Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?  (Luettu 5534 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miinin

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« : 03.04.06 - klo 20:37 »
Foorumilla on ilmennyt omituinen trendi postailla yhden rivin mittaisia täysin hyödyttömiä viestejä, mille ainoana syynä näen kyseenalaisen mahdollisuuden kasvattaa virtuaalipippeliä postausmäärän avulla. Mielestäni ei olisi ollenkaan huono vaihtoehto piilottaa tuota postausmäärää näkymästä - kyllä ne asialliset ja aktiiviset keskustelijat erotetaan silti.

Jos (tai toivottavasti "Kun") joku kokee viestistäni lukiessaan piston sydämessään toivoisin, että nämä henkilöt pohtisivat onko sillä postausmäärällä merkitystä? Uskokaa pois, se numero kertoo huomattavasti vähemmän kuin yksi sinulta luettu viesti: jos viestisi on mallia: "LOL xDDd kai se on parempi" tehdään sinusta välittömästi assosiaatio foorumia häiritseväksi spammeriksi. Jos sinulla vastaavasti on 140 tai 390 postausta, ei se kerro sinusta vielä oikeastaan mitään positiivista - sisältö ratkaisee!

Toisaalta tuo postausmäärän piilottaminen olisi helppo ja nopea - ehkäpä jopa toimiva - ratkaisu turhuuksien postailuihin.


Samaan postaukseen mahtuu vielä toinenkin asia, nimittäin "Quote"-namiskan käyttö. Jos kommenttisi on "no tuota minä tarkoitin", ei sitä varten tarvitse lainata koko kahtakymmentä viestiä, mitä keskustelussa oli käyty - lainatkaa vain oleellinen!

Poissa oltrak

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #1 : 03.04.06 - klo 23:10 »
Minusta tuon postausmäärän poistaminen on ihan OK, mutta epäilen aika vahvasti että se vaikuttaa juurikaan. Monet suurimman viestimäärän omaavista eivät keskustele h/w-osion ulkopuolella ollenkaan.

Minusta ongelmana on chattaus/mesetys/mikälienee-kulttuuri jossa pelkkä hymiö on jo tarpeeksi hyvä syy postaukseen. Vaikka olenkin sitä mieltä että keskustelufoorumeilla tuollainen on vain häiritsevää, etenkin jos siihen liittyy edellisten kommentien lainaaminen, ei sitä toisaalta ole kiellettykään vaihdetaan.netin säännöissä. Ainakaan toistaiseksi, asianhan voi muuttaa. Tietenkään säännön muuttaminenkaan ei vielä asiaa ratkaise, sitä pitää myös valvoa.

Tuomari-osiolla on asiallinen linja - ei-tuomareiden vastaukset lentävät nopeasti bittien taivaaseen. Oikeastaan kaikilla muilla osioilla en pahastuisi kovakätisemmästä keskustelun moderoinnista, voin tarvittaessa kaivaa esimerkkejä missä tätä olisin kaivannut. Tässä on tietenkin se vaara että vähäinenkin olemassaoleva keskustelu tapetaan.

Poissa DragonSlayer

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #2 : 03.04.06 - klo 23:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Anastazia"
Samaan postaukseen mahtuu vielä toinenkin asia, nimittäin "Quote"-namiskan käyttö. Jos kommenttisi on "no tuota minä tarkoitin", ei sitä varten tarvitse lainata koko kahtakymmentä viestiä, mitä keskustelussa oli käyty - lainatkaa vain oleellinen!


Mitä tarkoitat, että lainataan koko keskustelu?? Wtf? Kuka pöljä nyt menee lainaamaan kaikki keskustelun viestit, jos menee niin on hän sen ansainnut kovan työn takia... Selvennystä?

Ja tuohon viestilaskurin poistamiseen. Olen suht samaa mieltä oltrakin kanssa, ettei sen poistaminen auta mitään... Voihan sen poistaa/piiloittaa ja kokeilla, mutta sitten karu totuus paljastuu (tai sitten foorumi oikeasti koostuu vain viesti laskurin kasvattajista). Ja kuten oltrak sanoi niin suurin osa korkean viestimäärän omaavista henkilöistä on saanut kasvatettua laskuria aktiivisella käyttäytymisellä H/W osiolla. Esimerkkinä otettakoon veijari, jolla oli yli 1000 viestiä kunnes H/W osion topickeja alettiin poistamaan niin viesteistä tipahti noin 400 pois...

Sitten näihin ns. asiattomiin postauksiin, joita ei esiinny kovinkaan paljon. Jos näitä aletaan controlloimaan (huomaa "c") niin mielestäni tämä tappaa vähäisenkin keskustelun tällä foorumilla, harva täälläkään kirjoittaa joka viestillä täsmälleen aiheeseen kuuluvaa tekstiä. Ja ne jotka kirjoittaa niin heiltä ei kovin usein heru viestejä.

No joo... Tämäkin aihe voitaisiin lukea turhan päiväiseen valitukseen, mutta minkä sille voi, että jotkut luulevat tämän foorumin sisältävän vain viestilaskurin kasvattajia, turhia postauksia tekeviä pikku teinejä... Ei hele..

Poissa miinin

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #3 : 04.04.06 - klo 00:03 »
Lainaus käyttäjältä: "DragonSlayer"
Mitä tarkoitat, että lainataan koko keskustelu?? Wtf? Kuka pöljä nyt menee lainaamaan kaikki keskustelun viestit, jos menee niin on hän sen ansainnut kovan työn takia... Selvennystä?


"Koko keskustelu" on vain kärjistys, oleellisen lainaamisen vastakohta. Selvennykseksi erinomainen esimerkki (oikeastaan molemmista käsittelemistäni ilmiöistä) löytyi nopeasti Korttilääkäriltä:

Lainaus käyttäjältä: "DragonSlayer"
Lainaus käyttäjältä: "CK"
Lainaus käyttäjältä: "DragonSlayer"
Lainaus käyttäjältä: "CK"
Rotta on tietenkin parempi, sehän on T2-laillinen!!! :D


Eikö kyse ollut paremmuudesta eikä T2- laillisuudesta?


No, tämä kai mielestäni kuuluu kokonaisparemmuuteen...



No onhan se tietty mielipide kysymys... =)

Poissa kolatatti

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #4 : 04.04.06 - klo 08:57 »
Niin varsinkin kun nuo viestit ovat peräkkäin ketjussa. Jos syynä on pelko siitä että joku ehtii kirjoittaa väliin ja punainen lanka katkeaa niin editoikaa se viesti vaikka jälkeenpäin sisältämään viimeinen ja vain viimeinen asiaan liittynyt lause, koska tärkeintä on tietää vain mihin kyseisessä threadissa olevaan asiaan postaus liittyy, eikä lukea koko threadia joka viestin kohdalla uudestaan.. Toivottavasti osasin sanoa tämän nyt mahdollisimman vaikeasti. :D
EHLO you say? I'm interested...

Poissa DragonSlayer

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #5 : 04.04.06 - klo 09:14 »
Niin tarkoitit tuota. Aaa... En siltikään ymmärrä, mitä pahaa tuossa on? Mielestäni se selventää huomattavasti tuota keskustelua, vaikka joutuukin lukemaan osan viesteistä uudelleen.

Lainaus käyttäjältä: "DragonSlayer"
No onhan se tietty mielipide kysymys... =)

Poissa duracel

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #6 : 04.04.06 - klo 09:53 »
Minusta se laskuri on mukava juttu. Laskuri näyttää välittömästi onko kirjoittaja joku uusi jannu vai pitempään foorumilla keikkunut konkari, ja osaa sitten suhtautua asiaan. Laskurin poistaminen tuskin poistaa uusia ":DDD"-viestejä.

Itse olen ennemmin joutavuuksien poistamisen kannalla, kunhan ei lähde homma käsistä. Siis että poistetut viestit ovat todella poistamisen arvoisia.

~jari

p.s. Oikeesti oon vaan niin ylpee mun post countista, että haluan kaikkien näkevän sen, enkä anna teidän siks poistaa sitä!
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kolatatti

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #7 : 04.04.06 - klo 10:36 »
Heh, itse olen (ainakin mielestäni) postannut lähinnä asiaa tai jotain sinne päin, countteri näyttää jo melko suurta mutta silti olen mielestäni juuri paikalle pamahtanut. Mitäs jos post-countin tilalle laitettaisiin numero joka ilmaisee kuinka monta päivää sitten henkilö on rekisteröitynyt? Eikö tuo kertoisi tarkemmin sen miten uusi käyttäjä on foorumeilla.

P.S. Itse olen sitä mieltä että tuo countteri on ihan hyvä asia mutta jos joku kirjoittaa vain yhden rivin roskapostauksia peniksen pidentämiseksi niin sietäisi saada jonkun leiman otsaan jos ei toimiaan selitä.. Niinkuin Pätkä(tm) asian ilmaisisi "Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta" tämä on vain mielipide. :)
EHLO you say? I'm interested...

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #8 : 04.04.06 - klo 11:36 »
Ja siis... eikai kukaan nyt kirjoita vain siksi että joku countti nousee? toi oli kyllä hyvä huomio tuo kuinka mese/chat kulttuuri puskee läpi keskustelu palstoille, itse ainakin olen niin jumiutunut, esim hymiöihin, että pidän niitä lähes välttämättöminä, esim sarkastissa viesteissä, koska muuten itse ainakin helposti otan viestin liian tosissani ellei siellä ole sitä hymiötä perässä.
Toisaalta olen hymiöiden puollustaja myös siksi, että kun keskustelemme jonkun kanssa irl, niin suurin osa kommunikaatiota on ei puhuttua, ilmeet, eleet, kaikki tämä muu, ja siksi minusta hymiöt ovat erittäin tärkeitä, ja siksi pystyn ymmärtään viestit joissa on vain hymiö, koska niin henkilö varmasti reagoisi tapahtuneeseen normaalistikin, eli se on vain rehellisintä mahdollista reagointia... tietenkään en kannata sitä että postataan pelkkiä hymiöitä countin nostamiseksi... mutta... jotenkin.... niin monta kun on ihmistä, on niin monta erilaista tapaa ja toivetta miten toimia, eiköhän me kaikki tänne mahduta. (9) (pakollinen hymiö)

Niin, ja countin poisto, minullekkin ihan sama onko sitä vai ei. En näe sen olemassa olossa mitään haittaa, enkä myöskään sen poistossa. Ja tuo HW listojen poisto oli aika hyvä esimerkki...

Poissa kolatatti

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #9 : 04.04.06 - klo 12:06 »
Me pärjätään kaikki oiiikein hyvin. :D

Minust hymiöt on ihan hyvä juttu jos niitä ei liikaa viljele joka väliin ja ymmärtää sen että esim. Äidinkielen aineeseen tai lehtiartikkeliin sellaiset eivät sovi. Olen tosin kuullut villejä huhuja että tuo ei olisi kaikkien tiedossa. Evoluution kannalta toivoisin tällaisten henkilöiden hakeutuvan luostariin ammatinhakuun mahdollisimman pian.

Mutta niin, takaisin hymiöihin.. Foorumit, kuten muutkin mediat joissa ihan tavalliset ihmiset keskustelevat tavallisten ihmisten ja toisinaan retardoorien kanssa ovat minusta paikkoja joita voisi verrata vaikkapa torilla käyntiin. Torilla käydessä sitä voi keskustella kulmat kurtussa, hymy kasvoilla tai kalja huulessa (useimmissa kaupungeissa tästä tosin rapsahtaa sakot nykyään). Pointtina mulla oli tässä kuitenkin se että kun kyse ei ole tietokirjallisuudesta tai uutismediasta tms. niin asialliset hymiöt tms. lisähupailut on ihan OK.

P.S. Uutismedian arvokin ainakin minun silmissä on koko ajan laskussa. Iltapäivälehtiin suhtaudun nykyään sellaisella asenteella että ne sisältävät arvotonta roskaa ja valheita. Muistakaa katsoa ovisilmästä kun menette avaamaan, siellä voi odottaa lintuinfluenssapandemia jo tänään..

d_(oo)_b
EHLO you say? I'm interested...

Poissa marke

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #10 : 04.04.06 - klo 12:22 »
Onko kyse nyt palvelintilan säästämisestä vai mistä? Jos ei, niin miten voi päivän pilata jonkun ":DDD" viesti tai ylipäätään häiritä ketään? Pointti oli nyt siis myöskin siinä, että forumin keskustelun taso on täysin valvojien vastuulla. Sen pitäisi olla käyttäjien vastuulla, mutta enpä ole vielä moiseen millään foorumilla törmännyt.. joillain kun on tapana purkaa huono päivänsä esimerkiksi muihin.
Comeback (?)

Poissa ernest1

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #11 : 05.04.06 - klo 12:12 »
Lainaus käyttäjältä: "marke"
Onko kyse nyt palvelintilan säästämisestä vai mistä? Jos ei, niin miten voi päivän pilata jonkun ":DDD" viesti tai ylipäätään häiritä ketään? Pointti oli nyt siis myöskin siinä, että forumin keskustelun taso on täysin valvojien vastuulla. Sen pitäisi olla käyttäjien vastuulla, mutta enpä ole vielä moiseen millään foorumilla törmännyt.. joillain kun on tapana purkaa huono päivänsä esimerkiksi muihin.


Anastazialla nyt vaan taitaa olla huono päivä joka päivä. Anteeksi liian lyhyt viestini, mutta en nyt vain jaksa ruveta paasaamaan mitään 20 rivin viestejä! :D :D :D :D

Poissa miinin

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #12 : 05.04.06 - klo 13:00 »
Ihan näin lyhyesti sanoisin, että ernest1:n viesti tiivistää koko esittämäni asian erinomaisesti. Yhden rivin postaus, jossa kolmen rivin quote; josta oleellista vain viimeinen lause. Pienet plussamerkit mainittakoon henk.koht.loukkauksesta ja hymiöfloodista viestin lopussa.

Juuri tästä ilmiöstä on kyse: vaikkei ole mitään sanottavaa, täytyy silti käydä vähän "kommaamassa". Taustalla tässä on ilmeisesti jonkinlainen kauna siitä, kun huomautin ko. henkilöä moderoimallani alueella siitä, ettei jokaisen pakkamuutoksen jälkeen tarvitse esittää pakkaa uudessa viestissä ja poistin turhat kommentit. Ehdotin myös että sen tuoreimman version esittelyn voi hoitaa edit-nappulalla alkuperäiseen viestiin - mikä vieläpä helpottaa pakkaa uutena tutkivien käsitystä nykyisestä versiosta.

Poissa DragonSlayer

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #13 : 05.04.06 - klo 13:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Anastazia"
Ihan näin lyhyesti sanoisin--  --lopussa.



Kun tunnen ko. tyypin niin voisin veikata, tuo oli tahallaan V*ttuiluksi postattu. Eli sinne meni taas hyvät esimerkit.

p.s. Muistathan huomata hienosti lyhennetyn lainauksen!

Poissa duracel

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #14 : 05.04.06 - klo 14:42 »
Tuo on huonosti ja typerästi lainattu. Lainaukseen kannattaa ottaa olennainen osa. Ei koko viestiä, muttei myöskään niin vähää, että sanoma katoaa.

Ja koska näyttää olevan taas väärinkäsitystä (ernest1:n viesti) ilmassa, taittelen vähän rautalankaa. Ongelma ei suinkaan ole viestien lyhyydessä, vaan niiden olemattomassa sisällössä. Viestissä voi olla vain yksi sana, mutta se voi olla sisällöltään riittävä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa ernest1

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #15 : 05.04.06 - klo 16:02 »
Lainaus
Ja koska näyttää olevan taas väärinkäsitystä (ernest1:n viesti) ilmassa, taittelen vähän rautalankaa. Ongelma ei suinkaan ole viestien lyhyydessä, vaan niiden olemattomassa sisällössä. Viestissä voi olla vain yksi sana, mutta se voi olla sisällöltään riittävä.


Ei ole minkäänlaista väärinkäsitystä. Kannatan itsekin tuota Anastazian ehdotusta postausten määrän piilottamisesta. En vain ymmärrä, miksi hän on ottanut työkseen foorumin puhtaanapidon - sehän kuuluu modeille. Jos totta puhutaan, niin ensimmäinen asia, jonka huomasin tälle foorumille rekeisteröidyttyäni oli se, että kaikkia joilla on vähän postauksia laskurissa kohdellaan kuin he eivät tietäisi mistään mitään. Ei siis etteivätkö he tietäisi itse korttipelistä (, josta keskusteleminen on muuten tämän foorumin pääidea. Ei siis itkeminen ihmisten tavasta keskustella täällä :) ), vaan yleisistä tavoista keskustelupalstoilla.

Keskustelufoorumeilla tulisi aina olla mukava ja kevyt ilmapiiri. Ei haittaa ollenkaan, jos joskus keskustelu vähän karkaisikin sivuraiteille tai jos joku pistää viestiin pelkän hymiön. Mielestäni tuohon mukavaan ilmapiiriin auttaisi tuon postaus laskurin poistaminen (ja sen ainaisen whinettämisen lopettaminen).

Ja sitten vielä Anastazialle hymyä:

:D:D:D:D:D:DDDDD

Poissa miinin

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #16 : 05.04.06 - klo 16:47 »
Lainaus käyttäjältä: "ernest1"

 En vain ymmärrä, miksi hän on ottanut työkseen foorumin puhtaanapidon - sehän kuuluu modeille.


Olettaisin, että asiaan vaikuttanee se, että olen "mode". Sen luulisi käyvän ilmi jo siitä, että kerroin poistaneeni viestejä ketjustasi. Team Rasila -tagi vain on paljon tyylikkäämpi kuin hengetön "Moderaattori".

Ja toisaalta sen ei pitäisi olla moderaattorien työtä, ihannetilanteessa käyttäjä itse osaisi harrasta itsekritiikkiä ja pohtia onko postaamiselle mitään varsinaista tarkoitusta tai kehittääkö se keskustelua mihinkään suuntaan. Pelkkä hymiö aiheuttaa kortkeintaa pienen hyvänolontunteet sille, kenen jutulle hymiöllä nauretaan, haittapuolina se vastaavasti kuormittaa serveriä, pidentää latausaikaa, hankaloittaa älyllisten viestien löytymistä ketjusta ja jättää sen kirjoittajasta teinimäisen kuvan.

Poissa mahonen

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #17 : 05.04.06 - klo 16:56 »
Minusta tuo laskuri on erittäin hyvä olemassa. Ainoa ongelma tällä foorumilla on se että täälä on välillä aivan liian kireä ilmapiiri. Eli jostain aivan pienistä asioista saattaa tulla kamala mekkala.Esim. Mitä väliä jos kirjoittaa :D:D:D:D:D:D:D tai xDxDxD??? Muuten tämä fooumi on todella hyvä.

Poissa deFreak

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #18 : 05.04.06 - klo 18:36 »
Lainaus käyttäjältä: "mahonen"
Esim. Mitä väliä jos kirjoittaa :D:D:D:D:D:D:D tai xDxDxD???


Ei ilmeisesti mitään väliä, kun tylsät moderaattorit siivoavat nuo pois. Henkilökohtaisesti en haluaisi hukata aikaani jonninjoutavien postausten siivoiluun, joten olisin todella kiitollinen jonkinlaisesta itsesensuurista, kun pyöritte foorumilla.

Poissa ernest1

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #19 : 06.04.06 - klo 09:38 »
Lainaus
Ja toisaalta sen ei pitäisi olla moderaattorien työtä, ihannetilanteessa käyttäjä itse osaisi harrasta itsekritiikkiä ja pohtia onko postaamiselle mitään varsinaista tarkoitusta tai kehittääkö se keskustelua mihinkään suuntaan. Pelkkä hymiö aiheuttaa kortkeintaa pienen hyvänolontunteet sille, kenen jutulle hymiöllä nauretaan, haittapuolina se vastaavasti kuormittaa serveriä, pidentää latausaikaa, hankaloittaa älyllisten viestien löytymistä ketjusta ja jättää sen kirjoittajasta teinimäisen kuvan.


Hyvin totta joka sana. Toisaalta on myös täysin mielipidekysymys, minkälaiset viestit joku kokee floodaamiseksi ja joku toinen taas ei. En minäkään ymmärrä pelkän hymiön laittamista "viestiksi", mutta ei mielestäni ole mitään haittaa jos joku heittää vaikka yhden lauseen mittaisen viestin sekaan. Eikä myöskään pieni offtopic haittaa (ja yleensä kaikki ketjut lopulta siihen menevät ennemmin tai myöhemmin :) ).

Lainaus
-- haittapuolina se vastaavasti kuormittaa serveriä, pidentää latausaikaa --


Ööö.. Kyllä saa olla melko vanha servu täällä, että yksi hymiö sitä kuormittaa. :D

Huomasitko muuten, että tämäkin threadi on mennyt jo offtopiciksi? Muutappa tämä vaikka äänestykseksi: "Pitäisikö postauslaskuri poistaa?"

Lainaus
Olettaisin, että asiaan vaikuttanee se, että olen "mode". Sen luulisi käyvän ilmi jo siitä, että kerroin poistaneeni viestejä ketjustasi. Team Rasila -tagi vain on paljon tyylikkäämpi kuin hengetön "Moderaattori".


Hyvä, että vähän siistit. Ajatuksena mulla oli siinä mun pakka-jutussa lähinnä se, että sitä ois ollu helpompi seurata ns. "jatkuvan päivityksen avulla". Sen kuitenkin olisi voinut tehdä myös editillä. Niin olenkin nyt tehnyt. :)

Poissa miinin

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #20 : 06.04.06 - klo 10:04 »
Lainaus käyttäjältä: "ernest1"

Ööö.. Kyllä saa olla melko vanha servu täällä, että yksi hymiö sitä kuormittaa. :D


Yksi hymiö ei juuri kuormitakaan, mutta kuten on jo useasti todettu kyse onkin juuri näiden merkityksettömien viestien lisääntymisestä ja siitä, että niitä tulee huomattavan paljon - tai aiankin enemmän kuin aikaisemmin. Ihan tuohon pelkkään hymiöön viesteissä ei ole useinkaan alistuttu, mutta uskoisin ja ennen kaikkea toivoisin teidänkin tietävän mitä tarkoitan.

Lainaus käyttäjältä: "ernest1"

mutta ei mielestäni ole mitään haittaa jos joku heittää vaikka yhden lauseen mittaisen viestin sekaan.


Kuten duracel huomautti, jopa yksi sana voi olla riittävä, jos siinä on jotain sisältöä. Yksikin sana voi hyvin kehittää keskustelua enemmän kuin sadan sivun mittainen tarkka analyysi. Jokaisessa viestissä pitäisi olla perimmäinen idea - oleellista ei ole se pituus vaan idea. Jos joku sanoo: "Olen samaa mieltä" ei se varmastikaan kehitä keskustelua yhtään mihinkään, jos taas sanoo: "Olen samaa mieltä" ja perustelee uusilla näkökulmilla on viestissä jo jotain, miksi se kannattaisi lukea - jos kaikki oleellinen on jo sanottu ei siihen tarvita enää sympatiseeraajia.

Poissa DragonSlayer

Postausmäärän piilottaminen ja lainaaminen?
« Vastaus #21 : 07.04.06 - klo 00:14 »
Lainaus käyttäjältä: "duracel"
Tuo on huonosti ja typerästi lainattu. Lainaukseen kannattaa ottaa olennainen osa. Ei koko viestiä, muttei myöskään niin vähää, että sanoma katoaa.


No näihän se vähä oli, mutta kun sitä väkisin yrittää saada... hmm.. jotain järkevää.. siis. ööh.. Unohetaan koko juttu. -.-


Silti. Mitä tässä vielä jauhetaan näistä järkevistä postauksista ja servereiden hidastumisesta ym. shitistä. Eikö olisi nyt kaikista järkevintä poistaa tuo postaus laskuri niin saataisiin ainakin yksi henkilö tyytyväiseksi. Alkaa taju lähtä kun lukee tätä järjetöntä jankutusta (ja jos joku alkaa selittää, ettei ole pakko lukea, niin samaa voisi sanoa noille hymiö vihaajille ym. hörhöilijöille =).. Sitäpaitsi, tässäkin se postaus määrä kasvaa, kun jokainen käy toitottamassa samasta asiasta viesti tolkulla (puhunkohan nyt vain itsestäni...?). No ehkä hieman liitoittelua, mutta väliäkö sillä pääasia, että viesti menee perillä (mikä viesti? -niin justiinsa kyselkää vaan)...

Pahoittelen toisen persoonani osallistumisetani viestiini. Sen hallinta on vaan joskun niin työn ja tuskan takana, ettei sitä aina jaksa.. Hyvät jatkot keskustelulle. Ja ainiin =D (vaikken sitä yleensä käytäkkään)...