Tossa menis aivan liikaa aikaa, kun Kosti pelaisi pelin läpi ja muistakin pelaajista varmasti joku (minä ainakin) on pentuna Probotectoria hinkannut aika paljon.
Isossa osassa ainakin NES-ajan tasoloikista taita olla se lähtökohtainen ohjelmoinnillinen ongelma, että peli etenee hyvin kaavamaisesti. Riittävän totuudellisesti voi sanoa, että armoton muisti ja riittävän näppärät sormet vievät aikarajasta riippumatta sopivan lähelle maksimisuoritusta. Jos porukassa on Kostin lisäksi muita superpelaajia, alkaa erojen saaminen käydä vähän hikiseksi.
Reaktiokykyä ja "pelillistä luovuutta" pitäisi ennemminkin päästä mittaamaan. Jos siihen löytyy soppelit tasoloikat, niin ei muuta kuin megeen vain. Mutta vastaavasti tästä syystä jotakin Mega Manejä tai Castlevanioita, olivatpa ne sitten miten mahtavia pelejä tahansa, ei kai tule DJ levylautaselle laittamaan.
Vai koskeeko tuo ongelma sitten ihan kaikkia pelejä eikä vain NES-ajan tasoloikkia? Laitoinko liian kovat kriteerit heti kerralla?
-- Nute
Oulu
EDITAATIO: Aijaijai muuten Probotectorin hinkkaamista Rovaniemen entisen Citymarketin lastenosaston näytekappale-Nintsikalla. Siinä saattoi osia iltapäivistä vierähtää. [Lisätty 20.3.12 klo 00.27] Muuten: Rovaniemellä on kyllä vieläkin Citymarket. Se vain on ihan eri paikassa ja uudemmassa rakennuksessa.