Muutama viikko sitten vaihdettu vanha auto uudempaan (2008) ja oston yhteydessä reklamoin muutamista vioista jotka liike korjasi ennen ostoa. Nyt pari viikkoa myöhemmin käytetty autoa myyntiliikkeen huollossa turbosta kuuluvan äänen vuoksi (ääni kuului jo ostaessa, mutta en pahvina tajunnut siihen kiinnittää tarpeeksi huomiota) ja viaksi ilmeni ahdin. Turbo saattaisi kestää 5000 tai 50 000km, mutta kannattaisi korjata jo nyt. Oletin, että tämä menee kokonaan liikkeen piikkiin, mutta sanoivat että voivat maksaa 70% tuosta tonnin laskusta ja omalle kontolle jäisi sitten 300€.
On sitä lukenut aika surullisiakin tarinoita autoihin ilmenneistä vioista oston jälkeen joita setvitty kuluttaja-asiamiehenkin kera, mutta ketuttaa silti että saa heti laittaa rahaa "uutena" ehjänä ostettuun autoon. Ei vaan tunnu oikealta eikä jaksaisi alkaa vääntämään kuluttaja-asiamiehen kera asiaa. Parempi kuitenkin, että vika korjataan nyt eikä vuoden päästä jolloin kaikki menisi omaan piikkiin. Jos vaan vois konkelilla matkustaa...