Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ei tästä tule mitään.  (Luettu 4740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taikinavelho

Ei tästä tule mitään.
« : 23.10.12 - klo 21:33 »
Noin kesäloman aikana alkoi kiinnostus Mtg:hen kasvaa ja tietysti aloitin sen. Tää alkoi hyvin harrastuksena, mutta muuten olen huomannut pienen mutkan. Olen ehkä ainoa minun kaveriporukasta, joka on kiinostunut magickistä ja pelaan siis yksin. He eivät ole kiinostuneita tähän magickin, joten on turha yrittää saada heidät mukaan. Ja koska tämä minun asuinalue (joka on Kiuruvesi jos jotain kiinostaa tietää) ei järjestä korttiturnauksia ja on tämmöinen luomu/maa kansaa, niin taidan olla ehkä ainoa joka pitää magickistä. Monesti olen ajatellut käyväni Kuopiossa tai muussa paikkakunnassa pelaamaan magickiä, mutta siihen tulee taas yksi mutka. Vanhempani erityisesti äitini. Suunnittelin kerran lähteväni Kuopioon pelaamaan FNMiin, koska minulla oli aikaa ja varaa lähteä. Mutta sitten äiti määritti tiukat ehdot, kuten kuinka pitkään saan olla siellä ja pääsenkö ajoissa kotiin. Jos nämä kriteerit eivät täyty niin voin unohtaa FNM. Kerran pääsin pelaamaan Magicikä Mikkelissä booster draftiä ja voin sanoa olin todella onnellinen. Syy miksi pääsin pelaamaan johtu siitä että perhe oli lomalla siellä Mikkelissä. Nyt olin suunitellut reissua Kuopion game dayhin mutta sekin kohtasi tiiliseinän, koska se olisi kestänyt liian kauan ja en olisi päässyt ajoissa kotiin.

Nyt en rupee kysymään pitäisikö lopettaa jne. Mutta kysyn voinko tehdä asialle mitään että pääsisin pelaamaan magickiä? Peli kiinostaa minua ja tahdon jatkaa sitä harrastuksena. Enkä halua pelata yksin keittiönpöydällä, vaan mieluiten jonkun toisen kanssa. Haluan kyllä painottaa että magic ei ole minulle kuin elämä ja kuolema. Se on vaan mulle harrastus joka ei oiken pääse liikkeelle. Ja jos teillä on omia kokemuksia tähän, liittyen kertokaa toki. Olisi kiva tietää miten jotkut ovat selvinneet tähän asti.

Kiitoksia jos jaksoit lukea valitusta.
Hyvärinen.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #1 : 23.10.12 - klo 21:36 »
No ehkä kompromissiratkaisuna voisi heittää hatusta, että alat pelaamaan MTG Onlinea vaikka ei nyt pelinä mikään sosiaalisuuden riemuvoitto olekaan ja vaatii sekin rahaa. Mutta sinne hiomaan pelisilmää ja taitoa. Sitten, kun tosta vähän vielä tulee isommaksi (lue: Vapaudut kauhean ylivallan kahleista, hyi!!) niin rupeet pelaamaan konkreettista mätäkkää paremmin mielin.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Taikinavelho

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #2 : 23.10.12 - klo 21:54 »
No onko mahdollista saada, hinta tietoja, maksu jutut jne. jne.? Sillä uskon että tarviin kaikki tiedot tähän liittyen ennenkun harkitsen onlinea.

Poissa sax

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #3 : 23.10.12 - klo 22:05 »
Voit myös ostaa Duels of the Planeswalkerin Steamiin, Xboxille tai PS3lle. Maksaa n. 10e.
"He wished for a deck, but not for the skill to play it."

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #4 : 23.10.12 - klo 22:20 »
No ehkä kompromissiratkaisuna voisi heittää hatusta, että alat pelaamaan MTG Onlinea

En kyllä missään mielessä suosittelisi tällaisessa tilanteessa Magic Onlinea mitenkään toimivaksi korvikkeeksi. Kaveri on selvästi nuori ja ihan aloittelemassa pelaamista. Tuossa vaiheessa on jotenkin erityisen tärkeää päästä pelaamaan sellaisten ihmisten kanssa, joihin voi tulla sosiaalisia suhteita. Myös yhteinen kieli on aika tärkeä. Mainittu Duels of the Planeswalkers puolestaan voisi ollakin ihan hyvä harrastus, mutta se on taas pelikokemuksena ihan erilainen, eli ei käy pahvi-Magicin korvikkeeksi sekään.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #5 : 23.10.12 - klo 22:55 »
No siis.. Online on sellainen "lähimpänä todellista", jos sormet syyhyää itsessään pelaamaan. Duels on soolona hyvää harjoitusta, jos sitä jaksaa aikansa naksutella. Pelikokemuksena se riippuu ihan siitä millä vaikeusasteella sitä pelaa.. oon huomannut sen jo ekasta versiosta lähtien, etteivät ole vaivautuneet tekemään vaikeusasteista todellisempia/satunnaisempia. Siinä todella useimmiten vaikeudesta riippuen omat kuviot sössitään ja vastustaja topdekkaa lähes aina mitä tarvitsee suuremmalla todennäköisyydellä (Lue: vaikeimmalla AINA). Nettipelinä ei ole kovin kummoinen kokemus, koska materiaali on niin rajallista. Olipas kammottavasti muotoiltu kappale mutta ei nyt keskittymiskyky teroita asiaa paremmin.

Sosiaalisia kontakteja on vähän vaikea lähteä haalimaan, jos tuolla seudulla tuntuu pelistä kiinnostuneet olevan vähässä. :/
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Prenger

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #6 : 24.10.12 - klo 00:25 »
Kuopion fantsussa on päivisinkin mätäkän pelaajia, joten FNM ei ole ainoa vaihtoehto täällä käydessä, jos ihan vain pelaamaan pitää päästä niin peliseuraa löytyy varmasti.
« Viimeksi muokattu: 24.10.12 - klo 00:28 kirjoittanut Prenger »
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa Taikinavelho

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #7 : 24.10.12 - klo 08:03 »
Tuo fantsu kuulostaa hyvältä. Onko aukiolo aikoja ja muuta mitä pitäisi tietää? Ja siitä nettipelaamisesta voin sanoa että omistan magic 2013 ja siitä oikeastaan alkoi kiinnostus magickiin. Online pelaamisesta voin sanoa että se vie vaan liian paljon rahaa ja samaan aikaan oikeassa elämässä? Ei tule mitään. :[

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #8 : 24.10.12 - klo 11:03 »
Tuo fantsu kuulostaa hyvältä. Onko aukiolo aikoja ja muuta mitä pitäisi tietää? Ja siitä nettipelaamisesta voin sanoa että omistan magic 2013 ja siitä oikeastaan alkoi kiinnostus magickiin. Online pelaamisesta voin sanoa että se vie vaan liian paljon rahaa ja samaan aikaan oikeassa elämässä? Ei tule mitään. :[

Aukioloajat taitaa olla arkisin 10/11-19 ja la 11-16 jos vedetään näin ulkomuistista. Kyllähän tuolla päivittäin taitaa olla porukkaa. Eniten ehkä tiistaisin, jolloinka kuitenkin joudutaan tappelemaan Pokeliigalaisten kanssa pöytäpaikoista. Mutta fantsulle vain pelaamaan!

Poissa Prenger

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #9 : 25.10.12 - klo 16:49 »
Aukioloajat on arkisin 11-19, la 10-17, su 12-17. Tiistaisin/perjantaisin on eniten, mutta on kyllä muinakin päivinä riittävästi. Jos ei muuten niin kyllä liikkeen pitäjätkin pelaa kaverina.
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa Taikinavelho

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #10 : 25.10.12 - klo 21:39 »
Kiitoksia. Olen oikeastaan sunnittelemassa tulemista sinne lauantaina 27. päivä

Poissa Prenger

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #11 : 26.10.12 - klo 11:44 »
Jees, halloween saattaa vähän karsia miehitystä, mutta allekirjoittanut voi kyllä hetkiseksi tulla paikalle pelailemaan.
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa Nekron

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #12 : 26.10.12 - klo 12:33 »
Suosittelen lämpimästi asentamaan MWS:n (löytyy täältähttp://www.magicworkstation.com/). Tuon kanssa on hyvä ihmetellä kaikenlaisia dekkejä ja peli seuraakin on yleensä formaatista riippuen tarjolla aina JA mikä parasta: Ei maksa mitään :)
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Taikinavelho

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #13 : 26.10.12 - klo 18:09 »
Joo en pääsekkään ei voi mitään

Poissa jotudin

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #14 : 26.10.12 - klo 20:57 »
Gccg on myös ilmainen softa, jolla voi pelata lappua. Siellä oli muistaakseni myös julkisia servereitä.

Poissa Taikinavelho

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #15 : 27.10.12 - klo 13:47 »
Ok. Kokeilin Magicworkstationia ja gccgtä. Workstation toimii mutta en saa kortteja kun en saa siihen masterbaseiä auki ja en saa Gccgtä toimimaan. Tää on vähän potuttanut päähän ja olen jopa miettinyt Magic Online mahdollisuutta. Onko kellään kokemusta siitä? Ehkä vähän neuvoja voisin saada? Jos ei on kai harkitsettava hankkia jostakin kamera tietokoneelle ja pelattava weppi kameran välityksellä.

Poissa Ilkka_s

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #16 : 27.10.12 - klo 14:14 »
Ihan mielenkiinnosta kysäisen, että miten kiinnostuit pelistä?

Poissa Taikinavelho

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #17 : 27.10.12 - klo 15:10 »
Aloin kiinostua Magicistä silloin kesäloman aikana, kun OLIN kiinostunut Yugioh korteista. Katsoin huvikseen yugioh pelaamista Youtubessa ja sitten huomasin Magic videon, joka kesti noin 40 min. Rupesin miettimään miten, joku video voi kestää melkein 40 min. Joten katsoin videon ja se oli aika kiinostava koska se oli jotain uutta minulle. Mutta suurin syy miksi aloin kiinostua Magicistä oli kun kaverit oli yökylässä ja meillä oli niin sanotut lanit (pojat oli koneella ja minä xboxilla). En jaksanut enää räiskiä joten selailin demoja Xbox livestä ja yksi suosittu oli Magic: The Gathering Duels of Planeswalkers 2012. Latasin sen ja pelasin sitä noin tunnin. Sen jälkeen tunsi oloni kiinostuneeksi siitä. Seuraavana päivänä kävin kaupassa ostamassa PaySafeCardin ja ostin steamiin 2013 version ja aloitin sitä pelaamaan. Peli kiinosti minua että halusin ostaa myös kortteja, mutta äidillä ja minulla on ollut historia korttien ostamisesta. Lopulta sain äidin antamaan luvan ostaa kortteja ja ostin ensimäiset kortit R-Kioskista joka oli Repel of the Dark Intro Pack. Eli magickin pelaaminen alkoi kiinostuksesta. Eli loppujen lopuksi ainut ongelma minulla on että en saa pelikavereita. Tykkään pelistä ja uskon sen olevan hyvä harrastus minulle. Pelaisin mielelläni MTGO:ta jos saisin tarkat tiedot siitä, kuten miten saan rahaa sinne. Käykö PaySafeCard? Viekö tämä enemmän rahaa mitä oikeassa elämässä pelaaminen?

Poissa Eskomi

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #18 : 28.10.12 - klo 11:50 »
MTGO:hon menee rahaa juuri niin paljon kun siihen haluaa laittaa. En suosittelisi sitä sinulle vielä, ehkä sitten kun ei tarvitse äidiltä kysyä lupaa jokaiseen korttiostokseen. Minusta tuntuu, että kalliit virtuaalikortit eivät ole tällä hetkellä paras mahdollinen ratkaisu siihen että mätsikkihammasta kolottaa.

Halvempi tapa tutustua mätsikkiin internetympäristössä on Cockatrice.

Cockatricestä löytyy peliseuraa lukuisiin eri formaatteihin ja  isona plussana Modoon verrattuna on se, ettei virtuaalikorteista tarvitse maksaa. Pientä hiertymää muiden pelaajien kanssa voi aluksi aiheuttaa jos et osaa sääntöjä, mutta etköhän jonkun löydä sparraamaan perussäännöt selkäytimeen

Ja suosittelen siellä fantsulla käymistä. Siellä se mätsik hauskinta on, oikeiden ihmisten parissa!

Jos äiti ei päästä, niin kerro ettei siellä juoda viinaa eikä harrasteta esiaviollista seksiä.

-Esko

Poissa Taikinavelho

Vs: Ei tästä tule mitään.
« Vastaus #19 : 28.10.12 - klo 13:17 »
Hahaha! Tuo oli hyvä Eskimo ja olen kokeillut Cockatricea ja se on hyvä. Pitäis jossain välissä pelata netissä.