Poromagia

Äänestys

Milloin sopii drafti parhaiten?

11.9
2 (6.5%)
18.9
1 (3.2%)
19.9
3 (9.7%)
25.9
3 (9.7%)
26.9
4 (12.9%)
2.10
3 (9.7%)
3.10
4 (12.9%)
9.10
4 (12.9%)
10.10
5 (16.1%)
Myöhemmin
2 (6.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 8

Kirjoittaja Aihe: Draftia Turussa, milloin -äänestys  (Luettu 4095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zirenda

Draftia Turussa, milloin -äänestys
« : 28.08.10 - klo 20:42 »
Muokkaus. Eli nyt olis draftia tarjolla three beersissä 10.9 perjantaina. Palkintopottiin voidaan laittaa vaikka 5 euroa, varatkaa sellainen messiin. Raretuksesta ja muista tollasesta voidaan päättää paikanpäällä.
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo 14:06 kirjoittanut Zirenda »

Poissa EssEss

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #1 : 28.08.10 - klo 22:16 »
Vastasin et mulle käy milloin vain. Mut miksei vaihtoehtona ole yhtään viikonpäivää vaan vain lauantaita ja sunnuntaita? Kun jotkut haluavat varmaankin mennä viikonloppuisin kotikunnilleen tai on muuten vaan muuta tekemistä..  :-'

Poissa Anrix

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #2 : 28.08.10 - klo 22:21 »
Viikkoisin on yliopistoa ja/tai töitä, joiden vuoksi ei oikein ehdi. Itse äänestin 25.9, sillä 11.9 lekailemaan tod.näk ja sunnuntaisin yleensä anopin luokse syöpöttelemään, joten lauantait parhaita..toki jos sunnuntaisin on alkuillasta drafti, niin voisi silloin osallistua(yleensä kotio siinä 17-18 aikoihin anopilta). Ja kun kerran 18.9 ei käynyt, niin siitä seuraava on 25.9..

Poissa EssEss

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #3 : 28.08.10 - klo 22:29 »
Joo no kyllä mullakin tota yliopistoa on mut kai sitä muutama tunti kerran viikossa jostain irtoaa et pääsee draftaamaan :)

Poissa Armus79

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #4 : 29.08.10 - klo 08:43 »
Syyskuussa ainoa mahdollinen oli 18., mutta kun se ei käy seuraava mahdollinen oli 9.10, Scarsin prelin ja relin jälkeen.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #5 : 29.08.10 - klo 14:43 »
Viikonpäivät on mulle kyl ookoo, mutta edellisestä threadista käsitin niin, että monelle muulle ei tuntunut olevan. Viikonloput muutenkin selkeämpiä, silloin inttimiehetkin pääsevät tulemaan :P

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #6 : 01.09.10 - klo 20:15 »
laittakaa ääntänne kuuluviin!

Poissa Anrix

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #7 : 02.09.10 - klo 22:44 »
Näillä näkymin näköjään 4 hengen drafti on vaan mahdollista.. on vissiin mahdotonta saada semmoinen päivä, joka sopii kaikille.

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #8 : 02.09.10 - klo 23:58 »
Hmm, mielestäni enemmän tyyppejä oli kiinnostunut silloin kun tuossa aiemmassa topicissa puhuttiin. Yksi inttikaveri ainakin olisi mahdollisesti tulossa mukaan, mikäli sellainen tuuri käy, että hänellä sattuisi olemaan vapaata.

Poissa H4stur

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #9 : 03.09.10 - klo 11:09 »
Periaatteessa kyllä ihan kiinnostaa osallistua. En äänestä päivämäärää koska en voi luvata 100% varmuudella että joku sopii ja joku ei. Syyskuussa tuskin ehdin.

Demokratia on perinteisesti hidas tapa saada päätöksiä aikaiseksi. Jos joku haluaa järjestää niin pistää päivämäärän vaikka lokakuulle kun keksii paikan missä pelata. Vaikka jokin Kerttu tai Treba tms.

Oma peliporukka on uskoakseni tilailemassa muutaman boxin Scars of Mirrodinia. Jos heittäydyn ihan hurjaksi niin voin järjestää jossain välissä halukkaille draftin tuosta sarjasta. TYS vuokraa juhlatilaa 50€ (+pantti) hintaan. 10 henkeä paikalle, 5€/nokka. Jos boosterit saa normihintaa halvemmalla niin tuskin on ihan ylipääsemätön ongelma. Mutta mitään en lupaa enkä vanno. Että jos ei lisää kuulu niin keksein ajalleni/rahalleni parempaakin tekemistä =)

Poissa Armus79

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #10 : 03.09.10 - klo 11:15 »
Sitten kun päivä on selvillä voin kysyä parilta tyypiltä jotka pelaavat. Tosin kuulin viimeksi että toinen niistä ainakaan ei juuri pidä drafteistä.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #11 : 03.09.10 - klo 13:39 »
Otetaanko suosiolla tuo 9.10? 25.9 kun taitaa olla noi mirrodinprelikat.

Poissa Anrix

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #12 : 03.09.10 - klo 14:58 »
No itselle se(9.10) pitäisi käydä ja nyt jos se sovitaan, niin ei varaa sille päivälle muuta;) Onko muuten täällä kellään mitään kuutiota, josta voisi kans sillointällöin jotku draftit vetästä porukalla? Tietty jokusen euron potti palkinnoksi kannattaa siihen laittaa lisäjännitystä tuomaan:P Entä onko mitään palkintosysteemiä tuohon tällä hetkellä järjestettävään draftiin(ehkä voittaja saa valita kaikista rareista päältä 3, toinen 2 ja kolmas 1 sijoitusjärjestyksessä ja lopuksi raret jaetaan niin, että kaikilla on 3 rarea loppupeleissä)?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #13 : 03.09.10 - klo 18:30 »
Entä onko mitään palkintosysteemiä tuohon tällä hetkellä järjestettävään draftiin(ehkä voittaja saa valita kaikista rareista päältä 3, toinen 2 ja kolmas 1 sijoitusjärjestyksessä ja lopuksi raret jaetaan niin, että kaikilla on 3 rarea loppupeleissä)?

Käytännön kokemus useiden dräftien korttilaadun nähneeltä. Jos kärkikaksikko vie kerralla viisi parasta rarea, niin eipä siinä yleensä jää muille enää mitään. Oulussa on käytetty systeemiä, jossa voittaja saa kaksi ja jokainen sen jälkeen yhden. Tällöin jää välillä sijoille 3-5:kin jotain.

Ahneiden miesten valinta on kotoisin Helsingistä. Siellä voittaja vie kaksi, kakkonen kaksi, ja voittaja saa kaikki loput kortit. Myös uncommonit ja commonit ovat tässä mukana. Oulussa puolestaan jokainen saa pitää omat ei-foil-commonit ja foil-commonit sekä kaikenlaiset uncommonit arvotaan tasan.

-- Nute
Oulu

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #14 : 03.09.10 - klo 22:07 »
Minusta olisi kivempi, jos jokainen laittaa euroja palkintopottiin, jonka voittaja saa/3 parasta jakaa. Jokainen saisi myös pitää ne raret, jotka boosterista avaa. Näin ei tapahdu myöskään raredraftaamista, jossa ei ole mitään järkeä. Pelaaminen on hauskaa, mutta ei tee mieli varsinkaan aloittelevana pelaaja ottaa sitä riskiä, että maksaa jotain 15e eikä jää käteen muuta kuin roskaa.

Poissa Anrix

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #15 : 03.09.10 - klo 22:31 »
Minusta olisi kivempi, jos jokainen laittaa euroja palkintopottiin, jonka voittaja saa/3 parasta jakaa. Jokainen saisi myös pitää ne raret, jotka boosterista avaa. Näin ei tapahdu myöskään raredraftaamista, jossa ei ole mitään järkeä. Pelaaminen on hauskaa, mutta ei tee mieli varsinkaan aloittelevana pelaaja ottaa sitä riskiä, että maksaa jotain 15e eikä jää käteen muuta kuin roskaa.

Elikä pussien raret merkataan johonkin mitä itse on avannut ja saa ne pelien lopuksi, vaikka ei niitä olisi draftissa valinnutkaan? Ja joku femma(tosin pienellä porukalla pottiin silloin kauheasti saa) jokaselta pottiin ja ne jaettaisiin sitten 3:n parhaan kesken?

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #16 : 03.09.10 - klo 22:34 »
Joo. Haluamasi kortit kirjoitetaan ylös. Tietty jos on pieni porukka ym ni voi tehdä silleen, että voittaja saa kaikki rahat jos rahaa ei kerry paljon yms, ihan sama. Potti ei tietenkään paisu jäätäväksi, mutta eivät myöskään boosterikulutkaan. Joku vitonen per nokka on ihan hyvä.

Poissa EssEss

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #17 : 03.09.10 - klo 23:09 »
Tai sit voitais tehdä sillen et jokainen hankkii 4 boosteria ja yks menee palkintoihin.. Sitten ne palkintobuusterit jaetaan esim. 1. ja 2. välillä. Oon käynyt muutaman kerran draftaamassa FNM-drafteissa ja niissä ollaan tehty niin et kaikki pitää ne laput jotka on pickannut.. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeempää rarettamista tapahdu, kun kaikki isot rahararet kuten Primeval Titan, Grave Titan yms. varmaan pickattaisiin muutenkin kun ovat myös pelattavia lappuja. Ja jos haluaa rarettaa niin siinä vaan vähenee mahdollisuus voittaa nuo palkintobuusterit.

Mun ainakin tekis kyllä mieli pelata aikasempaa kuin tuolloin 9.10.. Mulle ainakin kävis ens viikolla melkein joka päivä. Ketä ehtis pelata esim. perjantaina tai lauantaina? Jos saatais vaikka joku kuusi tyyppiä kasaan ni voitais pelata vaikka siellä kertussa tai trebarissa..

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #18 : 03.09.10 - klo 23:23 »
Mulla on ookoo kaikki päivät paitti se 18.9 vkl. Boostereiden hankkiminen on musta kanssa hyvä, mutta mä melkein vaan pitäisin ne kortit, jotka on avannut. Selkeämpää, eikä tarvi miettiä pikkaako kolmannella pickillä sen Scalding Tarnin tai Sunpetal Groven joka maksaa enemmän kuin ite boosteri, mutta joka on täysin hyödytön. En kyllä ala rarettamaan. Titanit yms on tietty aina pelattavia, mutta niitä väliinjääviä 2-4 euron kortteja on vaan liikaa :)

Poissa Armus79

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #19 : 04.09.10 - klo 07:31 »
Noh, tämä näyttää valuvan lokakuun puolelle jolloin sanktioidut draftit ovat FNM:ssä. Kun pelipäiviä on vain viikossa yksi niin jätän tämän väliin.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa EssEss

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #20 : 04.09.10 - klo 12:52 »
Kuinka moni nyt pääsisi esim. ensi viikon perjantaina? tai lauantaina? Jos saataisiin vaikka kuusi heppua kasaan niin voitais draftailla..

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #21 : 04.09.10 - klo 13:22 »
Minä pääsen, voin kanssa kysyä huomenissa kaverilta jos se pääsis. Aika moni vissiin on silloin lekailemassa.

Poissa EssEss

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #22 : 04.09.10 - klo 13:58 »
Mäkin voin kysyä yhdeltä kaverilta, jos se pääsis.. Sit tarvis enää pari tyyppii ni olis jo tarpeeks et viittis pelailla.. Muita tulossa? Toi legacy on muuten lauantaina et jos pelaillaan vaikka perjantaina ni ei olis päällekkäin.

Poissa Anrix

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #23 : 04.09.10 - klo 14:32 »
Perjantaina voisin päästäkin, eli jos se on perjantaina, niin voitte laskea mut mukaan. Mikäs se paikka olisi(Three Beers inspehtorinkadul ois ihan vieres)?

Poissa H4stur

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #24 : 04.09.10 - klo 17:35 »
Pakko sotkea oma lusikka tähän soppaan...

Ollaan kaveriporukalla pelattu draftia yleensä niin että 4 boosteria/osallistuja. Näistä yksi menee palkintopooliin.

Pikatut kortit saa pitää.

Olemme pelanneet paras kolmesta pistelaskulla jossa jokaisesta voitetusta pelistä saa 1 pisteen. Pisteiden laskutavasta johtuen olemme pyrkineet pitämään palkintojakaumaa myös sijoille 3 ja 4, pelaajamäärästä riippuen. (esim. 6 pelaajaa, voitonjako 3/2/1) Tämä pitää yllä mielenkiintoa pelata ihan tosissaan siinäkin vaiheessa kun huomaa ettei voittoon tai kakkospaikkaan ole enää mahkuja.

Ahneen/kilpailuhenkisen pelaamisen kannattajat ovat tietenkin kauhuissaan. "Kaikki voittajalle ja sääliä kakkoselle. Muut nuolkoot näppejään" Itselle sopii molemmat mutta onhan se hauskempaa pelata kun useammalla pelaajalla on vielä mahdollisuudet edes johonkin säälipalkintoon. Pysyy sopiva kilpailuvire yllä.

Eli lähinnä ajattelin mainostaa leppoisamman pelaamisen puolesta. =)

Ja olen menossa näillä näkymin ottamaan ensimmäiset kokemukset lekailusta ensi lauantaina, en viitsi varata muuta ohjelmaa viikonlopulle. Eli skippaan tuon draftin. (joo, trebaan ehkä 400m, kannatan)

-H4stur

Poissa so not

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #25 : 04.09.10 - klo 19:25 »
Mulle käy perjantai.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #26 : 05.09.10 - klo 02:29 »
Draftataanko tässä siis sitten M11:ta? Neljä on nyt varmasti tulossa, erästä kaveriani voin kysyä, mutta hänen tulemisensa on hyvin hyvin epävarmaa. Pari pitäisi vielä saada. Jokainen hankkikoon 4 boosteria, ehdottomasti olen raredraftia vastaan, mutta ihan sama. Kunhan päästään pelaamaan.

Poissa so not

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #27 : 05.09.10 - klo 12:29 »
Mä pelaisin mieluiten korteista (vaikka sitten jollain aloittelijaystävällisellä palkintojakaumalla). Boostereilla ei oikein tee mitään muuta kuin draftaa ja formaatti vaihtuu kohta, että ei ole paljon aikaa päästä pusseista eroon.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Zirenda

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #28 : 05.09.10 - klo 18:15 »
Neljä meitä nyt on näköjään varmasti tulossa, mun kaveri ei pääse. 6 ylöspäin pitäis porukkaa olla että viittis lähtee draftaamaan. Tehdään vaan niin jos porukkaa tulee, että jokainen tuo kolme pussia jotain (Mite olis Zendikar, niitä olis mulle just sopivasti kolme pussia tulossa postissa) ja heittää pottiin pienen rahasumman. Rahalla voi ostaa sitten niitä kortteja tai boostereita tai ihan mitenkä vaan. Soittakaa kaikki niille siskonkaimanveljenpojille, olis kiva jos saatais nää hommat(draftattava sarja, palkintosysteemi) lukkoon ajoissa. Voin vaikka rarettaa jos kaikki muut haluaa. Mistään fantsusta en kuitenkaan rupea viime tingassa kolmea packia ostelemaan, sen verran kallista tuo touhu on.

Poissa EssEss

Vs: Draftia Turussa, milloin?? -äänestys
« Vastaus #29 : 06.09.10 - klo 13:35 »
Mä haluaisin kyllä mieluummin pelata M11, mut jos ei millään käy niin ehkä se Zendikar vois just mennä.. Pääasia et päästään pelaa. Mul kävis kans toi Trebari ku asun tässä 200m päässä :) Ja multa olis melko varmasti tulossa yks kaveri, et yks enää tarvittais..