Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua  (Luettu 4531 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kavu

Olen täällä taas. Kuuluisan Hesburger Lahti raportin jälkeen tunnen itseni magic-raportoinnin Ed Woodiksi. Oman Plan Nineni olen boreen jo luonut mutta miksi lopettaa paskan luominen siihen? Päätin siis lietsoa huonon kirjoittajan mainettani ja kirjoittaa taas, tällä kertaa ropeconista.

Perjantai:

Aikataulu oli ammattimaisen tiukka. Suoraan töistä helsingin bussiin, josta suoraan otaniemen bussiin, josta suoraan kävellen kaverin kämpille viemään ylimääräiset roinat pois, sieltä suoraan dipoliin jossa kävelin pysähtymättä 2hg rekisteröintiin noin klo 16:55. Rekisteröimme Thalianin kanssa poolin jossa oli Pact of Negation mutta paskat vehkeet, ei harmittanut. Saimme pro-pelaajan tavoin erittäin herkullisen poolin takaisin. Kaikki näytti hyvältä. Oma BR-läjäni tulvi poistoa ja olipa siinä muutama ok mieskin. Dekkilista jos jotain kiinnostaa:

*2hg sealed deck*

1 Sudden Spoiling
1 Rough / Tumble
1 Strangling Soot
1 Riddle of Lightning
1 Conflagrate
1 Ghostfire
1 Fire Whip
1 Lightning Axe
1 Orcish Cannonade
1 Death Rattle

1 Goblin Skycutter
1 Coal Stoker
1 Boldwyr Intimidator
1 Mass of Ghouls
1 Char-Rumbler
1 Augur of Skulls
1 Henchfiend of Ukor
1 Prodigal Pyromancer
1 Gathan Raiders
1 Mirri the Cursed
1 Urborg Syphon-Mage

1 Fury Charm
1 Mindstab

10 Mountain
7 Swamp

Pakka näytti siis aikas todella hyvältä. Thalianin pakka ei ollut paljon huonompi, sisältäen mm. Errant Ephemeronin, Finkelin, Infiltrator Il-Korin, Shaper Parasite, Ixidronin ja muuta kivaa. Näin hyvillä pakoilla on pakko hävitä johonkin randomiin, on tämä niin hieno formaatti.

Ensimmäisellä rundilla mulligoin 2 landin käden, pidän 4 tai 5 landin käden ja Floodaan täysin nostaen 6 spelliä koko gamessa. Vastustajat pelaavat päin helvettiä kun mm. niiden Crovax on aina combatissa edullisempi meille kuin niille. Tuloksena tasuri vaikka vastus melkein pelaa itsensä ulos Sulfurous Blastilla joka auttoi tietysti meitä enemmän kuin niitä.

Toisen kierroksen vastustajat aloittavat toisen vuoron Blade of the Sixth Pridellä ja Looterilla, kolmannella vuorolla tulee pelottava Brass Gnat. Tietysti juuri tässä matchupissa nostamme niin että kaasua jäi käteen vaikka toisen pelin tarpeiksi. Kun voitamme, minulle jää käteen mm. Riddle ja Intimidator.

Kolmannella kierroksella vastaan asettuivat ne kovemmat pääkaupunnilaiset, Visa ja Karri. Thalian pitää riskillä 2 landin käden ja missaa kolmannen land dropin 4 kertaa. Yhdellä on vaikea pärjätä kahta vastaan, varsinkin kun pelaavat aggroa. Ja ovat Oulusta. 1-1-1-drop-gg. Kolmella voitolla olisi tosin ollut kai saumoja palkinnoille mutta koko pelin kestävä ponder-phase + loputtoman pitkät rundit eivät houkutelleet.

Illalla ei tapahdu mitään. Helvetin säälittävää. Menen nukkumaan.

Lauantai:

Herättyäni käyn ostamassa evästä kaupasta ja suuntaan saitille. Muu Jyväskylän väki on saapunut paikalle ja mehustelen mauttomalla 2hg-dekilläni jolla ei vain voinut mahtaa. Hamstraan kavereilta tärkeät lainavehkeet kuten neljännen Mana Tithen ja neljännen Restore Balancen (oma foili jäi kotiin, tässä lienee selvin syy huonoihin nousuihin). Jarno J. Kuukkaa viuhuu dekkilistojen nimiin enemmän kuin laki sallii ja riipustelen kasaan turnauksen saletisti hienoimman listan. Johtui tuomareiden käkläily sitten dekin mauttomuudesta tai (näennäisestä) huonoudesta, oikeassa olivat. Tässä tulee:

*Jarno J. Kuukka ja Kauhun Tasapaino*

Maindeck:

12 Mountain
7 Plains
4 Flagstones of Trokair
1 Kher Keep

3 Foriysian Totem
1 Thunder Totem

4 Pardic Dragon
4 Greater Gargadon
4 Fury Charm
4 Word of Seizing
3 Rift Elemental
1 Timecrafting

4 Ivory Giant
4 Mana Tithe
4 Restore Balance

Sideboard:

4 Rift Bolt
4 Mogg War Marshal
3 Fortune Thief
2 Pull from Eternity
2 Rough / Tumble

Kenellekään on tuskin epäselvää mitä dekki haluaa tehdä. Monelle tosin voi olla epäselvää miksi pelata tällaista dekkiä ja Tekeekö se oikeastaan mitään? Dekki on paljon, paljon parempi kuin miltä se näyttää, koska se näyttää kasalta paskaa. Se on myös uskomattoman hauska pelata, siinä riittävästi syitä dekkivalintaan. Huomionarvoisena 4 Wordia mainissa, koska Teferi on ennakkoarvailujen mukaisesti aika paha juttu tälle dekille.

Matsikuvauksetkin saattavat jopa kiinnostaa jotakuta kun kyseessä on näinkin maukas dekki.

Round1, Ossi Liukka a.k.a. oze, GW Tarmogoyf.

Ossi oli netdeckannut GW Tarmon koska ei tiennyt formaatista mitään ja silloin suoraan netdeckattu aggro on aina varmin valinta. Minulle GW Tarmo on ehkä paras matchup mitä keksiä saattaa. Matsi alkoikin hyvin kun kaksi ensimmäistä kättä näyttivät yhtä landia ja suuntasivat takaisin pakkaan. Huono 5 kortin käsi 2 landilla oli pidettävä. Skuuppaan 16 lifestä kun Ossilla on kolme isoa miestä tiskissä eikä omassa pakassani ole outteja. Toinen peli tarjoaa samaan malliin manakuuta suuhun, huono 5 kortin käsi 2 landilla ei yllättäen taaskaan voita. Nyt tosin pakan päälle jäi Fortune Thief lethalien kolahtaessa kupoliin ja Ossi sanoi ettei olisi mitenkään saanut sitä pois. Tarinan opetus: Hyviäkään mathchuppeja ei voita huonoilla 5 kortin käsillä. 0-1.

Round2, Kim Leino, UBw Korlash.

Aloitan turn1 rift elemental, turn 2 suspend Balance suspend GG. Vuorolla 5 resolvaan Balancen nollaan landiin ja hyvin vähiin käsikortteihin, resolvaan samalla vuorolla gargadonin ja lopetan pelin parissa vuorossa. Toisessa pelissä nostoni cloggaantuvat "hieman", suspendaan gargadonit vuoroilla 1,2,3 ja 6. Ei ollu yksikään resolvaamassa, häviän pystyyn. Kolmas game kulminoituu siihen, kun Balancessani on 2 tai 3 time counteria ja Gargadonissa jokunen enemmän, Kim yrittää pelata endiini Teferin viidellä ländillä ja Prismatic Lensillä, ländeista vain 2 on sinisiä. Kim täppää vain ländit ja ilmoittaa Teferin. Huomautan että ei ole kolmea sinistä näyttää ja lisään heti perään että kivestä saisit sen kolmannen. Kim ei tätä kuule tai tajua ja vetää Teferin takaisin, lisäten endissä vain counterin tyhjänä olleeseen storagelandiin. Seuraavalla vuorolla ei onnekseni tule uutta landia ja Kim castaa Teferin lääneistä jättäen kiven auki. Fury Charm kiveen. Kim antaa kiven tuhoutua. Tuuletan sisäisesti kun manaa ei ilmestynyt pooliin ja Mana Tithaan Teferin helvettiin. Seuraavalla vuorolla resolvaan Balancen Fury Charmilla nollaan landiin ja yhteen käsikorttiin, perään resolvaa gargadon joka ajaa. Kim nostaa kortin, käklää hieman ja Snapbackaa Gargadonin... Kummallakin nolla permanenttia tiskissä. Onneksi topdecktaitoni ovat paremmat ja loitsuni halvemmat kun työnnän lyhyen ajan sisään pari gargadonia ja Pardic Dragonin postiin. Kun dragon ja GG resolvaavat, homma on paketissa. Mainittakoon että tämä oli niitä selkeästi vaikeampia matchuppejani. 1-1.

Round3, Aarne Väisänen, MonoU Pickles.

Aloitan ensimmäisen pelin ja ennen ensimmäistä ländiä yritän saada noppia ulos boksista, perkeleet kun jäivät jumiin. "Onko ekan vuoron anssi tulossa kun noin kovasti noppaa tarvitset?". Ei sentään. Kun saan nopan ulos, pelaan Plains, Balance postiin, sun. Vastustajan ilme on näkemisen arvoinen. MonoU pickles on valitettavasti matchup johon tarvitsee melko täydellisiä nousuja, joita ei ole näyttää. Saan nelosvuorolla resolvattua Balancen Fury Charmilla kun Aarne tappaa ulos, mutta Gargadonin puutteen vuoksi landit jäävät tiskiin. Kädenraiskaus ei riitä kun kohta anssi resolvaa ja täyttää Aarnen käden herkulla. Häviän pystyyn. Seuraavaan gameen shufflatessa Aarne valittaa sleeveistäni Pasille, joka tarjoaa Warningia ja käskee puhdistaa sleevet. No onhan se parempi olla tarkkana tällä tasolla. Onneksi en ole kovin vakavissani mukana muutenkaan. Toisessa gamessa ei ole edes sitä vähää sanottavaa mitä ensimmäisessä. Nice matchup. 1-2.

Round4, Atte Pihlajamaa a.k.a. Sammakko, GW Tarmo.

Vastaan asettuu hyvässä kuosissa oleva kanssafoorumilainen, jonka olin aiemmin nähnyt hankkivan tuplagamelossin instigmaa vastaan. Hieno suoritus. Ekassa pelissä Atte pelaa ensin Yavimaya Dryadin mutta unohtaa hakea landin. Seuraavasta Yavimaya Dryadista landi tulee minulle. Kiitän kiihystä ja ajan vuoron päästä 17 päähän Gargadonilla, Ivory Giantilla ja 5/1 Rift Elementalilla. Seuraavan vuoron Word of Seizing on jo overkilliä. Olen jo sidettämässä kaikkia Word of Seizingejä ulos kun kuulen Aten sanovan kaverilleen "Mä otan nää Dryadit pois, ei ne nopeuta yhtään mun Spectral Forceja..." Wait, mihinkäs laitoinkaan ne Wordit. Toisessa pelissä Atte nostaa ainoat vehkeet joihin voin tämän matchupin hävitä, nimittäin riittävän monta Riftsweeperiä. Mielessä käy jo Rift Boltin sweeppaaminen kun postissa on myös Balance ja GG, mutta Atte ei lahjoitakaan voittoa minulle vaan sweeppaa Balancen ja häviän. Sivuhuomiona ajoin tässä pelissä 15 päähän pelkästään miehillä joilla oli Isolationit, kun uhrasin kaikki Gargadoniin lämät stäkissä. Ei riittänyt. Kolmas peli on läpihuutoa, vaikka teenkin käsittämättömän virheen ja päästän gargadonin stackiin vaikka piti uhrata vielä kaksi viimeistäkin landia. Menijo, ja Balance jättää Atelle nollan käsikortin kaveriksi 2 landia, joten vaikka Gargadon resolvaa, Atte saa vuoron aikaa nostaa Isolationin. Manat pooliin ja cycle Edge of Autumn. Landi ei auta ja voitto kotiin. Atte tahtoo dropata, eikä usko kun sanon että laita rasti tuohon ruutuun. Kosti antaa hieman yllättäen saman ohjeen Aten ilmoittaessa droppaustoiveestaan. Kuitenkin 2-2.

Round5, Atte Karstila a.k.a. Fumba, UWR Manaramp.

Tuplamulligoin yhden ja nollan landin kädet viiden kortin käteen jossa on 3 punaista korttia ja 2 valkoista landia, how fun. Selviän aika kauan hengissä kun manaramp hidastelee, mutta nostelen lisää punaista korttia ja lisää valkoista landia. Pelin lopussa minulla on pelissä 6 Plainsia + Kher Keep, haudassa 3 flagstonesia ja kädessä 5 punaista korttia. Nice one. Toisessa pelissä nostan lääniä, pohdin pitkään kehtaanko yrittää Balancea kun vastustajalla on mahdolliset Delaymanat auki. Yritän kuitenkin, ei ole counteria näyttää ja nollasta landista on hyvä taistella GG:tä vastaan. Kolmas peli tarjoaa kaksi nollan landin kättä heti alkuun. Rakastan manakuuta. Viiden kortin käsi on kuitenkin lähes nutsit, 2 Mountainia, Pardic Dragon, Fury Charm, Mana Tithe. Toisen vuoron Dragon postiin, vastustajan pelaamasta spellistä huolimatta Fury Charm ja Dragon ajolle. Tässä vaiheessa olisi vain pitänyt nostaa Plains Mana Titheen, sen sijaan nostin Mountainin jolla pumppaan lohmua. Atte tappaa ulos ja castaa Evangelizen. Kun en olisi halunnutkaan Mana Tithata, valitsen iloisena lohharin ja scooppaan. 2-3-drop.

Loput kaksi kierrosta olisivat varmasti olleet hauskoja pelata, mutta olin jokseenkin kyllästynyt kun hyvän matchuponnen kaveriksi dekki tarjoili tuplamulliganeja juuri niihin matchuppeihin, mitkä pitäisi normaalikäsillä voittaa jopa helposti. Picklesille vain häviää, Korlashille tai Teachingsillekin ehkä useammin kuin voittaa. GW Tarmo ja UWR counteriton manaramp olisi kuitenkin pitänyt ihan selvästi voittaa. Ei ollut minun päiväni. Jyväskylän porukan parhaana Kalle Kuusinen converttaa 4-0 alun 5-2 lopuksi ja jää sijalle 10 resistansseilla. Silti yllättävän kova suoritus white weeniellä. Onneksi Kalle ei ole lukenut fundamentalseja.

PTQ:n jälkeinen infinite mana type tarjoaa suurta hupia kun Tomtz luulee jo voittaneensa Sprout Swarmilla. Gigadrowsaan kaikki hyökkäyskelpoiset miehet ja seuraavan kierroksen aikana kolme pelaajaa tarjoaa Emberwilde Auguria naamaan ja yksi ajaa Scryb Rangerilla viimeisen damagen. Kiljoona saprolingia ei vain riitä mihinkään.

Suuntaan keskustaan katsomaan Grindhousen palat back-to-back, ja koska minussa ei ole miestä edes olemaan samalla paikkakunnalla kun pelataan turnaus joka on edes nimellisesti vintagea, lähden yöbussilla takaisin kesäkotiini Porvooseen, possujen luvattuun maahan. Vielä pakolliset, ah niin kliseiset ja minullekin mainetta niittäneet plus ja miinus bongot:

Karma plus:
+ Beachvolleykenttä pihalla
+ Jyväskyläläiset, hauskoja miehiä
+ 2HG pool
+ Kaupan pihan grillikoju
+ Grindhouse
+ Jarno J. Kuukka

Karma miinus:
- Anime
- Cosplay
- Dekkien nousut
- Jyväskyläläiset, pelkkä päiväreissu PTQ:lle vähensi off-con ohjelman minimiin
- Minun raportti, obv.

PS. Jos ilpo on ollut paikalla niin ei kai siitä voi olla mainitsematta raportissa. Moi ilpo.
« Viimeksi muokattu: 14.08.07 - klo 14:46 kirjoittanut Kavu »

Poissa jhavuka

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #1 : 14.08.07 - klo 13:56 »
Ropecon, tuo turmojen ja tarmojen luvattu maa. Kiitoksia toistaiseksi viihdyttävimmästä con-raportista :)

Poissa kaley

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #2 : 14.08.07 - klo 14:35 »
kerrankin raportti ilman juopottelua. kiitos.

Poissa deFreak

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #3 : 14.08.07 - klo 14:44 »
Raportin kohdeyleisö: casual-miehet ja absolutistit.

PS. Hyvät pelit.

Poissa duracel

Re: Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #4 : 14.08.07 - klo 14:45 »
kerrankin raportti ilman juopottelua. kiitos.

Eihän mullakaan ollut. Ole hyvä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Nastaboi

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #5 : 15.08.07 - klo 15:19 »
kerrankin raportti ilman juopottelua

Ei pidä paikkansa, Sammakko mainittu.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Laava

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #6 : 15.08.07 - klo 15:21 »
Raportti ilman juopottelua on teeskentelyä.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa ilpo

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #7 : 16.08.07 - klo 16:15 »
Raportti ilman kalijaa on tekstiä.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa hembba

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #8 : 16.08.07 - klo 22:37 »
Terramorphic expanse on kuulemma hyvä kortti... Pisteitä hienosta pakasta.

Poissa Akspee

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #9 : 17.08.07 - klo 06:29 »
Viihdyttävä raportti, kiitos
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Frein

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #10 : 20.08.07 - klo 15:13 »
Hah, minä ohjasin tuota Korlashia.

Meinasi tuo kämmäys manan laskemisen kanssa voittaa minulle pelin mutta tuo outo pakkasi tuli niin täysin puun takaa että hämmennyksissäni en osannut odottaa Mana Titheä, joten tyrin sitten kuitenkin kun jätin manat linssiin. Pöh.

Noh, keltanokkastatukseni ansiosta kömmähdyksiä oli joka tapauksessa luvassa. Ensi kerralla nappasen sitten matkan Epsanjaan.
« Viimeksi muokattu: 20.08.07 - klo 20:48 kirjoittanut Frein »

Poissa Snowman

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #11 : 20.08.07 - klo 19:50 »
Lainaus
Toisen kierroksen vastustajat aloittavat toisen vuoron Blade of the Sixth Pridellä ja Looterilla, kolmannella vuorolla tulee pelottava Brass Gnat. Tietysti juuri tässä matchupissa nostamme niin että kaasua jäi käteen vaikka toisen pelin tarpeiksi. Kun voitamme, minulle jää käteen mm. Riddle ja Intimidator.

Minä ei ymmärrä, kaikki nauro meiän Brass Gnatille, se oli oikeesti tosi kauhee. Mutta blokkeri mirri oli tosi taktinen juttu.

Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #12 : 20.08.07 - klo 20:03 »
Lainaus
Toisen kierroksen vastustajat aloittavat toisen vuoron Blade of the Sixth Pridellä ja Looterilla, kolmannella vuorolla tulee pelottava Brass Gnat. Tietysti juuri tässä matchupissa nostamme niin että kaasua jäi käteen vaikka toisen pelin tarpeiksi. Kun voitamme, minulle jää käteen mm. Riddle ja Intimidator.

Minä ei ymmärrä, kaikki nauro meiän Brass Gnatille, se oli oikeesti tosi kauhee. Mutta blokkeri mirri oli tosi taktinen juttu.

Etenkin kun se Mirri kävi kädessä vissiin kolme vai neljä kertaa ja sitten se counteroitiin tai ammuttiin jollain, kupari kärpänen rulez
« Viimeksi muokattu: 20.08.07 - klo 20:08 kirjoittanut fallen angel 91 »

Poissa Traviantor

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Oikeesti kuka nää lukee? Ajan tuhlausta...
Vs: Ropecon: Paska raportti, mutta tulipahan kirjoitettua
« Vastaus #13 : 20.08.07 - klo 20:09 »
Brass Gnat tarkoittaa kylläkin messinki hyttynen  ::). Pilkkua on kiva viilata.