 »
Itsekin olen kiinnittänyt huomiota tähän asiaan, että miksi EDH:n pitäisi olla jotenkin kompetitiivista.. tästä asiasta löytyykin meikäläisen paatosta ehkä pari sivua taaksepäin. Tällä hetkellä menossa on Commander-liiga, jossa on ihan kiva pärjätä. Mahdollisimman kova pyrkimys voittamiseen kuitenkin syö sitä hauskuuden ideaa, jota tälläkin liigalla on pyrkimys antaa pelaajilleen. Uskallan kaivaa Turun aikaiset grouphug-/häröily-/kokeilupakat vasta sitten laatikkojen uumenista, kun siirrytään pelaamaan hieman casuaalimmin. Pikkusen sormet jo syyhyäis takaisin casual-mäiskintöihin, kun kaks pakkaa kaheksasta on saanut raitista sisäilmaa kuluneen kuukauden aikana. Mainittakoon myös, että Kiki-Jiki - combottaminen ei oo enää hauskaa.

Tottahan se kivaa on, että EDH:ssa on käytössä pakka, jolla pystyy myös ehdottoman kovaan voittoon mutta toisten pelaajien totaalilukottamiset ynnä muut eivät ole kovin kannustavia peliporukkaa ajatellen.

Tykkään hankkia hyviä ja tyyriitäkin lekakäyttiksiä ym. pakkojeni sisällöksi mutta rajansa kaikella. Saksalainen länderi kilpailuhenkisyydessään jääköön asiaksi erikseen. EDH:ni haluan casualina pitää ja siitä myös kiinni pidän.

Ehkä eniten ottaa päähän se että niin kivassa formaatissa kun EDH, missä pystyy näkemään kaikkia mahdollisia lappuja, niin tapahtuukin se että heti kun näkee kaverin värit niin noin puolet hänen käyttämistään korteista on jo tiedossa, koska niitä on pakko käyttä jos pelaa X. Noh, se on mitä on.

Ehkä cube olisi hauskin formaatti?
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2591 : 19.07.11 - klo 13:40 »
Ehkä cube olisi hauskin formaatti?

Cubeen on pakko laittaa kultakin väriltä tietyt parhaat kortit, koska Cubessa on tarkoitus päästä tekemään rikkinäisiä Constructed-asioita Limited-ympäristössä.

Poissa instiqma

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2592 : 19.07.11 - klo 14:14 »
Cubeen on pakko laittaa kultakin väriltä tietyt parhaat kortit, koska Cubessa on tarkoitus päästä tekemään rikkinäisiä Constructed-asioita Limited-ympäristössä.

Ei se ihan noin simppeliä ole. Onhan niitä ties mitä pauper cubeja jne. Esim. Vlädin cube Poromagialla on ilmeisesti tarkoitettu luomaan limited-dekkejä on steroids, eikä niinkään 40 kortin conssidekkejä.

Poissa Polari

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2593 : 19.07.11 - klo 14:35 »
EDH:n säännöt ja bannilista ovat balanssin kannalta lähinnä huono vitsi, ja formaatti on tasan sen näköinen kuin millaisen oma peliporukka päättää siitä tehdä. Jos tykkää pelata paskalla niin mikäs siinä, ihan vapaasti voitte heittää ulos liian hyviä kortteja pelaavat ihmiset. Toisaalta ihan yhtä ankeaa on jos menette castaamaan vanillakavuja pöytään jossa muut tykkäävät tursuilla menemään puhkuilla combo-control -läjillä. Ja kummankaan on ihan turha tulla kertomaan toiselle porukalle että pitävät kivaa väärällä tavalla.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2594 : 19.07.11 - klo 14:40 »
Ja kummankaan on ihan turha tulla kertomaan toiselle porukalle että pitävät kivaa väärällä tavalla.

Entäs jos on Oikeassa(tm)?

Ontopic-sivuhuomio: tää ilmiö vituttaa:

Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2595 : 19.07.11 - klo 16:48 »
Siis kyllähän EDH:ssa saa ja pitääkin pärjätä.. Eikä se ole väärinkään, jos oikeasti tykkää niitä vanillakavujaan castailla. EDH on kuitenki sitä mahdollisuuksien maaperää ja isoista ja muissa formaateissa sysipaskoista lapuistakin saa sitä melkoista kultaa aikaiseksi, jos pelipiireissä näitä on etenkin ajallisesti varaa pelata. Toisten deckien ei siis pidä missään nimessä olla huonoja ja kavuisia, että "ehtisi" saavuttamaan noiden vähän costikkaampien kuponkien pelaamisen. Kaikki riippuu niin siitä, että koko porukka löytää tasapainon ja pelityylit kolahtavat melko pitkälti samaan suuntaan.. balanssin löytämistä ilman varsinaista balanssiin suuntaamista. (Kuten Polari jo totesikin bannilistan ja sääntöjen vaikutuksesta varsinaiseen formaattiin ja pelin kulkuun)

Mutta fuck this shit, lopulta kaikki on vain siitä kiinni viihtyykö itse pelaajat EDH:n äärellä eroavaisista tyyleistään huolimatta. Kenenkään ei pitäis lähteä niitä tietoisesti himmaamaan, kun kyse on kuitenkin henkilökohtaisista mieltymyksistä multiplayer-maaperässä.

Itsekin heitän siis perään on-topic:

Vituttaa, kun töissä ei vaan kaikkea ehdi yhdessä päivässä käsittämään. Ehkä olis pitänyt koulun penkillä olla hieman aktiivisempi ja valveutuneempi myös niille alan sivuhaaroille, jotka eivät nyt niin kiinnostaneet.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2596 : 19.07.11 - klo 18:59 »
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa jupu_


Poissa Kavu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2598 : 21.07.11 - klo 01:02 »
Kartingskaboissa jo ennen lähtöä hajonnut pallonivel (jota en tietenkään ennen lähtöä huomannut). Kilvanajosta tulee huomattavasti vähemmän hauskaa kun muiden autot kulkee 5s / kierros kovempaa.

Poissa Harvestman

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2599 : 21.07.11 - klo 01:18 »
Kartingskaboissa jo ennen lähtöä hajonnut pallonivel (jota en tietenkään ennen lähtöä huomannut). Kilvanajosta tulee huomattavasti vähemmän hauskaa kun muiden autot kulkee 5s / kierros kovempaa.

Kerkesin jo ajatella, että on perkele kova tyyppi, kun lonkan pallonivel paskana tuuttaa kartinkia menemään. Sit hoksasin, että taitaa olla kyse auton eikä ihmisen osista.

Poissa IRIAD

  • Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Team Paistikkaat
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2600 : 21.07.11 - klo 01:44 »
Tiettyjen pölhöjen alkoholinkäyttö ja omien rajojensa tuntemattomuus vituttaa minua ja paria muutakin tällä hetkellä.
Lainaus käyttäjältä: Peikko
Experts say that it will close so many games that it has access to Glengarry leads.

Poissa chibi

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2601 : 21.07.11 - klo 01:51 »
Tiettyjen pölhöjen alkoholinkäyttö ja omien rajojensa tuntemattomuus vituttaa minua ja paria muutakin tällä hetkellä.

+1
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa tekintakka

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2602 : 21.07.11 - klo 04:50 »
Tiettyjen pölhöjen alkoholinkäyttö ja omien rajojensa tuntemattomuus vituttaa minua ja paria muutakin tällä hetkellä.

+1

+1

Poissa Genesis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2603 : 21.07.11 - klo 11:01 »
Pilalle hemmotellut kakarat joille porukat ostaa KAIKEN, ajokorttia ja autoa myöten. Ja auta armias jos mopo auton näen, oikeasti sellaset ihmiset pitäis ampua. Sitten asutaan äitin tykönä kaksvitoseksi saakka ja valitetaan jos ei ole aamulla puhdasta paitaa laittaa päälle. Voi vittu ei voi olla tosi.

Tässä on ihan selvästi tapaus missä vanhemmat ei halua / pysty ostamaan autoa ja ajokorttia ja sitten itketään kun joutuu ite hankkimaan rahat siihen kun kaverit saa valmiiksi :) Bad luck.

Chibie & IRIAD:

Onkohan tää ärsyttävä tapaus kenties sama kuka on banaanisaarilla tällä hetkellä?

Poissa Genesis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2604 : 21.07.11 - klo 11:32 »
Pilalle hemmotellut kakarat joille porukat ostaa KAIKEN, ajokorttia ja autoa myöten. Ja auta armias jos mopo auton näen, oikeasti sellaset ihmiset pitäis ampua. Sitten asutaan äitin tykönä kaksvitoseksi saakka ja valitetaan jos ei ole aamulla puhdasta paitaa laittaa päälle. Voi vittu ei voi olla tosi.

Tässä on ihan selvästi tapaus missä vanhemmat ei halua / pysty ostamaan autoa ja ajokorttia ja sitten itketään kun joutuu ite hankkimaan rahat siihen kun kaverit saa valmiiksi :) Bad luck.

Mitä helvettiä mie autolla tekisin Rovaniemellä? Tai autolla yleensäkään? Siihen menis ihan helvetisti rahaa, mielummin ostan pahvia ja käyn kupilla perjantai iltoisin. En ikinä ole mitään moottorilla toimivaa kulkuneuvoa halunnut/omistanut enkä tod. tule haluamaankaan/omistamaan. Tosimiehet vetää sata vuotta vanhoilla polkupyörillä, tai KÄVELEE. Ja kuule, mulla ei ole yhtäkään kaveria jolle ois porukat ostanu mitään vitun autoja tai muutakaan kallista. Sellaset ihmiset on mun silmissä saastaa, enkä sellasten kanssa kaveeraa. Kahdella kaverilla ATM auto, toinen osti omansa kun oli ollu yli vuoden töissä YIT:llä valmistuttuaan koulusta ja toinen oli säästäny penskasta saakka joka ikisen hilkun että auton saisi, ja saikin. Jos nyt muotoilen ton mun aikaisemman postauksen tässä uudestaa:

Vituttaa ihmiset joilla tipahtaa kaikki valmiiksi nokan eteen ja jokka ei varmasti ikinä ole töitä/uhrauksia tehny minkään kalliin asian eteen, sellasia ihmisiä on ihan liikaa.

Joo ostihan mullekki porukat kaks ekaa polkupyrää ja pleikkarin, mutta that's about it.

Tää kuulosti vaan niin pahasti siltä että joku muu saanut jotai mitä ite ei ole saanut ja nyt pitäny tulla avautumaan vaihdetaan.netin vitutusketjuun. Ja en osaa sanoa mitä tekisit rovaniemellä autolla kun teillä kuitenkin on julkiset yhteydet yhtä hyvät kuin pk-seudulla. Mutta juu, itseä vituttaa hieman kun myöhässä olin varaamassa reissua tallinnaan ja ei ehtiny saada tarpeeks ajoissa olevaa matkaa joten jää väiiin ainakin tällä erää nyt.

Poissa lurkki

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Jack of all trades, master of none.
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2605 : 21.07.11 - klo 12:04 »
Mua vituttaa sama ja mä olisin kyllä saanu kotoota kaiken jos oisin kehdannu pyytää, mut pitää ny selärankaa sen verran ihmisellä olla ettei ekat duunit elämässä oo jotai tilapäistä kesätyötä 25-vuotiaana. Varsinki vanhempi veli on pummannu faijalta kaiken, asuntolainoja ja uusia moottoripyöriä myöten. Nyt soittelee mulle ja vanhemmalle siskolle säännöllisesti lauantaipäivisin (en vastaa) kun isä kuoli keväällä. Jätkä on 50 eikä osaa rahojaan hoitaa...

Poissa Saimu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2606 : 21.07.11 - klo 12:30 »
Lainaus käyttäjältä: kitchenfinks
whine whine
Hahah! Uskomatonta köyhän miehen kitinää. Mahtaa vituttaa kun on valinnut vanhempansa huonosti.

Millä perustein vanhemmilta saatua autoa/asuntoa/mitä vaan ei ole ansainnut? Miksi se pitää ansaita? Vanhemmat ovat tehneet töitä taatakseen lapsilleen hyvät ja turvalliset oltavat.

Jos saisit miljoonaperinnön tai voittaisit lotossa, kieltäytyisitkö siitä kun et ole sitä ansainnut?

Lainaus käyttäjältä: kitchenfinks
Mitä helvettiä mie autolla tekisin Rovaniemellä?
Ajaisit pois Rovaniemeltä ja tutustuisit ihmisten maailmaan.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2607 : 21.07.11 - klo 12:48 »
Eipä siinä mitään jos saa vanhemmilta mopon, tai vuokrarahaa, tai muuta taloudellista apua. Minäkin olen saanut. Mutta jossain vaiheessa olisi syytä opetella elämään kuin aikuinen, ja olla vittuilematta niille joiden vanhemmilla ei ole varaa ostella lapsilleen mopoja.   
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Nastaboi

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2608 : 21.07.11 - klo 12:56 »
Jos kaikki pitäis aina ansaita, aika harva ansaitsis edes puheoikeuden tälle foorumille.

Kyllä semmosiakin asiota saa ja pitää voida arvostaa, joiden eteen ei ole joutunut ponnistelemaan, itse tai muut.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Kalmis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #2609 : 21.07.11 - klo 13:23 »
Oliko kanalla osuutta asiaan ?  ;)

Tiettyjen pölhöjen alkoholinkäyttö ja omien rajojensa tuntemattomuus vituttaa minua ja paria muutakin tällä hetkellä.

+1