Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GR Aggro (Gruul)  (Luettu 2015 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

GR Aggro (Gruul)
« : 06.03.08 - klo 18:00 »
Hihhei. Minä niin pidän tästä väriyhdistelmästä & erityisesti Gruulista, vaikka itse kokemus pakasta on olla häviävänä vastustajana. Mutta minulla on probleema, sillä en tiedä pelaisinko standardissa vai extendedissä. Lekaan ei tällaisella pakalla liene mitään jakoa, kun löytyy aivan liikaa niitä rumuuksia vai voisiko olla mahdollista, että kirveshionnalla tästä saisi salonkikelpoisen? Toisena probleemana on se, etten tiedä mitään Extendedistä & Lekasta. Standardkin on hyvin vahvasti lapsenkengissä.
Idea on kaikille tuttu: vastustaja kuolleeksi vuorojen 3-5 aikana tai aikaisemmin, jos mahdollista.
Hakusessa olisi siis erityisesti Extended-Leka väliin. Keittiönpöytäpelit eivät ole hakusessa, mutten pistänyt minkään tietyn formaatin alle, kun en tiennyt mihin niistä pistäisin ja missä se olisi parhaimmillaan.
Minä + side = fail, kaipaisi siis käytännön apua, että saisi hyvää aikaan.

Tässä extended-runko, josta katsoin esimerkkiä muutamasta Salvationin topiikista, jotka löytyivät pikakatsauksella. Tätä kehittäisi sitten, että muutoksilla saisi mahdollisesti myös lekakelpoisen:

4 Stomping Grounds
4 Wooded Foothills
4 Ghost Quarter
5 Mountain
3 Forest

4 Greater Gargadon
4 Tarmogoyf
4 Mogg Fanatic
4 Keldon Marauders
4 Kird Ape
4 jokin halpa & loistava veijari, joita riittää mm. Basking Rootwalla/Mogg War Marshal

4 Seal of Fire
4 Shock/Tarfire
4 Char
4 Incinerate

Side:

4 Ancient Grudge
3 Tormod's Crypt
+ ?

Tuossa nyt olisi jonkinlainen pohja. Liekös extendediä ajatellen toimiva?

Standard (tämä kaipaisi viilausta):

4 Karplusan Forest
4 Treetop Village
5 Forest
7 Mountain
(Mutavault?)

4 Countryside Crusher
4 Tarmogoyf
4 Mogg Fanatic
4 Troll Ascetic
4 Birds of Paradise/Llanowar Elves

3 Garruk Wildspeaker
3 Loxodon Warhammer

4 Incinerate
4 Tarfire/Shock/Shard Volley
4 Rift Bolt
2 Scapeshift

Side:

?

Sitten kyselisin näistä vanhoista gruul-käyttiksistä, että onko niistä enää mitään hyötyä extissä?
Giant Solifuge
Burning-Tree Shaman
Flames of the Blood Hand
Scorched Rusalka

Sitten tuohon lekaan jotain kortteja sain pikaisesti päähäni, liekös ne käytännöllisiä:
Aether Vial
Lightning Bolt (tyhmä kysymys, päihittää Charin 100-0)
Muuta lekasta en sitten tiedäkään. Ehdotuksia ja linkkejä kaivattaisiin.
« Viimeksi muokattu: 06.03.08 - klo 18:03 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Berel

Vs: GR Aggro (Gruul)
« Vastaus #1 : 06.03.08 - klo 18:42 »
Jos extendediä aiot, niin kannattaa laittaa sisään 3-4 Grim Lavamanceria (toimii myös leka versiossa). Itse pelaisin Ghost Quartereitten tilalla enemmän fetcejä ja/tai basicceja. Poltoista sen verran, että Shockit/Tarfiret voi heittää pois ja tilalle laittaa vaikka Fireboltteja. Creaturet näyttää hyvälle paitsi Keldon Marauders, joka ei minua vakuuta ainakaan extendedissä. Sen tilalla voi pelata Scab-Clan Mauleria, joka mielestäni mahtuu hyvin tähän pakkaan.


     

Poissa Kiltamestari

Vs: GR Aggro (Gruul)
« Vastaus #2 : 06.03.08 - klo 22:17 »
Kyllähän marauderia tykätään extendedissäkin pelata jonkun verran, onhan se hetkellinen kivalla bodyllä varustettu shokki jota ei tahdo blokata eikä sitä vastaan kannata juuri hyökätä. Lekaan sopivuudesta en osaa kyllä sanoa. Lavamancerit on tietty tosi hyviä sekä lekassa, että extendedissä. Tarfiret ja seal of firet tekee tarmon isoksi, mutta valitettava tosiasia on että vastuksellakin varmaan on semmonen tiskissä ja muutenkin mielummin pelaisin noitten tilalla jotain mikä tekee enemmän vahinkoa kuin sen 2 ::) Siksi suosittelisin mielummin tuommoisien kikkailujen tilalle esim. molten raineja, Shrapnel blast + artifactlandeja ja/tai Flames of the Blood handeja/chareja. Gargadonit veks ainakin extended ja legacy versiosta, se ei vaan yksinkertaisesti ole tarpeeksi hyvä tämän kyseisen pakan kanssa.Ghost Quarterit vekeen, barbarian ringit sisään. Mahdollisesti myös manlandeja formaatin mukaan. Rakkuloiva tulikissa on myös testauksen arvoinen elukka.