Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Drafting with Riku  (Luettu 27037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar

Uutta putkeen pitkän tauon jälkeen. Tarkan qualityn videota, pelaamisen qualityä en kommentoi.

GTC draft #1
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhFJi4dJQ3-eRFquKm-Yf6oh

Poissa Armus79

Moar pwease.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so


Paikalla WoRMaSTeR

"Jaha finaaliinko nyt tässä sitte päästiin tälläsellä ihme controllipakalla. No ei se mitään." Repesin aika hyvin. Kiitos videoista, arvostan!

Poissa Padishar

Nyt DGR:ää
« Vastaus #34 : 22.05.13 - klo 15:11 »
DGR-formaatti vaikuttaa paremmalta kuin blockin aikaisemmat formaatit, joten näitä videoita saattaa tulla enemmänkin. Tässä on kolme ensimmäistä.

DGR draft #1
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhG4tmjqrLTKSoAk8uuAxFiR

DGR draft #2
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhHtskiO3Nrr5AsfneqEcKDg

DGR draft #3
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhEUWiM8PFdyk8cVYP7_lbHr

Poissa Arska

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #35 : 23.05.13 - klo 00:10 »
Mukavaa katseltavaa ja kuunneltavaa, lisää vaan tällaista.  8)

Poissa Rampe

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #36 : 23.05.13 - klo 01:33 »
Täytyykin katsoa nuo aamulla paremmin läpi, kiitokset jo etukäteen!

Poissa zoukka

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #37 : 23.05.13 - klo 08:35 »
Jos mahdollista videot kannattaa yhdistää rundeihin. Helpottaa esim puhelimella katselua ja youtuben sekoittaman listauksen selailua. Esim kaikki round1 erät yhteen videoon jne.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #38 : 23.05.13 - klo 08:42 »
Tuli katseltua kaikki kolme videota. Sinänsä oli mukava nähdä että toteutit kahdessa ensimmäisessä aika tiukasti kaksivärisuunnitelmaa, minkä olen kyllä itsekin huomannut keskimäärin toimivan hyvin 8-4 jonossa, mutta se ei sitten kuitenkaan kantanut maaliin saakka. Sitten kolmannessa dräftissä oli enemmän kuin läjäpäin "mitä-helvettiä-se-mies-ajattelee"-pickkejä sinulla kävi osin tuuri pussien, osin nostojen kanssa ja sait dräftistä helpohkon voiton. Kuvaa vain sitä miten paljon onnella on tässä pelissä merkitystä. Itse pelisuoritukset olivat jämäköitä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #39 : 23.05.13 - klo 11:07 »
Jos mahdollista videot kannattaa yhdistää rundeihin. Helpottaa esim puhelimella katselua ja youtuben sekoittaman listauksen selailua. Esim kaikki round1 erät yhteen videoon jne.

Kyllähän tuo mahdollista on. Jos joku ei ehdi katsoa koko rundia putkeen, niin hän sitten joutuu vähän kelailemaan sitä videota, mutta tuskin tuo on iso ongelma. Tuossahan tulee myös vähemmän spoilausta, kun ei ainakaan aluksi tiedä onko rundi kahden vai kolmen gamen mittainen. Voisin seuraavan koittaa muistaa tehdä tuolla lailla.

Tuli katseltua kaikki kolme videota. Sinänsä oli mukava nähdä että toteutit kahdessa ensimmäisessä aika tiukasti kaksivärisuunnitelmaa, minkä olen kyllä itsekin huomannut keskimäärin toimivan hyvin 8-4 jonossa, mutta se ei sitten kuitenkaan kantanut maaliin saakka. Sitten kolmannessa dräftissä oli enemmän kuin läjäpäin "mitä-helvettiä-se-mies-ajattelee"-pickkejä sinulla kävi osin tuuri pussien, osin nostojen kanssa ja sait dräftistä helpohkon voiton. Kuvaa vain sitä miten paljon onnella on tässä pelissä merkitystä. Itse pelisuoritukset olivat jämäköitä.

Olisi mielenkiintoista kuulla mitkä pickit olivat kummallisia. Itse koitan selostaa miten päädyn ei-triviaaleihin vaihtoehtoihin, kuten kakkospickin Helix ykköspickin Varolzin jälkeen, vaikka olisi esim. BG-guildgatekin ollut tarjolla. Näissä tapauksissa ainakin tietää mitä ajattelen, vaikka joku voi eri mieltä ollakin. Oliko sielä paljon pickejä, jotka olisi pitänyt ainakin paremmin perustella? Onhan tällä foorumilla päivän pick -threadissakin näkynyt kuinka eri mieltä ihmiset voivat olla pickeistä, joten eipä tämä ihmeellistä ole. Itse katselin tuon draftin uudestaan, enkä nähnyt mitään kovin kummallista siinä. Nuo kolme draftia tulivat tosin nauhoitettua saman illan aikana, joten viimeisimmän aikana oli eniten olutta ehtinyt kulumaan, joten ehkä se selittää jotain.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #40 : 23.05.13 - klo 11:27 »
Olisi mielenkiintoista kuulla mitkä pickit olivat kummallisia. Itse koitan selostaa miten päädyn ei-triviaaleihin vaihtoehtoihin, kuten kakkospickin Helix ykköspickin Varolzin jälkeen, vaikka olisi esim. BG-guildgatekin ollut tarjolla. Näissä tapauksissa ainakin tietää mitä ajattelen, vaikka joku voi eri mieltä ollakin. Oliko sielä paljon pickejä, jotka olisi pitänyt ainakin paremmin perustella?

P1P2 Helix, tosin olisin ottanut itse samoin
P2P1 Swine, on melkoisen poikaisa kun sulla on 2x Morgue Burst.
P2P2 Hulk, sama syy. Onneksi päädyit siihen Muggingin tilalta
P2P4 Et edes katsonut Verdant Havenia vaikka se fixaa manaa ja ramppaa isoihin lihoihin. Tosin ymmärrän hyvin kyllä miksi otit Disciplen
P2P5 Olisi mun mielestä pitänyt olla Ember Beast, Enforcer on mun kirjoissa aika heikko
P2P6 Skinbrand Goblin
P2P7 Act of Treason, sidekorttien ottaminen on aika turhaa
P3P1 Chainwalker olisi voinut olla vaihtoehto jos olisit mennyt toi kakkospussissa punaiseen suuntaan
P3P3 Kohdassa huomaat itsekin että RG olisi ollut vaihtoehto
P3P5 Et edes harkinnut Flaileria? Beetle oli mun mielestä huonompi kuin se tai Gate
P3P7 Launch Party?

Tosin huomasit kyllä aika hyvin selostuksessa omat virheesi mutta niitä oli siinä vaiheessa turha murehtia etkä voinut arvata että saat 2cc droppeja vielä noin hyvin lopussa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #41 : 23.05.13 - klo 12:52 »
Olisi mielenkiintoista kuulla mitkä pickit olivat kummallisia. Itse koitan selostaa miten päädyn ei-triviaaleihin vaihtoehtoihin, kuten kakkospickin Helix ykköspickin Varolzin jälkeen, vaikka olisi esim. BG-guildgatekin ollut tarjolla. Näissä tapauksissa ainakin tietää mitä ajattelen, vaikka joku voi eri mieltä ollakin. Oliko sielä paljon pickejä, jotka olisi pitänyt ainakin paremmin perustella?

P1P2 Helix, tosin olisin ottanut itse samoin
P2P1 Swine, on melkoisen poikaisa kun sulla on 2x Morgue Burst.
P2P2 Hulk, sama syy. Onneksi päädyit siihen Muggingin tilalta
P2P4 Et edes katsonut Verdant Havenia vaikka se fixaa manaa ja ramppaa isoihin lihoihin. Tosin ymmärrän hyvin kyllä miksi otit Disciplen
P2P5 Olisi mun mielestä pitänyt olla Ember Beast, Enforcer on mun kirjoissa aika heikko
P2P6 Skinbrand Goblin
P2P7 Act of Treason, sidekorttien ottaminen on aika turhaa
P3P1 Chainwalker olisi voinut olla vaihtoehto jos olisit mennyt toi kakkospussissa punaiseen suuntaan
P3P3 Kohdassa huomaat itsekin että RG olisi ollut vaihtoehto
P3P5 Et edes harkinnut Flaileria? Beetle oli mun mielestä huonompi kuin se tai Gate
P3P7 Launch Party?

Tosin huomasit kyllä aika hyvin selostuksessa omat virheesi mutta niitä oli siinä vaiheessa turha murehtia etkä voinut arvata että saat 2cc droppeja vielä noin hyvin lopussa.

P1P2: Tuossa tilanteessa on tosiaan kaksi tapaa draftata: Joko koittaa maksimoida tsäänssin, että pääsee pelaa voimakkaita aikaisempia pickejä, tai sitten pitää vaihtoehdot auki siltä varalta, että joutuu hylkäämään ykköspickin. Pidän itse enemmän tuosta jälkimmäisestä tavasta, koska jos RW:tä passataan lisää tuon Helixin jälkeen, niin sen pickaamatta jättäminen on paljon ikävämpi tilanne kuin se, jossa olisi menettänyt BG:lle päätyessään jonkun p1p2-pussin korteista.
P2P1: Gatet on kyllä tärkeyslistalla tosi korkealla, kunnes fiksausta on tarpeeksi. Ottaisin tuosta aina gaten.
P2P2: En näe ongelmaa. Ei olisi saanut puhua Muggingista mitään? Ajatus myös kulkee hitaammin samalla kun selostaa draftejaan, minkä huomaa esim. siitä, että pelit kestävät helposti 50 % pidempään näissä drafteissa kuin niissä, jotka pelaan muuten vaan.
P2p4: Tuossa vaiheessa oli tasan yksi kaksidrop-mies menossa pakkaan. Kaksi 3 manan fikseriä/kiihyä oli jo Cluestoneissa ja niiden lisäksi kolme gatea fiksaamaassa, joten tuossa ei kyllä tule mieleenkään harkita Verdant Havenia.
P2P5: Ember Beast kahdella kaksdropilla ei ole kovin hehkeä. Enforcer ei ole hääppöinen kortti, mutta tuossa vaiheessa olin draftaamassa BG:tä pääväreiksi Varolzin takia ja myös siksi, että viimeisessä pussissa on Golgari mutta ei Gruulia. Jos 2-3-dropit ovat tasaisest kolmelta väriltä, on pakka aina nahkea koska se vaatii onnekkuutta aloituskäsissä ja ensimmäisissä nostoissa. Jos tuossa olisi ollut Skarrg Guildmage tai se punainen uncommon 2/1-battalion-tyyppi, niin sitten olisin voinut poimia sen ja päätyä GR-pohjalle, mutta Ember Beast ei ollut syy siirtyä BG-pläniltä.
P2P6: Sama perustelu kuin yllä. Goblinin olisi voinut pickata silläkin riskillä että se jää ulos pakasta, mutta Snapjaw on tosi hyvä Morgue Burst -synergia, koska kun sen pelaa vitosvuorolla, voi sen melkein aina kutosvuorolla nostaa gravelta ja pamauttaa 6 damagea johonkin. Lisäksi minulla ei tuossa vaiheessa ollut kuin yksi kallis creature (ja olit jo pickaamassa Verdant Havenia, jolla voi rämpätä lihoihin).
P2P7: Tuo pakka ei kyllä Act of Treasonia tarvitse, kun on tarkoitus grindata valueta Morgue Bursteilla. Aika marginaalinen picki ja olisi tuosta voinut poimia tuon Act of Treasonin tai hatettaa Righteous Chargen, sillä ei tuo sidekorttikaan ole hääppöinen. Tässä formaatissa on tärkeämpää saada enchantmenttejä kuin fakseja rikki.
P3P1: Mutta kun en mennyt, niin oli fiksumpaa tehdä kuten tein.
P3P3: Siis olisiko tästä pitänyt noilla pickatuilla korteilla ottaa Lobber Crew? Huomaa, että tuossa vaiheessa pläninä ei ollut pelata niin montaa punaista mana sourcea, että kolmosdropit saisi välttämättä ajallaan. Drown in Filth ja Varolz kuitenkin olivat jo mustia aikaisia droppeja, eikä tuohon pakkaan ollut tulemassa 9-9-9 sourceja noille kolmelle värille.
P3P5: Olisin ottanut Guildgaten Flailerin yli jos ei Beetleä olisi ollut. En minä ainakaan BR:ää saa kolmosvuorolle kovin luotettavasti tuossa pakassa, ja Flailerin laatu tippuu lähemmäs peruskorttia myöhemmillä vuoroilla. Morgue Burstista synergiat on bonusta, mutta konsistenssi ja mana curve on tärkeämpää.
P3P7: Ei tuossa ollut ihan selvää pickiä mielestäni. Menin loppujen lopuksi fiksaus/synergia-linjalle, mutta olis tuosta voinut pickata paljon muutakin, esim. tuon poiston tai Perilous Shadowin tai vaikka Keyrunen.

Draftaan sellaisilla prioriteeteilla, että curven ja manojen pitää toimia. Eli ei saa lyödä tyhjää sekä kakkos- että kolmosvuorolla, ja mielummin ei ikinä missaa kakkosdroppia, vaikka toki näin aina välillä käy. Lisäksi kaikille aikaisille dropeille pitää tulla manat konsistentisti, eli on todella vaikea saada niin paljon gateja, että saisi kolmelta väriltä pelattua halpoja vehkeitä, poislukien kortit jotka on hyviä myöhemminkin.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #42 : 23.05.13 - klo 13:16 »
Et siis ole kanssani samaa mieltä että RG mustalla vivahteella olisi ollut parempi vaihtoehto kuin mitä pelasit? Se oli siis kantava ajatukseni kritiikissä ja sille kilisin kun dräftiä katsoin. Kyllähän minä tajusin miksi sinä teit pickit niin kuin teit, en vaan ymmärrä miksi et nähnyt tuota vakavasti otettavana optiona. Siinä olet toki oikeassa että ei ole tuhoisampaa kuin mennä tasaiselle kolmivärille, silloin kusee aina jotain paineella ellei aurinko paista vahvasti risukasan perälle saakka.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #43 : 23.05.13 - klo 13:28 »
Jälkikäteen nähtynä toki olisi tullut voimakkaampi RG-pohjainen pakka. Käännekohta oli tuo Ember Beast tai Skinbrand Goblin. Jos jomman kumman olisi poiminut, niin sitten olis voinut napata nuo hyvät punaiset vehkeet RtR:stä myös. Mutta kun molemmat sivuutin olettamuksella, että RtR:stä tulee todennäköisemmin mustaa, vihreätä ja mustavihreätä, niin oli hankala enää RtR:ssä siirtyä punaiselle.

Poissa ramela

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #44 : 23.05.13 - klo 17:36 »
Pakko nillittää hieman, jos ei muuten niin siltä varalta että olen väärässä ja tarvitsen opetusta:

Toisen Draftin M1G1, noin 7:35, Vastustajalla on tiskissä landissä enchantmentti joka preventoi yhden lämän täppäämällä, 0/5 seinä ja 1/4 lifelink keyrune 4 lifeä ja kolme käsikorttia. Sinulla 3/5 (Batallion 4/6 + untap), 2/3 Flying, kaksi 2/2 nallea ja 2/1 sekä kädessä Traitorous Instinct (eli lainataan vastustajan äijä ajamista varten ja annetaan sille +2/+0).

Voisit ottaa vastustajan seinän ja ajaa kaikilla muilla, mutta et tee niin koska "Vihulla voi olla jotain". (Tästä olenkin samaa mieltä.)

Sitä taas en ymmärrä että miksi et ajanut kaikilla.

Jos vastustajalla ei ole mitään, vastustaja blockaa 4/6 sekä syö 2/1 miehesi, mutta ottaa 6 pataan, jolloin 1 piste lifelinkistä sekä preventointi ländistä ei riitä ja voitat.

Jos vastustajalla on poisto, hän menee 2:teen ja sinulla on yhä lenturi, Traitorous Instinct sekä valkoinen Denizen.

Jos hänellä on jotain vielä pahempaa, voitat varmaan silti Instinctillä. Miksi ei siis yritetä voittaa heti?

Poissa teemuhy

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #45 : 23.05.13 - klo 17:48 »
Nopealla funtsilla näkisin ainoan tavan hävitä olevan topdeckattu wrathi ja siitä perään sopivat nostot. Kaikki kenoon vain. En ainakaan näe mitään voitettavaa sillä, että 2/1 jää istumaan.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Padishar

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #46 : 23.05.13 - klo 23:07 »
Ihan totta. Luultavasti en vaan tajunnut, että on lethaalit myös ilman Instinctiä. Ei tuossa kannata jäädä 2/1:stä säästelemään, koska Traitorous Instinct mitä todennäköisimmin voittaa pelin vaikka sieltä jotain instant-vastausta tuohon tilanteeseen tulisikin.

Huomasin itse toisenkin kämmin, ja tällä kertaa oli ihan 100 % voitto tarjolla tapped out vihua vastaan. Eli ykkösdraftin r1g2:ssa oli voitto tiskissä jo reilusti ennen kuin game nyt päättyi. Noin 9:20 alkaneella vuorolla olin niin huolissani Treasury Thrullin forssaamisesta kuoliaaksi (ja totta kai autopilotilla extortataan kaikella mitä voi), etten edes tajunnut laskea onko minulla letaalit jo valmiiksi tuon Arrester-noston jälkeen. Jälkikäteen tehtyjen laskujeni mukaan olisi ollut tasaraha tarjolla oikealla sekvenssillä, mutta sen sijaan peli jatkui vielä muutaman vuoron eteenpäin kun en tuota tajunnut. En spoilaa tuota helpohkoa "puzzlea" tähän jos joku itse haluaa katsoa mitä olisi pitänyt tehdä.

Poissa Co

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #47 : 26.05.13 - klo 11:23 »
Kiitoksia mukavista dräftäyksistä. Videot on hyvin toteutettu ja opettavaisia tällaisille draft-noboille. Lisää odotellessa :)
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Bassoveikka

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #48 : 04.06.13 - klo 01:04 »
Komppaan kehujia ja arvostan erityisesti kiven kanssa käytyä asiallista jälkipeliä.

Poissa Padishar

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #49 : 04.06.13 - klo 22:18 »
DGR draft #4
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhFF6u85xwGU-z6gXOq_NL1u

Nyt on rundit yhdessä videossa eikä pätkitty gameittain.

Poissa Padishar

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #50 : 17.06.13 - klo 00:38 »
DGR draft #5
http://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhHoFgO-mgSXYok-mYHMZq5D

Modern Masters -drafteja on pari purkissa, uppaan jahka ehdin.

Poissa kurikka

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #51 : 26.06.13 - klo 15:25 »
Katsoin, tykkäsin ja tilasin. Keep em coming!

Poissa Padishar

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #52 : 26.06.13 - klo 15:43 »
Ei ole tullut noita MMA-drafteja lisäiltyä, koska kämmäsin kompressioasetuksissa ja ne ovat sen verran huonolaatusia, etten rupea uppimaan. Koitan tässä ehtiä vielä draftaamaan (ja nauhoittamaan) Modern Mastersia ennen kuin ne loppuu, että sais jotain siltäkin osastolta.

Poissa höpömies

Vs: Limited with Riku: DGR-drafteja lisätty
« Vastaus #53 : 26.06.13 - klo 17:54 »
Hyvää settiä, nyt neljäs sun DGR katselussa, ja vihdoin täytyy avata sanainen arkku.

Gruul War Chant ei mielestäni ole koskaan huono jos pelaat kavuja.

Rtr:n viimesistä pusseista mitä näet aukenee Wild Beastmaster, ja sulla on 2 giant growthia, 2 weapon surgea + PHYTOBURST joka ei muuten olis ikinä pelattava.
(Armed/Dangerous varmaan riittää ilmankin)

Sulla oli über -määrä 2 -droppeja, joka musta parantaa myös beastmasteria.


Sivuhuomiona että ite en kyllä välttämättä ois tota bloodia first pickanu, ja jos olisin niin smite ja knight watch + boros guildgate olis varmaan vieny valkoselle splashille.
Adaptive snapjaw ei oo musta mikään kortti. Vähän niinkuin phytoburst: tarvii apuja dekiltä.

Oon omissa drafteissa usein jos ei oo hyvää kaksväristä päässy draftaamaan, todella usein mennyt naya, väreille ja huomannut että tällöin pohjaksi on voinut luottaa boros/selesnyaan aika rohkeasti, koska valkoisia 2 -droppeja saa usein "halvalla" eli myöhään. Ravnicasta löytyy Keening Apparition ja nutsikas Arrester mutta myös pegasus ja välillä jopa fencing aceja näkyy todella myöhään.

Gruul -korttien parhaimmisto on usein kalliimpia helpommin splashattavia kortteja, kuten ruination wurm, scab -clan giant , rampager tai chantti.

Mutta joo, kiva on ollut katsoa ja toivottavasti teet lisää.


Onnea peleihin!
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #54 : 13.10.13 - klo 14:07 »
Jäi nuo kesän setit ilman nauhoituksia, mutta tässäpä Theros-draftia:

Theros draft #1
https://www.youtube.com/playlist?list=PLDm6G3LHKlhG3W4gNRo_1iQn7qzSTyQLc

Poissa rukif

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #55 : 13.10.13 - klo 16:00 »
Match 2 game 3 oli kyllä mainio :D Lisää näitä

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #56 : 13.10.13 - klo 16:50 »
Vähän olen eri mieltä muutaman pickin kanssa.

( Pick2: Ill-tempered cyclops > Magma jet. ill-tempered on yksi punaisen parhaita commoneja, ja sen lisäksi sopii G/R monstrosity arkkityyppiin, joka on todella voimakas.Cyclops on myös kortti, joka on hyvä sekä alku- että loppupelissä, ja on ihme että se kiersi. Tässä lainaus pro tour theros coveragesta liittyen magma jettiin:
Lainaus
And there's been a lot of talk about Magma Jet being way overvalued in the format (Christian Calcano called it "borderline unplayable" and Gerry Thompson tweeted it's the "biggest trap in Theros")
)
Nah on jet silti aika hyvä ja varmaan oikea pick tästä.

Pack1 Pick5: Sedge scorpion > Two-Headed Cerberus. Deadtouch on vaan niin hyvä tässä formaatissa. tässä on taas yksi kortti joka on hyvä sekä alku- että loppupelissä. sen sijaan cerberus ei ole ihan niin ihmeellinen.(Täytyy myöntää, toimi hyvin match 2 game 3)

Pack1 Pick7: Karametra's acolyte on törkeän hyvä. minulla on ollut sellaiset 20 manaa omalla puolellani pöytää t6 sen avulla. tämä yksilö tulee ihmeen myöhään, ja on packin paras kortti.

en kommentoi tästä seuraavia, koska siinä vaiheessa pickisi olisivat alkaneet vaikuttaa mitä tulee takaisin.
(Tietenkin oma preferenssi on pelata vihreää, joten oma linjaukseni ei välttämättä ole täysin oikea.)

Edit: juu, Se oli draftiartikkeli. Kyllä jetti on ihan hyvä standardissa. Jossain vaiheessa unohdin vertaavani jettiä ja giantia ja muistelin että jetti on cerberus :P. Korjasin tämän.
Sedge scorpion on parempi kuin centaur, koska usein vihreät pakat voittavat theroksessa valtavilla monstereilla, eikä 3/3:sillä. Centaur on hyvä kortti, mutta scorpion on parempi koska se voi auttaa ulos vaikeista tilaneista uhkaamalla blokata vastustajan monstrous-creaturet tai bestow-läjät.
« Viimeksi muokattu: 13.10.13 - klo 23:02 kirjoittanut DoorToNothingness »

Poissa Padishar

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #57 : 13.10.13 - klo 17:38 »
Hyvä että tulee keskustelua. En halua väkisin puolustella pickejäni, ja jälkikäteen ajateltuna vitospickissä olisi voinut hyvin ottaa vihreätä tuon double strikerin sijaan. Olen kuitenkin eri mieltä väitteistäsi perusteluistasi huolimatta.

Oliko tuo Magma Jet -lainaus liittyn limitediin vai constructediin? En usko, että kukaan tolkullinen ihminen voisi sanoa sitä limitedissä borderline unplayableksi. Ill-tempered cyclops on keskitasoa parempi neljädroppi (ja siis mitenkä niin vähemmän manaintensiivinen kuin Magma Jet?), mutta en kyllä sellaista lähde poiston yli pikkaamaan muuta kuin jossain tosi myöhäisessä vaiheessa draftia, jos tarvitsen lisää ukkoja ja poistoja on jo useampi kappale.

Vitospikissä jos olisin halunnut lähteä vihreälle, olisin pikannut Nessian Courserin mielummin kuin Scorpionin. Scorpion on todella hyvä puolustaja, mutta hyökkäyspelissä aika vaatimaton, kun taas tuo 3 manan 3/3 toimii hyvänä alkupelin kellona ja blockerina.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #58 : 13.10.13 - klo 19:23 »
Onhan nuo mantlet toki aika levottomia mono-R:ssä, mutta oli tuossa dräftissä muutenkin normaaliin verrattuna varsin omituista käytöstä kun katsoi mitä siellä oikein kiersi. Omasta mielestäni tuosta olisi saanut kertaluokkaa paremman G/R:n, mutta toki hyvä näinkin.

Ja älä oikeasti pickkaa sitä Flamecast Wheeliä enää koskaan, jookos?
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa teemuhy

Vs: Drafting with Riku
« Vastaus #59 : 13.10.13 - klo 20:28 »
P2P1 olisin ottanut Nemesiksen. Se ja aiemmin poimittu 1/4 manatunkki ovat oikein hyviä kortteja, ja en näe syytä pysyä monoröödana.

edit: "jos mä laskin tän väärin, niin pääsenpä ainaki scryaamaan"

edit2: Yllättävän hyvin tuo pakka toimi. Toki eka rundin vastus oli bye, mutta muilla sentään jonkinlaiset pakat.
« Viimeksi muokattu: 13.10.13 - klo 20:45 kirjoittanut teemuhy »
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine