Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Lorwyn julkaisutapahtumia  (Luettu 6148 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Lorwyn julkaisutapahtumia
« : 09.10.07 - klo 10:46 »
Julkaisuturnausten lisäksi muutamilla paikkakunilla järjestetään Lorwyn teemapakkatapahtumia tänä viikonloppuna. Homma toimii näin:

1) osta Lorwyn teemapakka ja Lorwyn boosteri, saat kaupan päälle toisen boosterin ja osallistumiskupongin
2) tee pakka ja pelaa sillä muita pelaajia vastaan
3) kun olet pelannut neljää eri vastustajaa vastaan, saat toisen boosterin palauttamalla kuponkisi

Lisäksi!

Jos otat tapahtumaan kaverin mukaan ja kumpikin osallistuu teemapakkapelailuun, voitte kumpikin voittaa Magic-hatun tai -laukun!

Tapahtumia järjestävät seuraavat jälleenmyyjät:

Safe Haven, Helsinki
Fantsu Turku
Fantsu Lappeenranta
Fantsu Tampere
Puolenkuun Pelit Porvoo
Fantasialinna, Seinäjoki
« Viimeksi muokattu: 09.10.07 - klo 15:53 kirjoittanut jkk »
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Traviantor

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Oikeesti kuka nää lukee? Ajan tuhlausta...
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #1 : 09.10.07 - klo 15:19 »
Eli ymmärsinkö oikein yksi teemapakka ja 2 boosteria, niistä pitäisi saada pakka?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #2 : 09.10.07 - klo 15:29 »
Aivan. Ei pitäisi tuottaa ongelmia kun teemapakka on jo itsessään pelikelpoinen?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Sigu7

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #3 : 09.10.07 - klo 15:49 »
Koskas nuo turnaukset sitten pidetään.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #4 : 09.10.07 - klo 15:54 »
1) ne eivät ole turnauksia (julkaisuturnaukset ovat sitten erikseen)
2) julkaisuviikonloppuna, eli tällä viikolla
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Oscu

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #5 : 09.10.07 - klo 15:55 »
uuh tuohan ois kivaa :D paljonkos se tuliskaa maksaa yhteensä? sen.. 20€ tai jotai?

Poissa Sigu7

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #6 : 09.10.07 - klo 15:59 »
Tuleeko tänne sitte tarkempaa tietoo että koska pidetään vai kannattaako mennä itte fantsuu kysyy.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #7 : 09.10.07 - klo 16:03 »
Alkamisajat ja tuotteiden hinnat kannattaa tarkistaa kysymällä itse tapahtuman järjestäjältä. Näistä nettisivuista voi olla apua:

http://www.fantasiapelit.com -> Kalenteri
http://www.safehaven.fi
http://www.fantasialinna.com
http://www.puolenkuunpelit.com

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #8 : 09.10.07 - klo 20:12 »
Jos on sattunut vilkaisemaan lainkaan wizards.comista teemapakkojen sisältöä, niin jättää tuolloin todennäköisesti väliin.
Aika paskaa ne teemat yleensä sisältää eikä tämä riko hyväksi todettua kaavaa. Ainoastaan elffi näyttää kehityskelpoiselta, eikä faerie teemaa ole lainkaan. Olen järkyttynyt.

Taidampa säästää lorwyn boosteridraftiin riliisiin, jota näillä näkymin ei lappeenrannassa ole  :'(, joten en säästä siihenkään vaan ostan kamigawaboostereita 5 kpl/20 euroon ja mietiskelen jälkeenpäin rankasti oliko moisessa toimenpiteessä järjen häivääkään.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #9 : 09.10.07 - klo 20:39 »
Jos käyt mtg.comin avulla laskemaan että kannattaako teemapakan osto taloudellisesti ajatellen, niin et kuulu tämän tapahtuman kohderyhmään. Jos sen sijaan olit muutenkin aikonut hankkia teemapakan, niin mikset samantien pelailisi sillä pari peliä ja ansaitsisi pari ilmaista boosteria? Tai jos et ole koskaan käynyt missään tapahtumassa, niin tämä on varmasti aloittelijaystävällinen vaihtoehto.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Dumster

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #10 : 09.10.07 - klo 20:57 »
Onkohan nyt oikea paikka kysellä mutta kyselen kuitenkin. Miten suomessa on ollu tapana noitten booster draftien kanssa? Saako draftaamansa kortit pitää vai jaetaanko ne uudelleen turnajaisten jälkeen tms? Kuinka mahdollinen edellämainittu uudelleenjako suoritetaan?

Tähän siis postailen lähinnä sen takia kun ajattelin jottako Release draftiin lähtis koittamaan, mutta nuo edellämainitut asiat epäselviä.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #11 : 09.10.07 - klo 21:07 »
Riippuu turnauspaikasta, mutta yleensä draftaamansa kortit saa pitää sanktioiduissa turnauksissa. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä turnausjärjestäjään ja kysyä suoraan. Tai sitten voit kertoa mihin turnauspaikkaan olet menossa, niin joku täällä osaa ehkä kertoa paikallisista tavoista.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Dumster

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #12 : 09.10.07 - klo 21:22 »
Joo tosiaan eli nämä Helsingin paikat; Fantsu ja Lautapelit on ne minua koskettavat paikat.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #13 : 09.10.07 - klo 21:24 »
Sekä Fantsussa että Lautapeleissä saa pitää draftaamansa kortit.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #14 : 09.10.07 - klo 21:30 »
Jos draftaamaan aiot mennä, kannattaa varmaan mieluummin suunnata tiesi Safeen, koska sieltä todennäköisemmin löydät 7 muutakin draftayksesta kiinnostunutta. Kokemuksesta voin sanoa, että Fantsun drafteihin harvemmin löytyy pelaajia, siellä käyvät pelaajat ovat yleensä  casual-henkisempiä eivätkä ole kiinnostuneita draftaamaan. (tai eivät edes tiedä, mitä draftays on). Sieltä kyllä varmaankin suuremmalla todennäköisyydellä löytää pelaajia teemapakkojen parista. Aikaisemmin ei kylläkään olla järjestetty release-drafteja, joten ehkä tämän ansiosta fantsuunkin tulee drafti lauantaina.

Edit: Höh. No, ehkä tosta on jollekin hyötyä tulevaisuuden varalle.
« Viimeksi muokattu: 09.10.07 - klo 21:36 kirjoittanut Andar »
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #15 : 09.10.07 - klo 21:34 »
Jos draftaamaan aiot mennä, kannattaa varmaan mieluummin suunnata tiesi Safeen, koska sieltä todennäköisemmin löydät 7 muutakin draftayksesta kiinnostunutta. Kokemuksesta voin sanoa, että Fantsun drafteihin harvemmin löytyy pelaajia, siellä käyvät pelaajat yleensä eivät ole kiinnostuneita draftaamaan (tai eivät edes tiedä, mitä draftays on). Sieltä kyllä varmaankin suuremmalla todennäköisyydellä löytää pelaajia teemapakkojen parista. Aikaisemmin ei kylläkään olla järjestetty release-drafteja, joten ehkä tämän ansiosta fantsuunkin tulee drafti lauantaina.

 ::)

Jos draftaamaan aiot mennä, kannattaa toki mennä Safeen, koska siellä on draftiturnaus. Fantsussa sen sijaan on sealed-turnaus (sunnuntaina). Lauantaina Fantsussa on Warhammeria.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Frein

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #16 : 10.10.07 - klo 03:38 »
Jos draftaamaan aiot mennä, kannattaa toki mennä Safeen, koska siellä on draftiturnaus. Fantsussa sen sijaan on sealed-turnaus (sunnuntaina). Lauantaina Fantsussa on Warhammeria.
Draftataankos muuten tuolla Safessa tulevana perjantaina vielä TSP blokkia vai onko se Lorwyn jo laillinen? Mielellään siirtyisin jo uuteen settiin, enkä ainoastaan siksi, että tuntuu tuo Lorwynillä pelaaminen sujuvan minulta verrattaen selvästi paremmin mikäli prellutuloksiin on uskominen.

Poissa Anssi

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #17 : 10.10.07 - klo 09:43 »
Lorwyniä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Frein

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #18 : 10.10.07 - klo 19:46 »
Lorwyniä.
Hienoa. Lorwynistä puheen ollen, eikös tuleva PTQ-kausi ole Lorwyn sealedia? Eikös siis olisi järkevää korvata ainakin osa FNM-drafteista sealedilla? Hintaa täytynee tosin nostaa muutamalla eurolla.

Poissa Anssi

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #19 : 10.10.07 - klo 21:31 »
Onhan se, mutta sealed ei ole läheskään yhtä hauskaa kuin draftaaminen. FNM ei myöskään ole paras paikka ptq-harjoitteluun, koska pelaajien taso vaihtelee paljon. On se kuitenkin hauskaa.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #20 : 10.10.07 - klo 21:40 »
Se on tietysti makukysymys, että tykkääkö enemmän sealedista vai draftista. Ihmisillä ei vaan ole varaa pelata sealedia kovin usein. Draftiin on helpompi saada pelaajia, koska se maksaa niin paljon vähemmän.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Frein

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #21 : 11.10.07 - klo 01:23 »
Onhan se, mutta sealed ei ole läheskään yhtä hauskaa kuin draftaaminen.
Enpä tiedä. Sealedissa on oma viehätyksensä. Minua ainakin pännii usein drafteissa kun jonkun arkkityypin draftaaminen menee pipariksi koska oikeat kortit eivät vain näyttäydy. Sealedissa sentään näkee heti alusta alkaen millä mennään niin ei tule pettymyksiä. Toki pakkojen laatu vaihtelee rajummin sealedissa, mutta se vain lisää sitä jännitystä että mitähän tällä kertaa aukeaa. :)

Lainaus
FNM ei myöskään ole paras paikka ptq-harjoitteluun, koska pelaajien taso vaihtelee paljon.
Ehkä ei, mutta eipä ainakaan minua houkuttele ostaa tonneittain sealediin tarvittavia tavaroita vain harjoitellakseni kotona PTQ-ta varten. Mielummin sitten myös hyödynnän niitä ostamiani kortteja turnauksessa.

Mitähän hintaluokkaa tuommoinen sealed-event mahtaisi olla? Prellu varmaankin oli tavallista kalliimpi koska mukana ylimääräinen buusteri ja muuta sälää.

Poissa duracel

Re: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #22 : 11.10.07 - klo 09:32 »
Draftaamisen harjoittelu on paljon tärkeämpää PTQ:ta varten, koska voittaja ratkaistaan draftilla. Sealed-poolista hyvän dekin rakentaminen tietysti vaatii osaamista ja korttien oikean peliarvon tunnistamista, mutta on kuitenkin paljolti avauksista kiinni. Sealed on välillä ihan hauskaa, mutta hieman liian arvokasta jatkuvasti pelattavaksi. Minuakin tosin jännittää aina sealedissa, että aukeaakohan nyt taas ihan hirveetä paskaa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Nastaboi

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #23 : 11.10.07 - klo 09:49 »
Draftatessa tulee samalla harjoitelleeksi sealedissa tarvittavia taitoja eli pakan rakentamista ja korttien arviontia. Draftitaidot sen sijaan eivät juuri kehity pelkkää siilediä pelaamalla. Ja siildeissä avaaminen eli tuurielementti on paljon isommassa osassa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Re: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #24 : 11.10.07 - klo 11:18 »
Minuakin tosin jännittää aina sealedissa, että aukeaakohan nyt taas ihan hirveetä paskaa.

Minua ei enää jännitä, aina sieltä aukeaa paskaa. En jaksa muistaa koska viimeksi olisin avannut oikeasti hyvän sealed poolin. Taitaa olla joskus vuonna 2003 tienoilla. Ja kukkiakin pitäisi kastella.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa vodel

Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #25 : 11.10.07 - klo 12:36 »
Lainaus
Minuakin tosin jännittää aina sealedissa, että aukeaakohan nyt taas ihan hirveetä paskaa.

Noinhan siinä aina käy ja kun vieressä oleva, joka sai seuraavat/edelliset sealed-kamat, availee pommeja/rahavehkeitä, niin kyllähän se syö miestä.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa duracel

Re: Vs: Lorwyn julkaisutapahtumia
« Vastaus #26 : 11.10.07 - klo 13:29 »
Draftatessa tulee samalla harjoitelleeksi sealedissa tarvittavia taitoja eli pakan rakentamista ja korttien arviontia.

Samat kortit eivät aina ole hyviä sekä draftissa että sealedissa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!