Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Gatecrash  (Luettu 153916 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Demppa

Vs: Gatecrash
« Vastaus #480 : 16.01.13 - klo 07:22 »

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #481 : 16.01.13 - klo 07:36 »
Vesuva, jonka kohteen voi valita uudelleen ja uudelleen ja jonka voi laittaa peliin vaikkei olis yhtäkään muuta landia pöydässä? Kyllä kiitos!

Saa tosin nähdä, onko tuo kaksi liikaa maksettavaksi tuohon, mutta tuskinpa kun siitä saa kuitenkin nostettua manaa vaikkei sitä abilityä heti käyttäisikään. Onpas vaan mukava landi.

Ai joo, ja tuollahan voi lisäksi tuhoilla opponentilta legendaarisen landin jos ei parempaa käyttöä sille ole.

Mitenkäs muuten käy, jos tuolla targettaa animoitua manlandia?
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo 07:38 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa luma

Vs: Gatecrash
« Vastaus #482 : 16.01.13 - klo 08:09 »
Vines of Vastwood ilmeisesti tullaan gatheröimään pikapikaa kuntoon, kun se näyttää olevan harvoja lappuja joihin tuota sanamuotoa ei ole lisätty.

tosin sillä voi kuitenkin estää vihua jöndeemästä omaa miestään, kun hexprooffin poisto ei koske kuin opponentin miehiä. Mutta mitä sanoo tuomarit tuosta vastvoodista, onko se (ja pari muuta) jääneet jostakin syystä erratoimatta hexprooffiksi, vai voiko olettaa että nekin tullaa erratoimaan?
 
edit: eli nämä tuon vastwoodin lisäksi

Canopy Cover
Shielding Plax
Veilstone Amulet

Mitään noista ei tulla muuttamaan antamaan Hexproofia. Syy on yksinkertainen: niiden toiminta muuttuisi. Jos castaat Vines of Vastwoodin (tai jonkun muun noista korteista) vastustajan creaturelle, niin ne estävät vastustajaasi targetoimasta sitä. Jos ne antaisivatkin hexproofin, ne estäisivät sinua targetoimasta niitä.

Lurkker on tosiaan niin vanha kortti, että jos se olisi pelikelpoisempi sen tekstiä olisi varmaan oracloitu selkeämmäksi, Esim. shroud. Lurker looses Shroud when attack, or block.

Eikä olisi, sama juttu kuin edellä. Jos sille antaisi shroudin joka lähtee hyökätessä tai blokatessa pois, niin sen toiminta muuttuisi. Lurkeria ei pysty targetoimaan spelleillä, mutta shroud estäisi targetoimisen myös abilityillä.

Armadillo Cloak (ja kaikki muut vastaavat) puolestaan ei anna Lifelinkiä, koska sitten se ei olisi enää triggeri, joten useampi Armadillo Cloak samalla miehellä ei antaisi moninkertaisesti lifeä. Muutenkin erratoimislinja on se, että kortin toiminta ei saa muuttua siitä. Joskus wanhoina aikoina korttien toimintaa on jälkikäteen muutettu rajustikin, mutta kaikki sellaiset on pyritty muuttamaan takaisin alkuperäiseen toiminnallisuuteen.

Mitenkäs muuten käy, jos tuolla targettaa animoitua manlandia?

Siitä tulee animoimaton kappale samaa manlandia.
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo 08:27 kirjoittanut luma »

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #483 : 16.01.13 - klo 09:09 »
Siitä tulee animoimaton kappale samaa manlandia.
Animoimaton siis, selvä. Sen animointiabilitynhän voi siltä silti aktivoida sitten kun se on siksi manlandkopioksi tullut (ellei siis esim. jokin enchantment tm. erikseen estä sitä)?

Kerrassaan jännä lappu kyllä, EDH:kin tykkää kovasti.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa luma

Vs: Gatecrash
« Vastaus #484 : 16.01.13 - klo 09:12 »
Siitä tulee animoimaton kappale samaa manlandia.
Animoimaton siis, selvä. Sen animointiabilitynhän voi siltä silti aktivoida sitten kun se on siksi manlandkopioksi tullut (ellei siis esim. jokin enchantment tm. erikseen estä sitä)?

Kerrassaan jännä lappu kyllä, EDH:kin tykkää kovasti.

Kyllä, siitä tulee täsmälleen samanlainen kuin targetistaan, mutta kopiointi ei ota huomioon mitään siihen vaikuttavia efektejä kuten animointia (poislukien muut kopiointiefektit).

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #485 : 16.01.13 - klo 09:37 »
Okei. Vielä silti yksi varmistus kyseisen landin toiminnasta kun en muista miten päin tämä toimi: jos kopioin esimerkiksi Darksteel Citadelin Phyrexian Metamorphilla ja Metamorphin tuolla Thespian's Stagella, tuleeko Stage kopioksi Citadelista vai Metamorphista?
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa luma

Vs: Gatecrash
« Vastaus #486 : 16.01.13 - klo 09:45 »
Okei. Vielä silti yksi varmistus kyseisen landin toiminnasta kun en muista miten päin tämä toimi: jos kopioin esimerkiksi Darksteel Citadelin Phyrexian Metamorphilla ja Metamorphin tuolla Thespian's Stagella, tuleeko Stage kopioksi Citadelista vai Metamorphista?

Muut kopioefektit otetaan huomioon, joten Stagesta tulee Darksteel Citadel. Bonusinfona mainittakoon, että jos vaikkapa Clonella kopioi Metamorphia, joka kopioi äijää X, myös Clone on artifact, koska Metamorphin kopioefektiin sisältyy artifactina pysyminen.

Poissa Fogxanic

Vs: Gatecrash
« Vastaus #487 : 16.01.13 - klo 10:55 »
Vesuvan tapainen

Twelve-postin nimeksi pitää vaihtaa Sixteen-post. Tiedä sitten saako siitä toimivaa pakkaa aikaiseksi ja kuinka moni jaksaa hommaa candelabrat.

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #488 : 16.01.13 - klo 12:07 »
Tiedä sitten saako siitä toimivaa pakkaa aikaiseksi ja kuinka moni jaksaa hommaa candelabrat.
Kait siitä, onhan tuo Thespian's Stage nähdäkseni huomattavasti mukautuvampi kuin Vesuva, mistä on apua varsinkin jos käyttää Urzatronia eikä Locuksia. "Harmi" tosiaan vaan ettei Stage enteraa Vesuvan tapaan battlefieldille tiettynä ländinä, niin toimis Locuksienkin kanssa paremmin: enteraa Glimmerpostina ja muuttaa se Cloudpostiksi sitten, mutta lienisi varmaan rikki jo sitten kun nytkin jo tuommonen... Vesuva potenssiin x ois sitten ainakin, hehh... :D Mutta siihenpä liittyen tosiaan, kuinka kusinen Magus of the Candelabra on Candelabra of Tawnosiin verrattuna - toimiiko Magus enää turnaustasolle mentäessä missään määrin - tai muuten? Mietin että voisin ehkäpä nyt sitten kasata taannoisen pakkani takaisin kokoon ja muokata Twelve-/sixteenpostiksi kun oli jo taannoin sen verran lähelle sitä, mutta tosiaan ei ihan budjetti anna Tawnoksiin asti myöten, heh.
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo 12:10 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Rancid-

Vs: Gatecrash
« Vastaus #489 : 16.01.13 - klo 12:16 »
onhan tuo Thespian's Stage nähdäkseni huomattavasti mukautuvampi kuin Vesuva
...ja maksaa aivan saatanasti manaa käyttää. Ei jatkoon.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #490 : 16.01.13 - klo 12:28 »
...ja maksaa aivan saatanasti manaa käyttää. Ei jatkoon.
Maksaahan se manaa, mutta arvelin ettei Urzatron/Locus-akselin käytöllä+ramppaamalla kaksi manaa olisi välttämättä liikaa - etenkin kun sitä ei tarvitse välttämättä joka vuoro maksaa (yleensä 1-2 kertaa koko matsissa, arvioisin, eli kunnes on saanut sen kopioksi haluamastaan ländistä). Ainakaan tähän asti kun se ei olisi ollut itselleni liikaa, mutta kuten sanottua niin en tiedä miten turnaustasolla sitten.
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo 12:31 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Porokki

Vs: Gatecrash
« Vastaus #491 : 16.01.13 - klo 14:48 »
onhan tuo Thespian's Stage nähdäkseni huomattavasti mukautuvampi kuin Vesuva
...ja maksaa aivan saatanasti manaa käyttää. Ei jatkoon.

Paljonko maksaisit manaa vastaavasta efektistä instantin muodossa? Esim. niin, että saisit tokenin, joka olisi kopio target landista.

Poissa Rancid-

Vs: Gatecrash
« Vastaus #492 : 16.01.13 - klo 14:54 »
Maksaisin siitä luultavasti noin 1G. Mutta kannattaa huomata, että tuohon efektiin en menettäisi vuoron landdroppiani, ja Thespian's Stage vaatii kolmen manan investointia ennen kuin se tekee oikeastaan mitään.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Gatecrash
« Vastaus #493 : 16.01.13 - klo 16:01 »
Maksaisin siitä luultavasti noin 1G. Mutta kannattaa huomata, että tuohon efektiin en menettäisi vuoron landdroppiani, ja Thespian's Stage vaatii kolmen manan investointia ennen kuin se tekee oikeastaan mitään.

Developmentin mielestä hinta todennäköisesti olisi 2G mikä tuppaa nykyään olevan kiihdyttävän rampin maksu.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Eibon

Vs: Gatecrash
« Vastaus #494 : 16.01.13 - klo 18:03 »
Veilstone Amulet

Mitään noista ei tulla muuttamaan antamaan Hexproofia. Syy on yksinkertainen: niiden toiminta muuttuisi.


miten tuon veilstone amuletin toiminta muuttuisi, jos siinä lukisi hexproof. Nyt en äkkää?
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo 18:05 kirjoittanut Eibon »

Poissa luma

Vs: Gatecrash
« Vastaus #495 : 16.01.13 - klo 18:14 »
miten tuon veilstone amuletin toiminta muuttuisi, jos siinä lukisi hexproof. Nyt en äkkää?

Jos joku äijistäsi vaihtaisi kontrolloijaa sen jälkeen kun Veilstone Amuletin ability on resolvannut, niin toiminnallisuus olisi eri. Nykywordingillä targetoida eivät pystyisi sinun vastustajasi, mutta hexproof-wordingilla äijän senhetkisen kontrolloijan vastustajat.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Gatecrash
« Vastaus #496 : 17.01.13 - klo 07:16 »
Boros Ball Lightning

(click to show/hide)

Dark Confidant Redux

(click to show/hide)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Taikinavelho

Vs: Gatecrash
« Vastaus #497 : 17.01.13 - klo 07:21 »
Tuo Spark Trooper vaikuttaa hyvältä. Vaikka vain 1 toughness ja kuolee varmasti se tekee paljon jo yhdellä vuorolla

Poissa AlmostLikeHuman

Vs: Gatecrash
« Vastaus #498 : 17.01.13 - klo 07:42 »
Dark Confidant Redux
(click to show/hide)

"Melkein" sama kortti...
Whenever you feel sad, just remember that somewhere in this world there's an idiot pulling a door that says "PUSH".

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #499 : 17.01.13 - klo 08:18 »
Mitenhän mahtaa Duskmantle Seer toimia, kun vaikka se saa opponentitkin menettämään lifeä (tai saamaan ländiä) ettei ite silti välttämättä jää niin alakynteen lifejen huvetessa, niin se antaa korttia myös niille, vieläpä jokaiselle, opponentille... Jäänee nähtäväksi, mutta Spark Trooper puolestaan on suht sairaan tuntuinen, kiitos lifelinkin... Todellakin setti niitä kiitos. :D
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Gatecrash
« Vastaus #500 : 17.01.13 - klo 08:59 »
Tuo Spark Trooper vaikuttaa hyvältä. Vaikka vain 1 toughness ja kuolee varmasti se tekee paljon jo yhdellä vuorolla

Jo yhdellä vuorolla? Eihän se sen kauempaa pysy tiskissä koska "At the beginning of the end step, sacrifice Spark Trooper." Jos olis ollu samoissa manoissa Ball Lightning kanssa, niin sitten tuota olis voinu kuvitella pelaavan, mutta kun neljä manaa ja multicolored on se vähän nihkeämpi. Varsinkin kun Borokselle (tai Nayalle) löytyy nelosdroppeja jo ennestään tarpeeksi.
Edit: Lukihäiriö esti näkemästä lifelinkin...
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo 09:18 kirjoittanut Wrakis »

Poissa Enterorrhexis

Vs: Gatecrash
« Vastaus #501 : 17.01.13 - klo 09:12 »
Päivän teema näyttää olevan tällaiset edeltäjiensä haamut pienoisilla käänteillä. Salamapallon lifelinkkaus (voidaanko jo sanoa Ball Lightning Helix!) on perusteltu hinnankorotuksella mutta todella voidaan sanoa, että Boroksella ja miksei sitten Nayallakin on jo melkonen liuta vakuuttavampiakin nelosdroppeja tässä typessä. En tuota pelaisin, kun en pallonkaan viime typessä olon aikana sitä halunnut pelata. Olosuhteet huomioon ottaen.

Itsellä on lievä kutina, että tämä molemminpuolinen Bob on enemmän haitta, kuin hyöty. Ei se lifen menetys vaan se saatava etu. "Ihan kiva" konsepti mutta voidaan me rutista monta sivua siitäkin, että miksei Bob itse voi ryömiä takaisin pelipöydille.

EDIT: Tällaistakin spoilattu tänään:

(click to show/hide)

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo 09:15 kirjoittanut Enterorrhexis »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #502 : 17.01.13 - klo 09:22 »
Eipä kait tuo "Ball Lightning Helix" toimi lopulta kunnolla kuin 1v1 Boros-aggroburnissa parina kappaleena siinä suurimman manacostin paikan viejänä ja tarpeen tullen lifen tuojana. Oma arveluni siis ensisijaisesta käyttökohteesta.

Ite digaan tuosta manacostista huomattavasti Pallosalaman RRR:ää enempi, joka vaatii jo käytännössä monopunaisen pakan (tai dualit, tokikin) jotta toimisi, mikä tuntuu itselleni jotenkin aina hieman nihkeältä.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Porokki

Vs: Gatecrash
« Vastaus #503 : 17.01.13 - klo 09:41 »
Unexpected Results on kyllä melko vammainen lappu. Tosin olisihan tuo hulvaton saada osumaan esim. Enter the Infiniteen. Sinänsä flavor on kohdillaan nimen kanssa, kun decki pitää sekoittaa ennen kaikkea, mutta samalla se myös tekee tuosta manacostista aika hirveän. Tällainen mad scientist lähtökohta on toki Simiciä, mutta efekti on kaikessa satunnaisuudessaan enemmän mielestäni punavihreä, vaikka se ei välttämättä efektinä sovi Gruulin hommiin kuitenkaan. Uusiokäyttö landin ollessa kyseessä on aivan hieno asia ja ilmeisesti se oikeuttaa tuon manacostin. Tuntuu kuitenkin, että moni muuten pelikelvollinen lappu tästä setistä maksaa sen yhden liikaa.

En osaa sanoa pelaisinko, ennen kuin pelaan.

Poissa Greyhald

Vs: Gatecrash
« Vastaus #504 : 17.01.13 - klo 10:17 »
Minusta tuo ball lightning helix on kyllä mahtava, samoin myös tuo Unexpected Results jo flavorikkuutensa takia, vaikka en simiciä pelaakaan.
"Abandon all hope ye who enter here"
-Dante's divine comedy, Inferno

Poissa Padishar

Vs: Gatecrash
« Vastaus #505 : 17.01.13 - klo 10:17 »
Mielenkiintoista lärpäkettä spoilattu. Tuo Boros-pallosalama taitaa sopia sen verran eri käyttötarkoitukseen kuin ne "perus"-neljädropit, joita pelataan, että en näe sen varsinaisesti kilpailevan pakkasloteista semmoisten kanssa. Tuo kun on burnispelli eikä permanent, jonka avulla yksinään voitetaan parissa-kolmessa vuorossa (kuten joku Hero of Bladehold, tiedä sitten mitä nykystandardissa on vastaavia).

Tuo Dimirin lentävä laputtaja tosiaan sanoo, että sinun upkeepissä kaikki nostaa kortin, eikä Howling Minemaisesti, että jokainen nostaa omalla vuorollaan ekstraa. Tämän vuoksi se ei anna korttietua vihulle missään tilanteessa, mikä on aika poikaa. Metagamesta riippuu varmaan aika paljon tuon maindeckattavuus, koska eihän millekään burniaggrolle ainakaan halua antaa lisää kaasua, kun taas toisaalta paljon kalliita lappuja ja muutenkin kortinnostoa sisältävä kontrolli voi tuskastella aika paljon tuon kanssa. Olettaen toki, että tuo UB(x)-pakka on joku semmonen aggro-control, joka tosiaan luo painetta muutenkin aikaisin.


Lainaus
Tuntuu kuitenkin, että moni muuten pelikelvollinen lappu tästä setistä maksaa sen yhden liikaa.

Aika monelle koskaan printatulle kortille muuten pätee se, että jos ottaisi yhden manan hinnasta pois, niin se olisi constructed-herkkua eikä kenkälaatikon täytettä.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Gatecrash
« Vastaus #506 : 17.01.13 - klo 11:17 »
Duskmantle Seer: Aika kinkkinen on lappu kyllä. Onhan sillä vaikeeta hyville päästä, mutta toisaalta 4 manalla 4/4 flyer ei ole kovin huono lähtökohta. Howling Mine deckeissä yleensä on ideana että eivät pelaa cretureita ja estävät jotenkin kaverin hyökkäykset (Fog), jolloin kaveri saa nostaa ihan niin monta creturea/poistoa kun lystää. Tämä taas on itse creture niin ainakaan samantapaiseen deckiin ei mene. Random efekti toki ärsyttää taas, miksei samantien printata korttia että heitetään 20 sivuista noppaa molemmat ja menetetään lifeä tuloksen verran. Se olisi eri hauska lappu.

Spark Trooper: Ei se lifelink oo sen 1 manan/vaikeemman manacostin arvoinen. Ehkä tuo sidelta voi jossain aggro vs. aggro matchupissa tulla.

Unexpected Results: Juu toivottavasti tää ei oo pelattava. En ainakaan itse halua olla todistamassa toisella puolella pöytää kun joku randomilla flippaa tästä Emrakulin.

Poissa Porokki

Vs: Gatecrash
« Vastaus #507 : 17.01.13 - klo 11:28 »

Lainaus
Tuntuu kuitenkin, että moni muuten pelikelvollinen lappu tästä setistä maksaa sen yhden liikaa.

Aika monelle koskaan printatulle kortille muuten pätee se, että jos ottaisi yhden manan hinnasta pois, niin se olisi constructed-herkkua eikä kenkälaatikon täytettä.

Kieliiköhän tämä siitä, että nämä oikeasti constructed-kelpoiset lärpäkkeet ovatkin virheitä tai ylilyöntejä WotC:n puolelta? Olisiko tarkoituksena sittenkin pelata vuoro, pari vuoroa hitaammin, sillä olisihan noissa korteissa agressiivisemmat costit, jos oikeasti olisi tarkoitus voittaa viimeistään vuorolla neljä aina, tai muuta vastaavaa. Tietenkään tällainen hidastelu ei ole mahdollista muuten kuin limitedin puolella oikeasti, sillä ainoa toinen formaatti jota voisi oikeasti tahallaan hidastaa, olisi standard ja liiallinen hidastelu taas kusisi aika paljolti eternal formaattien muroihin.

Poissa Reflektio

Vs: Gatecrash
« Vastaus #508 : 17.01.13 - klo 11:36 »
Tuo kun on burnispelli eikä permanent, jonka avulla yksinään voitetaan parissa-kolmessa vuorossa (kuten joku Hero of Bladehold, tiedä sitten mitä nykystandardissa on vastaavia).
Tosin, yleensä ottaen ehkä vähän kehnoa lähteä vertaamaan Bladeholdia ja Trooperia keskenään, kun vaativat niin erilaiset pakat toimiakseen täydellä teholla. Ja Matomestarin kommenttiin se verran, että riippuu aika pirusti siitä ympäröivästä metasta, onko se lifelink tuon cmc:n arvoinen - jos sitä Ball Lightningia on ollut tähän asti kannattavaa pelata (jossain keittiönpöydällä), niin kyllä tuotakin kannattaa edes harkita.

Trooper vaikuttaisi muutenkin olevan suht kätevä aggroburnipakalle pelin venyessä, sitten kun tarvitaan jo lisälifejä hengissä säilymiseen, varsinkin jos on käytössä sen laidan burnispellejä tms. mitkä syö omiakin lifejä. Niille pakoille parin Trooperin pakassa mukana oleminen voi jopa tuoda voiton, vaikka kuinka synkältä näyttäisi. Mutta taipuuhan tuokin, kuten Ball Lightning, silti selkeästi keittiönpöytäin puolelle, vaikka toisaalta jos näette tuota jossain FNM:ää korkeamman tason turnauspakassa niin ilmotelkaahan - ois mielenkiintoista nähdä moisen pakan kokoonpanoa (ts. mitäs muutakin siellä sitten olisi kuin Boltit ja Helixit).
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Padishar

Vs: Gatecrash
« Vastaus #509 : 17.01.13 - klo 11:43 »
Kieliiköhän tämä siitä, että nämä oikeasti constructed-kelpoiset lärpäkkeet ovatkin virheitä tai ylilyöntejä WotC:n puolelta? Olisiko tarkoituksena sittenkin pelata vuoro, pari vuoroa hitaammin, sillä olisihan noissa korteissa agressiivisemmat costit, jos oikeasti olisi tarkoitus voittaa viimeistään vuorolla neljä aina, tai muuta vastaavaa. Tietenkään tällainen hidastelu ei ole mahdollista muuten kuin limitedin puolella oikeasti, sillä ainoa toinen formaatti jota voisi oikeasti tahallaan hidastaa, olisi standard ja liiallinen hidastelu taas kusisi aika paljolti eternal formaattien muroihin.

Ei kieli siitä ollenkaan. Ei semmoista tilannetta saa aikaan, että kaikkia kortteja tasapainottamalla saisi niistä jokaisesta costructed playablen. Aina on se joukko kortteja koko formaatin korttipoolista, joista pääosin conssipakat tehdään. Tällä hetkellähän on sitäpaitsi vaikka kuinka ja paljon erilaisia pakkoja erilaisine kortteineen, joilla voi vakavasti pelata ja olettaa pärjäävänsä.

Varsinaisia ylilyöntejä, jotka voisi tasoittaa lisäämällä manaa hintaan ilman että kortista tulisi muuten pöhkön oloinen, on melko vähän. Esim. Mind Sculptor -Jace olisi varmaan voinut maksaa viisi manaa ja olla silti täysin järkevä lappu.