Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Morningtide prereleaset Suomessa  (Luettu 14170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duracel

Re: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #30 : 14.01.08 - klo 09:35 »
Pakko vastata, kun minä olen se paska järjestäjä, joka ei tuo turnauksia kaikkien naapuriin. Kyllä niitä voisi keskustassakin järjestää, ja on itse asiassa joskus järjestettykin, mutta kuten onkin jo kahteen kertaan sanottu, ilmaiset tilat viidellekymmenelle pelaajalle ovat harvassa. Tässä vaiheessa yleensä joku kitisee, että "no kai niitä nyt jotain tiloja olis...". No kerro minulle missä ne tilat ovat. Minä en ole _missään_ kytköksissä mihinkään yliopistoon, joten minun on hankala varata niistä tiloja. Ennen TTY:ltä sai tilaa, kun vain kävi kysymässä ravintolapäälliköltä, mutta nykyään pitäisi olla jokin koulun kerho tai kilta tapahtuman takana. "No eikös siellä ole roolipelikerho?" On, mutta ei minulla ole mitään kytköksiä siihenkään, eikä sen kerhon kanssa tuossa syksylläkään asia onnistunut. Ehkä Rancid- onnistuu tuossa hommassa paremmin. Se että, edes puhut Fantasiapelien "pelinurkkauksesta" tässä yhteydessä, on naurettavaa. Sinne mahtuu kaksi ihmistä pelaamaan.

Ja mitä ihmeen väliä sinulle edes on prellujen määrällä, jos ne kerran ovat niin mahdottoman kaukana? Kerrotaan nyt kuitenkin syyksi, että minulla on välillä muutakin tekemistä.

Jätetäänpä seuraava prellu järjestämättä kokonaan, niin ei tarvitse murehtia sitä, että turnaus on herran jestas kaupungin liikennelaitoksen bussireitin varrella.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa OCS

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "Voittajat eivät huijaa, eikä huijaajat voita"
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #31 : 14.01.08 - klo 11:56 »
Ei nyt tartte hermostua. Ilmaisin vain mielipiteeni asiasta. Jos tiloja ei saada muualle, niin sitten ne on siellä mihin ne saadaan ja sillä selvä. Vaikka itse en sinne tulisikaan, niin hyvä että niitä edes järjestetään halukkaille.
Määrällä vaan mietin sitä, että että tuntuu jotenkin hassulta, että niitä on pienemmillä paikkakunnilla enemmän, ei muuta.

Hyvää viikon alkua kaikille :)
Megazone nick: Omnislash
Rank: Officer Candinate
Hi-Score: 27050
Hi-Accuracy: 100%

Poissa Farseer

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #32 : 14.01.08 - klo 13:26 »
Ei nyt tartte hermostua. Ilmaisin vain mielipiteeni asiasta. Jos tiloja ei saada muualle, niin sitten ne on siellä mihin ne saadaan ja sillä selvä. Vaikka itse en sinne tulisikaan, niin hyvä että niitä edes järjestetään halukkaille.
Määrällä vaan mietin sitä, että että tuntuu jotenkin hassulta, että niitä on pienemmillä paikkakunnilla enemmän, ei muuta.

Hyvää viikon alkua kaikille :)

Pölhöähän se että Seinäjoella järjestetään enemmän prelikoita kuin Helsingissä mutta eipä siinä mitään. Olisihan se kiva jos toisena viikonloppuna sunnuntaina oikeastaan järjestettäisiin missään järkevässä paikassa.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #33 : 14.01.08 - klo 13:39 »
Seinäjoella on kaksi liikettä ja kumpikin toki haluaa prelikoita järjestää. Ei siinä mitään pölhöä ole niin kauan kuin niihin kaikkiin riittää pelaajia (no, aina ei riitä). Kysymys ei ole siitä että joku ( = minä) olisin päättänyt että laitetaan nyt näin monta Seinäjoelle ja tämän verran Helsinkiin, vain siitä että kukin turnausjärjestäjä on tahollaan päättänyt mihin omat resurssit ja pelaajakunta riittäävät. On ihan turhaa katsoa asiaa tuosta "miksi täällä on ja tuolla ei" näkökulmasta.

Jälkimmäinen sunnuntai ei varmaankaan ole kovin suosittu prellupäivä sen takia, että useimmat ovat tuossa vaiheessa jo pelanneet ainakin yhdessä prellussa eikä pikkuturnauuksen takia kannata pitää puotia auki.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #34 : 14.01.08 - klo 17:44 »
Vastaanpa vielä tähän sunnuntaiprelluista kyselyyn.

Helsingissä ei ole alan liikettä joka olisi sunnuntaisin auki. Lauantaisin turnaukset voidaan järjestää about normaalein työntekijävoimavaroin, mutta tällöin ei henkilökunnan aika riitä vain turnausta varten. Safe Havenin / Lautapelit.fi:n tapauksessa pääosa myymälätilasta on lauantaisin myymälätilana (oho!), ei siis pelikäytössä. Sunnuntaina koko tila voidaan käyttää pelitilana.

Jotta sunnuntaina voitaisiin pitää turnaus sitä varten tarvitaan sekä about ruokapalkalla tehtävään suostuva tuomari että liikkeen tiloissa pidettäessä joku liikkeen henkilökunnasta joka tulee liikkeen avaamaan ja hoitamaan talouspuolen, usein palkatta tai yhden tunnin liksalla. Kovinkaan monella ei ole mielenkiintoa tulla näillä "työehdoilla" sitä tekemään. Yhdeksi viikonlopuksi on myös huomattavasti helpompi saada järjestäjä kuin kahdeksi peräkkäiseksi. Lisäksi kun viime vuosina on pidetty tokana sunnuntaina prelikoita pelaajamäärä on ollut etenkin edelliseen sunnuntaihin verrattuna pieni, onhan takana jo 3 prelikkaa 8 päivän sisään ja seuraavana lauantaina vielä yksi tulossa.

Jotta tilanne muuttuisi tarvitaan taasen lisää vapaaehtoisia jotka suostuvat turnauksen järjestämään, ja järjestäjähän ei turnauksessaan voi pelata. Tai sitten pitää sunnuntaiturnaus sen verran suuremmalla osallistujamaksulla että saadaan joku palkattua sitä pitämään, mutta harvaa houkuttanee prelikka huomattavasti korkeammalla osallistumismaksulla, joten tämä ei ole varteenotettava vaihtoehto.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa vodel

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #35 : 15.01.08 - klo 15:22 »
Onko tuosta Turun ensiviikonlopun prelikan alkamisajasta jo jotain tietoa?
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #36 : 15.01.08 - klo 15:26 »
Onko tuosta Turun ensiviikonlopun prelikan alkamisajasta jo jotain tietoa?

Oletko katsonut Fantsun nettisivuilta?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa vodel

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #37 : 15.01.08 - klo 16:32 »
Oho. Sielähän se tieto möllötti sittenkin aivan silmien edessä. Taitaa olla sokeus tulossa tai joku salaliitto/ufojuttu meneillään. Uskon vakaasti jälkimmäiseen.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #38 : 21.01.08 - klo 14:30 »
Noniin, ensimmäiset prellut on ohi. Antakaa palautetta!
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #39 : 21.01.08 - klo 14:44 »
Ihan kiva setti, vähän sama fiilis kun lorwynin kanssa, ei hirveästi tarjoa constructediin. Ainoa suurempi valituksen aihe on prelikoiden hinnat ja palkinnot, 25€ kun maksaa sealed-setistä niin olettaisi liikkeen laittavan siihen edes jotain palkintoja omasta taskustaan, oli niiden boosterien 'oikea hinta' 4,20 vai ei. Tietenkin prelikat on hyvä tilaisuus vähän rahastaa, kun pelaajia tulee kuitenkin. Tarjoaako Wotci muuten myös sivudrafteihin palkintoja?

MMM on muuten tavallista parempi 3x'pienisetti'-formaatti.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa vodel

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #40 : 21.01.08 - klo 14:57 »
Ihan mukava prelikka ja kohtuulliset raretkin avautui, eli eiköhän ainakin omilleen pääse. Kiitokset Johannalle, joka jaksoi tulla Turkuun prelikkaa vetämään.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #41 : 21.01.08 - klo 15:00 »
Ihan kiva setti, vähän sama fiilis kun lorwynin kanssa, ei hirveästi tarjoa constructediin. Ainoa suurempi valituksen aihe on prelikoiden hinnat ja palkinnot, 25€ kun maksaa sealed-setistä niin olettaisi liikkeen laittavan siihen edes jotain palkintoja omasta taskustaan, oli niiden boosterien 'oikea hinta' 4,20 vai ei. Tietenkin prelikat on hyvä tilaisuus vähän rahastaa, kun pelaajia tulee kuitenkin. Tarjoaako Wotci muuten myös sivudrafteihin palkintoja?

MMM on muuten tavallista parempi 3x'pienisetti'-formaatti.

3 boosteria 4,2 EUR * 3 = 12,6 EUR
starter 13 EUR
yht: 25,6 EUR

En käy kommentoimaan jälleenmyyjien saamia tukkualennuksia, mutta muistuttaisin että heillä on muitakin kuluja kuin tuotteista maahantuojalle maksettu hinta. Mikä mahtaisi sinun mielestäsi olla kohtuullinen hinta prereleaselle?

 
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #42 : 21.01.08 - klo 15:14 »
Laskeskellaanpa Anssille vähän lisää. Jos vaikkapa Safe Havenista ostaisi maksimialennuksella buusterit ja startterin (oletus: startterin hinta on 5 % kalliimpi kuin 3 buusteria) ja vielä Oulun tyyliin yhden buusterin palkinnoksi, tulisi hinnaksi noin 21,95 e per pelaaja. Oletetaan, että pelaajia on 30. "Voittoa" tulee vähän rapiat 91 euroa. Prellu kestää noin 6 tuntia; jos järkkärille maksetaan missään määrin inhimillistä palkkaa, se on vähintään 6 * 6 e = 36 e, mutta työnantajamaksujen yms. kera yli 60 e. Muitakin kuluja on. Kyllä prelluja selkeästi suurempia partauksen paikkoja olisivat PTK:t, mutta taannoisten laskelmien nojalla näyttäisi niissäkin matkatukien ja arvioitujen kulujen määrä vastaavan todella hyvin osallistumismaksupotteja. Barrikadeille tuskin on syytä nousta.

Poissa Kavu

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #43 : 21.01.08 - klo 15:46 »
Ihan pirteä sealedsetti tuntuu olevan. Lorwynin teemaa jatkaen pommit eivät ole aivan yhtä suuressa roolissa kuin keskimääräisessä sealedformaatissa. Tokihan niihin aina häviää pelin jos toisenkin (muttei koskaan voita), mutta pakan konsistenssiin ja hyviin tribaaliefekteihin kannattaa panostaa "normaalia" enemmän. Jyväskylän ensimmäisessä prelikassa yhtä pakkaa vaille koko top8 taisi olla pakkoja jotka voittivat hyvällä curvella ja tasaisella tasolla pahojen pommien sijaan. Se yksi sitten selvisikin voittajaksi kun pakasta löytyivät Taurean Mauler, Mistbind Clique, Wort, Mind Shatter ja Notorious Throng. Rareosaston heikoimpana lenkkinä sidelle oli jäänyt Primal Command...

Poissa Anssi

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #44 : 21.01.08 - klo 15:50 »
No, jos boksia pystyy myymään 130€*0,85 alennuksilla, boksille hintaa 110,5. Boosterin hinnaksi siis 3,07€. Tuollakin hinnalla liike saa katetta, tietenkin paljon vähemmän kuin jos se myisi niitä 4,2€/kpl. Startterit on vissiin jotain 9 euroa.

Onhan liikkellä tietenkin muitakin kuluja, mutta esimerkiksi Safessa launtain prellu järjestettiin vain siinä sivussa ilman että siellä olisi ollut ketään erityisesti turnausta vetämässä, sunnuntaina taas turnauksen veti Kosti, joka sai siitä tietääkseni ruokapalkan ja ehkäpä tunnin tai kahden liksan. Tietenkin jonkun on täytynyt hakea productit, suunnittella asiat jne, mutta hyvin voisi pyytää boostereista ja starttereista vaikka 22€ ja tehdä voittoa. Tähän vielä 3€:lla boosteri päälle, niin hinta pysyy pelaajille samana, liike tekee vähemmän voittoa, mutta tekee voittoa kuitenkin ja pelaajat ovat huomattavasti iloisempia.

Tiedän että prelikan on tarkoitus olla casual-henkinen tapahtuma, mutta siellä on kuitenkin monia hyviä pelaajia, jotka mieluusti voittaisivat enemmänkin. Kannattaa antaa hyvä syy näillekin pelaajille pelata turnauksissa sen lisäksi että se on hauskaa.  Ei tietenkään ole mitään järkeä tehdä palkinnoista naurettavan top heavyäkään, niin kuin Lahdessa on ainakin ollut (boksi voittajalle, jämät muille).

Monilla on varmaan sellainen tunne, että ei saa tarpeeksi vastinetta 25 eurolle. Tää tietenkin kärjistyy sealedeissä, kun hinta on väistämättäkin kallis.

Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #45 : 21.01.08 - klo 16:26 »
"Startterit on vissiin jotain 9 euroa" ???

Kuten sanottu, niiden ovh on 13 euroa ja siihen hintaan Safe Haven niitä myös myy. Mikäs tämä "jotain 9 euroa" oikein on, mihin se perustuu?

25 eurolla saa prelikassa kolme boosteria ja tournament packin, minkä lisäksi hinta kattaa myös sen palkintopoolissa olevan neljännen boosterin. En väitä tätä maailmankaikkeuden upeimmaksi diiliksi, mutta olen kyllä sitä mieltä että on siinä ihan kohtalaisesti rahalle vastinetta.

Kukin voi tahollaan miettiä sitä, mitä neljän boosteriboksin ostajan saamalla paljousalennuksella on tekemistä prelikan hinnoittelun kanssa.

Kärjistetään nyt  vähän ja sanotaan, että kun sinä vaadit prelikkaa X prosenttia halvemmaksi, niin samalla vaadit, että korttikaupan työntekijä saa työstään X prosenttia vähemmän palkkaa, koska sinä olet päättänyt että hän ihan hyvin tulee toimeen sen verran vähemmällä. Minä en lähde tuomitsemaan korttikaupan setää siitä, että hän tavoittelee suurempaa voittoa kuin mikä sinun mielestäsi olisi välttämätöntä, koska minä en oikeasti tiedä missä se kannattavuuden ja mielekkyyden raja kulkee. Ja väitän että sinä tiedät asiasta vielä vähemmän.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #46 : 21.01.08 - klo 16:35 »
Monilla on varmaan sellainen tunne, että ei saa tarpeeksi vastinetta 25 eurolle. Tää tietenkin kärjistyy sealedeissä, kun hinta on väistämättäkin kallis.

Monilla on myös sellainen tunne, ettei saa tarpeeksi vastinetta sinun järkyttäville irtokorttien partaushinnoillesi. Aloitapa toki maailman parantaminen omasta pesästä ja laske hinnat kohtuulliselle tasolle. Kohtuullisen tason tietysti määrittelee joku asiasta täysin kujalla oleva ulkopuolinen.

Poissa Saimu

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #47 : 21.01.08 - klo 16:43 »
Itse jätin prellut väliin sen takia, etten uskonut prellujen tuoman huvin + hyödyn + korttien olevan 25e arvoista. Mikään ei varmaan Anssiakaan estä tekemästä näin, jos oikeasti on purnaamisen aihetta.

Tietysti toivon, että ihmiset kävisivät pelaamassa ja suomessa olisi suurempi magic-pelaajakunta. Enemmän ihmisiä -> enemmän ja isompia turnauksia.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #48 : 21.01.08 - klo 16:48 »
Itse jätin prellut väliin sen takia, etten uskonut prellujen tuoman huvin + hyödyn + korttien olevan 25e arvoista. Mikään ei varmaan Anssiakaan estä tekemästä näin, jos oikeasti on purnaamisen aihetta.

Tietysti toivon, että ihmiset kävisivät pelaamassa ja suomessa olisi suurempi magic-pelaajakunta. Enemmän ihmisiä -> enemmän ja isompia turnauksia.

Mutta kuinka paljon hintaa olisi pitänyt alentaa, että sinut olisi saatu paikalle?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #49 : 21.01.08 - klo 16:56 »
Monilla on varmaan sellainen tunne, että ei saa tarpeeksi vastinetta 25 eurolle. Tää tietenkin kärjistyy sealedeissä, kun hinta on väistämättäkin kallis.

Monilla on myös sellainen tunne, ettei saa tarpeeksi vastinetta sinun järkyttäville irtokorttien partaushinnoillesi. Aloitapa toki maailman parantaminen omasta pesästä ja laske hinnat kohtuulliselle tasolle. Kohtuullisen tason tietysti määrittelee joku asiasta täysin kujalla oleva ulkopuolinen.

No, lähetääs offille. Mitkä noista mun hinnoista hinnoista on aivan järkyttäviä? Yllätäen kortteja saa halvemmalla, jos lähtee vaikka ebaysta etsimään tai alkaa penkoa jokaista irtokorttia eri topicista, mutta mun mielestäni noi hinnat on aika reilut ottaen huomioon, että multa yleensä löytyy kaikki mitä joku haluaa.

Starttereista:

mitä olen uteliaisuuttani hintoja netista katsonut, niin 12 startterin boksi näyttää maksavan 2-3€ enemmän kuin boosteriboksi. Tämä tietenkin diilereilta, mutta eiköhän ne tee suunnilleen saman verran voittoa, myi ne sitten starttereita vai boosteribokseja. Toi 9€ on kyllä alakanttiin, mutta 11€ tuskin enää on.

Lainaus
Kukin voi tahollaan miettiä sitä, mitä neljän boosteriboksin ostajan saamalla paljousalennuksella on tekemistä prelikan hinnoittelun kanssa

Yleensä niitä boostereita varmaan myydään prelikkapäivän monen boksin verran samaan turnaukseen, jolloin reilu kauppias voisi hyvinkin antaa niistä sen alennuksen.

No, olkaa mitä mieltä tahdotte. Itse vain olen utelias ja yritän ajaa pelaajien (ja itseni) etuja mahdollisimman pitkälle. Tietenkin aina voisi jättää prelikan väliin, mutta kyllä ne oikeasti on kivoja ja mä nautin niissä pelaamisesta. Yleensä on vaan helpompi keksiä syytöksiä kuin kiitoksia.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Laava

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #50 : 21.01.08 - klo 17:01 »
Turussa voisi olla enemmän tuoleja. ;)
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #51 : 21.01.08 - klo 17:05 »
Lepraan taasen joku voisi tuoda ilmanraikastimia tai vastaavaa. Paska haisi pahemmalta kuin kotopuolessa ja se on paha asia se, kun takapihalla on parikymmentä hehtaaria peltoa. Oven avaaminen auttoi, mutta tuli kylymä  :'(


Poissa Saimu

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #52 : 21.01.08 - klo 17:07 »
Itse jätin prellut väliin sen takia, etten uskonut prellujen tuoman huvin + hyödyn + korttien olevan 25e arvoista. Mikään ei varmaan Anssiakaan estä tekemästä näin, jos oikeasti on purnaamisen aihetta.

Tietysti toivon, että ihmiset kävisivät pelaamassa ja suomessa olisi suurempi magic-pelaajakunta. Enemmän ihmisiä -> enemmän ja isompia turnauksia.

Mutta kuinka paljon hintaa olisi pitänyt alentaa, että sinut olisi saatu paikalle?
Se voi olla hieman irrelevanttia tässä keskustelussa. 15e preleen olisin varmasti lähtenyt. Mahdollisesti 20e prelluunkin. Nämä hinnat ei varmaankaan ole kovin realistisia.
Enemmän vaakakupissa painaa, etten välttämättä saa niin paljon nautintoa uuden sarjan pelaamisesta ensimmäisenä mahdollisena päivänä kuin mitä jotkut muut saavat. Lisäksi prelluissa joutuu pelaamaan hitaita ja huonoja(joo olen varmasti paras puhumaan) pelaajia vastaan, joka alentaa nautintoa. PTQ:ta jaksaa kiertää vaikka sealedi maksaisikin hieman enemmän kun on pelaamisella jotain panostakin.

Mieluusti kyllä kävin pelaamassa kavereiden kanssa LLM draftia sunnuntai-iltana.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Farseer

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #53 : 21.01.08 - klo 17:12 »
Setti itsessään vaikuttaa ihan mukavalta pelata, joskin hieman nuo miljoonat creaturetypet monimutkaistavat kun nyt useilla ukoilla on kaksi relevanttia typeä jotka saavat bonuksia taas korteilta jotka jakelevat bonareita parille creaturetypelle... mutta tuopa taitoelementtiä lisää.

Tuosta buustereiden hinnasta voi toki napista, ja mieluusti näkisin 3 euron sijasta esimerkiksi boosterin / 0,75 boosteria per pelaaja enemmän palkinnoissa. Olisi mukava jos noita pusseja voisi edes porukalla voittaa sen verran että pystyisi oman draftin vaikkapa järjestämään. Sivudrafteja olisin myös toivonut enemmän Helsingissä järjestettäviksi varsinkin lauantaina. Sunnuntainahan niitä oli mutta prelikan takia ei ehtinyt pelaamaan.

Monilla on myös sellainen tunne, ettei saa tarpeeksi vastinetta sinun järkyttäville irtokorttien partaushinnoillesi. Aloitapa toki maailman parantaminen omasta pesästä ja laske hinnat kohtuulliselle tasolle. Kohtuullisen tason tietysti määrittelee joku asiasta täysin kujalla oleva ulkopuolinen.

Sinä taas täällä et koskaan muuta teekään kuin napise korttien hinnoista, mene vaikka shopille sähköpostilla lähettämään mailia partaushinnoista. Ai niin, unohdin sehän oli liike eli sillä on oikeuskin tehdä voittoa. Ihmiset ovat yleensä ottaen olleet tyytyväisiä kun pelaajat myös myyvätkin kortteja, mikä parantaa tarjontaa ja antaa ihmisille mahdollisuuden pelata constructedia muutakin kuin draftiläjillä. Taitaa herraa vain vituttaa kun pelaajat usein ostavat ennemmin paremman kokoelman omaavilta "partaajaryöväreiltä" kuin sinun jämäläjistäsi, jotka ei nekään halvimmasta päästä ole  ;D  Mutta se tuosta offtopikista, buustereitahan Alkio kyllä myy noilla hinnoilla ellei halvemmillakin joten napina pois.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #54 : 21.01.08 - klo 17:33 »
Sinä taas täällä et koskaan muuta teekään kuin napise korttien hinnoista, mene vaikka shopille sähköpostilla lähettämään mailia partaushinnoista.

Hohhoijaa, nyt meni joltain tuon postini tarkoitus ohi, ilmeisesti tarkoituksella ja väittelyteknisenä manööverinä, että pääsisit tilittämään jostain ihan muusta. Rautalankaa kumminkin muille: Kyseessä oli ihan tyylipuhdas sarkastinen analogian vetäminen, jonka osoittaa lopetus:
laske hinnat kohtuulliselle tasolle. Kohtuullisen tason tietysti määrittelee joku asiasta täysin kujalla oleva ulkopuolinen.

Jos tuota analogiaa ei pienellä miettimisellä näe, niin ei voi kuin hämmästellä. Minusta se on päivänselvä.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #55 : 21.01.08 - klo 18:21 »
Starttereista:

mitä olen uteliaisuuttani hintoja netista katsonut, niin 12 startterin boksi näyttää maksavan 2-3€ enemmän kuin boosteriboksi. Tämä tietenkin diilereilta, mutta eiköhän ne tee suunnilleen saman verran voittoa, myi ne sitten starttereita vai boosteribokseja. Toi 9€ on kyllä alakanttiin, mutta 11€ tuskin enää on.

Sillä ei ole kotimaisen prelikan hinnoittelun kannalta mitään väliä, mitä tournament pack maksaa ulkomaisissa kaupoissa. Suomessa se perushinta on 13 euroa. Siltä pohjalta ne jälleenmyyjät prelikkansa hinnoittelevat.

Lainaus
Yleensä niitä boostereita varmaan myydään prelikkapäivän monen boksin verran samaan turnaukseen, jolloin reilu kauppias voisi hyvinkin antaa niistä sen alennuksen.

Jos 36 yksittäistä asiakasta ostaa kukin päivän aikana yhden boosterin, niin pitäisikö heidän jokaisen saada sama alennusprosentti kuin tyypin, joka ostaa kokonaisen boksin? Olisihan se toki kovin reilua...

Lainaus käyttäjältä: Farseer
Tuosta buustereiden hinnasta voi toki napista, ja mieluusti näkisin 3 euron sijasta esimerkiksi boosterin / 0,75 boosteria per pelaaja enemmän palkinnoissa.

Kyllähän niitä palkintoja saadaan lisää turnaukseen jos nostetaan hintaa. Eivät ne boosterit ilmaisia ole.

Lainaus käyttäjältä: Saimu
Se voi olla hieman irrelevanttia tässä keskustelussa. 15e preleen olisin varmasti lähtenyt. Mahdollisesti 20e prelluunkin. Nämä hinnat ei varmaankaan ole kovin realistisia.
Enemmän vaakakupissa painaa, etten välttämättä saa niin paljon nautintoa uuden sarjan pelaamisesta ensimmäisenä mahdollisena päivänä kuin mitä jotkut muut saavat.

Niinpä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #56 : 21.01.08 - klo 18:28 »
Starttereista:
starter...

Sillä ei ole kotimaisen prelikan hinnoittelun kannalta mitään väliä, mitä tournament pack maksaa ulkomaisissa kaupoissa. Suomessa se perushinta on 13 euroa. Siltä pohjalta ne jälleenmyyjät prelikkansa hinnoittelevat.

...

Jos 36 yksittäistä asiakasta ostaa kukin päivän aikana yhden boosterin, niin pitäisikö heidän jokaisen saada sama alennusprosentti kuin tyypin, joka ostaa kokonaisen boksin? Olisihan se toki kovin reilua...



Oletan vain, että suomalaiset jälleenmyyjät tuskin maksavat muutamaa euroa enempää startteriboksista kuin boosteriboksista, jos muutkaan eivät maksa. En nää mitään syytä, miksi Wotc myisi eurooppaan startteribokseja erityisen kalliilla.

Entä jos 36 yksittäistä asiakasta ostavat yhdessä kukin yhden boosterin, pitäisikö heidän saada alennus?

Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #57 : 21.01.08 - klo 18:45 »
Starttereista:
starter...

Sillä ei ole kotimaisen prelikan hinnoittelun kannalta mitään väliä, mitä tournament pack maksaa ulkomaisissa kaupoissa. Suomessa se perushinta on 13 euroa. Siltä pohjalta ne jälleenmyyjät prelikkansa hinnoittelevat.

...

Jos 36 yksittäistä asiakasta ostaa kukin päivän aikana yhden boosterin, niin pitäisikö heidän jokaisen saada sama alennusprosentti kuin tyypin, joka ostaa kokonaisen boksin? Olisihan se toki kovin reilua...



Oletan vain, että suomalaiset jälleenmyyjät tuskin maksavat muutamaa euroa enempää startteriboksista kuin boosteriboksista, jos muutkaan eivät maksa. En nää mitään syytä, miksi Wotc myisi eurooppaan startteribokseja erityisen kalliilla.

Väännän rautalangasta: Suomessa maahantuoja antaa täsmälleen samaa tukkualennusprosenttia sekä boostereista että tournament packeista. Jälleenmyyjä siis maksaa tournament pack displaysta 13 EUR x 12 = 156 EUR, mistä vähennetään mystinen tukkualennus jota en edelleenkään suostu teille paljastamaan. Booster display maksaa 4,2 EUR x 36 = 151,2 EUR, mistä myöskin vähennetään sama tukkualennus.

Tournament pack display ei tosiaan ole monta euroa booster displayta kalliimpi, mutta hintaa yksittäisellä tournament packilla on silti se 13 euroa.

Lainaus
Entä jos 36 yksittäistä asiakasta ostavat yhdessä kukin yhden boosterin, pitäisikö heidän saada alennus?

Niin, pitäisikö? Annatko sinä boksin ostajalle alennusta sen takia, että olet niin reilu mies ja usean boosterin ostaja on alennuksensa ansainnut, vai sen takia koko boksin myyminen kerralla on vaivattomampaa kuin boosterien myyminen yksi kerrallaan?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #58 : 21.01.08 - klo 19:04 »
Alennus annettaisiin jos koko ostos tehtäisiin kerralla ilman säätämistä ja maksu tulisi kokonaan kerralla. Jos ostat 24 boosteria ja pidät draftin kotona saat sen edullisemmin kuin jos 8 henkilöä tulee kukin ostamaan 3 boosteria samaista draftia varten.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Morningtide prereleaset Suomessa
« Vastaus #59 : 21.01.08 - klo 19:27 »
Laitanpa vielä siitä että esimerkiksi Safe Haven on yritys. Lautapelit myyvät hyvin, mun näppikstä loppuu patterit (offtopic? missä?) ja liiketila (jota pelitilakin on) on kallista. Jos korttipelipuolen tuottamat tulot eivät pysy vähintään about samassa suhteessa lautapelien tulojen suhteeseen pienenee pelitila vastaaamaan tätä (ohoppista, mitä tapahtui PT:lle ja Pro Player's Clubille).

Jos kaikki tilaavat boxinsa halvemmalla Saksasta ulkoistetaan pelitilatkin Saksaan. Turnaukset ovat pääosin vain tukitoimintaa, jotka vaativat paljon tilaa, aikaa sekä henkilökuntaresursseja tuloihin nähden. Turnausten avulla ylläpidetään "Magic-yhteisöä" joka tuo tuloja ostamalla muulloinkin kuin turnauksessa. Vain turnauksissa rahaa tuovat pelaajat eivät ole liikkeille kovinkaan tärkeitä asiakkaita (esim. drafti-FNM 15€ rahaa, josta 4 rahaa menee palkintoihin eli pääasiassa  vähentämään ensi viikon FNM-maksua, myyntiä siis 11€ / pelaaja. Tällä rahalla myydään 3 boosteria, kate ei hirmuinen. Työntekijäresursseja tarvitaan. Keskimääräinen pelaajamäärä n. 15 pelaajaa, myyntiä 165€ VIIKOSSA (toki muinakin päivinä on myyntiä pelitilan tapahtumia varten, mutta FNM on niistä ylivoimaisesti suurin).  Pelitilaa tarvitaan. Pelitilan jatkuva muuttaminen tulee kalliimmaksi kuin sen pitäminen --> pelitilatarve jatkuvasti sama neliöissä mitattuna. On muuten aika kallista pelitilaa Helsingin keskustassa katutasossa.)

Antamalla pelaajille 10% alennus turnausproductista (vaikka tuo 25€ joka 10% alennuksen jälkeen olisi 22,50€) liike ei vähennä omaa katettaan tuotteesta 10%:lla vaan koko alennussummalla (okei, 78%:lla alennussummasta, ALV kun on 22%), esimerkin tapauksessa 2,50€:llä (ALV:n jälkeen 1,95€:llä). Prosentuaalisesti kate pienenee todella paljon pienenkin alennuksen jälkeen. Että tulot pysyisivät samana pitäisi pelaajamäärän selkeästi nousta. Samalla taas tulisi ahtaampaa ja pelaajat viihtyisivät huonommin ja sivudrafteja mahtuisi vähemmän.....




Prelikassa oli kivaa, setti tuntui mukavalta limitedissä, drafteja odotellessa! Saa nähdä onko creature typeille tukea tarpeeksi jotta draftatessa pitää tehdä valintoja tribejen välillä vai onko tukea liian vähän jolloin ottaa aina vain parhaan kortin omille väreille boosterista. Tulee mieleen ainakin Mirrodin-blockin affinity jolle oli tarpeeksi tukea jotta sen draftaaminen oli erilaista kuin saman värin draftaaminen non-affinitynä ja Coldsnap jossa ripple-kortit tuntuivat all-in - strategialta.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.