Ei sillä etteikö Witcher 2 olisi ihan kohtalainen tekele, mutta vuoden peliltä toivoisi kyllä taistelujärjestelmää ja valikkokäyttöliittymää jotka tuntuisivat vähän vähemmän raastinraudalla masturboimiselta.
Arvostin lähinnä epäyksiulotteisia hahmoja, hyvää ääninäyttelyä (polski) ja valintoja, joilla tuntui oikeasti olevan merkitystä.
Sitä paitsi, olen aika rajusti eri mieltä tappelusta. Pidin sitä viihdyttävänä ja vaikeustasoltaan aika sopivana (ainakin hardilla). Tätähän on turha toivoa roolipeleiltä yleensä, koska pres butan to win tuntuu olevan hallitseva suunnitteluperuste esim. Biowaren tekeleissä. Ennen kaikkea Witcher ykkösen taistelu oli trivialisoitua ja ylikäytettyä kuraa, joten oli erittäin miellyttävää nähdä kakkososan parantavan rutkasti.
Valikot (tai ainakin se alkemiajärjestelmä) nyt taas ovat vähän sitä itseään ja hyväksyn kritiikin täysin. Sulavampi toteutus olisi ollut poikaa, mutta onneksi logiikka oli henk. koht. tullut tutuksi ensimmäisessä osassa, eikä tässä enää häirinnyt.