Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitutusketju  (Luettu 2290673 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 326

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8220 : 19.08.17 - klo 14:42 »
En. Ei siitä olisi mitään hyötyä kummiskaan.
Eikö mielestäsi ole hieman kyseenalaista viljellä edellisen viestisi kaltaisia epämääräisiä heittoja julkisella foorumilla tällaisesta aiheesta*? En ainakaan itse lähtisi jakamaan tällaisia ajatuksia jos en ole valmis perustelemaan kantaani tai edes kertomaan, mikä se varsianisesti on - erityisesti näin vakavasta ja mielipiteitä jakavasta aiheesta. Huutelu ilman perusteluja yhteiskunnallisessa keskustelussa on oikeasti aika vaarallista, vaikka toki ollaankin "vain" keräilykorttipelin nettifoorumilla.

*Oletan, että viittasit Samssonin kommenttiin. Korjaa toki jos olen väärässä asian suhteen.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8221 : 19.08.17 - klo 15:40 »
En. Ei siitä olisi mitään hyötyä kummiskaan.
Eikö mielestäsi ole hieman kyseenalaista viljellä edellisen viestisi kaltaisia epämääräisiä heittoja julkisella foorumilla tällaisesta aiheesta*? En ainakaan itse lähtisi jakamaan tällaisia ajatuksia jos en ole valmis perustelemaan kantaani tai edes kertomaan, mikä se varsianisesti on - erityisesti näin vakavasta ja mielipiteitä jakavasta aiheesta. Huutelu ilman perusteluja yhteiskunnallisessa keskustelussa on oikeasti aika vaarallista, vaikka toki ollaankin "vain" keräilykorttipelin nettifoorumilla.

*Oletan, että viittasit Samssonin kommenttiin. Korjaa toki jos olen väärässä asian suhteen.

Epämääräisen tuosta tekee vain, jos ei tiedä kantaani tai tulkitsee päässään omiaan. Olet siis puoliksi oikeassa. Minun kantani on tullut varmasti viime vuosien varrella aivan vesiselväksi ja enkä näe syytä toistella niitä, sillä vastauksena on järjestään hyssyttelyä, laulelua ja piirileikkejä. Tällä foorumilla linjaus on sentään ilahduttavan selkeä eli objektiivinen viestien poisto. Olisipa delete ja backspace niin helppoja ratkaisuja oikeassakin maailmassa.

Mutta, jos on pakko niin kerrataan lyhyesti näkemykseni:

a) Pakolaisten vapaa pääsy maahan ilman minkäänlaista taustojen selvittelyä (mahdotonta edes tehdä) oli yksi syy ja tässä on yksi seuraus. Olisi sairasta olettaa, ettei näin kävisi enää koskaan. Jatkuva valvonta olisi ensinnäkin vaikeaa ellei jopa mahdotonta ja toisekseen ongelmallista niin monesta eri näkökulmasta ettei tosikaan. Ei, minulla ei ole ratkaisua.

b) Itsekkäät "auttajat" jättivät massiivisten kulttuurierojen sivistämisen puolitiehen ja jättivät ne, joilla mahdollisesti olisi ollut toivoa käytännössä tyhjän päälle. Se mikä oikeasti oli vaarallista, oli näiden viherhattujen ja vähämielisten näkemys, että sotapakolaiset olisi hyvä totutella täysin uuteen maailmaan leikin ja laulun keinoin sekä maalailemalla kuvaa utopiasta. Lisäksi olisi myös näitä, jotka pääsivät taloudellisesti hyötymään "auttamisestaan".

c) Nämä edellämainitut samat ihmiset äänekkäästi huutelevat näkemyksiään mediaan ja lietsovat muita vapaasti, koska yleinen ilmapiiri on heille suotuisampi. Vastarannan kiiskit ovat yksinomaan rasisteja ja fasisteja.

d) Poliitikot ovat suoraan syypäitä. Viranomaiset ovat lieassa. Kansa jakautunut faktioihin. Ihana on elämä.



Nihilistisesti voisi vain todeta ja toivoa, että loppuisipa kaikki.

Poissa mtg_96

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8222 : 21.08.17 - klo 22:14 »
En olisi uskonut että joudun tästä jälleen kirjoittamaan mutta pakko näköjään on. Kirjoitushetkellä olen semisti tunnekuohun ja vitutuksen vallassa joten pahoittelut jos ja kun se näkyy tekstissä.

Oh my game ja jokamaanantainen modern, mikäs siinä funtsin. Kiva päästä pelaamaan ja näkemään frendejä. Hommat kuiteskin kusas aika vakuuttavasti viimeisen rundin elffi-vastustajan kanssa. Hox hox, alla oleva on oma näkemykseni tilanteesta ja sen etenemisestä. Pelasin omasta mielestäni selkeästi ja hyväksytin jokaisen pelauksen vastustajalla. Kuitenkin koen että tässä tapahtui vääryyttä ja haluan tuoda tilanteen tietoon, tilanteessa pelattiin kummiskin kreduista:

Elikkäs game 3 ja vihulla tiskissä vaikka mimmosta tonttua aka lethal. Minulla goblin electromancer ja 2x land (island/steam vents). Nostan vuorokortiksi scalding tarnin jonka kräkkään heti mountainiksi. Pelaan pyretic ritualin, 3r poolissa. Käytän mun loput ländit+1 punaisen poolista ja cästin giftsin, 2r poolissa. Haen pyretic ritual, desperate ritual, past in flames sekä manamorphose. Saan morphosen ja pastin käteen. Pelaan morphosen 1r poolissa. Otan manoiksi 2r 1u ja nostan toisen morphosen. Sen pelaamalla manat ovat 3r 1u. Pelaan piffin ja jätän pooliin 1r, tässä kohtaa vastustaja alkaa inttää että mulla pitäisi olla 1 mana vähemmän. Menen itse hieman sekaisin tässä tilanteessa, sillä jengi seurasi peliä ja jännitys kyllä tuntui.
Koitettiin kelata peliä takaisin ja selitin tilannetta parhaani mukaan, olin pitänyt manat ja storm-countin ylhäällä noppien avulla joten vastustaja kyllä näki paljonko manaa minulla oli ja miten ne sain. En myöskään koskenut tai siirrellyt noppia epäilyttävästi missään tilanteessa.

Tilanne eteni tästä yhä sekavammaksi ja otan myös omaa vastuuta että turhaannuin niin paljon ja keräsin kortit sekä luovutin voiton vastustajalle. Tilanne harmittaa joka tapauksessa, että puhumalla ja valehtelemalla saadaan vastustaja tilttiin ja tällä tavalla kaavitaan se voitto. Olen kelannut tilanteen nyt satoja kertoja päässäni, joka kerta päädyn samaan tilanteeseen että minulla oli 3r ja 1u poolissa. Kun pelasin past in flamesin pooliin jäi 1r joka riitti pyöräyttämään tappoon.

Yritän olla mustamaalaamatta vastustajaani, jokatapauksessa koen tollaisen teon raukkamaiseksi ja tavaksi, jota ei pitäisi ilmeentyä missään nimessä. En tiedä oliko vastustajani vain hämmentynyt ja halusi varmistaa että minulla todella oli manat pyöriä. Minulle kyllä jäi käsitys että vastustaja yritti puhumalla johtaa tilanteen harhaan. Jos kyseessä olisi ollut hupipeli/ei oltaisi pelattu kreduista en nillittäisi tästä näin paljoa, kuitenkin tilanne olikin sitten muuta joten sen takia tästä joudun kirjoittamaan.

En halua uskoa että jengi turvautuisi tällaisiin (tai mihinkään muihin kyseenalaisiin) keinoihin mätkyssä, varsinkaan Suomessa. Haluan uskoa että teistä kaikki pelaavat rehdista ja suoraselkäisesti. Onneksi näin voinkin sanoa suurimmanosan kannalta.

Selvitän asian omgin omistajan kanssa, tuskin saan kredujani. Siitä en jaksa kauheammin kättä enää vääntää, enemmänkin halusin avautua ja kertoa tilanteen niinkuin se meni ja miten sen näin, kortti kortilta.

Mikäli teksti pahoitti jonkin mieltä niin pahoittelut, kummiskin näen että minua vastaan haettiin edgeä valehtelulla enkä siedätä tällaista käytöstä keneltäkään, itseni siihen mukaanlukien.

Eipä tähän enempää lisättävää, mikäli jollakin heräsi asiasta kysyttävää, osoittakaa ne yv:llä.

Peace and mtg.

Poissa leshrac

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8223 : 21.08.17 - klo 22:26 »
GoT uusin jakso

(click to show/hide)

Poissa Wiszz

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8224 : 21.08.17 - klo 22:36 »
GoT uusin jakso

(click to show/hide)

Vastaavat erivapaudet suhteessa alkuperäiseen teokseen/teoksiin rikkoivat myös The Walking Deadin aikanaan ennen kuin se edes ehti kunnolla TV sarjana alkaa.

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8225 : 21.08.17 - klo 22:50 »
Ei mua niinkään haittaa että tehdään erilaisia asioita kuin kirjoissa, mutta
(click to show/hide)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Naabi

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8226 : 21.08.17 - klo 22:53 »
GoT uusin jakso

(click to show/hide)

(click to show/hide)
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa kaMeli85

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8227 : 21.08.17 - klo 22:57 »
Ite oon huomannut:
1. Luen kirjan --> nautin kirjasta
2. Katson sarjan/leffan --> en nauti niin paljon, koska muutokset/vapaudet

Päätin, että:
1. Katson sarjan/leffan --> nautin
2. Luen kirjan --> nautin koska erilainen

--> tuplanautinto parempi kuin yksinkertainen nautinto

Poissa Hamppa

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8228 : 21.08.17 - klo 23:21 »
wallof.txt

Piru vieköön, että stormi matikka kävi vaikeaksi vastustajallesi :c
Mietin vaan, että pystyykö stormin pyörähdystä enää selvemmäksi tehdä kuin nopilla ja storm countereilla.

Toivottavasti saat supin kanssa käytyä asian lävitse :)!
« Viimeksi muokattu: 22.08.17 - klo 12:59 kirjoittanut luma »

Poissa 326

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8229 : 21.08.17 - klo 23:31 »
Epämääräisen tuosta tekee vain, jos ei tiedä kantaani tai tulkitsee päässään omiaan. Olet siis puoliksi oikeassa. Minun kantani on tullut varmasti viime vuosien varrella aivan vesiselväksi ja enkä näe syytä toistella niitä, sillä vastauksena on järjestään hyssyttelyä, laulelua ja piirileikkejä.

Kaikki foorumin tekijät tuskin ovat kirjoituksiasi lukeneet - väittäisin, että oikeasti suhteellisen pieni osa viestin nähneistä käyttäjistä on millään mielekkäällä tasolla perillä ajatusmaailmastasi.

a) Pakolaisten vapaa pääsy maahan ilman minkäänlaista taustojen selvittelyä (mahdotonta edes tehdä) oli yksi syy ja tässä on yksi seuraus.

b) Itsekkäät "auttajat" jättivät massiivisten kulttuurierojen sivistämisen puolitiehen ja jättivät ne, joilla mahdollisesti olisi ollut toivoa käytännössä tyhjän päälle. Se mikä oikeasti oli vaarallista, oli näiden viherhattujen ja vähämielisten näkemys, että sotapakolaiset olisi hyvä totutella täysin uuteen maailmaan leikin ja laulun keinoin sekä maalailemalla kuvaa utopiasta. Lisäksi olisi myös näitä, jotka pääsivät taloudellisesti hyötymään "auttamisestaan".
Haluaisitko avata näiden ajatusten taustoja hieman? Erityisesti b-väittämän lähteitä lukisin oikein mielelläni. Sopii lähestyä asiasta yksityisviestillä mikäli koet foorumin sille syystä tai toisesta huonoksi paikaksi (vaikka karman ja persuntuman perusteella päättelisin, että foorumin yleinen poliittinen suuntautuneisuus on sinulle varsin myönteinen) mutta haluat kuitenkin sivistää kanssaihmistä.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8230 : 22.08.17 - klo 07:40 »
wallof.txt

Ikävä tilanne. Oliko turnauksessa tuomaria paikalla? Tämmöisissä tilanteissa olisi aina parempi jos neutraali osapuoli ratkaisee kiistan.
« Viimeksi muokattu: 22.08.17 - klo 12:59 kirjoittanut luma »
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8231 : 22.08.17 - klo 11:53 »
Työpaikan vessat pois käytöstä koska putket ovat tukossa. Tämä on kolmas tai neljäs kerta tässä kuussa.

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa mtg_96

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8232 : 22.08.17 - klo 11:54 »
wallof.txt

Ikävä tilanne. Oliko turnauksessa tuomaria paikalla? Tämmöisissä tilanteissa olisi aina parempi jos neutraali osapuoli ratkaisee kiistan.

Muistaakseni paikalla olisi ollut tuomari ja tiedän että tässä tilanteessa olisikin pitänyt kutsua hänet paikalle. Tunnekuohun ja ärtymyksen vallassa en näin kuitenkaan tehnyt ja tiedostan sen virheen. Ensi kerralla paremmin.
« Viimeksi muokattu: 22.08.17 - klo 12:59 kirjoittanut luma »

Poissa Helinä

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8233 : 22.08.17 - klo 12:43 »
wallof.txt

Ikävä tilanne. Oliko turnauksessa tuomaria paikalla? Tämmöisissä tilanteissa olisi aina parempi jos neutraali osapuoli ratkaisee kiistan.

Muistaakseni paikalla olisi ollut tuomari ja tiedän että tässä tilanteessa olisikin pitänyt kutsua hänet paikalle. Tunnekuohun ja ärtymyksen vallassa en näin kuitenkaan tehnyt ja tiedostan sen virheen. Ensi kerralla paremmin.

Ei muuta kun opettelemaan pitkää pinnaa lissää. Rauhallisuus näissä tilanteissa on valttia ja käydä vaikka judgen kanssa pala palalta asiat läpi. Ei piä turhaa heittää lusikkaa nurkkaan :)
« Viimeksi muokattu: 22.08.17 - klo 12:59 kirjoittanut luma »

Poissa Rhianne

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8234 : 22.08.17 - klo 13:37 »
a) Pakolaisten vapaa pääsy maahan ilman minkäänlaista taustojen selvittelyä (mahdotonta edes tehdä) oli yksi syy ja tässä on yksi seuraus. Olisi sairasta olettaa, ettei näin kävisi enää koskaan. Jatkuva valvonta olisi ensinnäkin vaikeaa ellei jopa mahdotonta ja toisekseen ongelmallista niin monesta eri näkökulmasta ettei tosikaan. Ei, minulla ei ole ratkaisua.

Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen. Oletatko oikeasti, ettei Suomessa tapahtuisi mitään pahaa, jos rajat olisi kiinni?

Topicin aiheeseen: vituttaa kun yhden / muutaman mädän omenan takia tuomitaan kaikki. Enkä viittaa nyt Karjanvarastajan viestiin pelkästään, vaan yleiseen kirjoitteluun sosiaalisessa mediassa ja muualla.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8235 : 23.08.17 - klo 09:34 »
WotC  >:(

"Due to our agreement with Twitch.tv there are restrictions regarding video content from your event. You *_cannot_* live stream your event on any platform. On each National weekend Wizards will do a live coverage of one of the worlds National events. This could be an opportunity to have this coverage available to view during your Nationals event."

Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8236 : 23.08.17 - klo 09:47 »
WotC  >:(

"Due to our agreement with Twitch.tv there are restrictions regarding video content from your event. You *_cannot_* live stream your event on any platform. On each National weekend Wizards will do a live coverage of one of the worlds National events. This could be an opportunity to have this coverage available to view during your Nationals event."

 :o

Mistäs tämä on? Järjestäjille lähetetyistä ohjeista?

Yleensä mä pystyn aika hyvin näkemään WotCin näkökulman asioissa, mutta tämä kuulostaa nyt siltä että sen täytyy olla jonkun sopimuspykälän ikävä sivuvaikutus.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Retardi

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8237 : 23.08.17 - klo 13:06 »
WotC  >:(

"Due to our agreement with Twitch.tv there are restrictions regarding video content from your event. You *_cannot_* live stream your event on any platform. On each National weekend Wizards will do a live coverage of one of the worlds National events. This could be an opportunity to have this coverage available to view during your Nationals event."

Mistäs tämä on? Järjestäjille lähetetyistä ohjeista?

Yleensä mä pystyn aika hyvin näkemään WotCin näkökulman asioissa, mutta tämä kuulostaa nyt siltä että sen täytyy olla jonkun sopimuspykälän ikävä sivuvaikutus.

Nimenomaan tästä on kyse, eli (ilmeisesti) Twitch ei halua, että viralliselta striimiltä kannibalisoidaan katsojia lähttämällä epävirallisia striimejä jotka olisivat ihmisten mielestä kiinnostavampia, näin maksimoidaan virallisen striimin katsojamäärät. En toki ymmärrä bisneslogiikkaa, luulisi Twitchin kannalta olevan yksi ja sama mitä heidän striimeistään ihmiset katsovat, ja toki voi olla että suurin osa maan X potentiaalisesti omia natseja katsovista ei jaksa vaivautua UK/US/Japani natsien takia kotikatsomoon.

Muiden maiden natsien katsominen omia kisoja pelatessa menee jo ideana perverssin puolelle.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8238 : 23.08.17 - klo 13:40 »
Twitch ei halua että striimataan kilpailevissa palveluissa, WotC taas ei halua että striimataan kilpailevaa sisältöä. Ja vaikka tässä tapauksessa sisältö ei oikeasti ole kilpailevaa, niin ei haluta rikkoa sopimusta ettei sopimuskumppani pääse jossain muussa tilanteessa vetoamaan asiaan?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8239 : 23.08.17 - klo 14:00 »
Ymmärrän tämän kyllä enemmän yrityksenä kerätä WotC:n yksittäiselle striimille katsojia ja nostaa oman kanavan profiilia Twitchissä, mutta kyllä siinä sivussa kustaan omiin muroihin. Olisin paremmin ymmärtänyt että sopimus olisi rajoittanut ettei saa Nationalseja striimata muilla alustoilla kuin Twitchissä jolloin yksittäisen lähetyksen katsojamäärät olisivat ehkä pienemmät mutta kokonaisuutena Magicin katsojia olisi ollut enemmän. Ja kuten Retardi jo totesi, ehdotus seurata muiden maiden Nationalseja itse niitä pelatessa on kyllä absurdi.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8240 : 23.08.17 - klo 14:12 »
Mut hei, this COULD BE AN OPPORTUNITY
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8241 : 23.08.17 - klo 14:40 »
Ymmärrän tämän kyllä enemmän yrityksenä kerätä WotC:n yksittäiselle striimille katsojia ja nostaa oman kanavan profiilia Twitchissä, mutta kyllä siinä sivussa kustaan omiin muroihin. Olisin paremmin ymmärtänyt että sopimus olisi rajoittanut ettei saa Nationalseja striimata muilla alustoilla kuin Twitchissä jolloin yksittäisen lähetyksen katsojamäärät olisivat ehkä pienemmät mutta kokonaisuutena Magicin katsojia olisi ollut enemmän. Ja kuten Retardi jo totesi, ehdotus seurata muiden maiden Nationalseja itse niitä pelatessa on kyllä absurdi.

Olen melko varma, että tämä Twitch-sopimus on tehty ennen kuin Nationalsien takaisintuomisesta on tehty mitään päätöksiä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8242 : 24.08.17 - klo 15:56 »
Lainaus
Kaikki foorumin tekijät tuskin ovat kirjoituksiasi lukeneet - väittäisin, että oikeasti suhteellisen pieni osa viestin nähneistä käyttäjistä on millään mielekkäällä tasolla perillä ajatusmaailmastasi.

En usko, että menettävät yhtään mitään.

Lainaus
Haluaisitko avata näiden ajatusten taustoja hieman? Erityisesti b-väittämän lähteitä lukisin oikein mielelläni. Sopii lähestyä asiasta yksityisviestillä mikäli koet foorumin sille syystä tai toisesta huonoksi paikaksi (vaikka karman ja persuntuman perusteella päättelisin, että foorumin yleinen poliittinen suuntautuneisuus on sinulle varsin myönteinen) mutta haluat kuitenkin sivistää kanssaihmistä.

Vaatisi aivan liikaa aikaa ja vaivaa ruveta kaivamaan riittävä määrä evidenssiä, että mahdollisesti saisin taivuteltua sinut kannalleni. Minua tosin ei hetkauta, että oletko kannallani vai et eikä pippelipointsien kerääminen lämmitä tarpeeksi että näkisin turinatuokion olevan +EV. En ole "värväämässä puolelleni" ketään ja minkäänsortin poliittinen keskustelu (huoms. dialogia, jossa ajatukset vaihtuvat edestakaisin ja argumentointi on tarpeellista) tai keskustelu ylipäätään ei herätä minussa intohimoa. Huutelin lähinnä saadakseni mielessäni tunkeilevat ajatukset pois systeemistäni, jotta voisin keskittyä johonkin muuhun turhanpäiväiseen. Vitutusketjun pointtinahan näkisin nimenomaan olevan tämä eikä vaivata väkisin keskustelua. Näkisin päättömien solvauskisojen olevan kertaluokkaa mielekkäämpää energiankäyttöä kuin maltillinen keskustelu, joka ei minusta ikinä johda mihinkään. Siksi niitä saavatkin käydä puolestani jotkut muut ja arvon tuloksista että mikä milloinkin hetkauttaa edes vähän.


Lainaus
Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen. Oletatko oikeasti, ettei Suomessa tapahtuisi mitään pahaa, jos rajat olisi kiinni?

Miksi povata kalansisälmyksistä kun voi tarkastella naapurimaa Ruotsin ja erityisesti Tukholman lähihistoriaa, mikä on jo erittäin hyvä esimerkki siitä mitä itsekäs jeesustelu aiheuttaa. Mikäli kyseinen tilanne todella halutaan Suomeen, niin mitä muka minun olettamukseni, toiveeni tai halumiseni painavat siinä vaa'assa? Retorinen kysymys.

Poissa Thalian

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8243 : 24.08.17 - klo 21:33 »
Miksi povata kalansisälmyksistä kun voi tarkastella naapurimaa Ruotsin ja erityisesti Tukholman lähihistoriaa, mikä on jo erittäin hyvä esimerkki siitä mitä itsekäs jeesustelu aiheuttaa. Mikäli kyseinen tilanne todella halutaan Suomeen, niin mitä muka minun olettamukseni, toiveeni tai halumiseni painavat siinä vaa'assa? Retorinen kysymys.

Suomessa ei ole oikein mahdollista joutua samanlaisiin ongelmiin kuin mihin Ruotsissa on törmätty. Tämä johtuu siitä, että suomalainen kaavoittaminen käytännössä estää maahanmuuttajavaltaisten asuinaluiden syntymisen, eli vastaavia isoja maahanmuuttajakeskittymiä ei läheskään siinä mittakaavassa pääse syntymään.

Poissa Farseer

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8244 : 26.08.17 - klo 03:53 »
Aika pitkälle pakko olla sonninsieppaajan näkökannalla tässä. Muutamat hörhöt ja heidän näkökantojaan toistavat toimittajat (vihreät köh köh) ovat käytännössä koko mediaseikkailussa niin pihalla että ei sitä pölhöilyä jaksa pidemmän päälle katsoa. Koko MV-sivusto oli lähinnä Jumalan lyhytaikainen siunaus punavihreälle medialle, ennen kuin koko korttitalo sortui.

P. S. En usko Jumalaan, enkä Allahiin tai näihin muihin hörhöjen inkarnaatioihin.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Kauppiasfoppa

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8245 : 27.08.17 - klo 09:37 »
Half life 3 (episode 3) ei tule koskaan :(
Basaarin Djinni

Poissa Maat

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8246 : 27.08.17 - klo 10:54 »
Eternalin manakusut

Poissa OtsoR

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8247 : 27.08.17 - klo 14:25 »
#top9sadness

Poissa Hopo

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8248 : 28.08.17 - klo 09:00 »
Vituttaa kun vuonna 2017 keskustalainen kehtaa valittaa kirjaimellisesti mistä tahansa muusta puolueesta ja pistää oman alfalestan linjaukset opposition piikkiin.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Oh My Game

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8249 : 28.08.17 - klo 15:23 »
En olisi uskonut että joudun tästä jälleen kirjoittamaan mutta pakko näköjään on. Kirjoitushetkellä olen semisti tunnekuohun ja vitutuksen vallassa joten pahoittelut jos ja kun se näkyy tekstissä.

Oh my game ja jokamaanantainen modern, mikäs siinä funtsin. Kiva päästä pelaamaan ja näkemään frendejä. Hommat kuiteskin kusas aika vakuuttavasti viimeisen rundin elffi-vastustajan kanssa. Hox hox, alla oleva on oma näkemykseni tilanteesta ja sen etenemisestä. Pelasin omasta mielestäni selkeästi ja hyväksytin jokaisen pelauksen vastustajalla. Kuitenkin koen että tässä tapahtui vääryyttä ja haluan tuoda tilanteen tietoon, tilanteessa pelattiin kummiskin kreduista:

Elikkäs game 3 ja vihulla tiskissä vaikka mimmosta tonttua aka lethal. Minulla goblin electromancer ja 2x land (island/steam vents). Nostan vuorokortiksi scalding tarnin jonka kräkkään heti mountainiksi. Pelaan pyretic ritualin, 3r poolissa. Käytän mun loput ländit+1 punaisen poolista ja cästin giftsin, 2r poolissa. Haen pyretic ritual, desperate ritual, past in flames sekä manamorphose. Saan morphosen ja pastin käteen. Pelaan morphosen 1r poolissa. Otan manoiksi 2r 1u ja nostan toisen morphosen. Sen pelaamalla manat ovat 3r 1u. Pelaan piffin ja jätän pooliin 1r, tässä kohtaa vastustaja alkaa inttää että mulla pitäisi olla 1 mana vähemmän. Menen itse hieman sekaisin tässä tilanteessa, sillä jengi seurasi peliä ja jännitys kyllä tuntui.
Koitettiin kelata peliä takaisin ja selitin tilannetta parhaani mukaan, olin pitänyt manat ja storm-countin ylhäällä noppien avulla joten vastustaja kyllä näki paljonko manaa minulla oli ja miten ne sain. En myöskään koskenut tai siirrellyt noppia epäilyttävästi missään tilanteessa.

Tilanne eteni tästä yhä sekavammaksi ja otan myös omaa vastuuta että turhaannuin niin paljon ja keräsin kortit sekä luovutin voiton vastustajalle. Tilanne harmittaa joka tapauksessa, että puhumalla ja valehtelemalla saadaan vastustaja tilttiin ja tällä tavalla kaavitaan se voitto. Olen kelannut tilanteen nyt satoja kertoja päässäni, joka kerta päädyn samaan tilanteeseen että minulla oli 3r ja 1u poolissa. Kun pelasin past in flamesin pooliin jäi 1r joka riitti pyöräyttämään tappoon.

Yritän olla mustamaalaamatta vastustajaani, jokatapauksessa koen tollaisen teon raukkamaiseksi ja tavaksi, jota ei pitäisi ilmeentyä missään nimessä. En tiedä oliko vastustajani vain hämmentynyt ja halusi varmistaa että minulla todella oli manat pyöriä. Minulle kyllä jäi käsitys että vastustaja yritti puhumalla johtaa tilanteen harhaan. Jos kyseessä olisi ollut hupipeli/ei oltaisi pelattu kreduista en nillittäisi tästä näin paljoa, kuitenkin tilanne olikin sitten muuta joten sen takia tästä joudun kirjoittamaan.

En halua uskoa että jengi turvautuisi tällaisiin (tai mihinkään muihin kyseenalaisiin) keinoihin mätkyssä, varsinkaan Suomessa. Haluan uskoa että teistä kaikki pelaavat rehdista ja suoraselkäisesti. Onneksi näin voinkin sanoa suurimmanosan kannalta.

Selvitän asian omgin omistajan kanssa, tuskin saan kredujani. Siitä en jaksa kauheammin kättä enää vääntää, enemmänkin halusin avautua ja kertoa tilanteen niinkuin se meni ja miten sen näin, kortti kortilta.

Mikäli teksti pahoitti jonkin mieltä niin pahoittelut, kummiskin näen että minua vastaan haettiin edgeä valehtelulla enkä siedätä tällaista käytöstä keneltäkään, itseni siihen mukaanlukien.

Eipä tähän enempää lisättävää, mikäli jollakin heräsi asiasta kysyttävää, osoittakaa ne yv:llä.

Peace and mtg.

Terve,

Turnauksessa pelaavat judget olivat poistuneet kun turnauksen ko. vika peli loppui. En ollut erikseen pyytänyt judgeja jäämään, joten heitä tähän ei voida vetää mukaan.

Satuin istumaan alas ko. pelin viereen, kun se tuli ikävään päätökseensä. Sen verran negatiivisen ilmapiirin pelin loppu loi liikkeeseeni, että pyysin molempia pelaajia lähettämään kirjallisena minulle omat kantansa. En myöskään tunne formaattia lainkaan, joten pitää konsultoida judgeja. Asiaa on tutkittu viikon aikana sen mitä ollaan keritty. Halusin vain ilmoittaa, että asia on työn alla ja se otetaan vakavasti. Tänään saimme lisää relevanttia tietoa asiaan liittyen, joten resolvaamisessa menee luultua kauemmin.