Pelasinpa tämän ketjun innoittamana muutaman runin: ensimmäisestä 11-3 solidilla paladiinilla, sitten parit 0-3:t, kun "drafti" tarjoaa Wispejä ja Core Houndeja eikä yhtään poistoa, nyt kesken oleva runi tilanteessa 7-2 taas paladiinilla. Tälläkin kertaa poistoja on vain pari ja kurve keskittyy melko tiukasti neloskoriin, joskin toinen tappioista tuli parista ajattelemattomasta pelauksesta. Satunnaisuuden määrä pelissä on välillä otsasuonta tykyttelevää.
Yksittäiset pelithän voivat satunnaisuuden takia mennä miten vaan, ihan kuin Magicissakin. Pidemmän tähtäimen pärjääminen on se mikä merkitsee, pelaa sitten areenaa tai rankedia. Yksittäisiä beatteja pitää vain opetella sietämään, ja pitää toki muistaa se toinenkin puoli kolikosta, että välillä sitä sitten itsekin nostaa kuin Demonic Tutoroisi koko ajan, tai drafti tarjoilee kaikki herkut. Jos peliä pelaa vain harvakseltaan ilman sen kummempia tavoitteita (itselläni esim. on kerätä kultaiset laput ja katsoa kuinka korkealle legend rankilla pääsee, kunhan ensin legendaksi asti pääsisi), niin sitten yksittäiset bädärit on varmaan ärsyttävämpiä. Pelissä on satunnaisuutta, mutta eiköhän MtG-pelaajat aika hyvin semmoiseen ole tottunut.
Tosin jos useampi 0-3 tulee lyhen ajan sisään, niin etsisin syytä muualtakin kuin pelkästä satunnaislukugeneraattorista.
Mä nautin Hearthstonesta paljon enemmän kuin Magic Onlinestä. Pelaan siis HS:ää, koska yleensä se on parasta mahdollista tekemistä. En mä tiedä mitä siitä käteen pitäisi jäädä. Ei ainakaan luottokorttilaskuja niinkuin modossa.
Vielä hieman aiheen vierästä: Itse en pelaa Magic Onlineä käytännössä ollenkaan (viime vuosina vain muutama satunnainen Judge Open -turnaus) ja HS:n ehdottomat valtit ovatkin ilmaisuus sekä pelien suhteellinen nopeus. Syväanalyysi pelistä: HS on vastine vaimon harrastamille "palleropeleille" eli selaimessa pyöriville reaktio-/puzzle-peleille. Mätkyä voi pelata sitten pahvisenä, jotta hyllyt täyttyvät turhalla roinalla ja on mahdollisuus esittää, että elämässä on sisältöä. Todellisten kiinnostuksen kohteiden eli tarinavetoisten tietokoneroolipelien pelaaminen on yleensä liian aikaavievää työssäkäyvälle, perheelliselle ihmisille.
No Hearthstonea ei varsinaisesti voi verrata paperi-MtG:hen, kun kyseessä on täysin digitaalinen peli eikä tuota sosiaalista puolta ole käytännössä ollenkaan. Modo on paljon parempi vertauskohta, ja näiden kahden välillä oma valinta ainakin toistaiseksi on pysynyt yksinomaan HS:n kannalla. Hearthstonen vertaaminen palleropeleihin on myös melko voimakas yksinkertaistus, enkä ole ollenkaan samaa mieltä. Pelissä on syvyyttä todella paljon sekä limitedin että conssin puolella, ja se on aika hyvä saavutus ottaen huomioon korttien tämänhetkisen melko pienen määrän. Peliä harvoin pelaavat eivät varmaan edes tiedosta kaikkea, millä on merkitystä, kun rakentaa pakkaa (limited tai conssi) tai pelaa pelejä.